Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristicipaian
Astazi am observat o chestie ciudata si anume : cu motorul la relanti, am scos bornele de pe baterie si parca dadea sa moara. Se poate sa nu faca fata alternatorul?
Mentionez ca nu aveam alti consumatori in functiune.
giani.cosmin
S-ar putea.
Curentul debitat de alternator poate este prea mic, de aceea eu sugerez un alternator mai puternic ( ce debiteaza un curent mai mare { cu 1 - 2 A })
si cu asta ( alternator de putere mica ) risti sa iti termini bateria mai repede.
Mai e o chestie daca bobina de inductie e buna , nu mai da sa-ti moara motorul, plus ca daca ai relanti -ul mic alternatorul nu are turatia nominala si evident nu debiteaza curent suficient,

Eu mai zic o " prostie " ; pune la iesirea din alternator ( dupa diode, la iesirea de curent continuu) un condensator de cel putin 10.000 de uF ( microfarazi ) la tensiunea de 25 - 30 Vcc si vezi atunci cum se comporta

Un sfat general:
Puneti condensator de valoare mare ( > sau = 10.000 uF ) in paralel cu bateria si iesirea de curent continuu de la alternator. Optional inca o baterie ( de 55 A pusa in paralel cu cea principala din cand in cand cu un intrerupator cu efectuarea pornirii pe cea principala.
Rezultatul:
Prelungirea "vietii" bateriei, pornire usoara, compensarea saltului de consum energetic ( la decelerare, intensitatea luminii scade brusc ).
diaconuliviu
La Dacia?
1. Daca crezi ca bateria are capacitate mai mica decit a acelui condensator...
2. Doua baterii?
Daca la Dacia e nevoie de asa ceva, acea Dacia e cu mari probleme la incarcare. Mai bine puneti-va la punct incarcarea decit sa cheltuiti banii pe asa ceva.
giani.cosmin
Eu ma-am referit la un "buffer" de tensiune.
Iar chestia cu a 2-a baterie e pentru cei ce vor si ceva sonorizare buna si are halogene de 100 w ( ceea ce am si eu). Cine stie ceva electronica, toata treaba cu slow charge, ce nu omoara bateria, cu cat curentul de incarcare este mai mic decat curentul debitat de un acumulator cu atat timpul de incarcare este mai lung si protejeaza bateria contra sulfatarii, cu toate ca tensiunea este intre limitele nominale.
diaconuliviu
QUOTE(giani.cosmin @ 14 Apr 2009, 08:48)
[...]are halogene de 100 w ( ceea ce am si eu). [...]

Altii care ma orbesc pe mine si-s ilegali.
sv06cug
incearca sa pui o baterie mai mare de 100 A , ai sa vezii diferenta
ydaniel
un 65 ah e suficient
Minel
Se pare ca si bateria mea isi da duhu ( Rombat de 55 Ah, de vreo 3,5 ani o am l , azi erau vreo -4 grade , a invartit de vreo 3 ori si aia a fost ... sad.gif .

Urmeaza sa o duc in casa , o pun la redresor si asta e...

Dilema este ca , are tensiune pe ea 12,20 V , si alarma functioneaza cat si inchiderea centralizata dar cand numai poate sa invarta electromotorul , porneste alarma ....... huh.gif pot sa spun ca ii foarte ciudat, nu am mai patit asa ceva pana acum ....... unsure.gif
bygy007
poate fi si de la electromotor , nu strica o incarcre periodica a bateriei ca sa-ti dai seama daca e dusa o pui la incarcat , daca incepe sa scoata bule mai multe in prima ora de cind sta la incarcat e dusa, pe mine m-a tinut o baterie 5 ani
Minel
Azi tocmai ce am ajuns acasa ( plecat cu treburi de servici ) si am pus bateria la incarcat ....... are deja vreo ora si jumate si nu scoate bule,si pe langa asta si "ochiul magic " ii verde , foarte ciudat .... unsure.gif , dar ea numai ii in stare nici macar o tura de electromotor sa intoarca , dar alarma porneste in draci cand iau "contactul " de pe pozitia electromotor ..... wacko.gif

tr04www
minel becul ala e verde dar bateria nu mai tine curent in ea.de aceea nu mai invarte mai mult de o tura de electomotor.la alarma nu cred k ii trebuie atata curent cat pt o pornire de motor si d'aia incepe.s-au vreun scurt ceva care iti fura curentul din baterie?
Minel
QUOTE(tr04www @ 4 Nov 2009, 19:01)
s-au vreun scurt ceva care iti fura curentul din baterie?
*




