Va deranjez din nou.
De data aceasta, are o problema fratele meu. Are o Dacia 1310, an 1991, 4 trepte. Se plange ca, pe masura ce o accelereaza mai tare, scade presiunea la ulei si chiar i se aprind si becurile uneori.
Stie cineva despre ce este vorba ??? Multumesc.
vallyyy
2 Apr 2009, 19:36
Cati km are uleiul ?
Uleiul are aproximativ 4000 Km si este Castrol Magnatec 15W-40.
vallyyy
2 Apr 2009, 19:50
Schimbul de ulei in general se face intre 5000-10 000km ...........ca sa elimini din cauze ai putea sa incepi prin a schimba uleiul daca si dupa asta se mai aprinde posibil sa ai probleme la pinionului de comanda a delcoului ( care antreaza si pompa de ulei ) sau chiar pompa in sine
Multumesc. Am sa-i spun fratelui meu sa-l schimbe. Dar totusi, are doar 4000 Km si e Castrol nu e de acela romanesc la 6 lei litrul.
Cam dubios...
Tin sa reamintesc ca presiunea scade doar cand accelereaza, cand e la relanti sta aproape sus.
vallyyy
2 Apr 2009, 20:09
Nu exclud nici sa ai sonda de ulei sau ceasul defect desi ma indoiesc din moment ce zici ca se aprinde cand accelerezi .........cat despre ulei are 4000 de km dar depinde si in ce regim a fost solicitat motorul ala ...........eu banuiesc ca i-a venit vremea schimbului
brigada_diverse
2 Apr 2009, 20:12
totusi, nu e un ulei romanesc ce naiba....e unul respectabil...cum sa il schimbi? bani aruncati degeaba
nu s-a marit nivelul la ulei sa bage benzina il el?
curata contactele care ajung la sonda sau du-o la service sa ii bage manometru sa vada presiunea. poate fi pompa de ulei, pinionul care o actioneaza sau vilbrochenul....
cati km are motorul?
pune sonda de la o alta dacie si vezi...poate fi de la ea, cum s-a mai spus...vezi daca ajunge sus, in rampa de culbutori ulei...scoti capacul pe care torni uleiul si ai sa vezi cum se unge rampa
Pai, motorul are abia vreo 10.000 Km de cand a fost refacut complet. Si tocmai de asta ma mir si eu, ca uleiul este unul de calitate, zic eu.
Motorul nu a fost forjat prea tare (poate 110-120 Km/h, dar DOAR in depasiri). Asta nu cred ca se cheama o exploatare prea mare. Am sa-i spun fratelui meu sa faca tot ce mi-ati spus voi.
Sper sa rezolve problema.
PS: Mai astept pareri. A mai patit si altcineva asa ceva ???
brigada_diverse
2 Apr 2009, 20:35
motorul avand 10 000km...probabil la "refacere" ori ai shcimbat pompa , ori nu..daca n-ai schimbat-o, rau ai facut..o fi crapat..sau daca ai schimbat-o, ai avut ghinion, a crapat iar...
daca se pricepe vreunu, sa dea pompa jos(nu pe motor ca il dai naiba) si sa o puna(invarte de ax) sa traga benzina(dintr-un lighean de ex) si sa ii blocheze locu pe unde o arunca in mod normal..daca arunca pe langa ax, atunci iei alta...
daca nu va pricepeti, sunt mecanici destui. cel mai bine ori pui o alta sonda pt test, eventual imprumuti si un ceas de la daciile mai vechi cu ceas separat, sau puneti un manometru. nu mai umbla cu masina pana atunci, ca daca chiar nu are presiune, nu-i va fi bine
Deadly
19 Apr 2009, 15:38
Problema s-a rezolvat cu un schimb de ulei (Castrol GTX).
Cat te-a costat schimbul ?
Deadly
19 Apr 2009, 18:51
Nimic, pentru ca a fost schimbat de o cunostinta.
Merced
19 Apr 2009, 22:33
Eu inca nu-s convins ca era din vina uleiului, eu n-am remarcat astfel de probleme la troaca mea. N-am ceas de presiune, dar nici becurile nu s-au aprins la 40km/h intr-a intaia sau 70km/h intr-a doua.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.