Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bec indicator bezina.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
llmihai
Salutare.
De ceva vreme am observat ca becul de la benzina nu se mai aprinde.Indicatorul de la benzina sta peste prima linie.De obicei in curbe se mai aprindea becul.Dar acu nici un semn.

De la ce poate fii?
tester
ori bec ars ori conectorul de pe pompa nu mai face bine contact
kindeeru56
uitate si la sonda sa fie ok eu am patito a facut scurt si sa topit contactu de la bec de pe sonda
brigada_diverse
pt a testa, atat pt ac cat si pt bec
pe sonda, faci scurt intre un fir si masa(se va duce acul la maxim)
si la fel pt celalalt fir si se va aprinde becul....
sau daca nu, scoti sonda(a mai fost un topic unde am pus o poza cum se da jos sonda).., o tii cu capatul de sus(inelul metalic care vine sub shaiba care o tien prinsa) prinsa de masa(de rezervor eventual si misti de ea si vezi daca se aprinde becul...
verifici si contactele care vin de la sonda pana in mufa(sunt tot in portbagaj)si faci scurt si lor cu masa(nu intre ele). asa iti dai seama daca e de la sonda sau nu
llmihai
Eu am dacie pe injectie.Mecanismul e acelasi?
Am vazut ca mai are un fel de tabla deasupra rezervorului.
Trebuie sa o desfac pe aia si pe urma sa umblu la sonda?

1.In portbagaj vin 2 fire?1 pt bec + 1 pt indicator?
2.Pun 1 fir + masa trebuie sa se aprinde becul?
2.Pun 1 fir + masa trebuie sa se duca indicatorul la maxim?
3.Daca merg inseamna ca e sonda de vina?
4.Se mai repara sonda?

Din cate am vazut eu merge indicatorul doar becul nu se mai aprinde.
argon
te-ai uitat la bec sa nu fie ars, sau desfaci direct rezervorul? wink.gif
tester
@llmihai:
daca masina e pe injectie atunci in portbagaj vin 4 fire alimentare pompa, masa, semnal sonda nivel si semnal bec.
pentru acces la sonda trebuie mai intai sa dai jos scutul din tabla din portbagaj e prins in vreo 4-5 suruburi. dupa ce dai joi scutul vezi exact mufa cu firele si pompa. in clipa asta ar fi bine sa pui la masa firele ce din de la ceas si bec la masa... daca sunt in regula atunci cand pui firul de la bec la masa se aprinde becul iar daca pui la masa firul de la ceas atunci iti va arata "rezervor plin". daca nu iti dai seama de aici ce si cum sta teraba atunci mergi inainte si incerci sa scoti sonda. ca sa ai acces la sonda de nivel terbuie sa scoti ansamblu cu pompa din rezervor. ca sa faci asta trebuie sa invarti inelul ce tine fixa pompa. poti bate cu o dalta micuta si un ciocan in sens trigonometric(invers fata de cum merg acele de la ceas) si se poate scoata dupa pompa. sonda de nivel e prinsa de pompa de benzina. se poate da jos din doua suruburi in caz ca vrei sa o schimbi. eventual verifica si firele si papuceii din rezervor ca ai sa vezi ca is oxidati 100% aplica o curatare cu un pic de spray.
dar eu cred ca la tine problema e mai simpla ori bec ars ori firul ce vine de la bec inspre sonda nu face contact calumea in mufa. eventual mai poti strange un pic papucul din mufa.

