Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: disc ambreiaj?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
MojoGaby
Salutare....am observat azi o chestie cand mergeam cu daciuta mea.....eram pe un drum drept aveam vreo 65 km/h eram in viteza a 4-a si am accelerat mai tare ca sa pot baga a 5-a,turometru a urcat brusc la 4000-5000 rpm da viteza ramanea la fel(nu tragea deloc).
Tata mia zis ca e de la discul de ambreiaj,sa uitat la el si nu e tocit si a zis ca posibil sa fi sarit niste ulei(mizerie) pe el....asta sa fie problema???(ca dupaia nu a mai facut asa....da nici eu nu am mai accelerato asa tare)
Va multumesc anticipat!
ydaniel
pai poate ai simmeringul spart si arunca pe disc ulei.
MojoGaby
si cum pot sa vad daca e simeringul spart??
cristio_79
O sa vezi ulei de motor intre motor si cutie, la imbinarea dintre cele doua. Dar trebuie sa te bagi sub masina. Se vede scutul si baia de ulei umezita de la ulei.

De cateva zile am si eu problema asta si speram sa nu fie de la simering, ca nu prea aveam chef sa dau cutia jos, dar ieri m-am bagat sub masina, am dat scutul jos si tocmai de acolo este. Locul unde parchez masina era curat, nu aveam nici un fel de scurgere de ulei,iar de cateva zile am vazut ca apar picaturi pe jos. Mie nu-mi patineaza inca ambreiajul, dar nici nu vreau sa ajung pana acolo.
Cei care au mai schimbat simeringuri imi pot spune si mie ce marca sa caut, ca nu mai sunt la curent cu piesele de Dacie 13XX.
MojoGaby
pai pe cutie e ceva ulei si imi mai pica si mie cateodata...da am inteles ca asa e cu cutia de dacie,e normal sa mai pice ulei
micri
salut
am o pb si vreau sa aflu si eu cand trebuie sa prinda ambreiajul atunci cand este ok
argon
cand ridici piciorul de pe pedala...cand anume, cand vrei tu, se regleaza din cablu.
micri
intrebarea mea era cand pedala este la podea sau sus si imi cer scuze ca nu am fost mai explicit
ovidiu87
eu o tin reglata un pic SUB jumatea cursei pedalei
gangara
cartea dacă nu mă înșel spune să ai 20-25 mm cursă liberă a pedalei. în majoritatea cazurilor este mai mare. când am schimbat ambreajul și placa mecanicul mi-a reglat cum a știut el însă cursa liberă tot în cotele astea i-a reușit.
the fast and furious

Si la mine se vad urme de ulei prin fereastra de la disc ambreiaj si volanta . De patinat nu am observat. Sa inteleg ca e vorba de semeringul palier ca fiind cel in cauza ?
cannavaro
Am si eu o problema. Am desfacut cutia de viteze si acum vreau sa ajung la discul de ambreiaj.( de 200 ). Problema ca nu ies deloc alea 6 suruburi cu imbus. Mi-e frica sa nu le stric si sa nu mai pot sa le desfac deloc. Ce sa fac?
ydaniel
nu se rup:)
cannavaro
Pai nu se rup suruburile dar se toceste interiorul lor si exteriorul imbusurilor, ptr ca nu stau fixe in surub.
argon
la alea nu folosesti imbusuri din piata, ci profesionale, ce se pun in prelungitor.
pavel_daniel
Salut.Sunt si eu interesat de o problema legat de discul tau de ambreiaj.Cum ai putut sa vezi ca nu-i uzat deoarece este asezat intre placa de presiune si volanta?.Sper sa nu fiu considerat curios sau indiscret.multumesc.
cannavaro
Sal, pai am reglat motorul cum trebuie, zic eu, iar motorul urca in ture mult si nu fuge direct proportional, fata de cum mergea pana de curand.
schumi_86
Acelasi lucru se mai cunoaste si la mine,de ex. in seara asta la o partida de liniute cu un tovaras am observat la demaraj ca nu fuge cum ar trebuii sa fuga..... dry.gif adica in proportie cu turatia motorului plus ca mi se cam incinge destul de repede.
Oricum stiam ca este uzat dar se cunoaste din ce in ce mai mult....
apline5
QUOTE(pavel_daniel @ 28 Jul 2009, 20:30)
Salut.Sunt si eu interesat de o problema legat de discul tau de ambreiaj.Cum ai putut sa vezi ca nu-i uzat deoarece este asezat intre placa de presiune si volanta?.Sper sa nu fiu considerat curios sau indiscret.multumesc.
*



la ambreiaj fi200 se vede discul da nu cred ca iti dai seama cat de tocit e fara sa-l dai jos, la fi170 si 180 nu-ti permite volanta sa vezi discul...oricum desfaci icon_mrgreen.gif
PH-06-BOA
Mai redu un pic, lasa-l numai pe al de 170.
Pentru a desface suruburile, bate in ele cu un ciocan de 0,5 perpendicular pe surub, de doua trei ori, pentru a se slabi putin. Daca ai un imbus drept, baga-l si bate in el, ca intr-un dorn.
Mr_Devil83
motor de 1300, cu palier marit, singurul surub imbus care il are este la intinzatorul lantului distributiei. Motor 1400 cu palier marit la fel, doar imbusul ala. Motor 1300 palier normal, habar n-am daca initial avea imbus, intinzatorul era hidraulic si inlocuit cu unul mecanic. Tot cu imbus e prins. In rest volanta prinsa de ax cu suruburi m10 (parca sunt cu pas fin) si placa de presiune prinsa de volanta cu 6 suruburi m6. Se desfac cu o tubulara de 10.


