Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: franele fac zgomot
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dacia23
salutare,

eu am o dacia Li din 2003, 77000 km, nu am avut pb de nici un fel, am cumparat-o la 44000 km, am 30000 fara pb, cu siguranta e si norocul de vina pt ca nu am bagat banii de loc in ea decat in schimb ulei, directie, si cauciucuri.

dar acu am pb, am schimbat franele la mecanic, sunt noi si la fiecare apasare de frana imi scoate sunete, fluiera, scartaie, etc, destul de tare se aude, aud din masina, care sa fie pb?

as dori raspunsuri de la cei cu experienta, sa stiu ce am de facut, zgomotul e super deranjant si sunt si noi.

am platit 360 ron pt:
- schimbat frane fata spate,saboti etc
-ulei, cu uleiul de la mine
-verif directia
-schimbat cabluri farana mana
mai verific in cartea ei ce am trecut, e mult?

mentionez ca am facut 34000 km, fara nici o modificare la masina, doar cu intretinerea obligatorie, si a mers perfect....norocul e de vina

numai bine
adi
C a t a l i n
Acum câți kilometrii ai schimbat plăcuțele de frână? Dacă sunt de calitate, în câteva sute de kilometrii nu vor mai face zgomot, dacă sunt proaste, vor face așa mereu.
dacia23
salut,

am cumparat-o la 44000 km, iar in cartea ei nu am gasit nimic de frane de fata, eu pana la 77000 km nu am schimbat franele deloc, adica am mers peste 30000 km cu cele cumparate.

din ce imi spui tu inteleg ca e normal sa faca zgomot, voi merge la el sa il intreb ce frane mi-a pus, vizual cum le pot verifica?

adi
C a t a l i n
N-ai înțeles întrebarea. Câți kilometrii ai mers DUPĂ ce ai schimbat ce-ai înșirat acolo, cu 360 RON?

Plăcuțele de frână se vor mula pe discuri, dar e nevoie de o perioadă de rodaj pentru asta. Dacă sunt de calitate, după această perioadă nu vor mai face zgomot.

Dacă sunt proaste, așa vor face până le schimbi.
dacia23
aha, am facut pana in 1000 de km iar in cei 360 ron am platit:

-schimb ulei, am dat eu uleiul, + filtru
-filtru benzina
-cablu frane spate(frana de mana)
-saboti frane + frane
-placute+garnituri
gangara
o cunoștință și-a schimbat plăcuțele pe o skoda cu unele gen ecologice și i-au scărțâit groaznic o bună bucată de vreme.
eu am schimbat plăcuțele și ferodourile acum vreo 2 ani și nu mi-a dispărut scârțâitul respectiv. ce e cert nu scărțâie tot timpul....în curbe sau după ce fac un drum mai lung.
oricum, așa le-am lăsat și nu am avut pb.
dacia23
salut,

am sa merg la mecanic si il voi intreba in detaliu ce i-a facut si piese a pus, sper sa nu ramana asa face mult zgomot.

adi
dacia23
salut,

imi scartie si in timp ce merg pana la 60 km/ora se aude din masina, si daca nu franez.

adi
argon
merge putin infranata, rotile fata se incalzesc?
stc_ctln
Salut.

Scartiala vine din fata da?

Aceasi problema am avut si eu cu placute proaste.
La mine nu mergeau rotile infranate si scartia doar cand puneam frana si un pic dupa ce eliberam frana,dar scartia destul de rau,de fugeau cainii de langa masina.
Am mers pana la munte nici o problema(doar scartit) dar la coborare pe serpentine din poiana am observat un pic de fum iesing de la roata din dreapta,doar cand era frana apasata(s-a intamplat de 2 ori),

Acum dupa numai 6000km am schimbat iar placutele si un disc de frana,adica cel din dreapta unde scartia foarte tare.


Sfatul meu:daca continua sa scartie schimbale,eu am luat de fabrica cu 36ron setul, cu astea e mult mai bine,