LE: mare grija cand pui totul la loc... mai ales la garnitura de cauciuc de la capacul pompei... daca nu o pui calumea la loc o sa simti miros de benzina tot timpul in portbagaj si in masina in functie de cat iti va scapa... deci grija si fara graba.
ca sa pui pompa calumea inapoi ai pe perete de jos al rezervorului un ghidaj (cerc) in care trebuie sa centrezi sorbul pompei de benzina si astfel esti sigur ca e pusa pompa calumea in pozitie perfect verticala.
llmihai
Ati schimbat vreodata becul de la indicatorul de benzina??
Eu am bord de CN aveti idee cum se schimba??
dyo
Demontezi grila cu ceasuri si intrerupatoare asa ai cel mai bn acces la toate becurile de la ceasuri; este prinsa cu 3-4 holsuruburi, 2 in dreptul ceasurilor 1-2 sub scrumiera. Daca nu ma insel ca sa poti scoate grila de tot mai trebuie sa demontezi si mecanismul cu leviere din plastic de dirijare a aerului. Spor la treaba. Sper k nu-s off-topic...
adrianne
Becul de benzina se schimba cu muuuuulta rabdare, bagand mana pe la sigurante in spatele bordului, pipaind cu degetele ceasurile, si "simtind" soclul becului de benzina. Se roteste 90 grade, se scoate cu grija, si cu si mai multa grija se baga la loc. Ca idee, eu am scapat de vreo 2-3 ori (becul) pana sa-l nimeresc "la gaurica".
Skyler
am si eu o problema la indicator. o vreme am avut rupte firele de pe el, dar cum pe tata il cam durea undeva de masina, s-a cam rablagit. acum, de cand am luat si eu carnetul vreau sa o mai repar si sa o intretin, sa o fac sa arate bine. am inceput prin repararea indicatorului de benzina. dupa ce am citit pe aici pe forum am mai taiat din fire sa fiu sigur ca nu sunt oxidate si am inceput sa le ating pe caroserie. am legat pe rand de un surub si am observat ca beculetul se aprinde dar indicatorul nu pleaca din loc. le-am legat la sonda si nu misca nici unul, desi rezervorul trebuia sa fie aproape gol. m-am dus si am cumparat sonda noua, am desfacut-o pe cea veche si surpriza, rezervorul plin ochi. a trebuit sa scot 5 litrii din el ca sa montez sonda cea noua. daca fac cu ea masa pe ceva se aprinde becul, dar cum rezervorul e plin nu are cum sa indice, dar totusi acul nu se misca. alte solutii?
llmihai
Am rezolvat.
Toata problema era din cauza becului. Din trepidatii nu mai facea bine contact.
Multumesc tutoror celor care m-au ajutat.

nirosbogos
QUOTE(cristitranca @ 1 Apr 2009, 21:23)
a mai fost un topic unde am pus o poza cum se da jos sonda

Am cautat de-am innebunit topicul cu inlocuirea sondei,unde este?Cand merg vara cu geamul deschis,miroase puternic a benzina in interior si am vazut ca in jurul garniturii de la sonda e umed.
krapcarasu
se schimba usor garnitura, dezdoi 3 tablite si rotesti, scoti sonda
(atentie sa nu indoi tija)
pina schimbi mergi cu benzina putina


















































lapcat
Am o problema cu indicatorul de benzină, stă pe maxim. Cred că nici becul nu se mai aprinde, după estimările mele la câtă benzină ar trebui să mai am ar trebui măcar să clipească.

Inițial stătea pe mijloc la plin dar acum s-a dus de tot în dreapta, dă benzina afară după cum arată. biggrin.gif

Ce ar putea fi? Am desfăcut fișele de la rezervor și contactele par bune, am legat masa pe fiecare fir dar nici o schimbare. Poate fi sonda blocată pe maxim sau unde aș putea să mă mai uit? Dacă leg firele care vin la rezervor la masă ar trebui să arate plin sau gol?
dyo
Daca conectezi firele la masa o sa-ti indice plin la ceasul de benzina si o sa se aprinda becul de la benzina. Cel mai probabil ai sonda blocata, nu strica sa faci o verificare. Inainte de toate verifica firele. Sper sa rezolvi problema dry.gif
bygy007
QUOTE(lapcat @ 21 Apr 2009, 14:54)
Am o problema cu indicatorul de benzină, stă pe maxim. Cred că nici becul nu se mai aprinde, după estimările mele la câtă benzină ar trebui să mai am ar trebui măcar să clipească.

Inițial stătea pe mijloc la plin dar acum s-a dus de tot în dreapta, dă benzina afară după cum arată.  biggrin.gif

Ce ar putea fi? Am desfăcut fișele de la rezervor și contactele par bune, am legat masa pe fiecare fir dar nici o schimbare. Poate fi sonda blocată pe maxim sau unde aș putea să mă mai uit? Dacă leg firele care vin la rezervor la masă ar trebui să arate plin sau gol?
*


fa in felul urmator , scoate mufa de la sonda si pune contactul trebuie sa stea rezervorul gol si becul stins , daca nu e asa problema e de la ceasul indicator
daca pui la masa pe rind firele care vin din instalatie la masa (bineinteles cu contactul pus) trebuie sa se aprinda becul si sa se duca la plin acul de la benzina , apoi daca nu este asa umbli pe la sonda
lapcat
Cred că de la sondă e problema. Am deconectat mufa cu firele de la rezervor și am legat la masă pe fiecare, becul se aprinde iar acul se duce spre maxim. Se pare totuși că nici mufele nu prea făceau contact calumea, data trecută când am făcut chestia asta becul nu s-a aprins. Am scos și sonda și nu pare a fi blocată, nici nu are un an cred, indică bine când deplasez plutitorul cu mâna. Acum am benzină în rezervor și nu prea pot să-mi dau seama dacă indică bine sau nu, voi vedea când o consum. Totuși, din câte am văzut, acul ar trebui să stea pe mijloc la plin dar variază între mijloc și maxim dreapta...o fi și de la zguduieli, nu știu. Voi vedea când se mai consumă din benzină. dacă tot face probleme o să cumpăr altă sondă. E vreun producător recunoscut sau cumpăr ce găsesc în magazin?

