Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: instalatie frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut L.
Salutare! Problema mea a inceput in momentul cand am vazut o pata sub masina .

Am crezut ca pierd ulei, dar de fapt era lichid de frana. cursese tot lichidul de frana din borcan pe la garnitura aceia in care se infige borcanul (are doua, dar mie pe la cea din fata imi curgea) . le-am schimbat pe amandoua dar degeaba tot curge

Este a 3 oara cand le schimb si am luat garnituri omologate RAR

CE are de curge? Plus ca am aer in instalatie si am frana la a doua pedala
dizzy
Sunt ingrozitor de proaste.
La fel am patit si eu
Mai cumpara un set ca nu-s scumpe.
Si poate iti schimbi si vasul ca poate are o fisura
Sir_Alex
Ai pompa de benzina cu dublu circuit? Este buna pompa? Nu ar trebui sa ai asa mari probleme...macar unul dintre cele doua compartimente ar trebuisa functioneze. Ai grija ca lichidul de frana iti mananca vopseaua.

Verifica pentru orice eventualitate si racordurile alea de cauciuc.
ionut L.
O sa mai iau un set de garnituri, daca mai curge cumpar si un vas ( nu e fisurat dar...).

Poate fi lichidul de frana de o calitate proasta sa distruga garniturile?

Am observat ca a curs mai mult atunci pe gerurile alea mari, acum nu prea mai curge

Si inca ceva :

cum as putea sa fac aerisire pe partea dreapta fata avand aerisitorul rupt (fara sa schimb etrierul ) ?
paulp
QUOTE(ionut L. @ 26 Feb 2005, 18:23)
cum as putea sa fac aerisire pe partea dreapta fata avand aerisitorul rupt (fara sa schimb etrierul ) ?
*


Pe la furtunul ce vine la etrier wink.gif
viperfox
am si eu o problema similara, la mine toata pompa de frana inclusiv vasul sunt permanent umede de lichid, pompa are pur si simplu aspectul unui burete imbibat cu lichid, o sterg cu o carpa si nca max 1 sapt arata la fel, iar vasul tot asa, e mereu umed; se pierde lichid dar destul de putin, adica cam la o luna doua trebuie sa mai completez in vas; asta ar fi o problema mai putin importanta, probabil trebuie sa schimb acele garnituri in care se infige vasul; insa problema mea e cu franele, am un tovaras cu un harb de dacie de ii cad usile, insa are o frana de te scoate prin parbriz, pune frana omu de la 60 si simti ca iti intra centura in coaste, si nu se duce taras, la mine...daca apas la 60...tine foarte slab si daca apas si mai tare se duce taras (blocheaza); eu am pompa dublu circuit; ce sa mai fac? eu nu am avut niciodata frane calumea la dacia asta...am aerisit am schimbat garnituri la pompa am schimbat si etrierii amandoi si pistonasele pe spate si tot asa...tine frana dar nesatisfacator...
andreip
QUOTE(ionut L. @ 26 Feb 2005, 18:23)
O sa mai iau un set de garnituri, daca mai curge cumpar si un vas ( nu e fisurat dar...).

Poate fi lichidul de frana de o calitate proasta sa distruga garniturile?

Am observat ca a curs mai mult atunci pe gerurile alea mari, acum nu prea mai curge

Si inca ceva :

cum as putea sa fac aerisire pe partea dreapta fata avand aerisitorul rupt (fara sa schimb etrierul ) ?
*




