Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: țăcănit în zona ambreaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gangara
salutare,
de cand a venit vara numai belele cu mandra dacie. toată iarna nu am ridicat capota.
tocmai astăzi dupa un drum de câțiva km am observat un țăcănit la motor. am ridicat capota, iar cand am călcat ambreajul... a dispărut. eliberez...apare din nou.tot așa și în sarcină. e un țăcănit destul de strident și are loc odată cu turația motorului.
ambreajul și rulmentul au doar un an.
s-a mai întâlnit cineva cu pb asta?pot să merg așa cu ea?
o fi de la un arc sarit?

merci mult
razvan solenza
ori rulmentu de presiune atinde placa ori primi rulmenti din cutie
cristicipaian
eu am, cum spui tu, la relanti un tacanit, iar in sarcina un sunet ca de cutie de camion.
CandyMan13
daca ar fi un arc sarit ai avea si la plecarile de pe loc usoare(se vede cel mai bine in mersul cu spatele)...plecat usor adica ridicat ambreiaj si apoi ajutat cu usoara accelerare,ai simti trepidatii;
daca dispare cand calci ambreiajul poate fi din cauza rulmentului care ramane atacat sau uzurii furcii
Insa un lucru e clar:fara sa desfaci nu poti nici sa stii exact ce are si nici cum s'o repari.
SPOR!
gangara
asta așa e fără doar și poate. însă mă îngrozește ideea că tb să dau cutia jos. alți bani...
de obicei rulmentul face urât când se apasă ambreajul...
ce e ciudat esta că țăcănitul ăsta a apărut brusc, iar mașina se comportă exact ca înainte.cel puțin deocamdată
de desfăcut oricum tb desfăcută insă prefer să fac operațiunea asta acasă. respectiv la 200 km...asta cam era dilema, dc pot merge cu ea așa...
ms mult
diaconuliviu
Cu ambreiaj calcat e rulment de presiune, cu el eliberat, "bataie de priza" tradus prin rulmentul cu ace al cutiei.
Asta daca ai ambreiajul reglat si discul OK.
gangara
merci pentru răspunsuri.
rulmentul de presiunea întradevăr nu îl suspectez nici eu. a fost schimbat acum un an odată cu ambreajul.
iar de probleme legate de cutie chiar nu m-am întâmpinat.
deci...vă rog mult:
1. ce înseamnă mai exact "bătaie de priză" și acel rulment cu ace;
2.cât mai pot merge cu mașina în felul acesta?
merci
diaconuliviu
Se numeste "bataie de priza" pentru ca asa au denumit-o mecanicii din service si o rezolvau prin schimbarea bucsei din volant. Cu reaparitie in doua saptamini. Intr-adevar, priza oscileaza acolo dar cauza e uzura rulmentului cu role-ac de pe arborele primar. Se ajunge la el prin demontarea cutiei.

Sunetul este o rontaiala la relanti care scade sau e "acoperita" de alte sunete cu cresterea turatiei.
Daca la tine e prezenta si in turatie, posibil lipsa ulei, uzura si a altor rulmenti..etc.
gangara
întâi imi fac mea culpa că nu am cautat suficient pe forum, însă problema a apărut brusc, iar eu am nevoie de mașină și voiam să știu dacă pot merge cu ea așa. vin sărbătorile...nici naiba nu are timp de tigaia mea.
întradevăr sunetul este pregnant la relanti și oarecum este acoperit în turație de sunetul motorului.
sunetul este mai degrabă un țăcănit (strident, ca și cum ar lovi ceva) decât o ronțăială, iar cu turația crește însă este acoperit de motor. în mașină nu se aude acest sunet.
cutia oricum o să o dau jos , însă sper să mă mai țină așa vreo 300-400km.
astăzi o să verific și uleiul din cutie.
merci mult
vdaniel
e vreo problema daca mergem multi km cu acel tacanit?Se strica ceva?
gangara
hai că și noi suntem penibili...păi dacă ne spune cineva că mai putem rula cu mașina așa, păi cred că așa o sa mergem până ne lasă în drum. și după aia să vezi belele.
ideea e că tb mers la service sau reparată în vreun fel.
tocmai am verificat uleiul cutiei ...și e la nivel.
am fost la un meșter mare (fără ironie, chiar un mare meșter)...o să vi se se pară ilar, dar sunet ca ăla cica nu a mai auzit niciodată (e un țăcănit, nu zornăit) .
e foarte probabil să nu fie din cutie a mai spus. se aude întradevăr din zona ambreajului.
oricum cutia trebuie dată jos, constatat și reparat. dacă nu e nimic la cutie îmi ia 150 lei. dacă tb desfăcută cutia îmi mai ia 150 lei.
e bun prețul?
merci
PH-06-BOA
Da, e bun. Bataia de priza are loc atunci cand si discul a prins joc in butuc. Daca butucul discului e bun, priza nu va bate, bucsa din ARBORE are rol de sprijin numai cand e ambreiajul apasat, adica discul liber, si de centrare la cuplare. Bucsa odata schimbata, tine mai mult ca masina.Cat despre rulment, el sprijina capatul trenului fix, iar intre tren si priza mai e o bucsa (cuplaj canelat)care ofera o oarecare mobilitate la osciolatii axiale ale prizei, si datorita faptului ca discul nu e la jumatatea prizei ci aproape de arbore, daca la rulment ar fi un joc de cativa mm, la bucsa ar fi neglijabil,iar in a4-a s-ar auzi fluierat de pinioane. Cine are experienta, il stie.Si apoi la tine se aude cand e liber.

