Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: distanta, viteza, consum
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Tince1290
deschid acest topic pentru ca vad ca de la o vreme topicul "cati km au s..." e invadat cu discutii legate de viteza maxima....topicul legat de consum cu idei de imbunatatire....m-am gandit sa fac un topic sa includa mai multe "probleme" ca sa nu le mai "poluam" pe celelalte...

si sa traduc titlul:

DISTANTA= distanta maxima pe care ati parcurs-o dintr-o bucata (pauzele sub 30 minute nu se iau in considerare)

VITEZA= viteza maxima pe care ati atins-o cu masina (pe bord sau pe gps....sau amandoua) + viteza de croaziera pe diverse categorii de drumuri

CONSUM= consumul record pe care l-ati inregistrat (atat maxim cat si minim)


ca initiator imi permit libertatea sa incep biggrin.gif ....nu am cine-stie-ce recorduri pentru ca inca sunt incepator....dar pe acest topic se admit update-uri...deci o sa postez cand ating un nou "record" happy.gif ...

distanta 380 km...
viteza max 130 km/h...
viteza de croaziera: 60-70 km/h oras si 110-120 pe drumuri europene si restul 90-100 (in functie de cat se poate)....consum minim 5.8 (Sinaia-Cluj) iar maxim 12 (prin oras iarna)


PS: sprer din suflet sa nu deranjez pe nimeni cu acest topic si sa nu sara nimeni de fund in sus....numai bine si drumuri bune!!! smile.gif
djasu82
eu daca pun ce afiseaza tabloul de logan nu ma credeti si comparat cu hartia de la pompa petrom folosesc frana de motor pe unde apuc chiar pe bulevarde mai lungi ,asta in oras. La drum lung 5-5.8 la 80-130 la ora. Nu am trecut cu dsn peste 130 nu am avut unde plus ca pe A1 sunt radare din 10 in 10 km pe ambele tronsoane. Poti atinge viteze mari daca ai mai adaugi 7cp-10. Nu am gps momentan astept sa mai scada pretul si imi iau un asus 700R.
CrysMM
Distanta maxima: 800 km

Viteza maxima: 165 km/h

Consum: la 345 km (dintre care vreo 60 prin Bucuresti) - 21 litri benzina de 95. Test facut cu plinul. Am alimentat la plecare, am setat bordul pe 0, am alimentat la sosire cu aceeasi greutate a masinii, adica goala, la acelasi peco, la aceeasi pompa, aceeasi pozitie a masinii.

Edit: toate acestea cu SuperNova.
turturel
distanta maxima..600 km..Braila - Iasi si retur.
viteza max..150 km/h
consum pe traseul amintit mai sus 5.3 - 5.5 l/100km..mers intre 80 si 120 km/h.
lights
Toate facute intr-o zi:Bucuresti-Bran-Brasov-Sighisoara-Brasov-Bran-Bucuresti.Km facuti anul trecut cred ca peste 700 nu mai tin minte cati litri am alimentat cosum in jur de 5%
and_rei
Bucuresti -Iasi dus intors , 130 km\h,nu am facut consumul la drumul asta oricum cel mai mic consum 7 si ceva in oras biggrin.gif
ti3sto
sa va zic si eu Bucuresti ---autostrada A1--- E... ---Slatina---Craiova----Motru 370 Km in total am facut iar plinu 18,5 litrii am ramas un pic uimit doar 5 litrii e ceva f bun.. nu am mers cu viteza maxim 130 poate si mai mult la depasiri dar rar pe autostrada in rest 100 90 .. pe europene
mitzone
salut. atasat gasiti un excel generat cu datele culese cu ddt2000. consumul este in bucuresti, inregistrat la ore de varf. in curand o sa pun si consumul extraurban(pe ruta bucuresti-tg-jiu).
consumul este calculat pe ruta crangasi-pipera dus-intors. o zi buna.
bucatzel
De cand am inceput sa monitorizez...

4419 Km , 428.14 Litri => 9.46% . Consum mediu pe bucata asta de timp. Parte datorat unei fisuri in furtunul de retur pe care n-am observat-o destula vreme. Consumuri "record" nu ma intereseaza.

Cel mai lung stint fara pauza? 320 km. De la Sibiu pana dupa Arad. Am scos viteza medie maxima atunci . 75km/h. De, era prima zi de pasti, asa ca drumul era destul de liber.