Pai in etrier ajunge un furtun (mai jos de aerisitor parca) pe care il poti desface usor ca sa faci aerisirea.
Devils
problema similara am avu si eu, adica scapa lichid pe la cele doua garnituri de la borcan. Eu zic sa nu va mai chinuiti tot schimband la garnituri pentru ca nu rezolvati nimic..tot va curge..asa afacut la mine. Rezolvarea a fost sa pun pe cele doua orificii ale borcanului calt (canepa), ca instalatorii smile.gif
rtulea
salutare,
acum dau si eu buzna aici dar tre sa intreb ca sa stiu ce-i de facut. de la o vreme mi se aprinde becul de avarie frana din bord cand franez mai puternic. eu stiu ca becul trebuie sa se aprinda doar daca nivelul lichidului este scazut. am verificat si nivelul este ok. am discutat cu un meserias si mi-a spus ca nustiu ce senzor de pe pompa ar fi stricat( acela in care intra un fir cu papuc). acu eu intreb daca e bine sa mai merg asa cu ea sau ar trebui sa-i schimb chestia aia. si daca o schimb cand desfac obiectul va curge lichid pe acolo?
mersi mult.
Lacaru
E posibil ca nivelul de lichid sa fie scazut si in momentul in care franezi lichidul scade si plutitorul sa ramana in aer si sa declanseze aprinderea becului de avarie.
Si mie mi s-a intamplat o data cand am franat brusc sa mie se aprinde pentru moment avaria la frana. In borcan nivelul era aproape de minim. Dupa ce am mai completat cu lichid nu mi s-a mai intamplat.
cataiff
am si eu probleme cu franele, tine foarte jos.
as vrea sa merg la un service autorizat care sa si testeze lucrarea ca la RAR.
imi recomandati ceva ?
e vorba de o dacie berlina, nu de logan smile.gif
TheSaiLor
<<am si eu o problema similara, la mine toata pompa de frana inclusiv vasul sunt permanent umede de lichid, pompa are pur si simplu aspectul unui burete imbibat cu lichid, o sterg cu o carpa si nca max 1 sapt arata la fel, iar vasul tot asa, e mereu umed; se pierde lichid dar destul de putin, adica cam la o luna doua trebuie sa mai completez in vas; asta ar fi o problema mai putin importanta, probabil trebuie sa schimb acele garnituri in care se infige vasul; insa problema mea e cu franele, am un tovaras cu un harb de dacie de ii cad usile, insa are o frana de te scoate prin parbriz, pune frana omu de la 60 si simti ca iti intra centura in coaste, si nu se duce taras, la mine...daca apas la 60...tine foarte slab si daca apas si mai tare se duce taras (blocheaza); eu am pompa dublu circuit; ce sa mai fac? eu nu am avut niciodata frane calumea la dacia asta...am aerisit am schimbat garnituri la pompa am schimbat si etrierii amandoi si pistonasele pe spate si tot asa...tine frana dar nesatisfacator... >>


Din cate vad eu din poza masinii tale esti incepator, si o sa te rog sa ma scuzi daca am presupus gresit. E posibil sa ai senzatia ca nu iti tin franele din cauza la servofrana. Daciile vechi nu aveau servofrana si de aici si pedala mult mai tare. Daca zici ca iti blocheaza rotile cand franezi tare nu e nici o problema.
Uncle-Sam
Nu e vorba de aer la mine, ci de faptul ca rotile imi stau mereu putin infranate. Am demontat etrierii, i-am curatat, dar tot degeaba. Problema persista si dupa ce am schimbat discurile pe față
ionut232
QUOTE(rtulea @ 14 Apr 2005, 16:24)
salutare,
acum dau si eu buzna aici dar tre sa intreb ca sa stiu ce-i de facut. de la o vreme mi se aprinde becul de avarie frana din bord cand franez mai puternic. eu stiu ca becul trebuie sa se aprinda doar daca nivelul lichidului este scazut. am verificat si nivelul este ok. am discutat cu un meserias si mi-a spus ca nustiu ce senzor de pe pompa ar fi stricat( acela in care intra un fir cu papuc). acu eu intreb daca e bine sa mai merg asa cu ea sau ar trebui sa-i schimb chestia aia. si daca o schimb cand desfac obiectul va curge lichid pe acolo?
mersi mult.
*



si eu am avut acceasi problema...
frana banuiesc ca nu iti tine prea bine....si tine la finaluy cursei...
la mine faza erau sabotii de pe spate...care sunt cam dusi...
incearca sa mergi cu frana de mana trasa vreo 3-4 dinti si vezi atunci...
faza e ca intra aer in instalatie pe la spate...
la mine asta a fost....poate tot asta e si la tine
bafta
Pedala
Am si eu problema descrisa la inceputul topicului de IonutL.
La berlina mea din '98,pompa de frana (cu dublu circuit) este mereu umeda si pierde serios lichid (completez o data pe sapt, tinand cont ca merg in fiecare zi cu ea). Am schimbat si eu garniturile unde se infinge borcanul. Tot se pierde lichid pe acolo (o sa incerc solutia cu calt, canepa).

