Valman
10 Apr 2009, 17:55
Stie cineva de cand si pana cand s-a produs SLZ Euro 2 si SLZ Euro 3 ?
Multumesc.
Din cate stiu euro 2 sa fabricat pana la inceputul anului 2004 si din 2004 euro 3 sa ma corecteze cineva daca gresesc
Valman
10 Apr 2009, 19:06
Exista o metoda sigura de identificare (pe certificat sau cartea de identitate) a normei de poluare ?
cristio_79
10 Apr 2009, 19:29
Exista, dar in multe cazuri nu este sigura. Unii s-au trezit ca au, chipurile, euro 4, cu toate ca Dacia a introdus aceste norme de abia la inceputul lui 2007.
http://www.rarom.ro/RO/article--Cum%20stab...netei--116.html
Valman
10 Apr 2009, 19:42
Daca nu este Euro 4 nu-mi fac griji, dar sa nu fie Euro 2 in loc de Euro 3.
ramsen
11 Apr 2009, 20:51
euro 2 s-a fabricat pina la finele anului 2004...iar euro 3 s-a fabricat in anul 2005
daca observati la slz din 2004 si la una din 2005 este o diferenta la sistemul de evacuare si anume: cel de euro 2 este la tobe la fel ca cel de pe SuperNova,iar cel de euro 3 este diferit
irontempest
12 Apr 2009, 08:00
QUOTE(ramsen @ 11 Apr 2009, 20:51)
... este o diferenta la sistemul de evacuare si anume: cel de euro 2 este la tobe la fel ca cel de pe SuperNova,iar cel de euro 3 este diferit
mai explica odata diferenta, te rog!
@irontempest
euro 2 s-au fabricat pana in 2004, primele modele gen a mea 2003 , are euro 2
cand am schimbat toba pe spate , nu am gasit decat model + 2004, se simte cand o pornesc e mai mare :| sau mai lunga exact
cele cu euro 2 au tobe de sn daca nu ma insel
pskint25
15 Apr 2009, 09:45
Sonde de oxigen
Pentru EURO 96 (E2): o sondă oxigen montată în amonte de
catalizator
Pentru EURO 00 (E3): două sonde de oxigen montate una în
amonte și una în aval de catalizator
Numai automobilele care respectă norma de depoluare EURO 00 sunt echipate cu
senzor de șoc.
pentru euro 2 in talon la sfarsit este X2.
La Euro 3 ar trebui sa mai fie si un martor pe bord care sa se aprinda cand inregistreaza valori mari la evacuare ...
DoubleG
16 Apr 2009, 05:30
Asa cum au spus colegii, Solenza cu o singura sonda lambda este Euro 96 (Euro 2), iar cea cu doua sonde este Euro 2000 (Euro 3).
Daca nu te pricepi sa cauti sondele mai sunt si alte elemente dupa care se face identificarea, iar cea mai exacta este citirea Numarului de Identificare (VIN). Atasez o imaginea cu exemplu...
ramsen
16 Apr 2009, 18:34
mai pe intelesul tuturor este tabelul de mai jos
- e compatibil un tip de evacuare cu altul? pot pune pe solenza euro3 evacuarea de la solenza euro2
- unde sunt localizate cele 2 sonde si catalizatorul?
petike779
4 Jun 2009, 21:13
Stimabililor
Eu am o SLZ din 2005 si ultimele caractere sunt E4... deci am euro4????
cristio_79
4 Jun 2009, 22:07
Nu.
Mai sus am scris ca Dacia a introdus normele E4 la inceputul lui 2007.
ionelpopa83
6 Jun 2009, 10:54
QUOTE(petike779 @ 4 Jun 2009, 21:13)
Stimabililor
Eu am o SLZ din 2005 si ultimele caractere sunt E4... deci am euro4????
si la mine scrie la fel in cartea de identitate
de ce au mai scris acolo E4 daca nu respecta aceasta norma de poluare ?
jacckk
12 Jun 2009, 13:07
solenza mea e dec 2004,inamatriculata2005 si e euro 2...deci...ultima chestie daia e X5
Si in talonul meu ultimele 2 caractere sunt tot E4 si cand am fost in RAR sa-i fac identificarea mi s-a spus ca ar fi E4 , nu stiu ce sa zic ...
cristio_79
9 Jul 2009, 22:48
Pentru cei cu "E4" in coada numarului de omologare: nu va mai imbatati cu apa rece!
