Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
NICK82
Salutare tuturor forumistilor,

Revin cu o problema de actualitate.Ieri cand am schimbat bujiile am observat cand am desfacut bujia de la pistonul 2 ca filetul acesteia este imbibat in ulei,apoi uitandu-ma in lacasul din imediata apropiere a filetului din chiulasa am vazut strans ulei.
L-am sters si o sa vad peste cateva zile daca se strange.
De unde s-ar putea strange acolo ulei?
Ciudat ca partea din interior a bujiei este curata,nu are urme de ulei.
Ar putea fi de la segmenti?


multumesc.
deceneu32
Vezi saiba de etansare a bujiei sa nu fie montata invers.Pierde ulei astfel.Cel putin,asa am patit-o eu.
danut 69-71
Poti sa-ti cumperi saibe noi si daca se intimpla acelasi lucru , va trebui sa-ti inlocuiesti segmentii , dar sper sa fie din cauza saibelor .
NICK82
Multumesc,asa o sa fac.


3 Apr 2009, 17:23:
am si eu o nelamurire.Asa de mult ulei sa iasa,daca este saiba pusa invers?
Sau mai bine zis atat ulei sa fie in cilindru?
brigada_diverse
da...si la mine a udat motorul, dar am schimbat saiba si de vreo 2000km nu a aparut nimic acolo
danut 69-71
QUOTE(NICK82 @ 3 Apr 2009, 19:22)
Multumesc,asa o sa fac.
<span class='edit'>3 Apr 2009, 17:23:</span>
am si eu o nelamurire.Asa de mult ulei sa iasa,daca este saiba pusa invers?
Sau mai bine zis atat ulei sa fie in cilindru?
*


Daca scapa compresie e normal sa ai atita ulei si mai ales dupa ce se incalzeste uleiul si devine mai fluid .
razvan solenza
uleiul poate fi si de la semeringurile de la supape
tzepesch
ti-e clar nu, ca daca se flescaieste bujia ai segmetii dusi? compresie canci.

poti incerca sa intre bujie si saiba sa bagi banda de teflon. etanseaza f bine si la temp mari.

asta pana faci o segmentare.
danut 69-71
De regula se flescaieste bujia cind merge mult cu socul tras , sau pe distante scurte .
Mr_Devil83
garnitura de la capacul culbutorilor a schimbat-o cineva?

Macar o data in viata lui?
danut 69-71
QUOTE(Mr_Devil83 @ 4 Apr 2009, 01:08)
garnitura de la capacul culbutorilor a schimbat-o cineva?

Macar o data in viata lui?
*


Da , eu , de ce ?
brigada_diverse
sa nu curga pe acolo pana la bujie...

tzepesch
vrei sa zici ca la mine ca a scuipat ulei pe acolo am segmentii dusi?....in niciun caz nu o sa cred asta
daca e masina mai veche vine sus, de la ghidurile de la supape sau nu tin bine simeringurile. oricum schimba saibele si sa ai stransa bujia la cuplu, nu in dorul lelii si nici prea tare...
Merced
Da' cu ce va doare daca e ulei pe filet, sau filetul un pic afumat atata timp cat electrodul e bine mersi?
Eu de cand merg cu masina asa am vazut ca am filetul, cu ulei pe el, dar s-o ia naibii, de la schimb la schimb a mancat din ce in ce mai putin ulei(ce-i drept am pus ulei din ce in ce mai bun), si motorul stie mai bine la ce chinuri il supun odata incalzit.
tzepesch
cristitranca, zi si tu pe unde naiba intre uleiul in camera de ardere? daca nu pe la segmenti sau/si supape. pe la supape ma indoiesc sa bage mult pt ca altfel ar face ca toti dracii masina aia daca-ti intra pe la ghiduri. daca au joc. si oricum nu baga mult, f putin.

doar segmentii raman!

nu te cred ca ar traspira chiulasa a ulei! fi serios
Mr_Devil83
tzepesch, tocmai ca pe la supape baga cel mai mult smile.gif

Vezi un motor ultraforjat care are simeringuri pe supape ca mananca mult mai putin ulei decat unul comunist, mult mai putin forjat, care pur si simplu nu are simeringuri la supape.

De ex a meu cand il pornesc daca il turez de-l ia naiba scoate fum albastru, asta cu ulei de ala puturos, m20w40 de 6lei litrul. Dupa ce s-a incalzit nu mai scoate nimic. Scoate fix vreo 4 secunde, cam cat ii ia sa arda uleiul curs pe la supapa in camera de ardere. Vezi ca de obicei la oprire iti raman niste supape deschise. Si presupun ca va crge in nul din cilindri 1 2 grame de ulei.

tzepesch
hm, mai gandeam ca debitul de ulei in carterul superior este mult mai mic si ca se pierde daor la pornire la deschiderea supapelor, scurgandu-se uleiul care se depune acolo

te cred ce spui pt ca o problema similara am si eu. nici eu n-am semeringuri la supape si as vrea intr-adevar sa caut o chiulasa mai noua pe care sa o mai raschetez si pt marirea raportului de comprimare si pt avantajul acelor semeringuri.

intreb, semeringurile din ce sunt? nu le-am vazut niciodata
brigada_diverse
cat vrei sa il comprimi?
pe unele chiulase de 1.3(care nu au avut simering la supape) se pot pune, la altele nu. incerci la o supapa si dupa ce pui arcul si tija care impinge culbutorul, misti motorul cat sa faca supapa aia o cursa dus intors si vezi daca rupe simeringul. daca nu l-a rupt, nu le va rupe nici la celelalte..daca l-a rupt, il scoti si sanatate....o lasi asa sau alta chiulasa....

sunt niste simeringuri verzi....si acu unele mai noi, albe care vad ca-s mult mai bune, dar iti trebuie o tubulara mai mica sa le poti bate....
alexys
Toate bujiile trebuie sa fie etanse pe suprafata de asezare indiferent de cat ulei exista in camera de ardere si de unde a sosit el acolo. Daca nu sunt etanse, uleiul poate fi din camera de ardere, de fapt un amestec ulei-benzina dar benzina se evapora, sau de la capacul culbutorilor se poate prelinge pe sub garnitura mai ales daca e strans pana se ovalizeaza.
belzeb`ut
QUOTE(NICK82 @ 3 Apr 2009, 10:34)
Salutare tuturor forumistilor,

Revin cu o problema de actualitate.Ieri cand am schimbat bujiile am observat cand am desfacut bujia de la pistonul 2 ca filetul acesteia este imbibat in ulei,apoi uitandu-ma in lacasul din imediata apropiere a filetului din chiulasa am vazut strans ulei.
L-am sters si o sa vad peste cateva zile daca se strange.
De unde s-ar putea strange acolo ulei?
Ciudat ca partea din interior a bujiei este curata,nu are urme de ulei.
Ar putea fi de la segmenti?
multumesc.
*



Saiba de la bujie sa fie invers ar fi o varianta. Incearca sa starngi bujia cand ai motorul cald (cu simt sa nu strici filetu in chiuloasa) ca mai merge un pic...
Si eu am probleme de genul acesta da pana la o segmentare a motorului ii bine asa cum ii.
Muratu
Aceeasi problema am avut-o si eu, la bijia de la cilindrul 4, la inceut ma enervasem la culme crezand ca s-au dus segmentii sau simeringurile, dar dupa o privire mai amanuntira curgea ulei pe langa capacul culbutorilr nu mult, dar in deajuns cat sa ajunga si pe bujie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.