Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Solenta cu climatizare automata?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Ionel 1966
Ideia mi-a venit facand un test drive cu noul Renault Simbol cu clima automata? Ce ar presupune o astfel de instalatie pe Solenze cu AC.
C a t a l i n
N-ai condus încă ceva cu cruise control activ...
iuliano_smile
QUOTE(Ionel 1966 @ 30 Mar 2009, 18:59)
Ideia mi-a venit facand un test drive cu noul Renault Simbol cu clima automata? Ce ar presupune o astfel de instalatie pe Solenze cu AC.
*


Ma gandeam si eu la asa ceva. Numa sa las climatizarea asa cum e si sa modific doar panou. Comenzile sa le pun pe motorase direct in sistem, iar ventilatorul sa-l pun pe relee.
Ionel 1966
Cam la asa ceva ma gandeam si eu folosind ca ajutor un panou de comanda de la un aer conditionat casnic.
slider2
daca ultimul tau post se vrea a fi o explicatie pentru primul, nu e de bine.....
clima automata in visele voastre pe solenza. nu ca nu s-ar putea dar cate implica nici nu vreau sa ma gandesc. adaptarea panoului de comenzi pentru ventilatie si aer conditionat, pentru a-l face mai aratos si mai stilat, e cu totul si cu totul altceva.

adica sa arate ceva de genul:
adimaridum
Trebuie sa fi mult prea pasionat si sa nu ai ce face cu banii,
parerea mea e ca nu se merita,cu banii care-i bagi iti poti lua multe altele pentru Solenza ta
iuliano_smile
QUOTE(adimaridum @ 6 Apr 2009, 22:32)
Trebuie sa fi mult prea pasionat si sa nu ai ce face cu banii,
parerea mea e ca nu se merita,cu banii care-i bagi iti poti lua multe altele pentru Solenza ta
*


Nu cred ca este o suma atat de MARE.
pskint25
sa nu porneasca ac cand esti in depasire a ai pus-o smile.gif))))
iuliano_smile
QUOTE(pskint25 @ 7 Apr 2009, 09:44)
sa nu porneasca ac cand esti in depasire a ai pus-o smile.gif))))
*


Pai eu nu prea merg cu ac pornit la drum lung. De exemplu anul trecut cand am mers la mare am preferat sa las putin geamurile deschise. Apoi cand am prins aglomeratie si a trebuit sa stau pe loc am dat drumul la ac.
driverx
QUOTE(tilix_boss2008 @ 7 Apr 2009, 09:41)
Nu cred ca este o suma atat de MARE.
*



NU cred ca realizezi ce inseamna transformarea. Mai un senzor, mai un calculator, mai niste teste si cazuri particulare (o groaza) care trebuie tratate. Altfel o sa te alegi cu o chestie care tot porneste/opreste compresorul, dimineata nu stii de ce o sa mori de frig, etc, etc, etc, etc, etc.

Unii traiti pe alta planeta....

Macar de s-ar vedea in posturile voastre ca aveti talent si capacitate de duce un proiect dinasta la capat. Ca asta chiar as admira. Dar vad tot felul de idei crete aparute din frustrari de masina ieftina, plictiseala sau lipsa de idei mai bune.

Mai e unu pe aici care nu stie pe unde e corpu clapeta, dar face masina cu hidrogen radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
iuliano_smile
QUOTE(driverx @ 7 Apr 2009, 10:01)
NU cred ca realizezi ce inseamna transformarea. Mai un senzor, mai un calculator, mai niste teste si cazuri particulare (o groaza) care trebuie tratate. Altfel o sa te alegi cu o chestie care tot porneste/opreste compresorul, dimineata nu stii de ce o sa mori de frig, etc, etc, etc, etc, etc.

Unii traiti pe alta planeta....

