Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: New Renault Laguna III 2.0 140 CP Privilege
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
adistrateanu
Salutare tuturor !

Am citit diferite informatii de pe acest forum de ceva vreme si incep prin a multumi tuturor celor ce au postat si au adus o multime de informatii bine venite.

Eu posed un Megane Sedan vers. 2.2 de 1,6 16V, 115CP de prin 2006 , iar recent, adica de pe la sfarsitul lunii februarie 2009, sunt si posesorul unei Laguna III berlina 2.0 140 CP Privilege full option (si aici ma refer la tot ce exista in catalog, inclusiv sistemul de navigatie Carminat Bluetooth DVD) facuta la comanda (am asteptat cam 3-4 luni sa o fabrice si sa o aduca in tara). Am facut aceste precizari pentru a evidentia ca am ceva experienta de mers cu masini marca Renault.

Asi dori sa adresez o intrebare in special celor ce poseda Laguna III cu motorizari pe benzina : cam la cati Km parcursi, motorul pe benzina, ajunge la performantele constructive si la consumul specificat in detaliile tehnice din catalog/site ? Eu cu Laguna am facut pana acum aprox. 5.000 km. Teoretic, conform manualului de utilizare, ar fi trebuit de pe la 3000-3500 km percursi, motorul "sa isi dea drumul" si sa atinga performantele si specificatiile din cartea tehnica...dar vad ca la mine inca nu...si anume vad ca am un consum mult mai mare decat scrie cartea, adica in loc de 6,4-6,5 l/100 km extraurban sau 8,0-8,2 l/100km mixt...la mine extraurban e cam in jur de 7,0-7,8 l/100km si mixt undeva in jurul valorii de 9,0 l/100km. Ca stil de condus, cu ea am mers aproximativ in limitele legale pe majoritatea drumurilor (recunosc, ca in general merg mult mai tare, dar cu ea deocamdata nu). Rareori am mers peste 120 km/h si doar o singura data cu 170 km/h - dar pe o distanta mica (bine inteles ca dupa ce au trecut cam 2.000 km , ca sa fie facut si acel rodaj care e normal de efectuat ptr o masina noua).

Voi atasa cateva imagini cu masina pentru cei interesati. Precizez ca imaginile nu sunt de o calitate exceptionala, deoarece sunt facute cu telefonul mobil. Aceleasi imagini + inca cateva le gasiti si in sectiunea mea, "GALERIE". Acolo imaginile au si cateva explicatii suplimentare pentru o intelegere mai buna a aspectelor surprinse in respectivele poze.

Asi vrea sa multumesc pentru aprecieri si sfaturi tuturor celor care mi-ai scris pe jurnalul de bord a lui "JADRRO". Am mutat cam tot de pe acel jurnal aici, pentru ca asa este corect.

Urez bun venit tuturor celor care viziteaza acest jurnal de bord al meu si imi doresc sa gasim rezolvarea la cat mai multe aspecte ce vor fi expuse in acest jurnal !

Numai bine tuturor !

<span class='edit'>7 Apr 2009, 09:35:</span>
Si inca alte cateva imagini...
St
Si revenim....ce turatie ziceai ca ai in treapa a 6-a la 100km/h? Ca 2700 mi se pare cam imposibil.
cj98czh
QUOTE(adistrateanu @ 7 Apr 2009, 09:30)
vad ca am un consum mult mai mare decat scrie cartea, adica in loc de 6,4-6,5 l/100 km extraurban sau 8,0-8,2 l/100km mixt...la mine extraurban e cam in jur de 7,0-7,8 l/100km si mixt undeva in jurul valorii de 9,0 l/100km.<span class='edit'>7 Apr 2009, 09:35:</span>
Si inca alte cateva imagini...
*