Mulțumesc pentru ajutor.
lapcat
Revin. Ceva nu merge sau merge aiurea.
Am desfăcut plutitorul de 2 ori și când îl pun la loc merge, am fâcut vreo 2 km cu mașina și merge dar a 2-a zi tot la fel, indicatorul din bord e pe maxim. Nu pot să-mi dau seama de ce face așa și de ce în ziua următoare nu mai merge. Ș mi se pare ciudat că stă pe maxim deși benzină în rezervor am mai puțin de jumate.
Firele sunt ok, contact la masă pe rezervor este, ce să-i mai fac?
lapcat
Scuze pentru multi-posts....da chiar mă chinuie treaba asta. Știu cum e să rămâi fără benzină și nu-i plăcut. biggrin.gif

Ok, s-a mai consumat benzina din rezervor și cred că am găsit hiba. Undeva face contact la masă și de aceea acul meu stă pe maxim, becul clipește la un demaraj mai puternic sau când e spatele lăsat de la greutate. Deci e de la plutitor, contactul pentru ac atinge undeva masa. Faza aiurea e că plutitorul nici nu are un an de zile de când l-am cumpărat. mad.gif O să-l dau jos să văd ce-i pot face, totuși cred că o să cumpăr altul până la urmă, dacă-l dau jos merge...până a 2-a zi când problema reapare.
bygy007
uita-te atent acolo ai o rezistenta bobinata (o sirma subtire ) pe ea culiseaza un contact , este posibil ca acel contact sa nu atinga de rezistenta si atunci nu mai indica , daca ai un aparat de masura pui pe rezistenta si masori rezistenta intre fir (unul din ele ca celalalt se duce la un contct si este poentru bec) si carcasa sondei , cind plutitorul este jos rezistenta mare cind este sus mica , trebuie cind misti de el indicatia sa fie liniara si sa nu sibe intreruperi
o alta posibilitate este ca sa nu ai masa la rezervor intre sonda si carcasa
CandyMan13
Ma bag si eu tot aici fara ca sa se supere initiatorul.
1.Indicator mort(sta pe minim;aul pare fortat zic eu)
2.Bec mort.
Am verificat cu alte sonde(am 2 fire nu 4 in portbagaj) si nimic,nici o miscare.
Am inlocuit becul,cu verificarea de rigoare si tot nimic.
Am pus contacul si am masurat la firele de la instalatie(nu de la sonda) si nici un semnal.Am pus la masa cand unul cand altul dar iarasi nici un rezultat.Si totul s'a intamplat deodata.Ma gandesc poate ar mai fi vre-un fel de siguranta
si nu stiu eu unde e sau totusi e altceva mai grav.
Cineva vre-o parere?
bygy007
pai 2 trebuie sa ai , unul bec si unul ceas daca ai aparat de masura procedezi asa pui contactul si masori pe firele ce vin pe instalatie fata de o masa buna si trebuie sa ai aprox 12V daca nu ai problema poate fi (in ordine din spate in fata) : fir intrerupt intre rezervor si conectorul instalatiei fata -spate , ceasuri bord , bec ars , lipsa alimentare cu + a bordului o schema pentru a-ti face idee arata cam asa
lapcat
Până la urmă am schimbat plutitorul cu totul, am cumpărat unul nou pe care am dat 50 lei. E de uzină. aveau și de asam la 12.5 lei dar n-am vrut.
Cel pe care l-am schimbat tot de uzină era, cred că am avut ghinion cu el de s-a stricat așa de repede.
Oricum, acum funcționează. smile.gif
CandyMan13
tot nu am reusit sa ii dau de capat...totusi poate ar trebui sa mentionez ca inainte sa pice de tot indicatorul,dupa ce puneam contacul,trebuia sa il "ajut" cu o palma mai finuta data in bord,dupa care cobora acul indicator.Masina prezenta acest simptom de cand am achizitionat-o(6 ani).E doar la mine sau e un fenomen general?Deoarece am mai vazut masini cu aceasta problema(o palma si functiona).
bygy007
demonteaza bordul si verifica-l , alimentarea o ia de la panoul de siguranre , trebuie sa vezi daca ajunge + la bord cind pui contactul ,incearca sa schimbi indicatorul , cesaul , pentru asta trebuie demontat bordul
Sinopsys

