ValiSukru
29 Mar 2009, 22:58
Am un Motor 1400 si are cateva probleme la chiulosa, nu imi permit sa schimb cu una noua, am una de 1300 care stiu sigur ca este buna. Ce spuneti o pot adapta? Daca da, ce garnitura imi trebuie?
Mario 86
29 Mar 2009, 23:07
QUOTE(ValiSukru @ 29 Mar 2009, 22:58)
Am un Motor 1400 si are cateva probleme la chiulosa, nu imi permit sa schimb cu una noua, am una de 1300 care stiu sigur ca este buna. Ce spuneti o pot adapta? Daca da, ce garnitura imi trebuie?
sincer ca sa iti zic nu prea merge pusa chiuloasa de 1300 pe motor de 1.4 din cate stiu eu
CandyMan13
29 Mar 2009, 23:28
o sa ai un rap de comprimare mai mare,folosesti garnitura de chiuloasa de la 1.4rampa culbutorilor de la 1.3 si benz(de preferat) 99 petrom,da sigur merge cu 95;o sa folosesti un avans un pic mai mare(o sa apara mici detonatii in esapament);un demaraj mai bun;nu ai ce strica,baga mare
Spor!
si sa nu uit,sa fii sigur ca ai racirea buna ca vine vara si o sa se incalzeasca mai repede(mai ales in oras)
ValiSukru
29 Mar 2009, 23:57
Multumesc CandyMan13 maine ma apuc de mesterit. Este super, dar as vrea sa stiu daca asta o sa afecteze forta motorului? Sa inteleg ca o sa am un motor de 1350?
)
Mr_Devil83
30 Mar 2009, 06:52
nu ma dejteptule, o sa ai un motor de 1,4l cu raportul de compresie mai mare, adica putere mai mare si consum mai mic de combustibil.
cibi25
30 Mar 2009, 18:43
Salut am de un an o dacie din 1999 din aia cu zambetul lu" bunicuta are motor din fabrica de 1300 si ulterior a fost modificat punanduse o chiuloasa de 1400 si as vrea sa sa stiu daca modificarea asta imi afecteaza cu ceva masina, asa am cumparato.Setul motor e de 1300 l-am schimbat acum 4 luni in urma
baranga
30 Mar 2009, 19:03
QUOTE(cibi25 @ 30 Mar 2009, 18:43)
Salut am de un an o dacie din 1999 din aia cu zambetul lu" bunicuta are motor din fabrica de 1300 si ulterior a fost modificat punanduse o chiuloasa de 1400 si as vrea sa sa stiu daca modificarea asta imi afecteaza cu ceva masina, asa am cumparato.Setul motor e de 1300 l-am schimbat acum 4 luni in urma
99 zambetu lui iliescu a avut 1400 sau 1600 motorul;Garantat!
cibi25
30 Mar 2009, 19:29
Nu asta a avut motor 1300 original de la mama ei nimic schimbat la el decat chiulasa
neamtzu25
30 Mar 2009, 20:15
sal.
poate a mai fost schimbat motorul;eu am din 97 si are 1,4 si din 96 in sus nu am mai auzit motor mai mic de 1,4;asa cum a spus si domnul baranga 1,4 sau 1,6...si dac e asa ia citeste mai sus..daca pui chiulasa de 1,3 pe motoer de 1,4 maresti compresia=putere mai mare ,micsorare de combustibil.....si acum te intreb daca faci invers nu se schimba toate invers?????
cibi25
30 Mar 2009, 20:39
Initial asa am crezut si eu ca poate a fost schimbat dar in cartea de indentitate scrie capacitate cilindrica 1289cm3 dar astept raspuns si de la Dacia Pitesti ce e cu treaba asta miau zis ca dureaza cam 2 zile pentru raspunde si cu chiulasa asta de 1400 nu se vede nici o diferenta la consum mi se pare mic in jur de 6 -6.5 l in afara si 8-9.5 in oras si putere are motorul nu ma lasat la greu. Dar o sa ma interesez cea fost schimbat la ea.
CandyMan13
30 Mar 2009, 20:42
daca intr-adevar e asa cum zici tu,dupa montarea chiuloasei de 1.4 pe bloc de 1.3 o sa simti o mica lipsa de putere si...cam atat :-??
off:eu totusi sunt de parere cu baranga
cristio_79
30 Mar 2009, 21:01
Masina ta nu cumva a fost recarosata si i s-a schimbat anul de fabricatie?
maryus_83
30 Mar 2009, 21:07
Cred ca asta ar fi cam cea mai plauzibila explicatie.
cibi25
30 Mar 2009, 21:11
nu nu este recarosata
cristio_79
30 Mar 2009, 21:33
Dupa cum s-a spus si mai sus, in '99 se faceau doar motoare de 1397 si 1557. Trecusera ceva ani de cand nu se mai echipau masinile cu cele de 1289.
