Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme frane papuc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ciush
Salut, am citit tot pe forum referitor la frane!
Acum, prima pedala merge pana jos, a 2-a prinde putin mai sus si blocheaza rotile, dar tot nu e eficienta!
am schimbat pana acum:
pompa (dublu circuit), limitatorul, placute, saboti
Am facut aerisirea prin toate metodele: cadere libera, la pedala
Lichid curge pe toate tevile!
am apropiat la rotile spate sabotii la maxim (o roata chiar merge putin infranata)
la roata stanga fata e rupt un aerisitor, dar am aerisit pe la furtun!
am mers la 4 mecanici, toti mi-au luat bani si franele tot asa sunt!
ce as mai putea sa schimb, ce sa ii mai fac?
ydaniel
ce marca sunt piesele care le-ai schimbat?
razvanamza
La mine s-a rezolvat simplu cu o pompa de frana straina pentru dacia, cumparata din spate de la Rahova, unde sunt magazinele lea multe. Scrie pe ea Dacia si Nova, este argintie si are contactul de bypass cu totul diferit. La asta acel beculet se aprinde la orice frana foarte puternica, dar nu scpaa lichid si tine exact ca in prima zi, asta dupa o luna!
Minel
Ai putea sa pui vreo poza ceva .... huh.gif
razvanamza
Cred ca da. sper sa nu uit diseara...Adu-mi aminte pe un pm daca se poate. Nu garantez totusi ca asta e solutia la tine. Si inca ceva. am montat-o la Dacoserv. macar asa ai cui sa dai in cap daca e montata prost. Mecanicii de bloc mereu dau ina pe gropi sau toate bazaconiile si nu vei vedea in veci banii inapoi. Asa m-a prostit si pe mine unul vreun an. am tot schimbat la chestii si era mai proasta ca la inceput! Dupa doua zile trebuia sa pun frana ca Flintstone! biggrin.gif
ciush
popa de frana e argintie (de import)
limitatorul e de uzina!
Dar si inainte tot asa erau franele (nu s-au imbunatatit deloc dupa schimbare)
razvanamza
Inseamna ca de vina este aerisirea incorecta....garniturile sunt toate noi? curge pe undeva? sper ca nu ai pus vreo piesa de asam!!!(Desi etrierii lor aratau cel mai bine.. blink.gif )
ciush
lichid nu pierde pe niciunde!
mi-a spus mai multa lume ca trebuie aerisit!
problema e ca a fost facuta aerisire de 7 ori in ultimele 2 luni de diferiti mecanici, si degeaba!
ieri am aerisit-o eu prin metoda gravitatiei (am lasat sa curga singur lichidul, mai ajutam eu facand presiune in borcan) am lasat sa curga aprox 100ml de lichid de la fiecare roata (la cate aerisiri s-au facut, tot lichidul e nou in instalatie)
ydaniel
ce marca e pompa de frana?
ciush
pompa stiu doar ca e de import, nu stiu marca.
Am facut inca o aerisire acum dimineata si la roata dreapta spate tot iese aer, dar iese cand e pedala jos, sa traga aer pe undeva? sau chiar am asa mult aer pe instalatie?
mai aerisesc deseara ca trebuie sa cumpar un aerisitor nou ca s-a cam deteriorat capul (scapa cheia)
diaconuliviu
QUOTE(ciush @ 1 Apr 2009, 09:01)
[...]
Am facut inca o aerisire acum dimineata si la roata dreapta spate tot iese aer, dar iese cand e pedala jos, sa traga aer pe undeva? sau chiar am asa mult aer pe instalatie?
[...]

Daca diseara tot la cilindrul dreapta spate ai aer, il schimbi pe el sau macar garniturile. Si sfat: trage frina de mina (daca o folosesti) NUMAI cu pedala apasata.
Sa te intreeb, conducta bypass ai aerisit-o vreodata?
ciush
Frana de mana nu o folosesc (nici nu e legata)
conducta bypass e una din cele 2 care intra in limitator?
diaconuliviu
Da, e cea care la pompa e fixata cu holender mai mare, singurul mai mare din cele 4. In limitator intra in cel mai din spate orificiu de conducta (de conducta, nu de furtun, ala pt furtun e cu fundul conic, cum iese din gaurire cu burghiu, cele de conducta au conul indreptat invers, sa etanseze pe conducta). Se aeriseste ULTIMA, cel putin eu asa am facut, cu sonda ICP scoasa de pe pompa, prin metoda pedalei sau cu vacuum. Mai bine cu pedala: unu face pedala, altul deschide aerisitorul pompei. Repet, CU ICP SCOS, ca lichidul in conducta sa vina dinspre limitator, nu direct din pompa.
ciush
da.. am aerisit si returul (se desface cu cheia de 14 din pompa)
am mai observat ceva: daca aerisesc spatele, pedala nu merge chiar pana in podea, se opreste cam la 3- 4 cm de podea, dar, daca aerisesc pe fata pedala merge pana in podea!
e ok asa?
Minel
Doua intrebari
1. tu cand ai aerisit , ai scos monocontactul ? ,aflat in corpul pompei ,se desface cu o cheie de 22 ,
2. Cum anume ai aerisit ? huh.gif
ciush
1. nu am scos monocontactul niciodata la aerisire.
2. azi am aerisit normal ( facut pedale, incepand cu roata stanga spate) cu motorul oprit.
Am mai scos ceva aer si de pe fata