Niciodata.... nu o sa ai consumul din carte pe drumurile romanesti... daca vei iesii inafara vei vedea ca pe autostrada o sa te apropii de valorile din carte...
Vlad B
Salut! In primul rand: felicitari pentru masini, sa ai parte de ea! Arata foarte bine si chiar e dotata la "zi" smile.gif.
In al doilea rand, consumurile alea din carte sunt obtinute in conditii speciale. Gandeste-te ca folosesc drumuri relativ libere ca sa nu fie nevoiti sa franeze prea mult (dupa ce franezi, tb extra-consum de combustibil ca sa ajungi inapoi la viteza de croaziera), viteza la care circula este sub cea legala, accelereaza foarte usor...
Asadar, in conditiile noastre de trafic, parerea mea umila e urmatoarea: in general, consumul pe care il simti se apropie mult de cel din carte unde scrie 'consum urban' smile.gif.
9% pentru masina asta este un consum chiar bun. Inca o data, felicitari! smile.gif
adistrateanu
QUOTE(St @ 7 Apr 2009, 13:29)
Si revenim....ce turatie ziceai ca ai in treapa a 6-a la 100km/h? Ca 2700 mi se pare cam imposibil.
*



Da, "St" in treapta a 6-a la 100 km/h am cca. 2700 rpm. Am mai verificat si ieri inainte de a-ti confirma din nou aceasta valoare. De ce spui ca e imposibil ? E prea mult ?

8 Apr 2009, 08:41:
QUOTE(cj98czh @ 7 Apr 2009, 13:59)
Niciodata.... nu o sa ai consumul din carte pe drumurile romanesti... daca vei iesii inafara vei vedea ca pe autostrada o sa te apropii de valorile din carte...
*



"cj98czh" poimaine plec spre Europa pentru vreo 7-10 zile. Voi merge cam aprox 6-7000 km (iar din astia probabil jumatate vor fi pe autostrada) si voi vedea cum se comporta pe drum bun si voi incerca sa notez consumul la diferite viteze constante si pe langa astea, dar legat de ea voi vedea cam ce autonomie reala (in nr de km parcursi) are masina, caci momentan variaza intre ~900 km si 760 km. Iarasi treaba asta mi se pare ciudat, caci Laguna are rezervor de 66 l si imi spune ca pot merge x km (valorile de mai sus), iar Megan-ull are rezervor de 50 l si cu el, pe probate, merg cel putin 860-880 km. Sincer tocmai de aceea merg cu ea acum si nu cu meganul, ca sa o vad cum se comporta la drum lung, pe autostrazi si drumuri europene (cel putin mai bune decat la noi...)

8 Apr 2009, 08:51:
QUOTE(Vlad B @ 8 Apr 2009, 01:46)
Salut! In primul rand: felicitari pentru masini, sa ai parte de ea! Arata foarte bine si chiar e dotata la "zi" smile.gif.
In al doilea rand, consumurile alea din carte sunt obtinute in conditii speciale. Gandeste-te ca folosesc drumuri relativ libere ca sa nu fie nevoiti sa franeze prea mult (dupa ce franezi, tb extra-consum de combustibil ca sa ajungi inapoi la viteza de croaziera), viteza la care circula este sub cea legala, accelereaza foarte usor...
Asadar, in conditiile noastre de trafic, parerea mea umila e urmatoarea: in general, consumul pe care il simti se apropie mult de cel din carte unde scrie 'consum urban' smile.gif.
9% pentru masina asta este un consum chiar bun. Inca o data, felicitari! smile.gif
*



"Vlad B" multumesc frumos pentru aprecieri si urari ! Sa dea bunul Dumnezeu sa fie bine si frumos la toata lumea !
Da...ai si tu dreptate in ceea ce spui, nu zic ba, dar curios este ca la Megan consumul este ca la carte si tot de nou a fost luat, si tot numai de mine a fost condus...si din pacate vad ca la Laguna nu mai reusesc sa obtin valorile specificate cu toate ca tot numai eu am condus-o de noua....Ma gandesc totusi ca e posibil ca motorul sa nu se fi "asezat" inca, si de aceea inca mai "papa" ca sa "creasca mare si puternic" ?! smile.gif)
Asa .... si mai nou am observat ca un cerculet /bula de la ulei cateodata dispare, alteori nu si sunt toate pline...de ce oare imi mananca ulei ca doar nu am fortat-o niciodata. Mereu am accelerat treptat si progresiv ...Nici treaba asta nu am pati-o la Megan....Mai bine cred ca ar fi sa nu mai fac comparatie intre cele doua masini, cu toate ca sunt ale aceluiasi constructor, sunt de fapt clase diferite, generatii diferite, tehnologii diferite....

