Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Oprit motorul si lasat cheile in contact 2 ore
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Iuli78
Acum 2 zile am schimbat maneta schimbatoruilui de viteza ,am pus masina cu rotile din fata pe o bucata de beton ,si cum eram in treapta I cand am ajuns pe pozitie am pus frana si am luat piciorul dupa ambreaj , sa oprit motorul ,si am lasat cheile in contact in pozitia in care sa oprit motorul (M) , dupa vreo 2 ore am vrut sa pornesc si singurul lucru care il facea era un clinc (motorul nu da nici un semn ca ar vrea sa porneasca),si se misca vreo 1-2 cm elicea de la ventilator, ceasurile de ulei si benzina coborau la 0 , iar martorul pentru frana de mana se stingea (acestea 3 reveneau la normal cand invarteam cheia inapoi) ,am aprins farurile (faza scurta) si am incercat sa pun si semnalizarea ,dar aceasta nu mergea decat daca inchideam farurile,stergatoare se miscau foarte incet,becul din cabina scadea in intensitate daca aprindeam farurile. A doua zi am pus o alta bobina de inductie (functionabila) dar nu sa simtit nici o schimbare ,alta idee mai simpla pentru remedierea situatiei nu am , daca sunt probleme la baterie ,alternator sau electromotor o sa se lase cu ceva cheltuiala.
Merced
S-a descarcat bateria.
gabriel_74
vezi bateria sau bornele..si tine-ne la curent cu ce ai facut....
deceneu32
Ai distrus bobina.
bygy007
deponde cum a prins-o daca a fost platina deschisa nu cred , solutia , scoate bateria pune-o la incarcat si vezi dupa aia , daca porneste e ok daca nu alta bobina
Merced
Daca omul a zis ca a incercat inainte si cu alta bobina, e clar ca nu e de la bobina. Nu-i invarte electromotorul, deci nu mai are baterie. Cam straniu, probabil bateria oricum era pe duca, altfel nu-mi explic. Am tinut pe la munte mai mult de doua ore faza scurta pornita fara niciun fel de problema, iar pe contact consumul e mult mai mic(excludem riscul sa se faca praf bobina).
SSilent
bateria, daca nu ai redresor apuca frumos 1-2 prieteni si ia-o la impins pana porneste, dupe' care o lasi cateva minute la ralanti sa se incarce si gata, doar ca daca nu o s-o pornesti vreo 2 zile iar o s-o iei de la capat, e clar ca bateria trebuie scoasa urgent la pensie smile.gif ....sau sigur nu ai mai uitat ceva p-acolo aprins? un CD-Player, un beculet, un ceva acolo ca se se consume? hai nu-i nici o rusine... nu de alta da' numai io am fost destul de idiot incat sa las farurile aprinse si pe urma cand nu mai clintea motoru' aveam impresia ca l-am calat radmasa.gif NU intebati !
brigada_diverse
depinde si cat de prost o reincarca alternatorul...daca ii baga pana in 13 V normal ca merge masina dar daca o soliciti un pic se descarca..acu depinde d la caz la caz
KLMX
Nu te speria ! 100% ca e bateria descarcata ! Trebuie pusa pe redresor si gata ! Iti dau un sfat : nici odata sa nu mai lasi cheia in contact pe (M) ca ramane bobina sub tensiune si papa din baterie (asta daca platina e inchisa, ai 50% sansa sa fie asa) cand te opresti scoti si cheia si gata nu mai ai probleme !
Iuli78
In seara asta cand plec de la munca iau redresorul cu mine , scot bateria din masina si o las la incarcat toata noaptea , eu am cumparat masina de o luna de zile , de la o persoana care nu a mai mers cu ea de 5-6 luni , in caz de este bateria atunci o sa fiu nevoit sa cumpar alta.
gti98
Sansele sunt chiar mai mari de 50%: unghiul Dwell e 63%, dar oprirea se produce in timpul compresiei, moment in care platina e lipita, deci e aproape de 100% ca motorul se opreste cu platina in contact.