pun si poze (cam urate, dar se vede culoarea argintie) cu pompa (luata de la Anghelina din Resita)
cagulaa
salutare, vreau sa cumpar niste etriere ca astea care sunt se blocheaza destul de des, Ati putea sa imi recomandati niste firme mai bune, am vazut ca cele de dacia prin pitesti sunt la 200 de lei, si sincer mi se pare destul de mult. Am mai gasit si la 50 de lei dar nu stiu ce sa zic, nu stiu de care sa cumpar. Mul;tumesc mult
kog
etriere PULSOR MOT. Sunt bune, eu le-am luat la 60 bucata
razvanamza
ai aceeasi pompa de frana ca a mea. e destul de buna...
diaconuliviu
QUOTE(ciush @ 1 Apr 2009, 18:07)
1. nu am scos monocontactul niciodata la aerisire.
2. azi am aerisit normal ( facut pedale, incepand cu roata stanga spate) cu motorul oprit.
[...]

In situatia de azi, te intreb: lampa (!) se aprinde si dupa pornirea motorului? Asta daca ai legat la ICP papucul CORECT (sint doua fire cu doi papuci, numai unul anume se leaga acolo).
Cind faci aerisirea pompei cu 4 conducte, demontezi ICP de pe pompa cu cheia adecvata (la tine nu cred ca e tot 22, parca e altfel ICP) si montezi pe pirghia limitator un tampon de amortizor sau o cala intre lama aia cu arc a limitatorului si "pistonul" limitatorului.
Aerisirea o faci gravitational, cum spui, incepind cu stinga-spate, dreapta-spate, dreapta-fata, stinga-fata, urmind aerisirea cu pedala sau, daca ai cum, fara pedala, suflind aer cu o pompa si capac adaptat cu stut pe vas, conducta bypass. Adica montezi pe gura vasului un capac care are un stut pt pompa de umflat, faci presiune in vas apasind usor pompa, desfaci aerisitorul pompei. Pe acolo trebuie sa curga lichid. Sau, unul face pedala, celalalt desface aerisitorul. Se repeta de 4-5 ori, chiar daca initial iese lichid, aerul poate fi ca o perna in limitator.
De ce recomand gravitational? Pentru a vedea daca exista curgere libera pe conducte din pompa. In cazul in care la o parte (spate sau fata) nu curge lichid continuu, curgerea oprindu-se dupa ce iese putin, pompa e atacata. Cauta "pompa frina" si "diaconuliviu" ca user, o sa gasesti metoda de reglaj.

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=117913

Uite reglajul la postul meu #13.
ciush
Lampa nu se aprinde pentru ca nu e bagat nici un fir in sonda, si chiar daca bag, tot nu se aprinde!
am desfacut sonda, dar cand fac pedala, pe acolo sprituie lichid cu presiune mare, asa trebuie? sau astup cu ceva gaura?
diaconuliviu
Pe la sonda nu trebuie sa curga nici un pic de lichid. Pompa e defecta [MACAR] pe partea de bypass. Ori prost executata/gindita, ori lipseste un O-ring.
ciush
pe conducta de bypass curge lichid dinspre limitator, am desfacut conducta si am suflat cu gura in borcan si curge lichid (curge bine de tot)
Azi incerc sa scot si aerisitorul de la roata dreapta fata (s-a rupt) sa aerisesc cum trebuie si acolo (aeriseam doar pe la furtun si parca nu aeriseste cum trebuie)
Apoi, daca zici ca pompa e cu bube, o s-o montez pe aia veche (originala) la loc, trebuie doar s-o recuperez de la mecanic!
diaconuliviu
Pe fata poti aerisi fara aerisitor asa:
Scoti etrierul respectiv, pui o cheie fixa de 10-12 in etrier, intre cele doua "ciocuri", cineva iti apassa pedala usor, cu viteza mica de 4-5 ori, pina pistonul iese cit sa atinga usor cheia. Etrierul sa fie cu aerisitorul in sus, ca in pozitia de lucru. Scoti cheia si cu doua leviere sau cu doua chei inelare cotite apesi pistonul inapoi in etrier pina la fund, tot in pozitie apropiata de cea de lucru. Din doua manevre din astea ai aerisire perfecta, volumul lui fiind mult mai mare decit lichidul din conducta. Ca atare urmele de aer vor urca in pompa, de acolo in vas.
ciush
am aerisit si roata cum ai spus, aer n-a avut
Cred ca am o problema cu sonda! Ea are un tamburus in cap care trebuie sa culiseze(la apasare cu mana sa intre in sonda)!
la sonda mea NU culiseaza, e tot timpul iesit! practic daca ii pun un bec ar sta tot timpul aprins!
n-am gasit de cumparat modelul meu (e de plastic si intra cheie de 16 pe ea)
Am taiat tamburusul pe jumatate, dar pedala e la fel, trebuie sa-l tai de tot? apoi sa incerc sa scot pompa din avarie, daca e in avarie?