8 Apr 2009, 09:07:
O alta problema care a inceput sa se manifeste de vreo 3-4 zile este ca pedala de frana o gasesc intepenita dimineata. Acum haide-ti sa va explic mai pe larg ca sa intelegeti la ce ma refer. Ca sa pornesti masina trebuie sa apesi pedala de frana si butonul start. Cand opresti masina, dupa ce o parchezi, apesi doar butonul stop si ea se opreste, isi trage singura frana de mana (cat de mult trage frana de mana este proportional cu inclinarea suprafetei pe care vrei sa o parchezi...isi calculeaza ea singura gradul de inclinare a masinii si proportional cu asta trage mai tare sau mai putin frana de mana). Acuma problema : de vreo 3-4 zile dimineata cand vrea sa plec si apas pedala de frana ca apoi sa apas butonul start, pedala tine sus tare si este tapana, astfel incat sunt nevoit sa apas cu putere pe ea ca sa porneasca masina (daca nu se apasa frana si numai start masina "pune contactul" cu se zice). Ca sa intelegeti la ce ma refer cand spun pedala tare....este ca si cand opresti motorul si apoi faci vreo 3-4 pedale de frana, iar pedala se intepeneste si tine sus (banuiesc ca mai toti v-ati jucat macar o data la pedale dupa ce ati oprit motorul si stiti la ce ma refer). Aici apare nelamurirea mea....de ce pedala asta se intareste pe parcursul noptii sau chiar uneori a zile (caci de multe ori plec cu Meganul si las Laguna in parcare), ca pana acuma nu mi-a facut faza asta niciodata?! Alta chestie interesanta este ca nu mereu patesc asa...Adica in aceste ultime 3-4 zile nu mereu am gasit-o asa, ci uneori pedala era normala, "calcabila".
Sper sa fi explicat fenomenul destul de eligibil...daca nu intrebati si va raspund fara nici o problema !
Are cineva vreo idee ce se intampla ? Este un fenomen normal ? Daca da, de ce nu a facut de la inceput asa ? De ce nu face mereu asa, ci numai cand vrea ea ?
Ma gandesc ca e ceva la pompa de frana asistata....la vreo membrana din servo care e fisurata sau alte minuri si scapa presiune .... nu stiu ce sa zic....de aceea va intreb.
Va multumesc pentru timpul acordat si daca aveti idei....le ascult cu mult interes !
St
Pai mi se pare ciudat sa ai 2700 in treapta a 6-a la 100km/h atat timp cat eu stiu un Albea in 5 trepte care la 3000 rpm are undeva la 112km/g pe bord.
mihai_dorin
Poti pornii masina apasand si ambreajul.
adip
QUOTE(St @ 8 Apr 2009, 23:52)
mi se pare ciudat sa ai 2700 in treapta a 6-a la 100km/h atat timp cat eu stiu un Albea in 5 trepte care la 3000 rpm are undeva la 112km/g pe bord.
Common typo, the keys are, like, next to each other smile.gif
La Megane 1 si 2, benzinare de 1.6, intr-a cincea la 3000 de ture ai 100-105km/h, la Clio si Logan pe benzina e cam la fel, E normal raportul viteza / turatia de care vorbeste adistrateanu pentru treapta a 6-a
Vlad B
Albea are motor in 8v, a lui adistrateanu e in 16v.
Asa-s facute motoarele si rapoartele cutiei de viteza, incat masina sa "traga" oricand; asa ca e o turatie normala. In al meu clio, la 100 km/h imi indica aproximativ 3.100 rpm in viteza a 5-a, fiind tot pe 16v.
St
Albea de care vorbeam are motor 16v, 80Cp.
In treapta a 5-a la 100km ce turatie ai...de curiozitate?

