Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: inlocuire planetara
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
neamtzu25
imi troncane plantaraa de draepta cand iau viraj dreapta si cand sunt in mers ,at cansd o slabesc din acc.problema e financiara si ac asa nu mai dau ina 50 ron la mek as vrea sa o dau eu jos si s ao montez la loc,pot face asta si cum???
am dat search dar nu am gasit nick cocret cu inlocuirea ei......multumesc ptr rasp
mitu2002
in principiu se da roata jos se desurubeaza piulita care tine planetara de fuzeta se desface si se scoate bieleta de directie (pivotul probabil e intepenit ca e conic dar il convingi cu un ciocan) ei pina acu a fost usor dacu incepe greul......
un amic mai solid o ranga babana un ciocan mare macar de un kil si unu mai mic...
se pozitioneaza ranga proptita in lonjeron si se salta cit mai tare ca sa se comprime arcul de la suspensie in acelasi timp tu bati cu ciocanul mare in bratul fuzetei pt ca sa o scoti de pe conul pivotului(in general e indeajuns sa scoti un singur pivot pt a putea scoate planetara)
spre cutia de viteze planetara este prinsa de arborele cutiei cu un "cui" care este format din 2 bucati 1 camasa 2 miezul cu un cui sau surub bati usurel in cuiul respectiv pina iese(ai grija ca surubul sau cuiul sa nu fiie ascutit altfel se inpaneaza in camasa )
abia acu poti incerca sa scoti planetara din fuzeta daca nu mere scoti fuzeta si de pe celalalt pivot ajutindute de un popic (un butucel o piatra )pus sub pivot si batind in bratul inferior al fuzetei ai grija sa lasi piulita in capatul pivotului sa nu se strice filetul
spor 053.gif
argon
ciocan sa folosesti pe masina ta, la celelalte Dacii este interzisa folosirea ciocanului pe fuzete. Se foloseste o presa, si mai trebuie o presa pentru scoaterea planetarei din fuzeta, daca ai ghinion si nu iese de buna voie. Nu stiu ce rapandula de macanic ai, dar mie mi-a cerut 20 ron pe ambele, nu merita sa ma murdaresc eu pe maini.
neamtzu25
mulrumesc inac o data ptr sfaturi,am rezolvato,aiesit doar prin a desface pivotul inf si stiftul de al cutie,+ajutorul unui prieten......
PH-06-BOA
Cred ca ti-au taiat respiratia.
Dai roata jos, desfaci piulita de la planetara, pe cea de la bieleta, cu un ciocan de 1Kg bati in BRATUL portfuzetei de SUS in jos (nu in bieleta sau in surubul pivotului). Batand in brat, bieleta sare in sus si iese. Pui sub pivotul de jos un chituc, lasi cricul pana se comprima arcul, bagi o cheie de 24-27 intre teava basculei de jos(inferioara) si piulita surubului de la T-eu la amortizor (langa bieleta antiruliu), ridici iar din cric, pana se elibereaza chitucul, desfaci piulita de la pivotul de sus, si cu acelasi ciocan, bati din LATERAL in portfuzeta, chiar in ochiul unde intra pivotul. Deci bati perpendicular pe axa conului pivotului, in portfuzeta, nu in pivot.Va pica dupa trei patru lovituri. Pentru boltul de la planetara, sa ai ceva mai dur, un dorn, de 5 in diametru, si sa nu fie deloc ascutit. Ar trebui scos inainte, ca atunci cand pica ansamblul portfuzeta, sa n-o smulga din tripoda, ci sa iasa de pe axa planetara. De la fuzeta va iesi fara nicio presa , si nu e nevoie sa scoti si cel de-al doilea pivot.
argon
greu vi sa folositi o presa, o fi scumpa si nu iasa profitul de la fraieru cu Dacie...
PH-06-BOA
Alta poza , cu directiile in care trebuie sa lovesti