Masina o ai de noua? Daca nu, dar esti sigur ca nu a fost recarosata, poate i s-a schimbat motorul complet si i s-a pus de 1289, desi nu prea cred.
Mr_Devil83
30 Mar 2009, 21:50
cand ai schimbat chiulasa nu ai masurat dimensiunea pistoanelor, a camasilor?
ValiSukru
30 Mar 2009, 23:27
Daca modificarea pe care am facuto eu este asa rentabila, de ce nu s-au gandit si cei de la uzina sa o faca? Suntem noi mai destepti ca ei?
CandyMan13
31 Mar 2009, 09:03
se incalzeste mai repede e primul dezavantaj;nu mergi cu orice fel de benz dupa ce comprimi(trebui cifra octanica ridicata ex:carrera 100)=>dezavantaj portofel.
ValiSukru
31 Mar 2009, 09:51
Stiti cumva daca va merge bine cu GPL? Am radiator de 1300! Ce spuneti ar trebui sa il skimb?
krapcarasu
31 Mar 2009, 10:25
gpl are co spre 100, va merge bine dar e mai bine sa fie radiator mare
cibi25
31 Mar 2009, 19:28
Gata am rezolvat dilema cu modelul 1999 care are motor de 1300.Dupa o zi de cautari si drumuri multe am dat de primul propietar al masini care a cumparat masina de la Colibasi , acesta a insistat sa ise puna motor de 1300. Si treaba cu chiulasa de 1400 pe bloc motor de 1300 a fost un proiect inceput dar neterminat de a face motorul de 1400 de primul propietar
Am zis sa postez aici ca ii cel mai asemanator topic cu ceea ce vreau eu sa fac ....
Ideea este in felul urmator ,am o chiulasa de motor de 1,3 neumblata la ea ( de pe fostul motor al tatalui meu ) si vreau sa o pun pe motorul meu de 1,4 dupa ce voi face urmatoarele operatii , ma rog daca se vor putea ....
In primul rand o "dezechipez" si apoi dupa lustruire , curatare ,etc vreau sa :
-schimb ghidurile de la supape cu unele de 1.4 , care sa aiba si strunjirea pt montarea semeringurilor .
-rectificare scaune
-montat supape de Renault ,motor de 1397 cmc.
-arcuri , conuri ,semi-conuri tot de Renault ca si mai sus ...
-rampa culbutori tot de Renault ,motor de 1397 cmc ...
Eventual sa mai iau din ea vreo 0,2-0,4 mm maxim , a fie pregatita pt refacerea totala a motorului care va urma a fi facuta in primavara , iar garnitura de chiulasa va fi cea adecvata alezajului camasilor , adica de 1,4 ....
nelu_1985
16 Nov 2009, 21:49
Minele poti pune linistit chiulasa de 1.3; eu asta vara cand am facut motorul am montat o chiulasa de 1.3, care era rectificata pana la maximul admis de manual, deci pana la 72,90 mm. Eu nu am inlocuit ghidurile, dar am montat simeringuri oricum, iar acum dupa ~ 5000 km sunt la locul lor. Dupa calculele facute de Matley, ar avea un raport de comprimare de 9,5:1 si eu zic ca merge destul de bine, iar mai mult de atata cere alta aprindere
PH-06-BOA
16 Nov 2009, 22:11
Merge fara nicio grija. Te cam angajezi la multa munca, pe undeva inutila, daca ghidurile actuale sunt destul de iesite in sus, poti sa pui simeringuri ( chiar vrei sa le mai duci si la astea grija?), din chiulasa poti sa razi pana la H=71, chia si mai jos. Eu, cu GPL am folosit una, de 70,8 vreo 3 ani, la mers zi de zi, iarna pornit numai pe gaz, si am vandut-o in perfecta stare de functionare, iar noul detinator e incantat de cum merge, fara simeringuri,supape sau arcuri de avion.
Corect ceea ce zici tu in legatura cu ghidurile , dar ma gandesc ca ,(chiulasa avand 24 de ani neantinsa in tot acest timp cat a fost pe motor ), au uzura respectivele ghiduri ( nu am verificat inca ) si de aici si ideea mea de a le schimba cu unele care au degajarea respectiva pt ghiduri ......
PH-06-BOA
18 Nov 2009, 11:36
Chiar vrei atata perfectiune? Asa e, đe ce sa nu fie bun, daca se poate? Dar cand mai dai si bani, parca te strange pe undeva, la burta.
QUOTE(PH-06-BOA @ 18 Nov 2009, 11:36)
Chiar vrei atata perfectiune? Asa e, đe ce sa nu fie bun, daca se poate? Dar cand mai dai si bani, parca te strange pe undeva, la burta.
