Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa de benzina dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
soar3
am o dacie 1310 din 97' am schimbat membrana de la pompa de benzina acum 2 luni sa zic asa...acum 2 zile am gasit benzina pe toata pompa am desfacut-o si stutzu ala care are arc si e cu tot cu membrana nu mai era la locul lui, eu l-am pus la loc dar nu stiu daca l-am pus bine! cum se pune el defapt?am apasat pe el si l-am invartit dar nu stiu exact cum trebuie pus daca poate cineva sa-mi zica
ydaniel
daca nu sti sa o repari mai bine iei una noua de sc pulsor sa scornicesti:)
gangara
stuțul membranei, se înfige în pârghia aia bifurcată și o rotești la 90grade. capătul ștuțului are formă de cruce. o rotești ca să nu scape.
sper că la acest lucru te referi
spor
gabriel_74
il bagi in furca aia...iar cu el apasat...atunci invarti de el la 90 de grade....il verifici tragand de de el ...trebuie sa ramana comprimat si sa nu iti scape inapoi afara
soar3
Ms de ajutor am mai desfacut-o odata si am vazut ca era ciupita la una din gaurile pe care intra surubul, am cumparat una noua si am reusit sa o bag asa invartita la 90 de grade sper sa tina
PH-06-BOA
Daca era ciupita la exterior, nu era problema. Nu va tine mult (nu vreau sa te descurajez) daca nu ai strans-o cu "coada" tinuta apasat, pentru ca, istetii, nu le mai fac ondulate, cu surplus de material pe onduleuri, si se rup la cateva intinderi, daca e cursa mare (din distantiere). Cu cat e mai departata de motor, cursa e mai mica, si debit mai mic. Daca distantierul e subtire, cursa mare, intinde membrana mult si o rupe repede. De aceea trebuie pacalita prin strangerea suruburilor, in pozitia intinsa (apasat de coada). Ca proba, cu suruburile slabite, apasa pe coada, si ai sa vezi daca se intinde la gauri, se trage catre interior. Nu forta , sa le rupi tu.
motanpaul
Salutare.Revin si eu cu probleme.Am schimbat azi pompa de benzina.Am cumparat una poloneza noua.Am puso sus, am amorsato pana sa umplut filtru de benzina.Am dat la cheie, si a pornit.Mergea cam intrerupt.Motoru fiind rece am tras un pic socu, si a murit.
De atunci nu mai porneste, decat daca ii pun pedala la fundsi o ia dar merge intrererupt.Daca las acceleratia moare motoru.Am dat bujiile jos si nu erau umede.
Erau afumate numa.Mam uitat in carburator si putea a benzina rau de tot.
Bujiile au 300 km, sunt equyem.Pana acum masina a mers perfect.Singura problema a fost ca imi baga benzina in ulei.Si de acea a trebuit schimbata pompa de benzina.Filtru de benzina de hartie acum imi sta plin intotdeauna.Cu pompa veche nu era plin.Multumesc.deja ma scos din sarite masina asta.Este printre cele mai pacatoase dacii.
G I M
Eu zic ca nu inchide bine cuiul pontou si iti inunda sau returul este infundat.
PH-06-BOA
Da racordul de deasupra carburatorului la o parte, scoate jiclorul de relanti, astupa cu degetul gaura (nu aia) , cea de la T-ul mare de pe carburator, asa fel incat cand vei sufla cu cu gura, pusa in locul racordului, sa iasa presiune prin locul jiclorului de ralanti, ca de geaba suflii jiclorul, daca in spatele lui mizeria ramane. Regleaza din nou conbustia , daca nu se mentine ralantiul. Asta-i una.
motanpaul
Problema e ca merge inecata.Numa cu socu tras mai porneste.Si trepideaza toata masina.Avansu lam reglat dar vad ca deageaba.Si ca sa o pornesc trebuie ianvartit mult.Carburatoru e inundat de benzina.
Inainte sa dau pompa jos mergea bine,doar ca pompa veche pierdea benzina.
Chiar nu stiu ce sa mai zic

25 Apr 2009, 23:26:
O sa ma uit maine la retur, ca poate e infundat.Cuiul pontou care este pe masina are un pic de uzura dar inchidea bine.
Acuma poate pompa asta noua baga benzina calumea si trebuie un cui pontou nou.
Plutitoru pentru un carburator de 1400 care e mai bun de plastic, sau de alama(aluminu)?
Multumesc
za_kristake
pai pompa veche avea debitu mai mic(uzura), cu cea noua tre sa mai micsorezi nivelu cnc.
Minel
QUOTE(za_kristake @ 26 Apr 2009, 03:47)
pai pompa veche avea debitu mai mic(uzura), cu cea noua tre sa mai micsorezi nivelu cnc.
*