24 Apr 2009, 22:04:
In poza se vede si cheia de 24 unde e pusa, pentru a nu mai fi nevoie de ranga si muschi (alea-s bune cand intri sub patura langa femeie). Presa e fandoseala, si face cat juma' de dacie, si mai o folosesti si la cativa ani odata. Ciocanu' e sfant. Care-i cea mai fericita femeie? A fierarulu. Se culca-n ciocane, se scoala-n ciocane.
avalanche_x_y
eu tot cu ciocanul am facut si daca va uitati pe bratul fuzetei este un mic patratel ridicat pe care poti bate cat vrei si nu se toceste, este anume pt asa ceva. Am schimbat lejer 2 planetare in 2 ore, cu ajutorul unei persoane care a ridicat cu o teava arcul (nu trebuie multa forta daca teava e lunga)
neamtzu25
ok multumesc ptr posturi deja am rezv ...............se poate inchide topicul
Mr_Devil83
Caut nevasta de fierar sa o ciocanesc biggrin.gif
pcostica
QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Apr 2009, 22:34)
Alta poza , cu directiile in care trebuie sa lovesti

<span class='edit'>24 Apr 2009, 22:04:</span>
In poza se vede si cheia de 24  unde e pusa, pentru a nu mai fi nevoie de ranga si muschi (alea-s bune cand intri sub patura langa femeie). Presa e fandoseala, si face cat juma' de dacie, si mai o folosesti si la cativa ani odata. Ciocanu' e sfant.  Care-i cea mai fericita femeie? A fierarulu. Se culca-n ciocane, se scoala-n ciocane.
*


eu prefer presele.In loc de cheia de 24 este un 'dispozitiv' pt. blocarea bratului superior.
Bafta!

P.s. -in plus nu fac atata galagie cand mesteresc la masina.Locuiesc la bloc. tongue.gif
PH-06-BOA
Frumos ! Sa-ti fie de bine! Dar unde le tii? Deci, se poate.
Eu am recomandat cheia, ca asta trebuie sa aiba oricine, si tot iti trebuie la planetara.
soulraven
si eu am de gand sa schimb planetara dupa dreapta.....numai ca nu am inteles cum o scot din cutie.....deci dupa ce desfac cele doua piulitie din bratul superior....cum scot planetara?cheia de 24 ce rol are, de a nu lasa sa coboare arcul?dupa ce scot stiftul din planetara, cum o scot, in spre cutie sau inspre fuzeta?
Adrian_Boy
In spre fuzeta, ca doar in cutie nu mai are unde sa mearga, ca dupa ce eliberezi cele doua piulite, de la pivot si bascula, fuzeta penduleaza wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 24 Apr 2009, 11:49)
[...] Nu stiu ce rapandula de macanic ai, [...]


rapandúlă, rapandule, s.f. (reg) femeie imorală. (sursa DEX)

QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Apr 2009, 21:34)
[...]. Presa e fandoseala, si face cat juma' de dacie, [...]

Imi vinzi o dacie functionala si buna cu 100RON? Ca am dat 50 ron pe presa.
mitu2002
exact cheia de 24 are rol de a nu lasa arcu sa se destinda

normal dupa ce ai scos fuzeta de pe un pivot si ai scos cuiul de la cutie
ar trebuii sa iasa intii scoti din cutie tragind de ea spre fuzeta si dupaia iese din fuzeta f f f usor tragind spre cutie
argon liviu nu toti posesorii de dacie au prese si dispozitive care sa faca inutila folosirea rangii si ciocanului marea majoritate nu au pt simplul motiv ca nu e considerata o scula indispensabila mai ales ca periodicitatea folosirii ar fii undeva la 1 data la 2-3 ani poate si mai rar
de fapt sint o groaza de servisuri care duc lipsa de asa ceva nu numai presa arc ci si alte prese pt rulmenti bucse si alte blastamatii si care fac treaba can din ciocan
radmasa.gif
argon
au stai linistit, dar nu se deranjeaza sa le scoata pentru Dacii.
mitu2002
wub.gif au asta a cam durut
diaconuliviu
QUOTE(mitu2002 @ 29 Apr 2009, 07:27)
[...]
argon  liviu  nu toti posesorii de dacie au prese si dispozitive care sa faca inutila folosirea rangii si ciocanului marea majoritate nu au pt simplul motiv ca nu e considerata o scula indispensabila mai ales ca periodicitatea folosirii ar fii undeva la 1 data la 2-3 ani [...]