Tince1290
@mitzone foarte interesant fisierul pus de tine...e ciudata diferenta de consum dintre treptele 3 si 4....la randul 33...presupun ca acolo ai schimbat....a sarit consumul de la 10 la 4 smile.gif

imi place si ca in tabel se poate observa clar ca la plecarile de pe loc consumul e foarte mare....mult mai mare decat te-ai astepta...in special in treapta I....enorm....frumos....biggrin.gif
iulian sn2001

Dstanta maxima parcursa a fost de la Galati pana la Wiena(in jur de 1500 km) cu 2 opriri de alimentare si una de amenda la brosov.
Viteza maxina atinsa 175 dupa vitezometru sau 163 dupa navigator(vitezometrul nu indica viteza reala)
Consumul cel mai mic a fost de 5.5 iar del mai mare...habar nu am.
djasu82
si cu o poza facuta in ddt2000 in acesta seara am monitorizat parametri ... consum in stationare 0.79 L/H tensiuni ..
user posted image
mitzone
djasu82 : ai cumva explicarea parametrilor din poza ta? sau macar care ar fi valorile normale pentru motoarele de pe supernova?. Mersi.
p.s nu ma refer la parametrii gen viteza automobil sau turatia motorului wink.gif.
26-Kbe
Drum facut ieri in rodaj tongue.gif bucuresti A1 megidia -megidia A1 bucuresti 375 km viteza croaziera 80km/h consum 4.7% , urmeaza astazi acelasi drum biggrin.gif
djasu82
QUOTE(mitzone @ 29 Apr 2009, 13:07)
djasu82 : ai cumva explicarea parametrilor din poza ta? sau macar care ar fi valorile normale pentru motoarele de pe supernova?. Mersi.
p.s nu ma refer la parametrii gen viteza automobil sau turatia motorului wink.gif.
*


Cred ca valorile in gama 1% sunt concludente daca nu am probleme cu masina plus nu am nimic defect si asta ma refer la senzori . Inca ceva am observat ca motorasul pas cu pas asa si cum e normal se dezactiveaza dupa ce s-a accelerat si trece de 1200 de ture in sus si revine cand s-a loat piciorul de pe acceleratie implicit taind injectia .
Aceste valori sunt preloate stand pe loc si ruland la relantii motorul . Cand voi avea timp mai mult voi face un drum sa vad ce valori obtin.
mihaicuc2000
Ok.
Sa vedem ce avem noi aici.

Distanta, dintr-o bucata adica din Salszburg pana acasa in Turda - 1041 KM aproximativ ca nu m-am uitat exact
Viteza maxima 160 km/h (pt tince pe dealul dabagaului in jos) si 140 pe drum drept (nu de alta dar erau cam multe camere pe Autostrada si nu am avut chef de o bucurie pe cand ajung acasa)
Viteza de croaziera oras 50/60 , 130 autostrada, 110 Turda Cluj, binenteles nu unde sunt radare.
Comsum minim 5.5 Turda - Bistrita N
Maxim habar nu am!!!!