Doar ambreajul de 200 e mai jmecher si foloseste imbusuri?
cannavaro
La baza masina e Dacia 1300 1981 4 trepte. In urma modificarilor am facut-o 1.6 5 trepte cu ambreiaj de 200, care a are 6 suruburi imbus de 6. Intrebarea mea banala este: de ce au fost folosite suruburi tip imbus, si nu unele normale?
Mr_Devil83
presupun ca e la moda imbus, torcs si dumnezeu mai stie ce le mai vine astora in minte sa foloseasca.


Deci doar ambreajul de 200 are imbus da?
Club12TRS
QUOTE(cannavaro @ 28 Jul 2009, 17:26)
Am si eu o problema. Am desfacut cutia de viteze si acum vreau sa ajung la discul de ambreiaj.( de 200 ). Problema ca nu ies deloc alea 6 suruburi cu imbus. Mi-e frica sa nu le stric si sa nu mai pot sa le desfac deloc. Ce sa fac?
*


3 variante daca nu ies cu imbus:
1. le scoti la dalta si ciocan;
2. mergi undeva cu cazanu' tractat si sudezi piulite pe suruburi;
3. razi capetele suruburilor cu bormasina - incepi cu spiral de 4 mm, apoi 5mm, 6mm etc.


QUOTE(Mr_Devil83)
motor de 1300, cu palier marit, singurul surub imbus care il are este la intinzatorul lantului distributiei. Motor 1400 cu palier marit la fel, doar imbusul ala. Motor 1300 palier normal, habar n-am daca initial avea imbus, intinzatorul era hidraulic si inlocuit cu unul mecanic. Tot cu imbus e prins. In rest volanta prinsa de ax cu suruburi m10 (parca sunt cu pas fin) si placa de presiune prinsa de volanta cu 6 suruburi m6. Se desfac cu o tubulara de 10.


Doar ambreajul de 200 e mai jmecher si foloseste imbusuri?


Capul surubului de la intinzatorul lantului de distributie nu este imbus, ci cremalier (asa-zisa coada de soarece / soricel / soricioaica), iar suruburile de fixare al placilor de presiune de 170 si 180 sunt de 7mm, nu 6, si se desfac / strang cu cheie de 11 mm, nu de 10.
tichondrius95
Dale cu sprei degripant, da mai mult, sau le incealjesti un pic si se desfac.

30 Jul 2009, 14:43:
Mojo, la tine pare a fi discu, deci patineaja dak iti urca in turatie si nu trage. Poti curata discu', il speli cu benzina, sau vezi mai regleaza un pic ambreaju, sa tina mai sus( mai dai un pic drumu la surub). Oricum k sa il cureti trebuie sa dai cutia jos si daca tot umbli, e bine sa pui nou si disc si rulment de presiune, de regula.
yon
pai...daca slabeste surubul va tine mai jos nu mai sus, se va mari lungimea cablului deci ambreiajul va cupla mai jos si va debraia la fel...sau ma insel? blush.gif
SGM.MYKE
Nu, nu te inseli.
cannavaro
Sal, am desfacut cutia, am reparat ce era stricat prin ea, am schimbat toate semeringurile ca sa nu mai fie problema de ulei, am batut si ferodouri pe discul vechi de ambreiaj care nu era foarte uzat. Am montat totul, si surpriza masina tot nu trage. Se tureaza prea mult raportat la deplasarea vitezometrului. Ce sa fie de vina? Placa de presiune? Parea buna la prima vedere. Carburatorul dublucorp?
danut 69-71
QUOTE(cannavaro @ 4 Aug 2009, 00:31)
Sal, am desfacut cutia, am reparat ce era stricat prin ea, am schimbat toate semeringurile ca sa nu mai fie problema de ulei, am batut si ferodouri pe discul vechi de ambreiaj care nu era foarte uzat. Am montat totul, si surpriza masina tot nu trage. Se tureaza prea mult raportat la deplasarea vitezometrului. Ce sa fie de vina? Placa de presiune? Parea buna la prima vedere. Carburatorul dublucorp?
*


Nu patineaza discul ? Daca era placa erau probleme la debraiere .Poate ai strins cablul de ambreaj prea tare ? nedumerire.gif
cannavaro
Nu e strans tare cablul, m-a ajutat la operatiune un mecanic care face de multi ani d-astea. Probleme am doar cand scot din marchariere, nu intra in a 1-a din prima, trebuie sa mai dau putin cu spatele si apoi intra usor.
danut 69-71
Inseamna ca debraierea nu-si face cursa pina la capat ( placa ).
PH-06-BOA
"meseriasul" s-a uitat sa vada ce strangere are discul? Discul treduie sa aiba o grosime totala de 8mm. Deci daca puneai placa peste volanta fara disc, intre ele trebuia sa fie o distanta de mai putin de 6 mm, pentru ca atunci cand discul se va uza la 6mm (care ar fi cam minim), tot sa fie strangere de macar 1mm. Pentru ca asa era mai greu de masurat, cand pui placa peste disc, inainte de a incepe sa strangi suruburile, vezi ce distanta e intre volanta si suportul placii, in dreptul bolturilor de ghidare. 3 mm sunt destui. Daca are mai putin, poti sa pui si disc nou, si tot patineaza (adica ceva aproape de 1mm). In acest caz, dai bolturile de ghidare afara, si strunjesti din marginea volantei pana aproape de locul de contact al discului cu volanta, cam 1mm. Centrata cu comparatorul, nu e nicio problema.
ghitza
sal.PH zimi si mie cum se regleaza acel rulment de presiune.ca eu nu am vazut ce sa reglez la el.ziceau nu mai stiu in ce post ca se regleaza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.