Macar de s-ar vedea in posturile voastre ca aveti talent si capacitate de duce un proiect dinasta la capat. Ca asta chiar as admira. Dar vad tot felul de idei crete aparute din frustrari de masina ieftina, plictiseala sau lipsa de idei mai bune.

Mai e unu pe aici care nu stie pe unde e corpu clapeta, dar face masina cu hidrogen  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
*


E problema mea ca imi fac, si daca il fac ma chinui pana imi iese bine inainte de a ilpune pe masina 090.gif .
Asa ca intru in vacanta si asta am sa fac ca am tot ce imi trebuie.
driverx
Sa ne anunti cand e gata. Si sa faci si un filmulet.
slider2
eu cred ca va certati degeaba, pentru ca vorbiti de doua lucruri diferite. initiatorul topicului a visat o chestie, si-a dat seama ca e cam foarte greu de realizat, si apoi s-a "dat" dupa tilix, care din cate am inteles eu, nu vrea sa puna clima automata pe solenza, ci sa modifice comenzile de la ac. vrea ceva in genul pozelor pe care le-am pus eu mai sus.
cel putin eu asa am inteles, daca tilix are alte ganduri, sunt de acord ca nu e rentabil din punct de vedere economico-financiar, ca s-ar putea sa nu functioneze cum trebuie, dar daca el vrea sa faca asta e problema lui. pana la urma nu o face pe masina si banii nostrii, ci pe solnita si cheltuiala lui.
cosmin_cosmin_1
eu am inceput lucrul la acelasi proiect, doar ca pe un opel tigra. nu aveam nici AC dar i-am montat deja compresorul si tevile, mai trebuie sa schimb aeroterma cu una speciala pentru AC. Progresul pana acum: mi-am facut rost de motorase pentru comanda clapetelor cu 10 lei din dezmembrari, am facut un circuit cu atmega32 care sa invarta motorasele in ambele sensuri. mai am si un panou de climatizare de la un saab e la care o sa pastrez butoanele si in care o sa-mi construiesc tot montajul.
ca sa nu-ti porneasca Ac-ul in timpul depasirii se face relativ usor luand semnalul de la maneta de semnalizare.
decat cearta, mai bine ne-am gandi la logica de functionare.
C a t a l i n
smile.gif Cum faci diferența între o depășire și un viraj stânga? smile.gif

Vă legați la cap fără să vă doară... Clima implică multe chestii... Nu uitați că temperatura aia setată în bord reprezintă temperatura dorită în habitaclu, iar computerul ajustează ventilația, și temperatura aerului debitat în funcție de niște senzori de lumină, temperatură, calitatea și umiditatea aerului...

Asta nu e pasiune, e naivitate.
driverx
QUOTE(adită @ 7 Apr 2009, 11:27)
....
Asta nu e pasiune, e naivitate.
*



Lasa-i ma. Probabil o sa ajunga la faza in care li se porneste automat AC-ul, mai flutura automat 2 voleti acolo si o sa se jure ca au clima automata.

La Lancer-ul nou deja or aparut nu stiu cate versiuni de calculator de clima. Ghiciti de ce. Pentru ca apareau tot felul de probleme. Una e cand bagi aer pe sus, alta e cand bagi aer pe jos. Temperatura target se atinge altfel in cele doua moduri.

psychoo
de ce va legati de pornitul compresorului cand sunteti in depasire? ia probati o chestie: AC pornit si accelerati in drum drept, fara a fi in depasire in treapta 2 de exemplu pana la 5000 rpm si scoateti din viteza lasand la relanti motorul (sau pe loc o turati in gol), si ascultati atenti cam dupa cat timp cupleaza din nou compresorul smile.gif
din fabrica are optiunea de decuplare cand simte pedala de acceleratie apasata mai tare.
nu este imposibil. trebuie un calculator care sa ia deciziile corecte in functie de senzori.
cel mai simplu ar fi sa se achizitioneze sistemul de comanda de la o masina lovita, apoi adaptat. merge si refacut de la 0, doar ca s`ar putea sa treaca un an si sa fie tot in teste jucaria smile.gif