Bun consum pana in austria vreo 70 de litri adica aprox 1000 km, faceti calcule, inseamna 7l/100 KM. Si consumul este la viteze de 110 ungaria 130 ungaria 130 austria, cu anumite limitari de viteza, cred ca in Ungaria am consumat cel mai mult ca am venit pe E60, in afra de romania unde am consumat foarte mult. adica 22 de litri aprox pana in turda din oradea.
robyvol33
Salut baieti. Poate sunt off topic dar am si eu o intrebare:am schimbat ulei motor(elf 10-40) filtru (origine)distributie(origine)si bujii(tot de origine) si sa cam schimbat consumul la masina De ex 500km i-i faceam cam cu 5-5.6 (aproximativ) acum consuma in jur de 6-6.3(aproximativ)intradevar inainte mergeam in afara cu 90-95km/h acum merg cu 100-110km/h
Care poate fi cauza ca acum consum mai mult?(eu a-s spun bujiile si condusul mai tare?
Va multumesc
mihaicuc2000
Cauza este viteza!
Daca te uiti intr-o carte tehnica scrie acolo ca la o viteza de 120 de km la ora este un consum cu 30% mai ridicat decat la 80 km la ora!!!
Eu asa zic. Am vazut cum a consumat a mea si si eu am un consum de 5.5 - 6 max.
djasu82
135 de km realizat prin bucuresti iar ca consum sunt deja consumati 12,8L de benzen. Recunosc am calcat-o pe coada in ultima perioada din cauza modificari admisiei biggrin.gif
Ce ar fi sa ne schimbam pinionul de la treapta 5 de la cutia de viteza cu unul de logan 1.5 dci ! Consumul scade si mai mult la viteza mai mare si poti rula cu 130 .... sub 8 litri poate si mai bine ! Turatie mai mica.
robyvol33
QUOTE(robyvol33 @ 4 May 2009, 21:57)
Salut baieti. Poate sunt off topic dar am si eu o intrebare:am schimbat ulei motor(elf 10-40) filtru (origine)distributie(origine)si bujii(tot de origine) si sa cam schimbat consumul la masina De ex 500km i-i faceam cam cu 5-5.6 (aproximativ) acum consuma in jur de 6-6.3(aproximativ)intradevar inainte mergeam in afara cu 90-95km/h acum merg cu 100-110km/h
Care poate fi cauza ca acum consum mai mult?(eu a-s spun bujiile si condusul mai tare?
Va multumesc
*


multumesc mihai dar v-a rog mai astept niste pareri
va multumesc
djasu82
injectezi mai mult carburant biggrin.gif
Azi am facut plinul 13,3 litri la 147 de km rulat doar prin oras si condus cam sportiv pe alocuri cu 100 de km biggrin.gif recunosc nu o calc mereu nus adeptul vitezei dar cand prinzi linie dreapta si liber ai mai dai in guse ca se duce . In rest rulaj normal evident folosind si frana de motor cad ca acesta e si arma ca sa ai un consum mic in oras. Cati litri consumati imi indica tabloul de logan montat atat am introdus in rezervor si vizualizat la pompa 13.3L.
Tince1290
arma pentru un consum mic ar fi ca atunci cand te apropii de o intersectie si drumul e liber (si ai in fata o distanta considerabila) sa scoti pe liber si sa opresti motorul tongue.gif.....chiar daca in frana de motor consumul e 0 pe linii lungi si drepte e mai convenabil sa mergi cu motorul oprit decat in frana de motor....pentru ca pe liber rulezi mai mult....eu personal nu am incercat niciodata aceasta tehnica (din comoditate) dar am vazut la tv intr-o emisiune ca "se poarta" acest stil la cei "obsedati" de un consum cat mai mic posibil.....era un tip ce scotea consum de 4.5 parca de la o benzinara
mihaicuc2000
Aici te contrazic un pic eu cred ca daca opresti motorul o sa apesi pe frana ca la camion sau risti sa nu prea ai frana si nu stii niciodata cine sare sau ce sare in fata masini, ca doara avem servo frana pe masina nu??? care merge bine cand motorl este pornit cand aceste este oprit nu prea ai frana, eu asa stiu!!!
djasu82
QUOTE(Tince1290 @ 6 May 2009, 22:02)
arma pentru un consum mic ar fi ca atunci cand te apropii de o intersectie si drumul e liber (si ai in fata o distanta considerabila) sa scoti pe liber si sa opresti motorul tongue.gif.....chiar daca in frana de motor consumul e 0 pe linii lungi si drepte e mai convenabil sa mergi cu motorul oprit decat in frana de motor....pentru ca pe liber rulezi mai mult....eu personal nu am incercat niciodata aceasta tehnica (din comoditate) dar am vazut la tv intr-o emisiune ca "se poarta" acest stil la cei "obsedati" de un consum cat mai mic posibil.....era un tip ce scotea consum de 4.5 parca de la o benzinara
*