In afara de a cumpara ghiduri si semeringuri noi ,numai investesc nimic financiar , doar muulta munca din partea mea ( tocmai de aceea doresc ceva foarte bun ,ca am unde sa o fac , la mine la servici .....
)
culmea e ca mai si iei bani pentru asta
Adrian_Boy
18 Nov 2009, 15:51
Nu uita sa speli chiuloasa cu solutia recomandata de argon ... parca triumf
sa vezi luciu nene atunci
QUOTE(argon @ 18 Nov 2009, 13:02)
culmea e ca mai si iei bani pentru asta
Si o fac si in timpul orelor de servici .......
PH-06-BOA
19 Nov 2009, 12:35
Nu e furt, ci asta-i serviciul. Altii fura o țară. Triumf, parca-i parfum si coniac. Merge cu d-astea?
19 Nov 2009, 12:45:
Oricum acolo n-oi fi singur, numai sa nu ai influiențe eronate din partea râzătorilor.Și poate ai și cu ce. De spălat, mai faci nazuri? Numai șpan să nu lași.
O sa o curat cu diluant 0302 de care folosim noi , vad ca la carburatoare face minuni ,m-as mira sa nu faca si aici la fel ...
Tinand cont de modul in care esti tratat de majoritatea ( aici ar putea sa fie un procent chiar de 85 % ) angajatorilor , sa imi fie cu pardon dar trebuie sa fi prea "incuiat " sa nu "profiti" de serviciul care il ai si mai ales daca ai si posibilitatea .....
PH-06-BOA
19 Nov 2009, 13:13
Și respectul. Dacă ai cu ce rectifica, rade vreo 2mm din ea. N-ai să mori. De nu-ți va place, îți dau eu alta, am vreo 6.
panter1
20 Nov 2009, 01:46
QUOTE(PH-06-BOA @ 16 Nov 2009, 22:11)
Merge fara nicio grija. Te cam angajezi la multa munca, pe undeva inutila, daca ghidurile actuale sunt destul de iesite in sus, poti sa pui simeringuri ( chiar vrei sa le mai duci si la astea grija?), din chiulasa poti sa razi pana la H=71, chia si mai jos. Eu, cu GPL am folosit una, de 70,8 vreo 3 ani, la mers zi de zi, iarna pornit numai pe gaz, si am vandut-o in perfecta stare de functionare, iar noul detinator e incantat de cum merge, fara simeringuri,supape sau arcuri de avion.
Pe ce motor ai pus cu 70.8 ? Din cate stiu difera limitele maxime la cel de 1.3 fata de cel de 1.4. Ma intereseaza pentru ca as vrea sa o rad si eu, am un motor de 1.4 pe injectie(deci are avansul mic), compresia actuala este cred 8.5 deoarece chiulasa de acum de pe masina este provenita de la un motor pe carburatie nerasa niciodata, si vreau sa o repar pe cea originala care sta in balcon, stiu sigur ca are 9.0 deoarece asa scrie in manual. Vreau sa o duc la 9.5 sau 9.8 maxim si bineinteles.. schimb si scaunele-le supapelor, mi-a promis cineva ca imi face rost.. si daca face ma apuc de ea
Si am o intrebare pentru toti ceilalti care stiu sa calculeze, cat ar trebui sa fie inaltimea la o chiulasa pentru un motor de 1.4 astfel incat raportul de comprimare sa fie 9.5 sau 9.8 ?
krapcarasu
20 Nov 2009, 09:25
daca pui una de 1.3 pe 1.4 e cam 9,8; sunt curios daca merge comprimat la injectie, oare cum mai corespund punctele din harta de avans
QUOTE(krapcarasu @ 20 Nov 2009, 09:25)
daca pui una de 1.3 pe 1.4 e cam 9,8;
Fara sa mai frezezi nimic din ea ....
adica inaltimea "originala" a chiulasei ....
Bun ,azi am avut timp sa curat si sa spal chiulasa de 1,3 ( se prezinta perfect si se pare ca , ghidurile nu trebuiesc schimbate si daca ma chinui un pic merg adaptate si semeringuri pe ea ...VR normal ....
)
Inaltimea chiulasei este de
h=73,35 mm , este la cota nominala din fabrica si acum mai ramane sa vad in functie de sfaturile voastre cat sa iau din ea .....
,fara sa intampin probleme de supra-incalzire motor sau sa trebuiasca sa merg cu benzina de '99 din cauza detonatiilor .......
Am incercat de proba si merg montate supapele de Renault cat si rampa de culbutori de Renault 11.....
Mai ramane sa o mai bibilesc ( lucstruire canale evacuare , etc ) si la final sa o frezez ......
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.