Pai si ce legatura are debitul de benzina cu nivelul in CNC ... huh.gif si atunci care ar mai fi rolul cuiului poantou ?
gangara
motan: "Filtru de benzina de hartie acum imi sta plin intotdeauna"
schimbă-l, foarte probabil să fie înfundat. nu neapărat că asta ar fi pb ta.
problemele pot fi multiple. verifică și diametrul returului din pompă. dacă este prea mic e ca si cum ai avea returul înfundat.
za_kristake
pai mecanizatorul minel daca debitul de benzina e mare cuiul deschide fortat, cum am patit si eu. am facut nivelul cnc am dat la automat nimic, ridic gatul de lebada si ce sa vezi, picura pe clapeta de acceleratie benzina pe la ciocul de papagal.
de asta ce mai zici?
PH-06-BOA
Minel, are legatura. O posibila explicatie ar fi: Pompa veche, baga asa de prost, ca abia se mai tinea sa asigure consumul din camera de nivel, deci cuiul nu era fortat deloc. Totusi bagand putin mai mult, la cea mai usoara inchidere a cuiului, pompa nu putea sa mai forteze, totusi scapand sa zicem, 10% din volumul pe care putea sa-l debiteze pompa, fiind neglijabil. Pompa noua, debiteaza un volum mult mai mare, cuiul se inchide la fel, dar scapa pe langa el , un volum tot de atatea ori mai mare, care depaseste cu mult consumul motorului, facand sa se umple rapid camera de nivel, si inunda. Poti vedea , dupa oprirea motorului, in carburator curge benzina peste clapeta de acceleratie, din toate partile (numa' de jos in sus, nu),poate si 2 min. La o noua pornire, va fi foarte greu , pentru ca intai trebuie sa se elimine lichidul din galerie, sa se usuce cat de cat, si dupa aceea sa traga vapori din carburator si sa porneasca. De aceea trebuie tinuta acceleratia la fund, in asemenea situatie.
motanpaul
Salutare revin cu proaspete vesti.Am reusit sa o pornesc problema era la platina care se ridica in sus singura, platina nu are siguranta deoarece nu pot sa ii pun siguranta din cauza plasticului de la platina.
Platina este Beru. Cum sa rezolv problema cu platina?
Scoate fum negru la greu, deci trebuie un nivel mai mic al CNC-ului?
Trebuie si un cui pontou nou?Al meu este bun inchide bine, si nu are uzura(sa isi faca o buza care o simti daca dai cu unghia pe el)
Deci pompa de benzina este buna?
Mama ce trage masina acum radmasa.gif , un pic daca apas acceleratia arunca pietrele.
Chiar nu stiu ce sa mai zic.Multumesc

26 Apr 2009, 14:45:
Era sa uit am verificat returu am suflat pe conducta si nu e infundata.Suflu in ea si se aude cum bolboreseste in rezervor.


26 Apr 2009, 15:06:
Carburatoru meu este un Bourget de 1400 cm.Capacu de sus este de la un carfil de 1300, deoarece la capacu de sus de la bourget sa dus filetu de la sita de la intrare.In rest in carburator totu este original, carburatoru are 3500 km decand este cumparat de nou.
Eventual sa ii pun un plutitor de carburator de 1300, deoarece am observat ca este mai mic.
Ieri cand am montat pompa de benzina iam montat:garnitura clingherit-garnitura din plasticu tare-si iara garnitura de clingherit.
Datim niste sfaturi, pareri.
za_kristake
pai iti trebe un plutitor mai mic daca difera inaltimea intre cele 2 capace de carburator.
Cat despre piese.... sambata am schimbat plutitorul carbului si a trebuit sa il iau la polizor ca nu intra intre suporti, un cui pontou la care de abia i mergea bila, dar vad ca deschide bine.
Si fumul negru e amestec prea bogat, daca mai tin eu bine minte.
la mine se aude cum curge benzina pe retur inapoi in rezervor
Minel
QUOTE(za_kristake @ 26 Apr 2009, 14:56)
pai mecanizatorul minel daca debitul de benzina e mare cuiul deschide fortat, cum am patit si eu. am facut nivelul cnc am dat la automat nimic, ridic gatul de lebada si ce sa vezi, picura pe clapeta de acceleratie benzina pe la ciocul de papagal.
de asta ce mai zici?
*




Cred ca ar trebui sa tinem discutia asta pe fagasul care a pornit , nu sa ne adresam "arogant " ,gen mecanizator .... dry.gif

Lasand deoparte offtopicul , rezulta in cazul tau , cui poantou defect .