PS. L-am sunat si pe mecanic, sa-mi dea pompa originala inapoi (cica a uitat s-o ouna in masina) ma pun s-o repar si o pun pe masina
Cu pompa veche, nu aveam frane pe spate (limitator blocat), am inlocuit limitatorul, si acum am frane DOAR pe spate (prinde si fata, dar nu blocheaza rotile)
E posibil ca pompa veche sa fi fost atacata astfel incat sa nu fi avut frane pe spate? (pistonul de la limitator era blocat ca si cum masina era incarcata tot timpul)
danut 69-71
In ateliere specializate , poti s-o aerisesti cu pompe speciale pe aer comprimat , dar tind sa cred ca ceva nu e bine pus .
ydaniel
cel mai bine se aeriseste cu vid;)
dar tot degeaba daca piesele sunt proaste.
cagulaa
si cam ce piese ar fi bune?, ma refer la firme, ca ma cam doare biggrin.gif
ydaniel
pai:)
la hidraulica:autonova
placute si saboti :ferodo
discuri:brembo
lichid frana:textar dot 4.
racorduri elastice:sc arteca jilava sa
Minel
QUOTE(ydaniel @ 5 Apr 2009, 08:50)

lichid frana:textar dot 4.

*



Dar TRW ,Dot 4 , ii bun , am gasit la 500ml -20 lei.
diaconuliviu
QUOTE(ciush @ 3 Apr 2009, 16:20)
[...]la sonda mea NU culiseaza, e tot timpul iesit! practic daca ii pun un bec ar sta tot timpul aprins!
[...]Cu pompa veche, nu aveam frane  pe spate (limitator blocat), am inlocuit limitatorul, si acum am frane DOAR pe spate (prinde si fata, dar nu blocheaza rotile)
E posibil ca pompa veche sa fi fost atacata astfel incat sa nu fi avut frane pe spate? (pistonul de la limitator era blocat ca si cum masina era incarcata tot timpul)

La sonda ta nu culiseaza pentru ca e blocat sau pentru ca de fapt corpul sondei si "timburusul" sint una si aceeasi bucata de fier (un hexagon strunjit de-a-ntregul).
Poti verifica sa vezi care e realitatea.