Cand lucram la casa lui socru-miu, am lasat odata cheile in contact; copilul nostru, care se juca, a pus contactul si seara ne-am "trezit" cu bateria descarcata (abia mai licarea becul de la ulei) Noroc ca aveam printre "ciuveie) un trafo si o dioda de 10 Amperi. Dupa ce a stat vreun sfert de ora la "redresor" (sa aiba un pic de scanteie!), am pornit-o "prin cadere" (la vale)(pozitie dificila, in marsarier), dar a pornit, s-a inviorat in jumatate de ora de mers pana in oras si nu au mai fost probleme. Concluzii: daca bateria s-a descarcat in 2 ore, fie e "obosita", fie nu ai reglajele de incarcare bune (la limita de jos)(risc si de sulfatare, in cazul incarcarii insuficiente cronice)
Oricum, un redresor cat de mic e bun in trusa de scule "de la baza" (adica sculele "grele", pe care nu le caram in portbagaj)
Succes la remedieri!

PS Vezi si "sulfatare" (Bateriile plumb-acid, in special cele auto, nefolosite se autodescarca. Ramanerea in stare descarcata un timp indelungat conduce la formarea unor cristale de sulfat de plumb MARI, care spre deosebire de cristalele mici, formate in prima faza la descarcare, sunt foarte greu "dizolvate" la incercarea de re-incarcare. Intr-o prima faza, cresterea rezistentei interne pune bateria in imposibilitatea de a da curentul mare necesar pornirii - iar in cazuri severe nici nu mai "primeste" curent) Bateria poate fi "recuperata", dar procesul e destul de laborios si mai ales indelungat (unele statistici considera ca in jur de 65% din baterii se deterioreaza prin proasta intretinere, si majoritatea prin sulfatare)
Bafta!
$$ilvviu
Si cum ai reusit sa obtii curent continuu cu o singura dioda?
Eu din cate stiu ai nevoie de 4.
brigada_diverse
cu 4 diode faci punte completa.
la curentul alternativ + si - se schimba intre ele de 50 de ori pe secunda(pt priza noastra). cu dioda pusa n loc sa ramana + si -, avea un + si un - care se schimba cu + de 50 de ori pe secunda, si merge....am testat si eu...dar nu face f mare branza
$$ilvviu
Si cati volti scotea transformatorul?
Fara bobina ma refer.
krapcarasu
de schema asta ce ziceti ? multe baterii am salvat cu ea, e chiar mai bine pt baterie numa cu o dioda,merge si la 220V dacain priza in loc de firul figurat cu rosu se pune un radiator electric de 220V/750....1500W. e o improvizatie, nu incercati! ca idee ca merge in caz de urgenta sa ai la tine macar o dioda de 10A
$$ilvviu
Prin 24V ce vrei sa spui?
krapcarasu
instalatie de beci in cazul meu, merge si un traf
ArtVandelay
am facut acelasi lucru, si s-a topit capatul fisei ce intra in bobina, am schimbat fisa si a mers, nu s-a stricat nimic altceva (ce-i drept la mine a stat 30 min)
verifica totusi
razvan solenza
si eu am patit asa cu o dacie acum 3 / 4 ani am scos niste benzina si am uitat de contact motoru s-a oprit cand s-a gatat benzina din carburator si a ramas vreo de seara pana dimineata asa bateria era noua incarcarea buna de invartit invartea dar nu pornea am scapat ieftin platina impuscata eu zic ca incarcarea ori e slaba ori bateria e in coma si nu mai are mult pana da ortu popii
bygy007
faza este ca daca ete contactul pus se mai alimenteaza si rotorul alternatorului care consuma si el destul de mult (3,5A ) si cu bobina 3,5 A , rezulta un consum de 7A

redresarea se poate face si cu o dioda stiind ca frecventa retelei este de 50Hz bateria se incarca la o frecventa de 25Hz dublindu-se timpul de incarcare , practic apar virfuri de tensiune cu valoarea maxima efectiva (minus caderea de 0,6 pe dioda) la o cadenta de 25 ori pe secunda

pentru mai multe detalii pentru redresare vedeti aici
deceneu32
Prea complicat,domnule!Nu suntem la ora de fizica si nu toata lumea are cunostinte despre electromagnetism.Ia incercati sa fiti mai simplist si mai explicit.Fara suparare! smile.gif
motanpaul
Eu nici nu trebuie sa uit contactu pus, deoarece masina mea cand vrea porneste la prima cheie, si cand nu vrea face tac-tac-tac.Pana la urma porneste, dar e nasoala faza, daca imi moare vreodata motoru in intersectie si nu vrea sa porneasca la prima cheie radmasa.gif sa vezi ce claxoane primesc eu atunci biggrin.gif .