Oricum, daca ai 2700 intr-a 6-a cu siguranta nu va consuma mai putin la aceeasi viteza intr-a 5-a.
Gescu
In primu rand felicitari de masina,foarte frumoasa !!! In legatura cu viteza la albea...la aproape 3100 rpm am 120km/h.Tinand cont de eroarea care o are turometrul(el indica 900 rpm la relanti dar in realitate pe tester are 830) reiese ca la 3170 rpm am 120.Si am motoru de 1.4 8v 77 cp.In ceea ce priveste consumul am vazut ca cineva a zis ca nu se poate obtine consum ca la carte...eu am scos si mai putin(nu cine stie ce) dar am scos.
balanel
QUOTE(St @ 8 Apr 2009, 17:59)

Oricum, daca ai 2700 intr-a 6-a cu siguranta nu va consuma mai putin la aceeasi viteza intr-a 5-a.



Poti sa explici putin de ce?
St
Pentru ca ar fi obtinut un consum mai mic intreaba inferioara doar daca ar fi fost subturata in cea superioara. Si la 100km/h constant nu prea vad cum ar putea fi subturat la 2700rpm...parerea mea.
Vlad B
adistrateanu, am observat ca nimeni nu ti-a dat un raspuns multumitor la problema cu pornirea (poate decat mihai_dorin cu pornirea cu ambreiajul, dar n-ai comentat deci nu stiu daca ti-a fost util).
Asadar, considerand ca mai nimeni de pe-aici nu e in "tema", nu ar fi cel mai indicat sa dai un mail/telefon dealer-ului? Poate-a intalnit problema pe masina de test-drive sau stie el ceva ce noi nu..
Bafta!
div
adistrateanu, dat fiind ca ai servofrana, este normal ca la o perioada mai lunga de timp dupa ce ai oprit motorul pedala sa nu mai fie moale. Servofrana isi face simtite efectele doar cand e pornit motorul, AFAIK. Asa cum ai primit deja sfaturi, poti porni linistit masina cu ambreiajul apasat in loc de pedala de frana.

Un al doilea comentariu e legat de rezervorul de la Megane, care are 60l oficial (si cred ca vreo 62l neoficial), nu 50l.
adistrateanu
Buna ziua dragii mei prieteni !
Nu am scris o perioada de timp pentru ca am fost plecat din tara cu Laguna de Sarbatorile Pascale. Am mers cu ea cam 4300 km pe traseul : Ungaria-Austria-Cehia-Slovacia-Polonia. Acum sunt putin in graba si timpul nu-mi permite sa va povestesc mai multe, dar o voi face cat mai curand ! In cateva idei asi dori sa va spun ca masina asta (Laguna) e facuta pentru drumuri lungi, e facuta sa mearga pe autostrada ! E o adevarata placere sa mergi cu ea la drum lung ! Foarte confortabila, are un nerv in depasiri imbucurator si o stabilitate in viraje de neimaginat ! Anul trecut, in vara, am fost prin Europa in concediu cam 3 saptamani si am facut ~ 10.000 km si pot sa va spun ca e mult mai obositor de condus meganul decat Laguna ! Categoric ! Acum cu Laguna....nici o oboseala dupa ce meream intr-o zi cam 700 km. Foarte relaxant si placut ! Am mers cu ea si cu 200 km/h sa vad si eu cum merge. Foarte bine ! Chiar si la viteza asta liniste in habitaclu, motorul foarte silentios, iar micul zgomit era foarte placut ! In 2-3 cuvinte, deocamdata, va spun ca la 130 km/h mers cu cruse control consumul era cam 10 % (olecuta cam mult....dar abia am facuti putin peste 10.000 km cu ea si poate ca inca nu e "dat" motorul....intelesesem ca la tipul asta de motor ar trebui sa consume cam in jurul valorii de 8 %....dar asta e). Recunosc ca aerul conditionat a intrat in actiune, avand in vedere ca temperatura exterioara ziua se invartea in jurul valorii de 20-24 gr. ceslsius, iar in masina era setat 20-22 gr (fiind bizonica - fiecare a avut temperatura dorita).
Deocamdata cam atata. Voi reveni si cu cateva imagini legate de viteza, si in special de sistemul de navigatie care a fost exceptional , de nota 10, cu explicatii foarte bune atat vocale cat si viziuale (imi arata intersectiile in mod real, adica ceea ce vedeam eu in fata aceea era si in realitat, cu tot cu indicatoare rutiere, cu tot) Super multumit de navigatie ! Aveam cu mine si GPS-ul vechi...dar pot sa zic ca dupa 3 zile l-am concediat. Era mult mai bun Carminatul decat IGo-ul ! Am pastrat IGo-ul doar pentru camerele de supraveghere (am avut un fisier pentru tarile astea de la un prieten foarte bun si pot sa va spun ca m-a ferit de necazuri mereu).

