soulraven
27 Apr 2009, 15:44
salut,
sunt convins ca s-a mai discutat, dar eu unu nu am gasit, dupa cautari indelungi am gasit o punte spate, numai ca am o intrebare mare, este cu autoreglare, iar eu nu stiu cum functioneaza si cum trebuie reglata, imi puteti dat cateva sfaturi?
corbex
28 Apr 2009, 15:12
Daca vrei sa verifici functionarea autoreglarii, atunci asezi sapotii cit mai apropiati (sa formeze un cerc cu diametru cit mai mic), pui tamburul si calci cu putere frina.
Daca auzi un sir de tzacanituri metalice dinspre tambur, inseamna ca s-au autoreglat.
Pe cele mai multe dacii autoreglarea nu functioneaza. Asa ca departezi tu, manual si cu mina, sabotii, atit de mult incit abia sa incapa tamburul peste ei. Cind pui tamburul, il rotesti usor stinga/dreapta, pina se aseaza complet si fara jocuri.
Adrian_Boy
28 Apr 2009, 17:40
Dai dinte cu dinte, pana oala freaca usor, aia e pozitia ideala
soulraven
28 Apr 2009, 18:37
asta in pozitie libera nu....dau de minunea aia, pana atinge usor nu?
dap, adica daca nu functioneaza automat, dai un dinte, pui oala, mai dai un dinte, iar pui oala, pana freaca usor, bineinteles asta in pozitia liber, fara pedale apasate, etc
daca autoreglajul nu functioneaza corespunzator, si am reglat sabotii mai apropiati din cablul franei de mana e OK? adica nu vad ce rost mai are saracia aia de autoreglaj cand poti regla mai simlu din intinderea cablului...
za_kristake
29 Apr 2009, 20:19
nu are nimic, asa am circulat si eu, singurul dezavantaj e ca nu mai poti folosi frana de mana(asta daca nu vrei sa tot reglezi la ea)
ba pot, de ce nu as putea si ce s amai reglez la ea? prinde perfect, la 6 dinti, inainte prindea la 10. Cablul l-am strans cat sa nu mearga rotile infranate.
soulraven
29 Apr 2009, 20:21
si in cazul in care reglez manual autoreglarea, unde ar trebui sa fie....adica unde este minim si unde este maxim?
nu e nici un minim sau maxim, reglezi in asa fel incat ferodourile sa frece usor in tambur, atat de usor incat sa nu opuna rezistenta cand invarti la mana. Eu nu as mai demonta tamburii si de aia am reglat din frana de mana.
soulraven
29 Apr 2009, 20:24
si apoi frane de mana cum se regleaza?tot la 6 dinti?
prima data reglez autoreglarea si apoi frana de mana nu?
manualul zice minim 9 dinti la cele cu autoreglare, mie mi se pare mult, intai reglezi autoreglajul, apoi frana de mana o reglezi in asa fel incat cu ea netrasa, cablul sa 'flambeze' fata de pozitia normala 20 mm. cf manual...dar practic poate sa difere.
PH-06-BOA
3 May 2009, 16:37
Corect e, ca orice frana ai actiona, sa se autoregleze. Datorita jocului mare (constructie proasta) al arcului care se afla in spatele sabotilor, si e legat de un sabot si parghie, nu face reglajul, si se mai si cocseaza pe la nituri. Daca rondeaua dintata si parghiile sunt facute sa mearga usor, iar arcul cumva mai strans, scurtat, merge si reglajul, pana se cocseaza iar. Asa ca, dai un dinte ,bagi tamburul, mai trebuie, scoti mai dai un dinte, bagi tamburul, mai trebuie, te enervezi si dai trei, scoti si dai inapoi, dar il scapi de tot, iar o iei de la cap . Aduci toti sfintii langa tine , sa vada cum n-ai niciun ajutor si ei umbla hai-hui...
Strangand din cablul franei de mana, faci acelasi lucru care l-ar face reglajul automat, si nu afecteaza folosirea ei. Numai daca arcurile de pe cablu nu ar fi cat de cat egale, ar tine la un tambur, mai apropiat. Dar strangand piulita de pe centru, sub masina , si cu probe repetate (rotile suspendate) se poate face treaba buna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.