Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbare cablu kilometraj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pentium10
Salut,

De ceva vreme am cablul de kilometraj rupt, si am decis e timpul sa-l schimb.
As vrea sa primesc cateva indrumari technice pentru ca nu am facut niciodata asa ceva.

Din cate stiu trebuie desurubat, dar eu am incercat bagand mana in spate la bord si nu am reusit. Se misca un pic dar nu reusesc sa fac mai mult de jumatate de rotatie.
Ma gandesc oare, este acolo acel sigil, trebuie sa tai cumva acela?
Se poate schimba cablul de kilometraj fara a demonta bordul masini?
La cutia de viteze cand desurubez de acolo, va curge ulei afara?

Multumesc,
argon
sunt 2-3 tipuri de cablu, un tip nu se desurubeaza, ci intra prin presare, sigiliul il rupi binenteles, nu trebuie sa dai ceasurile jos, si nici nu va curge ulei de la cutie daca schimbi doar cablul, daca schimbi si angrenajul, atunci curge.
Mr_Devil83
La cutie e simplu, ridici masina pe caramizi sau daca ai o rampa sau canal ar fi superb, desfaci surubul de 6 care tine cablul si apoi tragi cu incredere de el.

E posiil sa iasa cu tot cu pinionul ala de plastic.

La ceasuri, daca le ai pe alea cu turometru si kilometraj, ar trebui sa fie stranse cu o piulita de plastic m12, aia o desfaci cu degetele, intai rupi sau tai sigiliul si apoi desfiletezi piulita aia cu degetele.

Cablul il iei dupa ce stii exact ce tip ai nevoie.
yon
este destul de simplu de schimbat cablul de kilometraj, vezi ca daca va iesi cu pinion cu tot atunci va curge si ulei din cutie si va trebui sa il completezi tu. pinionul acela va iesi de acolo doar o data cu bucsa care il tine fixat in cutie, daca se va intampla asta desi eu nu cred va trebui sa il pui la loc dar sa ai grija cum o faci pt ca daca vei forta acea bucsa se va sparge. intai o pui si apesi pe ea pana intra aproape 80% din ea iar apoi rosete putin de roata pt a se aseza pinionul si abea apoi presezi definitiv bucsa in locasul ei. eu am vazut operatiunea la masina mea pt ca am fost nevoit sa schimb si bucsa si pinionul si credema ca nu este deloc greu. in rest faci cum au zis colegi mai sus. bafta!
kog
care e faza cu pinionul? Te referi la ala cu rotita de plastic in care intra capatul cablului in cutie? La mine a inflorit , am unul de schimb si credeam ca trebuie demontata cutia ca sa am acces la el. Ia detaliaza putin sa vad, poate ma pun zilele astea sa-l schimb si pe ala
yon
pai la mine sa rupt capatul de la cablu in patratul acela de la pinion si nu am avut nici o solutie de rezolvare decat inlocuirea pinionului. nenea mecanicul a facut cam asa: a ridicat masina pe elevator si cu ajutorul unei prese(pacat ca nu i-am facut o poza) a scos bucsa cu tot cu pinionul afara. acea bucsa se poate si sparge ca sa o scoti de acolo pt ca se gasesc la piese auto si bucsi din alea si pinioane. o bucsa noua costa cam 5 ron si un pinion 10 ron. nu stiu ce pinion si bucsa de cutie de viteza ai (5 sau 4 trepte) la cele cu 5 trepte pinionul este dintr-un material negru si la cele cu 4 este alb.
duci si tu masina pe o rampa si cu o surubletina scoti bucsa de acolo, nu conteaza daca o spargi ca oricum o inlocuiesti, apoi scoti si pinionul si le inlocui. ai grija cand montezi la loc sa nu bati prea tare in bucsa si sa o spargi, faci totul cu grija cum am explicat mai sus. nu este nevoie sa dai cutia jos sau capacul cutiei cum mi-au zis si mie niste "mecanici cu pretentii".
f f f important sa asezi bucsa cu gaura pt surubul de fixare al cablului corect, adica sa fie acea gaura de pe bucsa aliniata cu gaura de pe cutie de la surubul ala de 6 de care se vorbea mai sus
bafta!
kog
sa fiu al dreac' am umblat intr-o cutie desfacuta sa vad cum se poate inlocui pinionul dar bucsa aia tot nu am vazut-o. Multumesc. Cand cedeaza de tot inlocuiesc pinionul si bucsa. up.gif
argon
se schimba in 3 minute, sa bagi o carpa acolo cat sta scos, sa nu curga ulei.
yon
pai nu stiu cum sa explic eu mai exact, este dintr-un plastic si tine pinionul fixat in cutie. daca te uiti atent o sa vezi ca, cablul sta fixat intro chestie de plastic nu din fier. nenea mecanicul bucsa o numea, acum eu nu stiu daca se numeste asa
oricum daca te uiti atent acolo unde se conecteaza cablul la cutie o sa iti dai tu seama de ce bucsa vb eu
giani.cosmin
Si eu am aceeasi problema dar dupa inlocuire tremura acul indicator, mentionez ca e nou cablul si ca imbinarea in cutie e brin bucsa prin presare, nu stiu de ce tremura acul indicator.
argon
ceasurile romanesti sunt proaste, la fel pateam si eu, schimbam cablul, 200 de km ok, dupa incepea sa tremure, am schimbat vreo 3 cabluri pana mi-am pus ceasuri Takosan, si de 20.000 km merge asa lin de zici ca-i electronic, ca la Logan.
giani.cosmin
pai pana acum ceva timp imi mergea destul de bine si mie si cu ala vechi de s-a rupt si cu asta nou de l-am cumparat ( a fost ieftin 15 lei ) poate are o pozitie anume , canturi ceva ?


3 May 2009, 10:28:
si alta chestie la ceas este ca alamicu de jos ( cel incercuit cu rosu ) nu mai functioneaza de un an, dar orisicat mie mi-a mers ceasul bine pana acum 2- 3 saptamani. Sau mai zic o porcarie se poate sa fie o lita a cablului?

3 May 2009, 10:34:
si alta chestie la el este ca atunci cand indicatorul trece de 60 km/h incepe sa tremure si sa oscileze ca draq eu am undeva la 65 km/h in mod normal iar el imi sare de la 80 la 140 si tot asa, si tremura dupa pragul de 60 Km/h.
pcostica
incearca sa slabesti piulita care prinde cablul pe ceas, daca tot oscileaza vezi sa nu fie cablul stramb.
La jurnalier este o problema la axul cu excentric este rupt sau uzat (joc mare) deci trebuie desfacut si vazut ce e acolo.
Bafta!
giani.cosmin
o sa incerc si varianta asta


<span class='edit'>4 May 2009, 06:21:</span>
am slabit piulita de plastic din spatele ceasului si acum nu mai imi tremura deloc si nici nu o mai ia razna, cred-ca am rezolvat problema , astept ca si pentium 10 sa-si rezolve problema.

Bafta!!!
giani.cosmin
se pare ca am rezolvat-o pe moment,
se poate sa tremure, sa nu indice corect atunci cand cablul are mai multe "coturi" curbe????
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.