Si in plus am observat ca esapamentul meu este dintr-o bucata .
m_iulian2000
9 Aug 2009, 22:55
tot e4 am si eu si esapamentul tot dintr-o bucata... si ce m-am mai chinuit sa-l schimb... apropo are diametrul de 40 mm, euro2 are de 45.
Ha, deci ai "consumat" toba de esapament pe care asteptam sa o cumpar de la tine ca nu ti se potriveste
Acu' trebuie sa mergi sa imi iau si eu pentru euro2.
m_iulian2000
9 Aug 2009, 23:48
cand mergem?
pedros
22 Jan 2010, 11:40
la fel si la mine in talon scrie E4 . Deci? Sa inteleg ca nu este euro 4? fabricatie ianuarie 2005
slider2
22 Jan 2010, 12:28
nu este euro4. solenzele au fost euro2 si euro3. pana si primele loganuri au fost euro3.
GeorgeVAG
2 Feb 2010, 19:17
SI la mine scrie E4.aia de la RAR mi-au spus ca e euro 4.Sau poate ca sunt prosti aia de la RAR care se ocupa zilnic cu sute de masini. CINE STIE!!!
Editat de moderator: Te rog nu mai folosi "k" in loc de "ca" (art. 2, lit. d din Regulament). Multumesc.
Marian66
2 Feb 2010, 19:25
prin au spus ca e euro 4 se intelege ca au scris norme de poluare euro 4 pe certificatul de autenticitate?
cristio_79
2 Feb 2010, 19:26
Poate ar fi mai bine sa te interesezi la producator sau la o reprezentanta, nu la RAR.
Dacia a introdus normele Euro 4 la mult timp dupa scoaterea din fabricatie a Solenzei.
Cum am spus si mai sus, cei care aveti E4 in talon, nu va mai imbatati cu apa rece.
george_scala_2004
2 Feb 2010, 19:33
manualul:
a mea este din martie 2004 si este euro 2...
GeorgeVAG
2 Feb 2010, 19:40
Anul de fabricatie este 2004.Prima inmatriculare este pe 05.02.2005.DAk nu ma credeti pun o poza cu talonul sau cartea. NU Contrazic pe nimeni dar nu inteleg dc scrie asa in cartea masinii de catre constructorul masinii.
george_scala_2004
2 Feb 2010, 19:46
foarfeca si fierul:
uu1r5a71543403898
5 ingrosat si aplecat inseamna euro2 !
"5 - motor cu aprindere prin scanteie (cilindree 1400 cm3),
E7J 262 EURO 2, post de conducere stanga"
Marian66
2 Feb 2010, 20:01
eu stiu ca solenza a fost euro 2 si euro 3; a mea e sigur euro3 pt ca are martorul pe bord de la catalizator, si scrie in carte ca e numai pt euro3; si mai e si aia cu lipsa tobei mijlocii
deci, cu raru, a vazut cineva scris euro 4 pe certificate de autenticitate ?
cristio_79
2 Feb 2010, 20:04
QUOTE(GeorgeVAG @ 2 Feb 2010, 20:40)
Da
ca nu ma credeti pun o poza cu talonul sau cartea.
dar nu inteleg d
e c
e scrie asa in cartea masinii de catre constructorul masinii.
Nu-i nevoie, am vazut.
Nici noi, dar cert este ca Dacia a introdus normele E4 pe 1 ianuarie 2007, deci nu aveau cum sa fie E4 cand Loganele au fost E3.
slider2
2 Feb 2010, 20:07
QUOTE(GeorgeVAG @ 2 Feb 2010, 19:40)
NU Contrazic pe nimeni dar nu inteleg dc scrie asa in cartea masinii de catre constructorul masinii.
daca ai sti tu cate date apar diferite pe site, fata de cartea masinii, talon, etc, sau invers.
un bun exemplu e masa masinii. fa un mic sondaj sa vezi ca exista cazuri de solenze identice din punct de vedere al motorizarii, nivelului de echipare, anului de fabricatie, modificarilor (daca exista), dar in talon au mase diferite...
ArtVandelay
2 Feb 2010, 20:08
e greseala in talon..nici prima nici ultima
In 2005 pe solenza s-au montat un lot de motoare Euro4 (pentru Clio bicorp Franta) provenite de la o fabrica inchisa din Belgia.