Salut eu sunt mai novice in cele ale dacie si ma mancat sa mi modific bordul dupa ce m-am chinuit 2 zile cu cadrane leduri etc cand am montat bordu la loc imi mergeau toate ledurile si potentiometrele(afara de ledul de la benzina care nu mai merge dinainte sa desfac bodrul cu vreo 4-5zile)insa dupa vreo 15 min cand am pornit dinou motorul cateva becuri mi s-au ars iar potentiometrul de la benzina nu mai imi merge cand pornesc motorul ramane pe loc iar daca dau un bobarnac in cadran acul se duce ca si cum ar fi rezevorul la jumate sau spre plin insa am inlocuit ledul la benzina si tot nu se aprinde iar acul de la potentimetru tot asa a ramas.Insa innebunesc cand vad ca nu merge indicatorul la benzina si nu stiu ce are de la ce poate fi?nu am mai avut probl asta pana acu,poate fi ceva din bord?nu mai face ceva contact bine?
mecanick_maverick
QUOTE(Sinopsys @ 2 Nov 2009, 00:24)
Salut eu sunt mai novice in cele ale dacie si ma mancat sa mi modific bordul dupa ce m-am chinuit 2 zile cu cadrane leduri etc cand am montat bordu la loc imi mergeau toate ledurile si potentiometrele(afara de ledul de la benzina care nu mai merge dinainte sa desfac bodrul cu vreo 4-5zile)insa dupa vreo 15 min cand am pornit dinou motorul cateva becuri mi s-au ars iar potentiometrul de la benzina nu mai imi merge cand pornesc motorul ramane pe loc iar daca dau un bobarnac in cadran acul se duce ca si cum ar fi rezevorul la jumate sau spre plin insa am inlocuit ledul la benzina si tot nu se aprinde iar acul de la potentimetru tot asa a ramas.Insa innebunesc cand vad ca nu merge indicatorul la benzina si nu stiu ce are de la ce poate fi?nu am mai avut probl asta pana acu,poate fi ceva din bord?nu mai face ceva contact bine?
*



Ai cumva o schema dupa care ai modificat bordul ? ... sau l-ai facut dupa ureche
Ledurile spre deosebire de becuri au polaritate , un consum mult mai mic dar catre cere sa limitezi curentul prin el . Pui LED-uri si se ard becuri , ai potentiometru la benzina ( ala se numeste ceas , potentiometru e cu totul altceva ) ohmy.gif blink.gif .
Poti fii putin mai clar pentru a stii cum te putem ajuta .
Pentru inceput pune schema dupa care ai modificat bordul , sau prin modificat bordul intelegi vopsit cadrane ceasuri .
Sinopsys
Salut prin modificarea bordului ma refer la faptul ca am schimbat cele trei leduri care lumineaza bordul iar pe cadrane am lipit autocolant pe turometru,kilometraj iar la cele 4 indicatoare (ulei,benzina,apa si baterie)nu am lipit nimik decat pe forma de "x"de deasupra lor insa dupa ce am citi pe forum am incercat treba cu sonda cand m-am uitat avem firul de la bec rupt in fine am desfacut sonda am curat bine sa nu fie oxidate cele doua capete apoi am facut treaba cu masa si mi se aprinde becul iar indicatorul de benzina se duce la maxim insa ce nu inteleg este de ce acum desi sunt lipite firele,becul imi sta aprins continu iar indicatorul merge aiurea nu indica bine adika eu am rezervorul aproape gol si mi arata la jumate si becul aprins continu(am umblat si la plutitor iar cand lasam plutitorul de la maxim sper gol se misca indicatorul insa cand plutitorul era jos la maxim indicatorul imi arata ca juma de rezervor plin)sa se fi stricat sonda ?sau plutitorul?sau care poate fi mai exact problema (o sa pun cat de curand si o poza cu bordul)si ms de indicati si astept incontinuare sugesti
bygy007
ai o carcasa de plastivc , in interior o rezistenta bobinata pe ea se plimba un cursor care e actionat de tija cu plutitor , ia vezi face contact pe toata cursa? si contactul la bec se poate regla
daca nu te descurci baga o poza a sondei si iti spun unde sa umbli
tester
@Sinopsys: as zice ca ai inversat firele intre ele... cel pentru ceas si cel pentru bec :|
za_kristake
Nu a inversat firele , si la mine face la fel, cum scade sub jumate benzina in rezervor daca accelerez tare se tot misca acul aiurea inspre minim
AM POSTAT AIUREA
Sinopsys
salut am schimbat sonda veche si am pastrat de la ea doar plutitorul(bidonasul de plastic)la sonda care am montato de la dacia unchiului meu pe dacia mea si el mi a zis ca merge fara probleme nu mai ca i trebuia schimbat plutitorul ca luase unpic de bezina si de aceea l am pus pe cel de la mine
insa cu toate aceste nimik acelasi figuri ba se aprinde becul ba nu se aprinde iar indicatorul tot aiurea indica iar cateodata imi da sezatia ca indica bine insa nu ma pot baza pe el disper ca nu pot sa mi dau seama ce are de ce nu merge?(si din cate am inteles daca becu se aprinde iar indicatorul arata ca rezervorul e la maxim cand fac masa nu este din bord si de aceea sunt confuz)astept raspunsuri in continuare si am sa incerc sa fac rost si de o poza cu sonda de benzina cu tot cu plutitor