Te contrazic de aceea multi zic cum "dracu" ala scoate un consum mic pai daca o scoti din viteza si opresti motorul nu poti frana riscul e mare ! Daca opresti motorul si nu o scoti din viteza poti frana fiindca se creeaza vacum si pompa de frana functioneaza consum iar 0 dar cu porniri opriri riscul e sa distrugi prematur eletromotorul.
Cel mai economic treapta 4 accelerat atingi o turatie de 2500-3000 de ture treci in treapta 5 si iei piciorul de pe acceleratie pana revine la 750 de ture injectia e oprita plus ca face bine la motor se raceste racind si catalizatorul.
Tot din frana de motor cand se reduce turatia se poate compensa putin apasand acceleratia dar nu violent .
A pai se mai poate folosi retrograd treptele de viteza... dar cum lenea e cucoana mare scoti din buzunar pe carburant.
mihaicuc2000
Faza asta mergea la daciile normale stiu ca si tata facea chestia asta!!! si cu 2 litri mergea 60 de km, la un consum de 7 la 100 la daciile vechi sau mai bine 8 la 100!!!
Tince1290
smile.gif) daaa...eu folosesc frana de motor dar nu retrogradez tongue.gif....adica las sa scada turatia cat se poate de mult....si cand a scazut pe la 1000-1200 apas ambreajul....si apoi bag in treapta de viteza corespunzatoare.....daca as schimba din a 4-a in a 3-a si apoi in a 2-a cred ca as uza ambreajul prea repede...plus ca nu ar fi confortabil....oricum am si eu o intrabare....legat de faza cu consum 0....perca sonda lambda se activeaza/dezactiveaza la 1250 ture....(e posibil sa stiu eu gresit)....asta nu inseaman ca daca lasi turatia sa scada sub 1250 incepe sa consume benzina?....sau pe frana de motor nu ia benzina indiferent de conditii??

6 May 2009, 23:02:
QUOTE(mihaicuc2000 @ 6 May 2009, 23:00)
Faza asta mergea la daciile normale stiu ca si tata facea chestia asta!!! si cu 2 litri mergea 60 de km, la un consum de 7 la 100 la daciile vechi sau mai bine 8 la 100!!!
*



eu stiu ca la cele pe carburator isi trag benzina in frana de motor....nu e ca la injectie....acolo consumul creste si e mai convenabil sa rulezi pe liber tongue.gif....stiu ca tata asa facea cand aveam oltcitul tongue.gif
mihaicuc2000
La asta mai prins eu nu stiu DAR is si eu curios!!! care stie??!!
djasu82
QUOTE(Tince1290 @ 6 May 2009, 23:00)
smile.gif) daaa...eu folosesc frana de motor dar nu retrogradez tongue.gif....adica las sa scada turatia cat se poate de mult....si cand a scazut pe la 1000-1200 apas ambreajul....si apoi bag in treapta de viteza corespunzatoare.....daca as schimba din a 4-a in a 3-a si apoi in a 2-a cred ca as uza ambreajul prea repede...plus ca nu ar fi confortabil....oricum am si eu o intrabare....legat de faza cu consum 0....perca sonda lambda se activeaza/dezactiveaza la 1250 ture....(e posibil sa stiu eu gresit)....asta nu inseaman ca daca lasi turatia sa scada sub 1250 incepe sa consume benzina?....sau pe frana de motor nu ia benzina indiferent de conditii??

Sonda nu se dezactiveaza indiferent de turatie motorul e deja incalzit altfel intra in bucla deschisa iar amestecul devine bogat. Injectia se taie la fel si pompa de injectie fiindca releul decupleaza fiindca potentiometru de pe corp clapeta sesizeaza ca acceleratia e pe liber evident daca iei piciorul de pe acceleratie.
Doar motorasul pas cu pas se dezactiveaza iar peste 2000 de ture se activeaza si acesta daca se mentine turatia constanta vizualizat cu ddt2000.


<span class='edit'>6 May 2009, 23:02:</span>
eu stiu ca la cele pe carburator isi trag benzina in frana de motor....nu e ca la injectie....acolo consumul creste si e mai convenabil sa rulezi pe liber tongue.gif....stiu ca tata asa facea cand aveam oltcitul tongue.gif
*


Da si nu depinde cum e reglat primul orificiu de progresiune oricum ramane relantiul care si ala se bloca cu un sistem eletronic ...
mihaicuc2000
Super deci cat mai multa frana de motor!!!! si mai lasam si franele in pace!!!!
misu78
Recomandat sa nu se mearga in frana de motor sub 1500 rpm. De ce? Sincer nu mai stiu, oricum informatia o stiu de aici de pe forum si era explicata.
slider2
pentru ca in frana de motor injectia este taiata de ecu, deci motorul in acel moment nu consuma benzina, fata de ralanti unde consuma (cat exact nu stiu)... dar acest lucru se intampla doar daca turatia este mai mare de 1500rpm. sub aceasta valoare ecu porneste din nou injectia, deci consuma iar. si bineinteles frana de motor sub aceasta valoare este aproape inexistenta.