C a t a l i n
Ai încurcat QUOTE-ul. smile.gif
Marian66
asta cu modificatu panoului nu e o idee deloc rea, il vopsesti, ii pui alte butoane, leduri, alte manetele, eventual daca esti maniac poti sa adaptezi un termometru interior/exterior, dar zic ca mai mult decat ASPECT de clima automata nu ai ce sa obtii de la solenza. de ce credeti ca optiunea clima automata costa cat costa la masinile adevarate?
klaus
daca va uitati pe preturile mai recente o sa vedeti ca nu mai costa asa de mult optiunea de climatronic
Marian66
la vw fara vreo 400 nu cred ca scapi, asa e, a mai scazut, la modelele vechi (gen astra classic, e vreo 800-1000); oricum, astea sunt optiuni de masini adevarate, asta e parerea mea. solenza, pe care o conduc cu mare placere si imi fac treaba cu ea, fara AC smile.gif.
cand o sa facem un test drive cu o masina cu faruri adaptive care , vb aia, "vad dupa coltz" smile.gif , ce facem, punem niste hamsteri prin faruri, sa le invarta ?
klaus
La faruri adaptive sunt si solutii ieftine, cum ar fi alea de pe clio 3, care nu cred ca au un cost mai mare de vreo 20 de euro.
marius80_eugen
Tinand cont de faptul ca SLZ are f mare pierdere de temperatura , fluiera vantul peste tot la viteze mai mari , majoritatea aveti chederele de peste 4-5 ani , parerea MEA este ca A/C-ul va merge cam 80% din timp pt a mentine sa spunem 25'C in masina , cand afara sunt 35 . Asta inseamna consum mai mare si daca vrei si daca nu vrei , acel pericol ca intr-o depasire sa-ti porneasca ( nu sa fi mers cand ai inceput-o , ci sa porneasca in timp ce o faci ) , apoi pe mod manual , pot sa-l pornesc cand vreau eu si cum vreau , in timp ce , pe automat ... e mai dificil .
La cateva masini mai ieftine cu clima pe ele ( sub 14.000 euro ) , multi posesori au ajuns la concluzia ca mai bine era manual A/C-ul , ca sa nu mai spun de faptul ca in grupul VAG , majoritatea masinilor trecute de 5-6 ani au MARI probleme cu comp. de clima .
klaus
Bune ideile atat decat ca la cel manual de pe solenza merge TOT TIMPUL, ca doar nu stai apasa butonul pt pornire, mai trec 10 minute, apasa din nou butonul pentru oprire.
Pericolul ca intr-o depasire sa-ti porneasca e cam spre zero, ca nu permite UCE injectie
Stiu un parc mare de masini din grupul VAG cu vechime mai mare de 5 ani si NICI UNA nu are probleme cu computeruil de clima (toate sunt cu climatronic).
E o performanta atatea idei "corecte" intr-ujn singur post, trebuie sa recunosc.
mariandex
ca sa faci un climatronic pe solenza e multa bataie de cap pentru ca iti trebuiesc multe componente pentru care masina din fabrica nu a fost proiectata sa le aiba (ex. calculator de comfort , robineti elecrtomagnetici pentru caloriferele de racire/incalzire , circuit de ocolire pentru A/C , pentru caldura nu e nevoie ca are radiator de racire , T-uri de legatura pt. conductele de racire , panou electronic de comanda + toate cablurile aferente si modificat bordu sa incapa tot si sa fie si estetic ) e c-am mult de munca si nu se baga nici un service sa te ajute indiferent de suma (nu exagerat ca daca ai avea 50.000 de iepuroi si i-ai tranti pe masa la Dacia Pitesti , ca vrei climatronic pe solenza , pe criza asta ti-ar pune dublu climatronic cu tot cu bord luat de pe un megan 04.gif ) oricum daca vrei si dispui de bani suficienti se poate dar......... ramain la parerea mea ca multi care si-au cumparat solenza model fara A/C ca nu au avut bani atunci si au zis ca-si pun dupa au renuntat pt. ca pus dupa costa mai mult decat pus din fabrica c-am 1000 euro fata de 700 euro din fabrica (atat era dif. intre A/C si fara A/C , 700 euro ) si la logan e c-am la fel . Intradevar cu climatronic e belea , eu mi-am luat de curand cu 4500 euro ( am fost in Frankfurt ) un audi a6 avant 1,8 T /150 Cp din '98 cu dublu climatronic , pilot automat sistem audi concert 8 dif + subwofer +magazie de CD-uri , faruri xenon , pachet lumini comfort adica are lumini sub usa cand deschizi usa ca sa vezi pe unde calci + lumina sub bord la pedalier e valabil si pentru pasagerii din spate + pasagerul din dreapta . Eu acum nu compar dacia cu audi pentru ca nu se poate sa compar o masina din clasa masinilor ieftine ( sub 10.000 euro la iesirea din fabrica ) cu clasa berlina medie de lux ( peste 40.000 euro in sus in functie de optiuni , la iesirea din fabrica ) indiferent de anul de fabricatie . Iti pun cateva poze cu bordul de la audi sa vezi in c-am ce ar consta modificarile la bord.
C@talin
Ptr cine nu stie senzoru de temperatura la clima ptr habitaclu e chiar intre butoanele de dezaburire parbriz si luneta din poza 2 smile.gif
C a t a l i n
Zgârcit mai ești mă... N-ai dat drumul la A/C, să nu urce consumul... Deh, abia ai strâns 5 mii pentru mașină, de unde să mai dai și pentru benzină... Nu mai vorbim de ulei sau distribuție...