La mine mai apare o problema: pierde lichid si la imbinarea dintre pompa de frana si capacul ala mare si rotund de la servofrana. Se scurge lichidul si cade direct pe burduful care pleaca din caseta de directie (in concesinta mi s-a si crapat burduful acolo unde-l picura).
Va suna ceva cunoscut?
DeXteR_G
QUOTE(viperfox @ 14 Apr 2005, 10:55)
am si eu o problema similara, la mine toata pompa de frana inclusiv vasul sunt permanent umede de lichid, pompa are pur si simplu aspectul unui burete imbibat cu lichid, o sterg cu o carpa si nca max 1 sapt arata la fel, iar vasul tot asa, e mereu umed; se pierde lichid dar destul de putin, adica cam la o luna doua trebuie sa mai completez in vas; asta ar fi o problema mai putin importanta, probabil trebuie sa schimb acele garnituri in care se infige vasul; insa problema mea e cu franele, am un tovaras cu un harb de dacie de ii cad usile, insa are o frana de te scoate prin parbriz, pune frana omu de la 60 si simti ca iti intra centura in coaste, si nu se duce taras, la mine...daca apas la 60...tine foarte slab si daca apas si mai tare se duce taras (blocheaza); eu am pompa dublu circuit; ce sa mai fac? eu nu am avut niciodata frane calumea la dacia asta...am aerisit am schimbat garnituri la pompa am schimbat si etrierii amandoi si pistonasele pe spate si tot asa...tine frana dar nesatisfacator...
*




Verifica repartitorul pe spate ala in care intra conductele ce vin de la pompa.
Ala se regleaza in functie de ce greutate ai in masina dar dute la cineva sau chiar tu si blocheazal pe greutate maxima si incearca dupa aceaa sa aerisesti si sa vezi rezultatele.(se leaga strans cu o buc de sarma groasa apasat la max.)
DeXteR_G
QUOTE(rtulea @ 14 Apr 2005, 14:24)
salutare,
acum dau si eu buzna aici dar tre sa intreb ca sa stiu ce-i de facut. de la o vreme mi se aprinde becul de avarie frana din bord cand franez mai puternic. eu stiu ca becul trebuie sa se aprinda doar daca nivelul lichidului este scazut. am verificat si nivelul este ok. am discutat cu un meserias si mi-a spus ca nustiu ce senzor de pe pompa ar fi stricat( acela in care intra un fir cu papuc). acu eu intreb daca e bine sa mai merg asa cu ea sau ar trebui sa-i schimb chestia aia. si daca o schimb cand desfac obiectul va curge lichid pe acolo?
mersi mult.
*




Daca ai capacu de la borcan cu sonda in el acela este si trebuie schimbat plutitorul ,daca este fara schimbi sonda acea.
vyper
salutare!am si io problema asta pe o dacie din 86...cu franele...niciodata nu le-am avut super super...blocheaza blocheaza da parca se duce taras...asta cand blocheaza...cateodata o am si la a 2 pedala...cand ridic frana de mana si apas pe pedala e mai tare...dar cand las frana de mana jos se duce si pedala mai jos decat a fost initial...si am un prieten cu un harb de dacie care curge tabla dupa el...cand franeaza parca i se infige masina in asfalt...precizez ca invatzat de un meserias am anulat repartitoru de pe spate! da tot asa e ca si inainte...o fi mai bine fara el sau sa il pun la loc?si ce sa fac fratzilor sa se infiga si a mea in asfalt?
amc
Yo zic sa l pui inapoi ,mai ales daca ti rezolvi problema la franele spate,ca acolo e buba.
Ai garnituri(ferodouri) bune?verifica reglajul sabotilor (indiferent daca ai autoreglaj sau nu)si regleaza i dar cu frana de mana netrasa,sa fie la pozitie.
Vezi parghiile dintre saboti sa nu fie uzate!
cand iti rezolvi problema o sa ai nevoie de acel limitator,garantat!
mosh
QUOTE(viperfox @ 14 Apr 2005, 10:55)
am si eu o problema similara, la mine toata pompa de frana inclusiv vasul sunt permanent umede de lichid, pompa are pur si simplu aspectul unui burete imbibat cu lichid, o sterg cu o carpa si nca max 1 sapt arata la fel, iar vasul tot asa, e mereu umed; se pierde lichid dar destul de putin, adica cam la o luna doua trebuie sa mai completez in vas; asta ar fi o problema mai putin importanta, probabil trebuie sa schimb acele garnituri in care se infige vasul; insa problema mea e cu franele, am un tovaras cu un harb de dacie de ii cad usile, insa are o frana de te scoate prin parbriz, pune frana omu de la 60 si simti ca iti intra centura in coaste, si nu se duce taras, la mine...daca apas la 60...tine foarte slab si daca apas si mai tare se duce taras (blocheaza); eu am pompa dublu circuit; ce sa mai fac? eu nu am avut niciodata frane calumea la dacia asta...am aerisit am schimbat garnituri la pompa am schimbat si etrierii amandoi si pistonasele pe spate si tot asa...tine frana dar nesatisfacator...
*