wizkid
sunt probabil placutele de vina. eu am schimbat la a mea placutele, nu mai stiu cat sau ce firma erau, si am mers 600 de km si am turbat. m-am intors la mecanic si l-am intrebat de ce nu se lasa. El mi-a spus ca unele placute mai nou au pilitura de fier si desi sunt noi o sa-mi scartie la franare ceva mai multa vreme. Si un prieten si-a schimbat discurile cu ceva ecologic (ca asa i-a zis un mecanic, ca-s mai bune) si "tipau" rotile intr-un stil barbar
argon
cum arata un disc ecologic? huh.gif
wizkid
la fel ca unu normal. numai ca scrie ecologic si e putin mai nefinisat...nu ma intreba detalii ca nu stiu...
diaconuliviu
radmasa.gif Asta suna a " mouse 2k year compatible"
Didy
Ce fel de placute sa-mi cumpar? (marca) Is pe duca a mele... Care is mai bune si sa nu am surprize cum au colegii de mai sus, sa urle si mai stiu yo ce , sa le schimb din nou dupa 600 de km.
Ms anticipat
Minel
FERODO FSL-114
argon
atentie, trebuie pilite putin, ca nu-s de Dacie la origini.
Minel
QUOTE(argon @ 29 Apr 2009, 07:40)
atentie, trebuie pilite putin, ca nu-s de Dacie la origini.
*




Daca le montezi cu nitu-n sus , nu piliesti mai nimic , eventual un singur "nit" ( proeminenta )care ii pe la mijlocul placutei ....
argon
cine a zis ceva de nituri? e vorba de proeminenta aia.
dacia23
salut,

sap asta merg la mecanic si il intreb,i-am dat in total 360 ron pe reparatii, inclusiv franele, daca nu mi le verifica tot in acaiasi bani sa imi scoata zgomotul, scartiaitul, voi aplica tehnica " te sparg te indoi" si il termin. daca nu e fair play voi renunta la el cu urarile de rigoare, am mers doar la el cu dacia pana acu, macar de omenie trebuie sa-mi faca, daca va avea.

cum sa le verific eu, voi ridica fiecare roata separat, o voi invarti si? mai departe cum pot verifica?

asa mai invat si eu de la baietii putini dar buni pe batrana doamna, dacia.

numai bine
adi
diaconuliviu
Placutele ti le-a cumparat el sau tu? Daca el, ai putea avea un pic de dreptate sa-l acuzi ca a cumparat ceva mai prost, desi la capitolul placute e loterie. E foarte posibil sa fi cumparat ce a gasit.
Acuma, tu spui ca scrirtiie si cind nu frinezi, mai ales in curbe. Asta arata si o uzura a rulmentilor fata, caz in care fuzeta se dezaxeaza fata de portfuzeta, in consecinta discul (care e solidar cu fuzeta) fata de etrier si portetrier (care sint solidare cu portfuzeta). Din dezaxare rezulta contact intre placuta si disc cu efect de sunet. In linie dreapta poate fi ori de la deschidere prea mare ("convergenta" - care la Dacia e divergenta, reglata mare) combinat cu acea uzura rulmenti sau garnituri etrier proaste care nu retrag pistonasele atit cit trebuie sau chiar pistonase murdare/oxidate. Da, nu discul departeaza placutele cum aud prin "folclor" ci garnitura retrage pistonasul. Asta daca nu e gripat.
Sunetul e de la placute sau, in unele cazuri de la mizeria depusa in canalul placutelor si in canalele portplacute de pe portetrier. Daca in acele canale ai si o uzura sub forma de "burta" se accentueaza sunetul.
Mr_Devil83
Pe spate frecarea sabotilor pe tamburi poate cauza scartaieli de genul asta?

Adica franez si in ultima vreme a inceput sa scartaie si la mine. Initial am zis ca is gata placutele, le-am schimbat, apoi cand ma plimbam am realizat ca zgomotul vine din spate.
dacia23
a cumparat el tot, e tot nou, dar cum pot verifica eu ceva mai simplu ca sa imi dau seama de cate ceva, ridic rotile pe rand pe cric si le invart? cu roata ridicata apas frana de picior, si apoi invart din nou sa vad daca s invarte usor?

teoretic am inteles ce ar putea fi, ai explicat fff bine, dar practic cum pot verifica eu acasa de unul singur sau cu ajutor. daca ma poti ajuta ar fi fain de tot.

stima
adi
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 29 Apr 2009, 13:43)
apoi cand ma plimbam am realizat ca zgomotul vine din spate.
*




Probabil :
-uzura peste limita a sabotilor ( ajungand la nituri ) si de aici scartaie ,

-pistonas partial blocat in cilindru receptor ( nu face cursa completa de retragere ) , sabotul ramane atacat pe tambur ...

-sabot rebut, cu raza MULT mai mica decit a tamburului sau tambur strunjit prea mult. Sau tambur uzat aiurea

-posibil platoul sa fie slabit la unul sau doua din suruburi, sau chiar platoul sa fie strimb.

-posibil si sabotul sa aiba obada neperpendiculara pe "inima". Sau sa frece pe platou.

Oricum , pana nu desfaci si verifici nu poti si sigur , mai sus am enumerat niste posibilitati .

Bafta !