Sigur, mai e varianta în care habar n-ai ce fac butoanele alea de pe acolo, și ți s-a părut mai cool să aprinzi ledul de ECON...
C@talin
era misto sa fie toate aprinse,posibil sa fi incercat omu tongue.gif ,da vazand ca nu stau toate aprinse a renuntat icon_mrgreen.gif
mariandex
QUOTE(MAERSK @ 18 Apr 2009, 16:33)
Zgârcit mai ești mă... N-ai dat drumul la A/C, să nu urce consumul... Deh, abia ai strâns 5 mii pentru mașină, de unde să mai dai și pentru benzină... Nu mai vorbim de ulei sau distribuție...

Sigur, mai e varianta în care habar n-ai ce fac butoanele alea de pe acolo, și ți s-a părut mai cool să aprinzi ledul de ECON...
*



eu i-am aratat omului c-am cum arata un bord de climatronic si ce ar implica aceasta schimbare dar tu am impresia ca ma c-am iei la misto , ce te face pe tine crezi ca daca mi-am permis sa-mi cumpar o a doua masina nu as avea bani de benzina sau de consumabile ma crezi sofer de duminica ? si nu am cu ce umple parcarea ? si chestia cu butoanele ma c-am faci sa rad , ma ocup de electronica de 20 si ceva de ani si nu cred ca as avea vreo problema cu indentificatul butoanelor dar daca asta e parerea ta despre mine ce pot sa-ti zic decat multa bafta in continuare multi Km. fara belele si sa ai grija de masina pe care o ai (daca ai) si de permis (daca ai) , ca din profilul tau postat pe forum nu scrie nimic. Te saluta cu respect Mariandex !
C a t a l i n
Am, n-am, nu mă laud pe forum... Înțeleg că ți-a luat 20 de ani să înveți electronică, deh, e mai greu să citești, când scrii în halul ăsta.