24 Apr 2009, 13:03:
Pentru ca azi e ziu a mea si nu stiu cand voi apuca azi sa va scriu si ca sa nu va tin prea mult in suspans voi adauga acum imaginile despre care va spuneam.

Deasemenea veau sa multumesc din suflet tuturor celor care m-au felicitat pentru masina. Va multumesc frumos !

Va doresc tuturor numai bine si o zi cat mai frumoasa in continuare !
Andy_ACS
La multi ani si toate cele bune.
Frumoasa masina, ma bucur ca ai ales un motor pe benzina, in general toti sareau la 2.0 dci.

Edit: Foarte tare navigatia! De curiozitate, pe display-ul de la navigatie ai 2 indicatori care par a fi unul de incarcare acumulator su unul de semnal (ca la tel mobil). De la ce sunt?

Bafta!
St
La multi ani!
Navigatia ohmy.gif
Harta Romaniei o are? Cat de buna e in comparatie cu iGo?
aphophis
super tare, imi place navigatia "3d" tongue.gif
robyvol33
Salut si La multi ani Ce-mi place mult este ca navigatia ta arata si cind e zi si cind noapte f.f.tare ,in rest de masina nu am cuvinte
Multi km fara prob.
adistrateanu
Va multumesc frumos pentru urari ! Sa dea Domnul bine la toti si numai bucurii !!! Doamne ajuta !
Legat de sistemul de navigatie :
- da, are si harta Romaniei cu o acoperire de 85%; dar sa stiti ca stie cam toate drumurile si aceleasi indicatii grafice le are si la noi in tara, numai ca sunt desenate si sunt date indicatii grafice si vocale pentru intersectii, caci noi nu prea avem autostrazi....;
- in comparatie cu IGo...e greu de zis, pentru ca sunt amandoua bune...Eu am "concediat" IGo-ul pentru ca sistemul Carminat era mult mai usor de urmat ca indicatii, imi oferea o imagine de ansamblu mult mai buna. IGo-ul a mai dat rateuri, in special in orase cand datorita cladirilor ma pierdea si mereu recalcula traseul si ma zapacea si ma enervam de multe ori. Laguna in schimb are o receptie foarte buna a semnalului GPS si nu pierde semnalul decat in tunele. Indicatiile Carminatului de pe Laguna erau foarte simple, clare si mereu au fost corecte. O singura data am gresit drumul urmarind indicatiile de la Laguna, dar asta a fost din vina mea ca am virat pe prima strada la stanga in loc de a vira pe urmatoarea , la stanga...dar aici eu am gresit ca nu m-am uitat bine la indicatiile date si m-am grabit sa virez , cand nu trebuia. Fata de IGo 8 de exemplu nu am vazut sa arate cladiri 3D pe harta, dar sa stiti ca nu m-a deranjat deloc. Pe harta sunt afisate ca si la IGo POI-uri de care ai nevoie (astea le setezi tu de la inceput ce sa-ti arate) cum ar fi statii de alimentare cu carburant (le identifica dupa firme, adica stie care e Petrom, care OMV, care Agip, etc), restaurante, hotele, hostele, locuri de camping, parcari. E tot ce ai nevoie ca sofer. Ca dezavantaj fata de IGo nu se pot adauga speedcam-uri...asa ca la drum lung merg cu ambele (IGo-ul il tin doar pentru camere...iar pentru navigatie folosesc doar nav de pe Laguna)...ar arata si aiurea sa ai navigatie pe masina si sa mai tii lipit pe geam inca un sistem de nav....asa ca IGo-ul il tin pe scaun langa mine biggrin.gif ;