De aceea cele cateva sute de Solenze fabricate in 2005 au motoare cu norma euro4.
Am prieteni in fabrica de la Pitesti
chiar credeati ca RAR greseste asa cu repetitie ??!! Omologarea este data dupa normativele constructorului si testele celor de la RAR
marius80_eugen
12 Jul 2012, 08:11
Adica ei au pus pe SLZ euro 4 in 2005 , dar euro 3 pe LGN ? Primele Loganuri , cele de 5000 euro au fost Euro 3 !
Danut 88
21 Aug 2012, 21:48
Nu va mai agitati atat cu Euro3 si Euro4. La itp Trebuie sa aveti aceleasi valori de poluare. Daca in talon scrie E4, atunci se considera norma de poluare E4 (apropo, sunt inspector itp). Deci...
marius80_eugen
22 Aug 2012, 07:18
Deci iei spaga ? Rezolvi si tu pe cativa de ITP la nevoie ? Lasa si tu un numar de telefon pentru cei care au scos catalizatoarele , au scos intermediarele ...
Danut 88
22 Aug 2012, 11:38
Se resping aceste masini. invatati-va fara spaga si reparati masinile, daca nu tineti-le in parcare.
talibanu
22 Aug 2012, 12:18
QUOTE(Danut 88 @ 22 Aug 2012, 12:38)
Bine punctat.
velceani
22 Aug 2012, 12:30
Danut 88
ca tot zici ca lucrezi acolo...
Si cum ramane cu rablele de scot fum de nu mai vezi in spatele lor?
Exemplu... rabe si camione de la companiile de stat, mijloace de transpot, si altele care sunt "perfecte tehnic" si nu te mai vezi de fum in spatele lor?
Am avut tobele gaurite amandoua serios si nu scote pic de fum...
Eu daca scot catalizatorul poluez, alea nu polueaza?
Sau eu gandesc gresit si poluare nu inseamna fum si alte mirosuri de benzina, gaz si motorina nearsa???
Danut 88
22 Aug 2012, 15:51
Nu e problema mea. Daca masina e noneuro trebuie sa respecte anumite norme, daca este Euro4 trebuie sa respecte alte norme."Velceani" cumpara-ti si tu o raba sa nu m-ai fi invidios.
Nu te supara.
velceani
23 Aug 2012, 07:40
Nu e problema, a mea e euro II
stai linistit, nu ma supar, doar ma irita "corectitudinea" din aceasta tara - ROMANIA
Si ma mai gandeam asa... nici 1000 de solenze la un loc nu cred ca polueaza ca o raba
Felicitari conducerii aceste tari!!!
andreiy
23 Aug 2012, 11:19
QUOTE(Danut 88 @ 22 Aug 2012, 11:38)
Se resping aceste masini. invatati-va fara spaga si reparati masinile, daca nu tineti-le in parcare.
Autoturismele fara toba intermediara n-au cum sa fie respinse pe motiv de depoluare. Si, in cele mai multe cazuri, nici pe motiv de poluare fonica.
Danut 88
23 Aug 2012, 11:36
traiasca Romania si locuitorii ei!
Iulikk
23 Aug 2012, 13:00
QUOTE(andreiy @ 23 Aug 2012, 12:19)
Autoturismele fara toba intermediara n-au cum sa fie respinse pe motiv de depoluare. Si, in cele mai multe cazuri, nici pe motiv de poluare fonica.
Cica nici alea fara traseu de evacuare nu pot fi respinse.
Danut 88
23 Aug 2012, 16:58
Citi-ti si voi RNTR1 de pe Rarom.ro
andreiy
24 Aug 2012, 12:42
Eu iti recomand manualele de Lb. si Lit. Romana, I-IV.
QUOTE(Iulikk @ 23 Aug 2012, 13:00)
Cica nici alea fara traseu de evacuare nu pot fi respinse.
Man, intelegi ce vrei din ce am spus, da', asa, pt cultura ta generala, toba intermediara nu are niciun aport in procesul de depoluare, rolul ei e altul.
Si, referitor la poluarea fonica, la care faceam referire mai sus, statiile ITP, prin constructia lor, nu au cum sa masoare nivelul de zgomot produs de autoturisme.
Danut 88
24 Aug 2012, 15:51
Mersi, voi tine cont de sfatul tau. In legatura cu poluarea fonica... eu vred ca pot sa o masor daca vreau.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.