Cunoști funcția butonului ECON?
mariandex
exista si google.gif cauta si ai sa te minunezi !
C a t a l i n
E clar că nu știi, că altfel nu îl apăsai cu setarea pe 22 grade. Dar dacă tot pomenești de google, mai studiază problema înainte de a abera precum mai sus cu robineții și 10 calorifere.
mariandex
ok SEFU`daca tu zici eu nu pot sa te contrazic multa bafta

andr3y_yoo
mai oameni buni nu mai va certati aici...certati-va pe mess sau altundeva
ati cam deviat de la topic mad.gif post-336-1110552475.gif
mariandex
Off topic : Eu nu m-am certat cu nimeni (nu imi place sa ma cert ) dar daca omu a crezut ca aici e cafenea eu ce pot sa-i fac ? am incercat sa explic ceva dar omu e ambitios........
C a t a l i n
Cine se scuză se acuză! Pe cine crezi că interesează ce ți-ai luat matale din Frankfurt? Du-te și povestește cui o fi fraier să asculte așa ceva... Berlină de lux radmasa.gif Vezi că nu ți-ai luat nici berlină, și nici de lux nu e, dar la cocalari prinde oricum. Ce legătură are pachetul lumini sau pachetul beznă cu ce s-a fabulat până acum aici?

Hai pa!
klaus
QUOTE(mariandex @ 18 Apr 2009, 15:32)
(ex. calculator de comfort , robineti elecrtomagnetici pentru caloriferele de racire/incalzire , circuit de ocolire pentru A/C , pentru caldura nu e nevoie ca are radiator de racire ,  T-uri de legatura pt. conductele de racire , panou electronic de comanda + toate cablurile aferente si modificat bordu sa incapa tot si sa fie si estetic  )
*

Daca s-ar putea, as fi interesat de mai multe detalii despre:
- robinetii electromagnetici pentru caloriferele de racire si incalzire, unde se monteaza, ce fac, ce circuite intrerup, de ce se monteaza
- circuitul de ocolire pentru A/C ce reprezinta, pe ce se monteaza si ce ocoeste
- necesitatea T-rilor de legatura pentru conductele de racire
- diferenta fizica/practica intre panoul electronic de comanda si calculatorul de confort.
bolidu
Ce lume rea domne` ... Oricum mariane lauda de sine nu miroase a bine ... si eu am doua masini si nu gasesc nici o lauda in asta ...
Deja sa facut prea mult offtopic asa ca nu mai are rost ...
Detin solenza fara ac (modelul confort) cand am cumparat-o (2005) erau doar varianta asta si europa care era mai mult decat cheala si am ales (impreuna cu tata) modelul confort (noi vroiam diesel dar la vremea aia europa diesel era mai scumpa decat confort benzina si am luat benzina decizie pe care nu o regret nici azi). La ambele modele pt. 500 euroi putei sa ii pui aer conditionat si pt. 300 euroi servo-directie. Bani astia trebuia sa ii dai cash la achizitionarea masini (eu am luat-o in rate,(mai am 5 luni si o termin biggrin.gif )) si neavand bani la momentul respectiv am zis pas si zic lasa ma ca atunci cand o sa dau de bani ii pun si aer si servo si proectoare si tot ce trebuie si canci asa a ramas. Am mers cu ea fara aer conditionat si vreau sa zic ca atunci cand statea masina in soare 5-6 h siplecam de la plaje spre casa (cam 40km) vreau sa zic ca cu toate geamurile deschise, suflatoare data la 4 si transpiram ca porcu` si la ora respectiva aerul conditionat la o masina mi se parea ceva extraordinar... La ora actuala solenza i-a ramas lu` tata si eu mi-am luat un opel la care (eu fiind si rau de caldura) ii dau drumu la aerul conditionat fara nici o ezitare. Care aveti aer conditionat pe solenza lasati-l asa cu este. Ce-l care a initiat topicul pun pariu ca nu sa gandit ca la climatronic tre` sa dea si candura ... el vrea ceva sa opreasca aerul conditionat cand temperatura atinge valoare x in masina ... Niciodata nu o sa dardai de frig, vara, din pricina aerului conditionat si daca o fi sa fie nu cred ca e mare lucru sa apesi pe un buton ca sa opresti fenomenul ...