La pompa atacata (acel reglaj al servo defectuos) primul piston atacat e cel al circuitului fata. In anumite cazuri se mai intimpla ca spatele sa ramina atacat, dar asta in cazul unei inlocuiri de pistonase si arcuri de fabricatie dubioasa sau montate aiurea. La pompele originale arcurile aveau lungimi diferite si diametre diferite ale spirei si sirmei. Asa fel calculate incit in pozitia de repaus pistonul circuitului spate sa fie impins la maxim inapoi, invingind si arcul fata, incit circuitele sa fie in "curgere libera". Ca paranteza, asta e unul din motivele - principalul - pentru care eu aerisesc prin "cadere", se vede imediat daca lichidul curge liber sau daca pompa e blocata/atacata. Ca idee, la pompa veche curgea lichid pe spate in "cadere libera" sau curgea putin si se oprea?
Am avut surpriza asta cu o pompa ASAM, a trebuit sa inlocuiesc pistonul spate si arcul cu altele mai vechi, ca pompa sa se descarce.
La tine nu stiu cum e construita pompa aia "de import", din ce spui e ciudata rau, mai ales ca ea curge pe la circuitul de bypass.
Ori iei o pompa buna, ori o repari pe cea veche. Sau, o demontezi pe asta noua sa vezi ce e pe acolo. De la distanta nu poate altul lua decizia decit tu, functie de cit de mult te pricepi.
ciush
am recuperat pompa veche, am masurat senzorul si imi arata ca pompa este in modul de avarie!
am scos senzorul si se vede clar canalul in care intra tamburusul senzorului!
Am actionat cu o surubelnita pompa, dar canalul ramane pozitionat tot in dreptul senzorului (nu se misca pistonasele inauntru)
Cum pot veifica pompa fara s-o montez pe masina?
as putea remedia cu un kit de reparatie?
am pus si poza (se vede clar cum tamburusul din capul sondei e in canal, si a si fost fortat)
Cand am demontat senzorul a curs si putin lichid pe acolo
diaconuliviu
1. Pompa se scoate din starea de avarie cind e aerisita instalatia si plina de lichid, functionala.
2. Daca si la asta curge lichid, posibil inelele O din sistemul ICP-By-pass is deteriorate. Acces la mecanism ai demontind acel surub INBUS din capatul pompei. Numai da o cautare pe aici, era o schita a pistonaselor.
O demontezi si ii schimbi tot, pistonase si garnituri, inelele O din sistemul By-pass. Acel surub INBUS 10 are o garnitura din Cu, inainte de o remonta o arzi pina la rosu dupa care o bagi in apa rece, sa se inmoaie.
E benefica si putina banda din teflon pe filetul acelui surub INBUS.

Pompa demontata si cu toate cele scoase (atentie, in By-pass sint doua arcuri si doua pistonase) se spala si se curata temeinic pe interior.
Grija mare sa nu aiba rugina pe cilindrii de lucru, daca da, mai bine o schimbi.
ciush
merci, de indicatii, am gasit topicul unde arata foarte clar (poze cu pistonasele, arcurile, garniturile) cum se monteaza
astept imbusul de 10 sa o desfac, maine o lustruiesc si o fac noua!

se vede lovitura de la senzorul icp! nu am gasit de cumparat decat o-ringurile si spistoanele mari cu arcurile mari
Schimb si pistoanele mari? trebuie scoase stifturile, parca
diaconuliviu
Da, ala e setul: pistoanele principale, arcurile si O-ring=3 buc.
Sfat: de evitat kiturile de reparatie ARMCOMP, desi sint cam singurele de pe piata.
Minel
Se gasesc si kituri de reparatie pt pompele de papuc cu 4 conducte ( diametru interior phi 22 ).... huh.gif

Din cate stiam eu ,se gasesc numai pt cele normale cu 4 conducte ( diametru interior de phi 20,5 , editat blush.gif )

Mai mult ca sigur daca ii pompa de papuc , o sa ramai surprins ca din acel kit cumparat o sa folosesti doar garniturile O-ring ,de la circuitul de by-pass ...
diaconuliviu
Pompa "de berlina" 4C/ICP are fi 20,5. Cind cumperi setul de reparatie, ceri "de papuc". Pe pompa aia veche ar trebui sa aiba o eticheta-colier pe care scrie diametrul interior, asta daca un binevoitor n-a rupt-o sau nu s-a sters acel scris.
ciush
am luat kit "radsan" intr-o punga, s-a potrivit pefect!
pot sa testez cumva pompa inainte de a o monta pe masina? (ca sa nu am surprize)
am mai luat si 900g de lichid sa pun iar nou sa nu fie cu impuritati
va multumesc pentru sfaturi

PS. cineva mi-a spus ca se potrivesc perfect pompe de renault 19 sau 21 (nu trebuie modificat nimik) si sunt la acelasi pret si nu mai au probleme cu franele cei la care le-a montat (pe 3 masini pana acum)
diaconuliviu
Adica sint tot cu 4 conducte? si a 4-a e tot de bypass?
ciush
buba mare, pompa reparata nu-mi baga presiune
am pus-o la loc pe cea de import, cum v-am spus am frane DOAR pe spate!
Sa schimb etrierele?
ydaniel
pai...daca pompa nu face presiune:) nu te mai chinui si ia una NOUA de autonova satu mare:)
mishujkl
Mi s-a rupt sonda ICP, mai exact papucul la care venea firul respectiv, si se vede o gaura. Daca o scot (sonda) pana cumpar alta ce se poate intampla? Am intrebat pe la doua magazine si nu stiau vanzatoarele despre ce-i vorba, am sa mai caut. De curiozitate, cat ajunge una?
diaconuliviu
QUOTE(ciush @ 8 Apr 2009, 10:52)
buba mare, pompa reparata nu-mi baga presiune
am pus-o la loc pe cea de import, cum v-am spus am frane DOAR pe spate!
Sa schimb etrierele?