Editat..... blush.gif
diaconuliviu
QUOTE(Minel @ 29 Apr 2009, 13:02)
Probabil :
[...]
-posibil platoul sa fie slabit la unul sau doua din suruburi, cele din stinga pozei tale sau chiar platoul sa fie strimb.

-posibil si sabotul sa aiba obada neperpendiculara pe "inima". Sau sa frece pe platou.
[...]

Minele, mai foloseste si vorbele proprii..
Sau pune ghilimele.
Unde vezi tu poza aici? Eu ma refeream la "stinga pozei tale" in alt posti. Chiar la poza ta, postata de tine.
Unde chiar era un desen cu platoul radmasa.gif

Adica aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1826089
dacia23
eu singur cum pot verifica acasa? pot sau nu, nu vreau sa mai dau bani la mecanic ce pot face eu de ce nu.

am inteles cauzele dar cateva sfaturi sa veific cu roata sus, cu roata data jos etc vizual...

multumesc
adi
diaconuliviu
Scirtiitul il auzi in mers. Daca e de la placute proaste, asta e, nu ai decit sa schimbi placutele. Restul din ce spuneam necesita putina experienta: ridici masina pe cric la o roata si "cauti" jocul rulmentilor. Pt asta trebuie sa "simti" acel joc provocat la miscari usoare mai ales la sprijin sus-jos.
Pistonasele gripate le vezi numai demontind etrierele de pe portetriere. Odata cu asta o sa vezi si existenta sau inexistenta mizeriei de care ziceam.
Convergenta mai greu. Se poate masura dar iti recomand un centru de geometrii.
Asta tinind cont si de experienta ta, destul de putina.
Sfatul meu e sa mergi la nenea ala, sa-i explici, sa stai linga el cind/cit face treaba si sa mai "furi" din experienta.
dacia23
salutare,

am facut in ultimele 2 zile in tur in ardeal tur-retur de 800 km, si a mers ok masina. franele au fost ok, ca eficienta, prind bine, am facut de la arad la albaiulia vreo 240 km in 4 ore, mers in forta cu 100, depasiri la mustata, fanari la fel.

zgomot au facut din plin, pe curbele largi care sunt de la arad la alba cu 80/90 au suierat din plin, pe curbe fara frana, cred ca e ce azis liviu treba cu rulmentii, acu am 78000 km, poate sau uzat.

cat de frane la fel, au scartait din plin, fara numar, eu cred ca e discul sau placutele.

dar pt dacia break eu zic ca a fost de nota 10, am mers in forta, un mini raliu banat ardeal, cu depasiri multe a patra pana la 110 km si apoi a cincea, aproape ca la formula 1, doar ca pe circuitul arad alba iulia cei 100 km pt dacia sunt ca cei 300 km pe formula 1.

am mai facut un raliu de forta de la tm-turnu severin-tm la intoarcere pe malul dunarii anul trecut tot cu victorie la final.

UN SFAT PE CEI CU DACII CA MINE,DUPA CELE 2 RALIURI DE MAI SUS IMI DORESC SA NU LE MAI FAC CU DACIA, PT CA AM AVUT MARE NOROC CA M-A TINUT MASINA, DIRECTIE, FRANE, CAUCIUCURI FARA EXPLOZIE FARA ACCIDENT. DECI NU PRACTICATI RALIURI CU DACIA PT CA E DACIE, DOAR DACA ESTE PUSA LA PUNCT 100% CU SOFER FFF BUN, DACA NU E ASA E FOARTE RISCANT DE ACCIDENT. DIN EXPERIENTA MEA DE 2 RALIURI CRED CA IMI AJUNGE DACA MAI VREAU SA IES LA PENSIE CA SOFER.

in concluzie daca faceti excursii trebuie pusa la punct.

numai bine
emil
C a t a l i n
Raliu să faci pe câmp unde ești singur, nu pe șosele!
dacia23
ok, mersi de sfat, bine ca sunt soferi ca tine, perfecti care stiu tot, si presupun ca esti fara greseala, tine-o tot asa.
Mr_Devil83
Noi astia cu 4 trepte mergem cu 100 - 110 la ora in a 4-a de obicei si nu facem raliu...
dacia23
ce aveti fratilor? de unde atata remarci sarate, eu doar spuneam cum merge masina dupa pb care le am, si voi acu incepeti replicile ironice, poezii, mai sunt pe un forum si la fel si acolo vad ca sunt oameni de rasa superioara, de la niste afirmatii simple se dau replici de poeti ca vadim.

pacat ca pe aceste forumuri sunt oameni care se cred mai interesanti decat sunt.