la unele modele este trecut in cartea masinii ca in momentul franarii de urgenta sa apasati si ambreiajul si sa nu folositi frana pe motor, pentru ca pot interveni conflicte in actionarea abs-ului.
djasu82
la relanti trage 0.86L/ ora . Ecu porneste de la 850 s-a vizualizat si asta ... intra automat motorasul pas cu pas in functiune si se autoregleaza tot timpi de injectie.
ti3sto
dar cand fac frana de motor de exemplu la 60 de km la ora din a 4a trec in a 3a turatia e destuld e mare peste 3000 de ture aici nu consuma mai mult????imi e mila de ea cum se aude cand fac frana de motor pare ca e prea turata...
intrebarea est : frana de motor este buna in afara de consum?
djasu82
nu intelegi ca taie injectia cand ai loat piciorul de pe acceleratie ! Frana de motor reduce si uzura franelor fiindca nu le mai soliciti la maxim . Multi cand aveau 1310 si mai au si acuma isi doreau asa ceva la carburator sa le taie relantiul si s-a facut un mic montaj eletronic care actiona o supapa eletromagnetica si taia benzina atunci cand se punea frana de motor iar la 1200 de ture se injecta din nou benzina fiindca era un singur carburator.
dr_mKe
Daca faci frana de motor prin retrogradare si turezi motorul "din ambreiaj" fara sa dai un sprit intermediar pentru sincronizarea turatiei cu viteza nu-i pica tocmai bine.
djasu82
nu-i pica bine de aceea nu am nici o problema biggrin.gif din 2003 in coace . Cu programul ddt2000 m-am convins . Programul din calculatorul de injectie e gandit pentru toate posibilitatile si se adapteaza rapid. Eu sunt multumit si mai ales in oras.
dr_mKe
Discul de ambreiaj nu se adapteaza instantaneu tongue.gif
La retrogradare se da sprit intermediar. Chestiune care se invata la scoala de soferi.
Pana una alta parca detin unul din cele mai mici consumuri facute in Bucuresti in timpul saptamanii, nu ?
tataiedaciotul
Odata se numea "dublu ambreiaj".
djasu82
QUOTE(dr_mKe @ 7 May 2009, 20:54)
Discul de ambreiaj nu se adapteaza instantaneu  tongue.gif
La retrogradare se da sprit intermediar. Chestiune care se invata la scoala de soferi.
Pana una alta parca detin unul din cele mai mici consumuri facute in Bucuresti in timpul saptamanii, nu ?
*


nu-l deti iar cu spritul nu te sustin fiindca nu are rost . Daca tot spui si susti ca deti consumul cel mai mic la dsn chiar te rog sa faci o filmare direct pe softul ddt 2000 cu sonda cuplata la masina si ne convingi .
Eu sustin cea ce imi da prin soft respectiv dupa aceea dupa tablul de bord si in final ce afiseaza la peco. Parametri sunt aproape identici + -0,5% abateri.
Oricum conduceti cum doriti fiecare cu stilul lui .
dr_mKe
Confunzi putin manevrele. Cutiile cu trepte sincronizate nu au nevoie de dubla debreiere (o sa mai treaca muuuulta vreme pana vedem un dublu ambreiaj pe dacie tongue.gif ).
Drept urmare mai este nevoie doar de spritul intermediar care "pe vremuri" se dadea intre cele 2 debreieri cand pedala de ambreiaj era scurt eliberata.
Motorul nu stie sa-si sincronizeze singur turatia la retrogradare, doar daca nu cumva este un 370 Z tongue.gif , drept urmare acest ajutor vine sa protejeze ambreiajul si in cazul unei masini cu RWD viata pasagerilor.
Ia suie intr-o masina RWD si incearca sa treci scurt intr-a 2 la 80 la ora pe intrarea in viraj, fara sprit intermediar, djasu -le sa vezi ce supravirare frumoasa obtii din cauza ca rupi aderenta la trenul spate tongue.gif Lasa stilul obisnuit, la electronica nu-ti dau lectii pentru ca n-am cunostintele necesare, dar la asta mai este pana acumulezi sa ma ajungi. Consumul se face de la plin la plin pe distante mari pentru evitarea variatiilor mari. Eu sustin ce am obtinut pe distante de circa 300 km facute exclusiv in Bucuresti in timpul saptamanii, de la plin la plin.
In conducerea de zi cu zi micul sprit dat la retrogradare asigura protejarea ambreiajului si o schimbare de viteza lina, fara socuri.
mitzone
baieti..ati cam "deraiat" de la subiect.
dr_mKe
N-am derapat deloc. Discutam despre tehnica corecta de retrogradare. Retrogradarea este folosita pentru a spori efectul franei de motor la o anumita viteza. Frana de motor reduce consumul. Suntem in grafic excl.gif
robyvol33
baieti multumesc pentru explicati acum stiu de ce consuma mai mult <din cauza voastra> ca ma-ti inbunit cu tehnici diverse silly1.gif ras hohote.gif ras hohote.gif ras hohote.gif
Tince1290
....
&feature=channel