Nu baga presiune, ok, cu pompa demontata din conducte, curge lichid la liber pe orificiile dinspre servo?
Daca nu, pompa e atacata. Demontezi pompa de pe servo sau macar slabesti 2-3 mm piulitele, daca incepe sa curga lichid, e clar, faci reglajul servo.
ciush
era atacata pompa, se simtea in pedala, nu avea cursa libera deloc, am desfacut piulita din pedala, dar ieri a curs si pe spate (aprox 2 picaturi pe sec) si pe fata (curgere continua) prin cadere libera, sa vad sambata ce rezolv ca sincer nu mai am nervi (o sa desfac si pistonasele fata ca imi blocheaza spatele ,iar fata deloc)
diaconuliviu
Ti-am postat undeva link spre modul de reglaj cursa servo. Nu se face numai din piulita pedalei care, btw, se infileteaza daca pedala ataca prea devreme pompa, nu se desurubeaza.
Sint doua reglaje acolo, al piulitei-furca si al timburusului.
Daca pe fata nu ai frinare, cum curge lichidul la etriere? Continuu si suvoi ca la pompa sau tot "pic-pic" rar de tot? Daca iti curge rar, posibil furtune gonflate, partial colmatate. Daca iti curge bine, ce placute ai? Sint partial uzate? Exista o situatie cind cu placute noi frineaza iar cu ele partial uzate nu. Te uiti pe suportul portplacuta, la acele "canale" pe care culiseaza "urechile" placutelor. Daca au forma curbata in loc de dreapta, ori schimbi acel suport, ori, functie de marimea curbei, pilesti sa fie drept sau incarci si rectifici.
Apoi, verifica si care e starea pistonasului si a garniturilor, e posibil sa ai un gripaj.
ciush
scuze, m-am exprimat gresit: am strans piulita ca sa fac cursa la pedala, azi desfac etrierele, sa vad ce nu e in regula (placutele au 2 luni si sunt de uzina- cutia albastra)

<span class='edit'>9 Apr 2009, 18:06:</span>
am pus o placuta de frana si o cheie de 11 la roata stanga fata (unde e rupt aerisitorul) si am observat ca, curge lichid cand e pistonul scos mai in afara! sa fie ala cauza problemelor? in rest, pistoanele se misca usor.
ma pun sa-i schimb garniturile?

tot eu: hmm... n-am gasit de cumparat garnituri (era inchis) am primit un etrier de la cineva si l-am montat! am frane mai bune, prima pedala merge aproape jos, a doua prine pe la jumatate (blocheaza toate 4 roti), cred ca trebuie sa-i trag o aerisire ca la carte acum!

la kitul de reparatie garniturile erau: >>>> (toate intr-un sens) una de pe pistonul mic trebuia schimbata (garnitura de pe pistonul mic dinspre pistonul mare) (>>arc<>arc)

multumesc de sfaturi!
Sunteti de treaba, eu, impreuna cu toti mecanicii suntem ametiti! nici unul nu s-a gandit sa chimbe garniturile la etriere (adevarul e ca nu curgeau)
diaconuliviu
Deci, dupa inversarea garniturii din >> in >< ai frina?
Atentie, daca la prima pedala tine jos si la a doua tine mai sus, ori aer ori cursa lunga. Regleaza servo cum ti-am dat link si regleaza manual acel "autoreglaj" de la rotile spate.
ciush
n-am mai montat pompa reparata, pe masina e pompa noua (cea argintie, de import)
Sambata fac aerisire la sange, (sabotii sunt apropiati, oricum o sa mai verific odata)
ciush
in sfarsit am frane!
pompa de import s-a spart! unde e aerisitorul a pocnit si s-arupt o bucata din pompa!
am fost la magazin si am cerut sa-mi dea in schimb o pompa de papuc de uzina (cu eticheta pe ea)
am montat-o si acum am pedala mai sus de jumatate (la prima pedala), dar parca nu sunt chiar asa eficiente franele, pedala e tare, dar parca nu se opreste asa prompt
sigur mai trebuie sa ii mai fac o aerisire!

Ps. am reglat si pedala (sa am putina cursa libera, sa nu fie atacata pompa) si am aerisit cu sonda icp scoasa (m-am uitat cu o oglinda la pistonasul de la sonda si se misca putin cad franez, dar nu asa mult incat sa intre pompa in avarie)
argon
cat costa pompa de papuc de uzina?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.