Daca imi aduc bine aminte s-a mai discutat subiectul asta o data si cineva ii pusese un contactor sau ceva de genul asta adica isi pusese un display ca de pager pe consola cu temperatura de afara, cea din interior si cea setata de el iar cand ajungea la teperatura x se oprea ac automat iar cand crestea temperaura cu 2-3 grade cupla iar si tot asa ...

Daca tot aveti bani si nu aveti ce face cu ei folositii cu cap !


Sper ca nu v-am plictisit cu povestile mele ...


HRISTOS A INVIAT !
Banu1974
ADEVARAT A INVIAT!!
in 2005 era si solenza clima....
bolidu
In 2005 februarie nu era decat europa si confort la care pute-ai sa la pui aer si servo contra sumelor amintite mai sus...
Banu1974
QUOTE(bolidu @ 19 Apr 2009, 10:57)
In 2005 februarie nu era decat europa si confort la care pute-ai sa la pui aer si servo contra sumelor amintite mai sus...
*


IN 2005 ERA SOLENZA CLIMA CU AER INCLUS,BOSS
Detin solenza fara ac (modelul confort) cand am cumparat-o (2005) erau doar varianta asta si europa care era mai mult decat cheala si am ales (impreuna cu tata) modelul confort (noi vroiam diesel dar la vremea aia europa diesel era mai scumpa decat confort benzina si am luat benzina decizie pe care nu o regret nici azi). La ambele modele pt. 500 euroi putei sa ii pui aer conditionat si pt. 300 euroi servo-
bolidu
Pai si eu cand am cumparat masina tanti de la vanzari de ce mi-a zis ca se fabrica numai confort si europa ... m-o fi mintit ?!
Marian66
si mie mi-a zis la fel cel de la care mi-am cumparat Confort feb. 2005, ca se mai faceau doar europa si confort, pe care puteai sa-ti mai pui din optiunile de la scala, doar ca nu peste tot, adica el a aflat dupa ce a cumparat-o ca pt X euro mai baga servo sau AC.
cunosc, deci am vazut-o personal, EUROPA cu AC din fabrica. nu are bandouri, bar vopsite, bricheta, turometru si sigur nu si-a pus ala dupa.
klaus
Revin cu rugamintea catre mariandex care, dovedind cunostinte in domeniu, a spus:
QUOTE(mariandex @ 18 Apr 2009, 15:32)
(ex. calculator de comfort , robineti elecrtomagnetici pentru caloriferele de racire/incalzire , circuit de ocolire pentru A/C , pentru caldura nu e nevoie ca are radiator de racire ,  T-uri de legatura pt. conductele de racire , panou electronic de comanda + toate cablurile aferente si modificat bordu sa incapa tot si sa fie si estetic  )
*

Daca s-ar putea, as fi interesat de mai multe detalii despre:
- robinetii electromagnetici pentru caloriferele de racire si incalzire, unde se monteaza, ce fac, ce circuite intrerup, de ce se monteaza
- circuitul de ocolire pentru A/C ce reprezinta, pe ce se monteaza si ce ocoeste
- necesitatea T-rilor de legatura pentru conductele de racire
- diferenta fizica/practica intre panoul electronic de comanda si calculatorul de confort.
slider2
usor offtopic se puteau cumpara si alte nivele de echipare in 2005, doar ca trebuia sa mai platesti "ceva" (stiti voi ce) pe langa pretul masinii. am un vecin care a avut o solenza clima din 2005, luata tot prin februarie-martie. a mai dat 20 de bulioane la vremea aia ca s-o ia clima si nu mai chelioasa.
Ionel 1966
QUOTE
bolidu: "Ce-l care a initiat topicul pun pariu ca nu sa gandit ca la climatronic tre` sa dea si candura ... el vrea ceva sa opreasca aerul conditionat cand temperatura atinge valoare x in masina ... Niciodata nu o sa dardai de frig, vara, din pricina aerului conditionat si daca o fi sa fie nu cred ca e mare lucru sa apesi pe un buton ca sa opresti fenomenul ..."