am pus alt link...e calitatea sunetului mai buna tongue.gif
mihaicuc2000
BUN sper ca asta o rezolvat totul
djasu82
haide dr ca nu e asa , al dracu motor pas cu pas ai dracu francezi ca l-au pus acolo doar pentru relantii... o sa zica unii biggrin.gif in fine nu vreau sa o largesc cu datul sprituli in nas . Eu am debraiat si de la 140 si nu m-am intors , compensarea e pur automata. De cand am conduns eu nu am schimbat nici un disc de ambreaj si nici la 1310 ... acelasi stil .
dr_mKe
Motorasul pas cu pas regleaza turatia de ralanti PUNCT. Nu intervine unde presupui tu acum ca intervine. Intri in discutii unde habar nu ai ce se intampla, la el cum ai facut de multe ori. "Compensarea" turatiei se face in virtutea cresterii turatiei arborelui cotit in mod fortat de catre transmisie cand debreiezi fara compensarea turatiei prin sprit. Hai ca iar ai scos la perle . . .
Singura masina cu o cutie manuala care face asa ceva este Nissan 370 Z, sau ti-ai cumparat unul peste noapte si nu stim noi ?
Gata cu aberatiile, altfel iar incep sa pun din urma citate din discutiile aprinse despre uleiuri si in final tot te potolesti.
Pana sa vezi filmuletul ala parca "dadeai drumul finut la ambreiaj sa nu dai socuri" fara sprit, ca nu-i nevoie, ca are masina ECU "prevazut pentru toate situatiile", se adapteaza instantaneu, etc, bla-bla. Tare as vrea sa vad cum adaptezi un BMW fara ESP sau DTC radmasa.gif
Reciteste-ti posturile recente si nu ne mai aburi excl.gif Cunoastem prea bine repertoriul.
djasu82
Nu presupun eu intervine si la turati mari PUNCT . Te-ai mai loat cu Ironick la ceva si ai dat-o in bara si a fost ca mine legat de ECU apropo cum e cu perla aia ca sa reseteaza ECU injectie scoasa de tine group_pointing.gif
dr_mKe
Aia e singura perla scoasa de mine, spre deosebire de siragul tau radmasa.gif
Iar legat de tine nu prea a fost, pentru ca dupa schimbarea unor subasnamble este recomandata o resetare de ECU, care intre timp am aflat si cum se face a la carte, dupa Reno tongue.gif Daca scoti fisa de pe el, de resetat tot se reseteaza, dar se poate face si altfel sleep.gif
Cu retrogradarea ramane cu sprit intermediar sau pe englezeste "rev matching". Asa se face corect, elegant pentru pasageri, si sportiv.
djasu82
mai laso dracu de resetare ca ne-ai inebunit resetare iti fac eu in 2 secunde cu ddt2000. Din 1000 de perle majoritatea s-au dovedit bune ... multi m-au contestat dar si cand vi cu proba le iei piuitu.
Bine man baga sprit ... ca alti de obicei uita sa mai ridice piciorul de pe acceleratie biggrin.gif Voi exersa si eu precum englezul daca papa mai mult ma las .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.