si era sa uit firele le am pus corect am incercat ambele variante insa tot aiurea imi arat indicatorul
0
Incerc sa dau de cap la indicatorul de benzina care nu mai merge (acul sta pe minim si becul stins). Cand vroiam sa verific daca mai merge ceasul demontam sonda din rezervor, o puneam la masa si miscam de plutitor, iar acul se misca si el. Am incercat urmatoarele:
1. am desfacut mufa de la rezervor si am pus fiecare fir masa - fara rezultat
2. am masurat fiecare fir in parte din mufa din portbagaj - nici o tensiune
3. am masurat tensiunea la mufa care este sub volan - nici o tensiune

Am demontat ceasurile din bord si am desfacut mufa de sub volan. Cand pun ceasurile intr-o parte, acul la benzina se duce liber spre gradatia "rezervor plin", iar cand pun contactul acesta se misca pana la gradatia "rezervor gol" iar becul ramane neaprins..ce sa mai incerc?
B17XGG
Faptul ca prin punerea la masa a firelor conectorului nu s-a soldat macar cu aprinderea becului ma face sa cred (daca becul nu e ars !) ca nu se alimenteaza zona indicatorului cu + de la cheie sau firul (ele) in cauza este (sunt) intrerupt (e) undeva pe traseu. Daca tot ai desfacut ceasurile verifica continuitatea firelor pana la rezervor de la conectorul de pe ceasuri. Daca nu este alimentat, acul este normal sa se miste liber fiindca aparatul este tip logometru (cu 2 bobine).

0
Tensiune am in ceasuri pentru ca cele de "ulei" si "apa" indica..iar cand pun contactul se aprind becurile lor, plus ca daca tin inclinat indicatorul de benzina acul sta luber intr-o parte iar cand pun contactul acesta se misca de la rezervor plin la gol. Am sa incerc cu o sarmulita sa fac o masa directa a indicatorului de benzina in aceea mufa ( la 4 si la 6 dupa desen din manualul de reparatii).
B17XGG
Da, incearca. Ce mi se pare curios este ca nu reusesti sa aprinzi becul de semnalizare la intrarea pe rezerva, circuitul fiind de o simplitate exasperanta. Cat despre indicatia aparatului prin simularea sondei, acolo poate interveni chiar defectarea acestuia, contact nerealizat cu cablajul de pe folie, s.a. De aceea am propus verificarea continuitatii firelor de la conectorul ceasurilor la rezervor. Nu am inclus posibile probleme ale sondei fiindca suntem inca la faza simularii ei.
bygy007
ai incercat sa pui si tu un aparat de masura sa vezi daca ai tensiune pe cele 2 fire?

daca nu vezi ca ai in plus contact acolo , verifica si cablajul de la folie
0
Aveam clemele din mufa oxidate si nu mai faceau contact. Am probat cu fire si indica dar cand puneam mufa, nu. Asa mi sa mai intamplat si cu blocul de lumini. Se oxidaxe legaturile de la nit si nu mergea pe "faza lunga".
0
Iar nu mai vrea..acum cand ating la masa firul de la acul indicator face mici scantei. Cel de la bec nu are nici o problema.
bygy007
incearca cu alt indicator
0
Dupa ce pun contactul indicatorul isi revine daca ii dau un mic impuls 053.gif ..am facut din doua sonde de benzina una buna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.