Reiese din start aceasta subpozitie , toata instalatia este verificata si este intacta,probabil si datorita faptului ca circul frecvent pe distante scurte, porniri multe, consumatori destui ,...faruri , aeroterma , dezaburire luneta , muzica , (doar vreo masa sau vreun contact imperfect , de aceea nici nu a pornit din prima ..... dry.gif )

Maine o "bibilesc" toata ..... happy.gif
Alexio
Ce tot ziceti acolo cu baterie de 65 Ah, condensatoare de N, improvizatii, alternator mai puternic? Eu am alternatorul ei normal si baterie de 55 Ah si merge :|. Merge si cu aeroterma la 4 si faza lunga si mp3 si statia si luneta si mama lor.
Cum sa nu mearga daca este totul ok? Verifica totul.
Pe Mazda am tot la fel bateria si alternatorul ca raport putere calitate si mama lor.(alternator Mazda/Mazda=alternator Dacia/Dacia)
bygy007
@ Minel ia vezi ca poate e de la electromotor , mi s-a intimplat si mie era cit pe ce sa iau baterie noua si cind colo era electromotorul
daca nu scoate bule e bine , las-o la incarcat 14-16 ore si vezi dupa
Minel
Dupa o incarcare de 12 h a bateriei , am coborat cu ea in brate la masina iar dupa bibilelile instalatiei de aprindere cat si a tuturor maselor ( mai mult ca sigur un contact imperfect din cadrul ansamblului aprinderii m-a facut sa "omor" bateria ..... wacko.gif daca invartita de 6 ori inseamna omorat .... unsure.gif ) .
Precizez ca de electromotor nici nu m-am atins macar ,doar de mufa de la starter care nu prezenta urme de oxidare , preventiv a fost unsa cu ulei si montat la loc .

Imediat ce am conectat bateria ,dat cheie si a pornit la sfert ....., nici ca m-as fi indoit ca ar putea porni altfel la 6 grade afara ..... icon_mrgreen.gif

Multumesc tuturor pt sfaturi ,numai bine !
bygy007
eu ma refeream la bucse conteaza foarte mult starea lor , daca ele sint uzate apar alte probleme care se traduce prin absorbirea unui curent foarte mare de electromotor
iuliano_smile
bygy cum sa te tina doar 5 ani. Pe mine ma tinut 10 ani, avand o varta de 65 ah.

Minel, cauta un ampermetru si masoara daca ai "scurgeri" de curent cand motorul e oprit. Adica desfaci borna de + si inseriezi un ampemetru. Ar cam trebui sa ai maxim 50mA.
Minel
QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 10:26)
Minel, cauta un ampermetru si masoara daca ai "scurgeri" de curent cand motorul e oprit. Adica desfaci borna de + si inseriezi un ampemetru. Ar cam trebui sa ai maxim 50mA.
*




Mai "scurgeri" nu am .... laugh.gif , ( de curent bineinteles ) ,adevarul este ca am alarma si IC pe masina dar de consumat nu imi consuma bateria, chiar sa stea si 2 saptamani nepornita o ia la sfert ..

Bateria am "consumat-o" eu prin drumuri scurte si multe ( cu tot felul de accesorii pornite ,etc ) si pe langa asta am dat si la automat ca "fraieru" in loc sa analizez problema...... my bad .... dry.gif

Oricum , problema rezolvata , porneste la sfert , ca de obicei ....multumesc tuturor pt. sfaturi si pareri .... smile.gif
iuliano_smile
Minele incearcasa mai verifici din cand in cand incarcarea, sa fii sigur ca ai o incarcare corespunzatoare wink.gif
Minel
QUOTE(iuliano_smile @ 6 Nov 2009, 16:48)
Minele incearcasa mai verifici din cand in cand incarcarea, sa fii sigur ca ai o incarcare corespunzatoare wink.gif
*



Multumesc de sfat, dar acest aspect il verific periodic iar incarcarea este ideala ...14,2 ......( releu incarcare electronic cu fir de referinta IPEE )


O seara buna tuturora sa doresc ! smile.gif
bygy007
pai daca faci drumuri scurte , mai ales pe frig , eu zic ca trebuie pusa la incarcat cel putin 8 ore la 1 luna , eu asa am mai pacalit o baterie care dadea semne in toamna al celui de al 4 an si m-a dus inca 1 an jumate (doar iarna)
o puneam la servici fara sa o demontez biggrin.gif
Adrian_Boy
Se pare ca iarna nu este sezonul lor favorabil sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.