numai bine
emil
kog
noi astia cu dacii berline/combi/papuc/1310/1410/1300 etc. nu ne laudam ca mergem tare "ca la raliu" chiar daca uneori o facem wink.gif . Nu este neaparat o rusine sa treci de suta cu Dacia, dar totusi este destul de riscant (drum & parteneri) si la viteze normale 70-80kmh, iar dacia nu exceleaza la siguranta. Degeaba incercam sa le facem sa mearga tare ca tot dacii made in Romania sunt. Eu sunt multumit de limitele ei si nu incerc sa i le depasesc . Daca e barca in curbe, o las mai incet ca nu e graba si piesele cedeaza cand nu te astepti. Pur si simplu nu se merita sa ii dai "in gura" pe distante mari, te expui fara rost la pericol.
Am un coleg ce se lauda ca a facut nus ce bmw la semafor. L-am intrebat ce masina are. Raspunsul: CU MANDRIE Dacia 1300 DIN '78. Daca venea alt meserias, daca pierdea controlul si se infigea intr-un stalp? Ala cu bmw proiectat pentru viteza ar fi scapat nevatamat dintr-o intalnire cu un stalp la aceeasi viteza, dar soferul daciei nu stiu... Eu O DATA am facut o prostie de era mai sa ma rastorn si nu aveam numa vreo 60, de atunci mi-am spus "Am Dacie, imi vad drac' de treaba si las manevrele periculoase celor care au masini ce "pot".

Nu fac pe moralistul, dar Dacia nu e o masina pe care sa o conduci la limita, cu atat mai mult cat gasesti pe piata peise de calitate indoielnica.

si ca sa nu fiu total pe langa subiect, am placute noi ~3000km si ni scartaie deloc tongue.gif
argon
io zic ca inainte sa va dati cu parerea sa conduceti si o Dacie mai noua, de dupa 2000, ca si eu conduc una din 2004 aproape zilnic si jar mananca, la drum sub 120 nu o las, ca nu-i a mea, si sta in curbe foarte bine, frane beton, merge cu 140, pe scurt face ce orice vechitura de Dacie s-ar rupe in doua daca ar face.
kog
QUOTE(argon @ 4 May 2009, 21:19)
pe scurt face ce orice vechitura de Dacie s-ar rupe in doua daca ar face.
*

blink.gif io nu prea dau cu seama...


de mers merge nu zic, da' vezi ca mai nou te saboteaza fabricantii de piese 'tui mama lor. Am mers si eu cu una mai noua dar totusi... siguranta cam tot aia e... Am vazut o dacie busita la 80-->dauna totala raniti destul de grav cum ar fi la 140? Si rabla mea prinde 140 nu vazaie, nu huruie, vibreaza putin de la rotile patrate dar la cum se misca la viteza aia am transpirat la volan. Pe cand cu varamiu cu vw bora tedei la 160 nici nu simti ca mergi, comenzi precise frane bune airbaguri multe etc. Nu se pot compara, dar pentru mine tot nu merita viteza aia in Daciana. Acuma fiecare cum crede...
ydaniel
QUOTE(argon @ 29 Apr 2009, 06:40)
atentie, trebuie pilite putin, ca nu-s de Dacie la origini.
*


nu trebuie pilit nimica!
se monteaza cu boltul in sus:)
argon
bine ca esti tu destept, daca iti place sa te chinui sa mai scoti etrierul dupa, pune-le nepilite, proeminenta aia vine fix in interiorul pistonului, deci trebuie pilita doar placuta din interior.
ydaniel
am montat la destule dacii si la nici una nu am pilit.si a iesit f usor etrieru.
Merced
Nici la mine nu s-a pilit nimic la montaj. Da' nici nu cred ca o sa mai dau joc etrierul pana o pensionez. radmasa.gif
dacia23
salutare,

in primul rand nu ma laudam, am facut acel raliu cu bunicu in masina sa scoatem un timp mai bun nu ca am vrut eu, am mers de musai, stiu nu merita riscul, aveti dreptate tot dacie este, merge bine dar te poate lasa cand nu vrei si consecintele pot fi catastrofale.

eu ma pus in subiect acel rali, doar ca o completare la topicul inceput de mine, cum a mers cei 800 km in doua zile.

sincer si eu merg ok la 80/90 km, e ok asa, peste e riscant , vine vorba greu la deal cu boii mici....ar mai fi un secret, un mecanic super ar putea sa o puna la punct pt siguranta.

numai bine
emil
ydaniel
eu am facut buc-nadlac in 6h:))
da nu cu dacia:)

la frane recomand ferodo:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.