Ai si tu dreptatea ta. Dar, hai sa reiau: am schimbat o data tot ce tine de bucse/pivoti/rulmenti pe partea stinga avind NUMAI un extractor de bucse mari (de bascula). Restul, ciocan, tevi, etc. Atita m-am chinuit ca pentru dreapta am apelat la un mecanic bunicel, nu-i contest cunostintele.
Care afirmase ca are si presa de pivoti. Ei, n-a folosit decit barosu' si atit a pisat la pivotul superior ca m-am ingrozit. Dupa care a decretat el ca nu e nevoie sa schimbe rulmentii ca n-au joc.
Dupa astea doua, si inca una pe care n-o mai pomenesc, am plecat urgent si am cumparat acea presa precum si extractorul de rulmenti, chiar de le folosesc la 1-2 ani. Frecventa mai depinde si de calitatea pieselor si de gropi.. Si de atunci nici n-am mai apelat la serviciile mecanicilor, exceptie oarece interventii la caroserie (sudura, etc)..
ramses86
putin offtopic...am cam inteles cum se schimba...dar eu am o alta intrebare (da, am cautat pe forum..dar dupa 15 pagini si nici o lamurire clara amajuns aici)
Deci, imi bate o planetara f tare, am ridicat masina pe cric..sa vedeti atunci huruit. cred ca e palnetara... problema este urmatoarea: unii imi zic ca am nevoie de planetara mai sucrta, altii de planetara mai lunga; Am un 1310 din 87 cutie in 4 trepte; acuma care ar fi dupa voi?
multumim pt viitoarele raspunsuri
soulraven
lunga.....si a mea tot din 87 e, recarosata in 90, dar cutia i originala..planetara lungi si din cate stiu eu, 90% din cutiile in 4 sunt cu planetare lungi
belzeb`ut
QUOTE(ramses86 @ 30 Apr 2009, 20:10)
Deci, imi bate o planetara f tare, am ridicat masina pe cric..sa vedeti atunci huruit. cred ca e palnetara...
*




salut!
Daca zici ca ai ridicat masina pe cric si huruie mai tare, vezi ca huruitul ala in puls s-ar putea sa fie de la planetara care freaca pe distantieru de la bascula.... Eu asa patesc cand o pornesc supendata... precizez ca am T-urile, de la telescope, mari (de papuc) si aia ar fi o cauza...
ramses86
ms de sfaturi...verific si daca nu cumva freaca wink.gif
PH-06-BOA
Initiatorul topicului, spune ca nu-si permite prea multe. Planetara face galagie in curbe. Daca in linie dreapta nu face , nu-i o nenorocire, nu stati cu grija, creata de unii care spun ca se va rupe. Dar pentru inlaturarea oricarei suspiciuni, cu un minim de scule si putina indamanare, vi le puteti face singuri, acasa. Cu un aparat de sudura electrica, incarcati golul creat pe laleaua axei planetare, si polizati cu un biax (sau bormasina ,in mandrina careia puneti o piatra de biax ), pana ajungeti la nivelul partii neuzate. Atentie la incarcare, sa nu aveti amperaj mare, electrozi mai mari de 2, si daca se poate sa fie curent continuu. Nu dati sudura continua (se incarca, deci puncte mai lungi)si se tine cat mai rece, pentru a nu denatura restul de material. Nu e mare filozofie, si facuta cu grija, garantez buna functionare.
Iata si poze, si daca merge, si un filmulet:

2 May 2009, 17:47:
Nu prea vrea filmiletul. Cred ca e destul si din poze.

2 May 2009, 17:49:
A se intelege, sa nu folositi electrozi mai mari de 2.
pcostica
ce spui d-ta acolo este adevarat! Ca si electrozi se folosesc CITODUR sau CASTOLIN.
Bafta!
PH-06-BOA
Lasa, ca am gasit incarcate si cu inox, si-a mers mut timp.
mitu2002
ramses nu e o regula ca masina sa aibe planetare lungi fosta masina era din 86 si avea scurte parca de prin 90 au avut toate sau marea majoritate scurte
argon
QUOTE(PH-06-BOA @ 2 May 2009, 17:41)
Cu un aparat de sudura electrica, incarcati golul creat pe laleaua axei planetare, si polizati cu un biax (sau bormasina ,in mandrina careia puneti o piatra de biax ), pana ajungeti la nivelul partii neuzate. Atentie la incarcare, sa nu aveti amperaj mare, electrozi mai mari de 2, si daca se poate sa fie curent continuu. Nu dati sudura continua (se incarca, deci puncte mai lungi)si se tine cat mai rece, pentru a nu denatura restul de material. Nu e mare filozofie, si facuta cu grija, garantez buna functionare.
                               
*




asta e clar cum se face de oricine, dar la galetii dinspre roata roata, cum se elimina jocul acelei stele fixate in carcasa? am observat ca la atelierele de reconditionari se sudeaza pur si simplu in 3 puncte de carcasa..
varu_vyyp
eu sunt curios cine are rabdare sa puna toate acele de la planetara????
argon
se pun foarte simplu, intai dai cu vaselina si adera usor.
Merced
Acu' ma faci sa-mi para rau ca nu le-am adunat cand mi-a sarit pivotu' inferior in 2007 si am facut zob bunatate de planetara. De atunci merg cu una care se cerea schimbata(o avea o cunostinta in service data jos de pe o masina), am facut si vreo 11.000km cu ea si vad ca nu vrea sa se rupa.
cristio_79
QUOTE(argon @ 7 Jun 2009, 20:04)
asta e clar cum se face de oricine, dar la galetii dinspre roata roata, cum se elimina jocul acelei stele fixate in carcasa?  am observat ca la atelierele de reconditionari se sudeaza pur si simplu in 3 puncte de carcasa..
*


Acolo este putin mai complicat, pentru ca ar trebui o bormasina de banc (fixa).
Se pune un burghiu de 10 in mandrina si se dau 3 gauri de 10 mm adancime in fiecare dintre cele 3 brate. Gaurile se dau la turatie redusa.
Dupa aceea se incarca cu sudura, dupa care se polizeaza (daca se doreste) pana la nivel. Sub nici o forma nu se dau afturi de sudura in interior, acolo unde lucreaza rolele, pentru a fixa acele brate.
Dupa ce se raceste, se fixeaza axul in cap, se pune vaselina grafitata cu simt de raspundere, dupa care se fixeaza burduful.
77licu
buna ziua 1zhelp00.gif .
multumita sfaturilor dvs de aici, respekt.gif, am schimbat o planetara,dar la sfarsit m-am lovit de 2 probleme:
-omul de la care am cumparat planetara mi-a spus sa pun si garniturile ce se pun in ''capul''planetarei[una mica de cupru si una mare de alama parca].le-am luat noi si le-am pus dar acum nu mai iese mult din filetul piulitei de 24[vezi foto].e vreo problema,pot sa merg asa?la vechea planetara nu aveam garnitura mare si iesea mai mult filet dupa piulita.
-surubul de la bieleta de directie se invarte in gol si nu pot strange piulita pe el .cum il fac sa stea ''tapan''?
multumesc.
ionut_09_RWX
din cate vad ai o piulita cu gat de teflon aia e mai mare ca una normala si in capatul planetarei acolo pe butuc se pune una bucata saiba de 3 mm din fier. pe interior acolo la rulment ai una subtire din cupru
la bieleta baga o surubelnita mecanica intre capatul bieletei si bascula si intepeneste bine v-a strange sigur...
vladut88
lasa piulita asa cum e ca e bine numa sa o strangi bine normal ar trebui sa scoti un distantier cel de aluminiu afara ca sa iasa planetara mai inafara ,dar daca piulita e stransa bine sigur nu iese afara
77licu
Multumesc.
-piulita e stransa la maxim si era noua.
-Am cumparat alta bieleta si am pus-o in locul celei uzate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.