Cam la asa ceva ma gandeam, dar mai mult pe partea de caldura astfel incat sa reduc temperatura cand e prea cald in masina. Ma gandeam daca s-ar putea misca clapeta de aer cald/rece spre mai putin cald cand e pe maxim sau spre maxim cand e spre rece. Asa faceam in iarna cand miscam clapeta din buton (fiind prea cald o miscam spre rece, dupa ce se mai racea o dadeam inapoi spre maxim cald). Se poate face acest lucru cu un motoras care sa stie cum sa se roteasca functie de temperatura. O astfel de schema am conceput pentru miscarea clapetei de dirijare a aerului cu ajutorul a 5 push butoane si a unui motoras cu reductor. Electronica nu ar costa mai mult de 50 ron, manopera fiind facuta de mine. Si pentru venilator am gandit o schema cu 3 push butoane (+,-, oprit). Mai ramane sa gandesc un sistem de actionare a clapetei de aer cald/ rece folosind electronica de comanda a unui aparat de aer conditionat casnic. O sa incerc sa fac aceste modificari fara sa modific grupul de climatizare, ci numai placa frontala pe care sunt acum cele 5 butoane de comanda a climatizarii, pentru ca oricand sa pot reveni la starea initiala a climatizarii.
psychoo
mai usor ar fi cu motoras pas cu pas. faci un montaj, verifici cati pasi sunt necesari pentru o cursa completa si pe urma e relativ usor. corectiile se pot face non-stop. o logica ar fi ca atunci cand intri in masina iarna temperatura este scazuta. el simte printr`un senzor de temperatura habitaclu (sau mai multi) ca este foarte frig fata de temperatura setata de tine dar ar fi o eroare sa porneasca cu butonul dat la maxim cald si cu ventilatorul la treapta 4. daca se opteaza pentru un sistem de incalzire al lichidului atunci e alta poveste. in cazul solenzei ar fi mai bine sa porneasca AC sa comute fluxul de aer spre parbriz si sa stea la treapta 1 pana temperatura motorului ajunge la o anumita valoare care sa permita aerului cald sa intre pe aeratoare.
ar trebui si un senzor de temperatura care sa sesizeze ce temperatura are aerul care este bagat in masina, sa compare cu cerinta soferului si cu temperatura existenta, astfel dupa ce se atinge temperatura dorita in habitaclu, motorasul pas cu pas dozeaza exact temperatura ceruta sau cu 1-2 grade peste (daca e iarna) sau 1-2 grade sub (daca e vara). implicit trebuie si un senzor de temperatura exterioara sau conexiune la senzorul UCE-ului injectie.
in caz de vara, daca eu setez ca vreau 15 grade in masina, el simte temperatura habitaclu 40, porneste ventilator pe treapta 4, comutat pe aer rece, vede dupa o anumita temporizare ca aerul care il baga are 25 de grade si atunci comanda pornirea compresorului de AC. se poate pune buton si pentru controlul manual al climatizarii.
se poate face o "masca" peste comanda veche, care sa contina motorasele si care sa contina un LCD si cateva push butoane. in felul acesata se poate si demonta si sa se puna inapoi rotitele originale smile.gif
ma opresc din povestit smile.gif
bottom line: NU ESTE IMPOSIBIL!
cosmin_cosmin_1
Pentru comanda clapetei poti folosi asa ceva user posted image
provine de pe un vw-audi, are comanda in curent continuu stanga/dreapta prin inversarea polaritatii, si are 3 pini de unde poti afla pozitia in care se afla motorul (este de fapt un potentiometru).
Cablul este actionat de doua tije care nu se vad in poza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.