QUOTE(za_kristake @ 26 Apr 2009, 19:24)
la mine se aude cum curge benzina pe retur inapoi in rezervor
*



Pastilele de la pompa de benzina defecte
za_kristake
nu e nimic defect, doar ca se aude surplusu de benina cum curge inapoi inrezervor, cum nici nu e prea multa benzina in rezervor
SGM.MYKE
QUOTE(za_kristake @ 26 Apr 2009, 19:24)
... am schimbat plutitorul carbului si a trebuit sa il iau la polizor ca nu intra intre suporti....
*


Asta am patit-o si eu cand am schimbat plutitorul. Ma miram de ce inunda carburatorul chiar daca ii dadeam doar foarte putina benzina de la regulator si am gasit butoiasul de plastic al plutitorului plutind liber in CNC, se dezlipise de bratul de tabla si nu inchidea cuiul poantou.
motanpaul
Pai aveam unu cui pontou nou acasa.Il cumparasem recent, e foarte prost finisat.
Plutitoarele care sunt mai bune cele de plastic, sau de alama? Si difera plutitoarele de la carburator de 1300, fata de unu de 1400?
motanpaul
Salutare, de la masina vin acuma.Cu nouatati, dar din pacate vestile sunt proaste.
A venit un vecin(un mos) care se pricepe bine la dacii. Mia reglat nivelu cnc, sub jumatea planului inclinat.Dar degeaba ii baga multa benzina, si in relantiu se vede cum curge benzina. Dupa ce opresc motoru se vede cum curge benzina.
Mia zis ca trage aer fals pe undeva.Si ca trebuie reglate supapele.
Si mia recomandat alt carburator sa imi iau.
Chiar asa repede sa se fi dus carburatoru bourget, are doar 3000 km.Totu este original la el, in afara de capacu de sus care atrebuit schimbat deoarece sa dus filetu de la sita de intrare a benzinei.
Ce sa ii fac?, in afara de un litru de benzina si un chibrit radmasa.gif
Minel
Poti sa reglezi pana ragai la nivel in CNC laugh.gif , daca supapele cele 2 cu bila de la traseul de accelerare nu sunt okey,adica dupa oprirea motorului , inca picura in carburator

Si apoi , in ce stare este cuiul poantou .. huh.gif

Lasa pe mosu' ala , ca se pare ca nu prea le are , cum sa schimbi un carburator doar din cauza unor piese care se pot inlocui ..... wacko.gif
motanpaul
Care sunt suapapele cele 2?Chiar nu imi dau seama la ce te referi.
Cuiul pontou e devina, dar vine unu nou de carfil azi. Daca vrei sa imi explici cu supapele? icon_mrgreen.gif
Minel
O sa las imaginea sa vb de la sine !
motanpaul
Am pus cui pontou nou.I-am reglat nivelu cnc, din lingurita ce apasa bila de la cuiu pontou.Nivel lam lasat sub jumatatea planului inclinat.
Dar degeaba masina tot cu nivel mare merge, pur si simplu in relantiu se vede jos la clapeta cum curge benzina cea ce nu e normal.
Dupa ce opresc motoru curge benzina in galerie destul timp. Cand o pornesc trebuie sa inavart mult si cu pedala la podea sa ii dau sprituri.
Lingurinta cealanta de la plutitor ce rol are?
Sa iau alt carburator nou?Sau la asta de pe masina jiglere(carfil),plutitor nou.
Dar stau si ma gandesc la carburatoru nou deoarece e reglat pe banc, si numa il pun sus.La 1,5 mil iau carburator bourget, sau carfil depinde ce are pe stoc.