Aventuri am avut si eu cu franele. Dupa ce le-am refacut pt a 4-a oara m-am hotarat sa aleg frane si pe spate. De regula dacia nu are frane pe spate decat daca e incarcata (sau poti avea frane slabe pe spate). Depinde de la caz la caz. Mai poti avea repartitorul blocat. Multi il scot, dar la ITP se cere sa-l ai si sa fie functional. Daca il ai, si e functional, ca sa ai frane si pe spate cand esti gol trebuie sa-l blochezi pe deschis, adica sa strangi cantarul (din piulitza de pe tija care vine de la bascula pe repartitor). Dezavantul este ca iarna la franare iti fuge spatele masinii datorita lipsei de aderenta. Dar pe uscat, cu cauciucuri cat de cat o sa vrei sa te duci taras si n-ai sa reusesti smile.gif Vis a vis de prietenul tau, s-ar putea ca masina lui (cazuta) sa fie mai lasata de spate si atunci il avantajeaza la franele de pe spate, chiar ii tine repartitorul deschis. In cazul asta e posibil ca la franare brusca sa-i ramana frana blocata pe spate. Masina se lasa si ramane foarte lasata pe fata si repartitor ramane inchis. Lichidul din pistonase nu mai e tras de pompa decat daca va da cu spatele si va frana brusc ca sa redeschida repartitorul.
Alt dezavantaj (minor) ar fi ca ferodourile se duc mai repde si atunci pedala o sa capete cursa lunga mult mai repede si atunci trebuie sa ai in vedere sa schimb ferodourile mai des, ori sa le apropii si nu toti tamburii au sistem de apropiere din suruburi patrare situate pe spatele tamburului.
Mai poti opta pt alt sistem de franare, sa-ti iei pompa de nova, super nova si daca nu ma insel trebuie sa modifici si traseul de conducte. Orice ai face trebuie sa ai in vedere ca teoretic nu ai voie sa aduci modificari la sistemul de franare, directie si lumini ori e nevoie de omologare RAR. Majoritatea la ITP uita chestia asta si doar te felicita ca ai schimbat sistemul prost cu unul mai bun, dar cei care sunt porniti sa-ti caute nod in papura iti vor da de lucru.
Dyda
Nu exista automobil la care constructorul (oricare ar fi el ) sa permita vinzarea acestuia cu sistemul de frinare la partea spate sa blocheze rotile.
Este cea mai mare greseala ( sa nu-i spun prostie) sa aduci sistemul sa-ti blocheze rotile spate. Daca metoda era buna costructorul dacia elimina din start acest limitator , punea pe direct conducta -receptor spate si nu va mai dadea voua batai de cap si subiect de discutie
Pune limitatorul la loc si regleaza-l la limita sa nu blocheze rotile. Un mecanic bun stie sa faca acest lucru

Pentru pedala
Lichidul de frina curge din pompa datorita garniturii de frina primara, este uzata ff mult sau ai ciupit-o cind ai montato pe piston
emircea
QUOTE(Dyda @ 12 Jan 2006, 14:24)
Pentru pedala
Lichidul de frina curge din pompa datorita garniturii de frina primara, este uzata ff mult sau ai ciupit-o cind ai montato pe piston


completare:

Daca cumva desfaci pompa sa mai schimbi garniturile, uita-te sa nu fie ruginit sau corodat corpul ei pe interior, ca atunci la fiecare apasare pe pedala iti 'taie' cate putin din garnitura, iar aceasta ajunge la uzura prematura.
DeXteR_G


cum as putea sa fac aerisire pe partea dreapta fata avand aerisitorul rupt (fara sa schimb etrierul ) ?
*

[/quote]

Mai exista o solutie!!!
Faci gaura in aerisitorul rupt si alt filet si sunt aerisitore mai mari si il pui sau faci o alta gaura aproape de cel rupt si faci si filet,merge f usor cu o masina de gaurit cu baterie si un tarot si ai rez problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.