- Sistemul carminat functioneaza cu un DVD DL de 8 GB si este protejat la copiere, scriere...asa ca il folosesti ca atare, nu prea poti sa il modifici. Sincer am vrut sa modific ce e pe DVD si sa incerc sa adaug speedcam-uri, dar momentan nu am reusit sad.gif ;
- "Andy_ACS" cei doi indicatori de pe afisajul navigatie, din partea dreapta sus, sunt de la telefonul mobil. Indica starea bateriei telefonului si puterea semnalului acestuia. Asta datorita sitemului telefon bluetooth hands free;
- inca un aspect comun celor 2 sisteme de navigatie (Carminat si IGo) sunt informatiile de tip TMC care se receptioneaza doar inafara tarii si sunt foarte de folos. La noi in tara apare doar semnul TMC scris in culoare gri (asta arata ca nu are semnal...). Cand e verde si in loc de TMC scrie postul receptionat (se observa in cateva din imaginile mai sus postate) si cand accesezi "TMC information" iti spune ce probleme ai in fata si daca vrei ii dai manual sau il seteze pe automat sa le evite, adica sa iti faca alt traseu ca se le eviti;
-"div" legat de rezervorul de la Megane ai dreptate, am gresit eu. Vad ca si tu esti posesor de Laguna 3...tu ai patit vreodata sa fie pedala tare cand pornesti masina sau tu o pornesti prin apasarea ambreajului si nu a pedalei de frana ? Repecizez ca intarirea pedalei de frana nu e mereu, ci numai din cand in cand...si nu inteleg de face asa? De ce nu patesc mereu asta ? De ce numai uneori patesc sa fie tare ? Care e explicatia fenomenului ca pe mine ma depaseste ? Meganul il pornesc la fel, prin apasarea pedalei de frana si butonul Start si de 3 ani de cand il am nu mi-a facut niciodata sa ceva ? Nu au ambele masini sisteme asemanatoare ? De ce numai la Laguna patesc asta si la Megane nu ?. Multumesc !
Adrian00
adistrateanu,super tare "avionul" tau! wub.gif Sa ai parte de ea!!!
div
@adistrateanu: am Laguna doar de o saptamana si nu folosesc frana pentru a o porni, ci ambreiajul. In schimb, la Megane mi s-a intamplat de cateva ori acelasi fenomen, la apasarea franei. Nu e cazul sa-ti faci griji, "asa face toate" smile.gif Cauza fenomenului este ca presiunea din sistemul hidraulic al franei scade cand motorul este oprit. Cateodata ea scade dupa o ora, cateodata dupa jumatate de zi, alteori dupa o zi intreaga. Ca fapt divers, se poate intampla ca presiunea sa dispara mai repede din sistem, daca tii apasata frana cand opresti motorul.
adistrateanu
"Adrian00" multumesc pentru felicitari ! Sa dea Domnul sa fie asa la toata lumea ! Nu e chiar "avion"....sunt alte marci care au si mai multe optiuni disponibile, si recunosc ca sunt destul de interesante (vedere nocturna de pe la Mercedes, schimbare automata de la faza scurta la faza lunga de la cei de la BMW, etc ...) smile.gif Am vrut una full pentru ca Megane-ul nu l-am luat full si apoi mi-a parut rau, asa ca nu am vrut sa repet greseala...La megan cand am vrut sa adaug unele optiuni ulterior....m-au dat pe spate preturile care sunt de vreo 10 mai mari decat daca le comandam de la inceput.