30 Apr 2009, 14:08:
Am vorbit:carburator carfil sau bourget-150 lei, set jiglere carfil-15 lei, cui pontou carfil-18 lei.
unikat45
se pare ca sunt o gramada de probleme cu pompele astea de benzina... din pacate si eu constat ca de exemplu a mea se dezamorseaza.. ...e modelul capsulat, fara cama de uzina ..nu e mare bai deorece merg pe gaz si am nevoie de benzina doar iarna cand e foarte frig... ..atunci cand pornesc trebuie sa dau o cheie foarte lunga pana ajunge benzina in carburator...asa obosesc mult electromotorul...
nu ar merge adaptata o pompa electrica..? nu a incercat nimeni... ? pe mine unul m-ar bate gandu...mai ales ca asta care e acum pe masina e antrenata mecanic.. si mergi nu mergi.. ea functioneaza in gol ....si apare uzura...
motanpaul
Poi pompa de benzina nu are defect atata timp cat baga benzina.Dar nivelu e un pic mic ca in carte, deci returu functioneaza, cuiu pontou la fel.
Problema e altceva din carburator, deaorece clapeta de jos e umeda, se vede cu ochiu liber cu curge benzina pe clapeta in relantiu.
E normal sa curga benzina in relantiu acolo?
La ce calitate are carburatoru bourget sad.gif e de asteptat.
za_kristake
eu am reglat nivelul din cnc cu un burghiu de 7, am ridicat de plutitor l-am lasat sa cada liber am suflat pe stiutul de langa sita, nu sufla deloc, am reglat si deschiderea chiar putin sa nu stea actionata bila cuiului pontou si cam atat,
Asta dupa vreo 5 demontari de capac de carburator, mama lor de piese
CAt despre plutitor eu merg pe alama , cele de plastic se corodeaza, rebuturi ce mai
gangara
@motan: tu ai verificat returul...însă tu ai verificat furtunul care duce în rezervor. pb poate fi și din returul din pompă. returul din pompă tb să aibă diametrul cca 1 mm.
motanpaul
Am verificat returu la pompa de benzina in felu acesta: am desfacut furtunu de la retur de la pompa de benzina, si am pornit masina si arunca benzina pe retur.
Dar gaura de pompa de benzina de la retur nu am masurato, deoarece ma gandesc ca e bine facuta.
Ar fi si asta o posibilitate. nedumerire.gif
Daca stau si ma gandesc, nu prea avea ce sa se defecteze in carburator, totusi are doar 3000 km.
Acum nu stiu, dar daca nu baga pe retur normal ar fi sa creasca nivelu cnc.Nivelu e normal ca la carte.Lam verificat dupa ce am oprit motoru, am desfacut carburatoru.
Si curios este ca am dat jos capacu de sus de la carburator.Plutitoru lam prins cu un elastic de borcane, sa stea inchis plutitoru.Si capcacu de sus lam pus deoparte.
Am umplut nivelu cnc, si am pornit masina, si mergea bine,nu se prelingea deloc benzina, chiar nici dupa ce am oprit motoru.
Dar la capacu de sus, a pierdut benzina, desi cuiu pontou a fost inchis.
Daca stau si analizez, eu pompa de benzina o gasesc vinovata deoarece baga mult, si nu da destul pe retur.Probabil are un defect de fabricatie.
Am zis de multe ori sa iau numa piese de uzina, si marci cunoscute dar inca nu mam invatat minte. mad.gif
RaduWra
Salut, vin si eu cu o problema aici.. Pompa mea de benzina nu mai tine "presiune"...si in plus cand dau la cama baga muult mai incet, abia baga..ce sa fac ? Membrana este buna...
owy_2010
QUOTE(RaduWra @ 22 Jul 2014, 17:44)
Salut, vin si eu cu o problema aici.. Pompa mea de benzina nu mai tine "presiune"...si in plus cand dau la cama baga muult mai incet, abia baga..ce sa fac ? Membrana este buna...
*


verifica si tu acele pastile, vzz daca etanjeaza bn acel capac pe pompa etc wink.gif
RaduWra
Pastilele sunt in regula, chiar ieri am dat jos capacul sa-l curat de depuneri. L-am curatat cu benzina, l-am suflat bine..am suflat si returul (din lipsa de ocupatie) este ok..ce am observat membrana este buna, dar este usor "dezlipita"... ma gandesc sa cumpar una noua si sa vedem daca se mai poate ceva..si inca o chestie, ieri dupa ce am curatat capacul de sus, si l-am montat la loc, cand am dat la cama, nu mai baga de loc...dupa ce am pornit motorul nici o problema..cand este pornit trage benzina bine.
popescuion
buna ziua , Am o Dacie 1310 model 1986 si a cedat pompa de benzina . Am si eu o intrebare: cum se scot pastilele (supapele) din corpul pompei de benzina - s-a rupt unul dintre arcuri ce tine una din supape.Se mai poate face ceva? Multumesc.
uponten
D-le popescuion, nu cred ca rezolvi ceva sau sa fie in regula, cauta un alt corp pompa (nou sau dezmembrari), sau pune o pompa noua completa, sau (asta e ptr. unii care vor sa incerce si altceva) pune o pompa electrica de Daewoo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.