17 Apr 2009, 21:06:
Deci, eu n-as acuza bucsa sau rulmentul din cutie, ci m-as gandi la modul de lucru al rulmentului de presiune in starea libera, daca atinge de soare. Mai slabeste cablul, pentru a departa mai mult rulmentul , si daca nu se mai aude, inseamna ca una din petale la soare e mai iesita din randul celorlalte, si atinge intr-un loc de rulment, producandu-i vibratii in furca. Rulmentul de presiune, in starea libera, sta putin inclinat, datorita greutatii lui, si se sprijina pe o teava de ghidare, care iese din cutie. Cand petala face o rotatie, il atinge in partea de sus, si zornaie pe ghidaj sau in furca. Asta nu e o problema , daca e asa. Departeaza-l si daca nu se mai aude, poti merge asa, strangand cablul, pana debreiaza total. Daca zgomotul e altul de cat mi-am imaginat eu, trebuie reformulata ideea.
gangara
merci mult pt răspuns.mare lucru nu prea am înțeles că sunt foarte, foarte obosit.
și eu m-am gândit să slăbesc un pic cablul. mâine o să fac treaba asta și o să văd ce o să iasă. oricum după sărbători dau cutia jos.
ideea e că am mers azi 300 km și mașina s-a comportat perfect normal...
florian90
@gangara:
aceeiasi problema am si eu..uitate sub masina.dc lasa ulei inseamna ca e de la semeringul de la cutie..incearca sa pui niste ulei de cutie de viteze...eu dupa ce pun ulei nu mai face asa...
cristicipaian
eu am schimbat simeringurile , am completat ukeiul, dar tot asa face.mai nou , in sarcina se mai aude si un tacanit ca de lamela (probabil de la soare).Oricum, gangara, la mine e veche problema( de vreo 10 000 km)si inca mai merg cu ea pana cedeaza, apoi urmeaza o reparatie capitala la cutie.A da! am incercat si eu sa mai slabesc cablul, dar degeaba.Daca te apuci mai repede de treaba decat mine, te rog posteaza , sa vedem si noi pe ce sa punem mana.
Bafta!
gangara
nu am apucat să slăbesc cablul de ambreaj. nu cred că rezolv nimic.
oricum, zilele astea o să mă duc să dau cutia jos, iar după ce rezolv (cel puțin așa sper) o să dau de veste.
ideea e că am mai făcut vreo 500 km de când am pb asta și nu a dat de veste să se înrăutățească ceva.și nu am menajat-o deloc.
ce mi se pare ciudat e că în momentul când eliberez ambreajul, se cuplează parcă prea brusc. scoate și un sunet parcă de lovitură. nu știu dacă are vreo legătură.
kataRFG
mergi cu ea asa! nu-i mai cauta in coarne.
e rulmentul de la placa de presiune.
cel mai rau lucru poate sa iasa prin placa de presiune.
gangara
sincer, dacă nu sunt sigur care ar fi problema exact prefer să remediez cât mai repede. este adevărat că m-am săturat de câți bani am băgat în tigaia mea însă deocamdată alta nu am și prefer să circul într-o minimă siguranță mai ales că am și un stil mai aiurea de condus.
când o să remediez dau de veste...poate mai interesează pe cineva
noroc
gangara
salut,
tocmai am rezolvat cu problema din titlu. scriu postul acesta poate se mai întâmpină cineva cu asta.
de vină: placa de presiune. era spartă. țăcănitul respectiv provenea defapt dintr-o bătaie în corpul cutiei de la un șurub care prindea placa. totodată o aripioară a plăcii se desprinsese și lovea în electromotor.
o placa de uzina (cică) costă cca 220 lei. una de import cca 150-180 lei. pe aici se încadrează și Asam.
eu am luat una de Ungaria, distribuită de o anume firmă din Bihor. tot de firma asta mi-am mai luat și placa de ambreaj. 65 lei a costat placa de presiune. 45 lei ambreajul. un kit de ferodouri pt ambreaj e cca 35 lei. hologramă cu RAR nu e pe nici o cutie.
dacă și-a mai pus cineva și i-a crăpat a doua zi..poate să dea de veste.
noroc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.