26 Apr 2009, 12:27:
QUOTE(div @ 25 Apr 2009, 22:18)
@adistrateanu: am Laguna doar de o saptamana si nu folosesc frana pentru a o porni, ci ambreiajul. In schimb, la Megane mi s-a intamplat de cateva ori acelasi fenomen, la apasarea franei. Nu e cazul sa-ti faci griji, "asa face toate" smile.gif Cauza fenomenului este ca presiunea din sistemul hidraulic al franei scade cand motorul este oprit. Cateodata ea scade dupa o ora, cateodata dupa jumatate de zi, alteori dupa o zi intreaga. Ca fapt divers, se poate intampla ca presiunea sa dispara mai repede din sistem, daca tii apasata frana cand opresti motorul.
*



"div" multumesc pentru explicatie. Recunosc ca nu am inteles prea bine fenomenul...dar e un inceput smile.gif. Eu ma gandeam ca poate e o problema la servo, adica la membrana din servo....ma gandesc ca poate e defecta si scapa presiunea...La Megane e doar cam aceasi servo si ti-am spus...nu am patit niciodata asa ceva. M-a sfatuit cineva sa merg la service la Renault sa intreb despre problema asta...am fost, am intrebat si bine inteles ca au spus ca e normal fenomenul, ca nu e nici o problema, au incercat sa imi explice ce sa intampla, doar ca sincer nu am inteles nimic....a fost o explicatie care mi-e nu mi-a dat nici o imagine asupra a ceea ce se intampla acolo...asa ca am zis "ok, multumesc pentru explicatii" si am plecat...Singura mea temere este sa nu fie vreun defect si sa patesc vreo tragedie , in sensul ca poate mi se blocheaza frana cand sunt in mers si sa nu mai pot frana....Doamne fereste !
EvilOne
Uite cum functioneaza servofrina ca sa te linistesti (foloseste depresiunea din galeria de admisie). E o supapa unisens acolo care permite 2-3 apasari de frina in caz ca se opreste motorul aiurea in mers. Dar probabil aia nu tine depresiunea acolo pe o perioada foarte lunga (nici nu e nevoie). Eu meganul il pornesc doar cu ambreiajul, nu imi place sa apas frina la pornire, am sechele de la 1410.

Nu scade nici o presiune din sistemul hidraulic.

http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/b...power-brake.htm

Misto masina, place mai ales raportul dotari/pret.
adistrateanu
"EvilOne" multumesc pentru explicatii si pentru aprecieri ! smile.gif
Arhimede
QUOTE(adistrateanu @ 25 Apr 2009, 11:13)
De ce numai uneori patesc sa fie tare ?
*



Grea dilema laugh.gif
sorin_f39
"Radio 6CD cu mp3 Auditorium Cabasse 230W magazie 6CD in plansa de bord , 9 difuzoare si satelit de comanda la volan"

Un prieten si-a cumparat Laguna 3 si are acelasi sistem audio ca si tine. Insa mie mi se pare ca se aude cam naspa decat la al meu Megane (eu nu am Cabasse), adica semnalul se distorsioneaza foarte repede. Eu am setat bass -ul pe 5 iar inaltele pe 9. La Laguna am vazut ca este o alta scala. Bass -ul l-am incercat de la 0 pana la 5 (5 fiind maxim) iar inaltele au ramas fix pe 5. Acelasi CD, aceleasi cantece -> la mine incepea distorsionarea semnalului pe la nivelul 20, pe cand la Laguna incepea pe la 13 - 14 (nivelul de sunet).
La tine face la fel? Sau este o problema la masina prietenului meu?
adistrateanu
QUOTE(sorin_f39 @ 11 May 2009, 10:18)
"Radio 6CD cu mp3 Auditorium Cabasse 230W magazie 6CD in plansa de bord , 9 difuzoare si satelit de comanda la volan"

Un prieten si-a cumparat Laguna 3 si are acelasi sistem audio ca si tine. Insa mie mi se pare ca se aude cam naspa decat la al meu Megane (eu nu am Cabasse), adica semnalul se distorsioneaza foarte repede. Eu am setat bass -ul pe 5 iar inaltele pe 9. La Laguna am vazut ca este o alta scala. Bass -ul l-am incercat de la 0 pana la 5 (5 fiind maxim) iar inaltele au ramas fix pe 5. Acelasi CD, aceleasi cantece -> la mine incepea distorsionarea semnalului pe la nivelul 20, pe cand la Laguna incepea pe la 13 - 14 (nivelul de sunet).
La tine face la fel? Sau este o problema la masina prietenului meu?
*