Deja am ajuns la a-3a bobina starter de la electromotor, am dus electromotoru la electrician sa il verifice.Totul a fost in regula a mers 1 luna bine, si acum iara face figura cu tac-tac-tac(clanc-clanc-clanc).Multumesc
bygy007
poti sa schimbi si 50 bobine la tine poate fi de la rotorul electromotorului sau perii care nu fac contact cu colectorul
Merced
Pe limbaj popular, schimbi "carbunii" si ai scapat. Si eu am patit-o, macar aveam norocu' sa nu mi se opreasca motorul ca mergea ceas, dar cand ma duceam pe la facultate ma rugam de diverse persoane sa-mi dea la automat sau ciocaneam in starter si impingeam in surubul ala pana incepea sa invarta. In plus invartea prost, parca mereu aveam bateria slaba, electromotorul invartea dubios.
Dupa ce am fost la cineva si am schimbat periile(am vrut sa schimb si bucsile dar mi-a zis omul ca sunt mai bune alea vechi pe care le am eu decat porcariile astea noi) parca am pus alt electromotor.
marksman
@Merced: pe cand conduceam 1300-le aveam si eu probleme cu pornirea si o porneam de multe ori deschizand capota si apasand arcul demarorului. Solutia era in majoritatea cazurilor schimbarea periilor de la electromotor.
Merced
Asa a fost si la mine. Teoretic la un electromotor in mintile lui daca apesi suficient incepe sa invarta motoru', d-aia sugerez atentie sporita cand faceti d-astea, sa fie masina pe liber ca sa nu apara incidente. tongue.gif
Iuli78
Am pus pe la ora 9 bateria la incarcat ,nu a reusit din prima pentru ca atunci cand puneam redresorul in priza ,scotea o scanteie pe + si se oprea , acum vad ca au trecut 3 ore jumate de cand incarca ,o mai las maxim 2 ore si o pun pe masina sa vad daca apare vreo schimbare.
vdaniel
gata? a-i rezolvat?
bygy007
QUOTE(Iuli78 @ 13 Apr 2009, 12:37)
Am pus pe la ora 9 bateria la incarcat ,nu a reusit din prima pentru ca atunci cand puneam redresorul in priza ,scotea o scanteie pe + si se oprea , acum vad ca au trecut 3 ore jumate de cand incarca ,o mai las maxim 2 ore si o pun pe masina sa vad daca apare vreo schimbare.
*


inseamna ca era descarcata rau , data viitoare ii pui in serie un bec de far vre-o ora doua cind o mai ai asa descarcata
Iuli78
Pana la urma am cumparat de la munca o baterie Caranda durabila 55ah si am reusit sa pornesc motorul ,cu vechea baterie nu iesea curentul din bobina de nici un fel , dar era sa nu ma bucur prea mult de bateria cea noua pentru ca joi noapte am ramas fara radiator si era sa raman si fara baterie, doar faptul ca am strans bine bornele bateriei si graba hotilor a facut sa raman cu bateria ,dar vecinu de parcare (tot cu dacia) a ramas fara baterie si radiator.Am cumparat un radiator mare si acum merge destul de bine. Singura problema tot din vina mea este ca am schimbat vechiul schimbator de viteze care era scurt dar fix (era destul de precis in schimbarea vitezelor) cu un schimbator normal (nu mai trebuie sa ma aplec cand schimb viteza) dar schimbarea treptelor de viteza este destul de imprecisa,nu mai intra asa de exact in viteze ,cateodata trebuie sa insist ca sa nimeresc treapta de viteza. Ce mai trebuia sa pun ,o bucsa din cele 2 la bieleta de cutie viteza (nu am reusit sa o pun sub masina trebuia sa scot bieleta) si arcul de sub masina care leaga schimbatorul de viteze de lonjeron ( l-am scos pentru ca nu mai intra in marsarier decat dupa multe incercari si indiferent de viteza in care era schimbatorul avea tendinta sa se duca catre "liber'' daca ma uitam la el nu mai stiam in ce treapta este).maine o sa mai umblu pe la schimbator poate reusesc sa-l faca sa mearga ca inainte.
Tiristu'
Man am auzit ca cineva si a confectionat sub cauciucul acela al schimbatorului....asa ca o schema d ghidare...trebe doar sa o pui in pozitie sa intre si sse duce singura in viteze...ddar nu stiu prea multe despre material sau cum a montat o sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.