Salut Sorine ! Da, la fel patesc si eu. Si eu am constatat ca sonorizarea de pe Megan e mai buna decat la Laguna. La fel si receptia semnalului radio e mai slaba si mai instabila la Laguna fata de Megane. sad.gif . Legat de receptia radio am fost surprins sa observ ca e foarte stabila si fara sa piarda putin postul cand am fost inafara Romaniei (de obicei mai ascult posturile de radio din tara in care merg). La noi in schimb nici macar EuropaFM nu e stabil (postul asta de radio e cel mai stabil in toata tara, oriunde ai merge...cel putin asa era la Megane cand mergeam prin tara...prindeam postul foarte bine mereu, oriunde mergeam), dar acum la Laguna nu mai e la fel...pierde postul cand ti-e lumea mai draga (stiri, meteo, info trafic...). Acuma am vazut ca la Laguna Coupe nu mai lucreaza cu Cabase, ci au trecut la colaborarea cu Bose...banuiesc ca nu degeaba wink.gif... Nu am avut ocazia sa merg cu un Coupe la drum lung....dar banuiesc ca aceasta schimbare de la Cabase la Bose...e justificata ....
csorin66
adistrateanu, in primul rand felicitari pentru achizitie, despre turatia la motor ai dreptate, despre consum si la mine sare de ceea ce scrie in carte depinde si de stilul de condus,sa ai parte de ea fara probleme.
adistrateanu
QUOTE(csorin66@yahoo.com @ 12 May 2009, 12:34)
adistrateanu, in primul rand felicitari pentru achizitie, despre turatia la motor ai dreptate, despre consum si la mine sare de ceea ce scrie in carte depinde si de stilul de condus,sa ai parte de ea fara probleme.
*



Multumesc frumos pentru urari ! La fel si tie, mai ales ca am vazut in semnatura ca si tu esti posesor de o Laguna foarte asemanatoare cu a mea...probabil ca difera doar culorile, a ta fiind neagra (cel putin asa parca vad din imagine). Sa o stapanesti si tu sanatos si sa te duca oriunde vrei vrea tu in cel mai placute conditii si in maxima siguranta !
Deci se pare ca toti avem consumul mult mai mare decat scrie cartea....partea buna e ca nu sunt singurul, asta insemnand ca asa sunt ele construite/ proiectate sa functioneze, etc..., iar partea proasta este ca ne papa multi bani pe carburant...Meganul a ajuns acuma sa aiba un consum de 4,5-5,0 l/ 100km. Acum cateva zile am mers cu el ca imi era dor sa-l mai conduc si am ramas uimit cand am vazut ce consum instantaneu imi afiseaza, iar la autonomie...mai mult de 1000 km !...Asa da consum ! Am vb cu cei de la service Renault si au spus ca sa am rabdare si sa am grija de motor si de masina in general ca in timp si Laguna va ajunge sa consum tot asa de putin....Deci .... sa asteptam....smile.gif
millian03
frumoasa rau.sa o conduci cu placere si fara incidente.
naighba
Un consum de 9-10% pentru un motor de 2.0 benzina este ok din punctul meu de vedere ... dar totul depinde de stilul de condus ... incarcare ... viteza etc. Eu oscilez intre 9.5% si 12% si zic ca e ok. Sub 8% nu cred ca ai sa reusesti vreodata pentru ca Laguna este o masina destul de grea.
In rest felicitari pt achizitie si ca un pont ... cauta V30 de la DVD-ul de navigatie pentru ca s-au introdus si camerele mai nou icon_mrgreen.gif

Era sa uit ... frana "asa face la toate" ... deci nu te impacienta. Si eu sunt obisnuit sa o pornesc cu frana apasata si am observat aceasi chestie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.