Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum reglez avansul vacuumatic
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dogyflory2peu
am si eu o problema cu motoru.cand apas pedala la fund nu se simte cine stie ce demaraj in viteza a4-a.demareaza foarte greu de la 50-60 km/h la 80km/h.si in vit a-5-a la 80 km/h merge cu aproape 3000 de ture.am aprindere tranzistorizata din aia de tg mures,schimbat ax delcou+capac,motor 1,4 schimbat recent set +arbore.carburatorul este curat.sa fie din avans vacuumatic?



cum se regleaza avansul vacuumatic?

28 Apr 2009, 16:12:
ptr ca am umblat la rozeta aia din delcou si nu mai stiu cum era.

Adrian_Boy
Daca aveai 6 -7 trepte, "demara" si mai greu masina in aceste trepte wink.gif

Iar avansul vacuumatic, se regleaza pe stand, la un service.
yon
QUOTE(dogyflory2peu @ 28 Apr 2009, 17:10)
am si eu o problema cu motoru.cand apas pedala la fund nu se simte cine stie ce demaraj in viteza a4-a.demareaza foarte greu de la 50-60 km/h la 80km/h.si in vit a-5-a la 80 km/h merge cu aproape 3000 de ture.am aprindere tranzistorizata din aia de tg mures,schimbat ax delcou+capac,motor 1,4 schimbat recent set +arbore.carburatorul este curat.sa fie din avans vacuumatic?
cum se regleaza avansul vacuumatic?

<span class='edit'>28 Apr 2009, 16:12:</span>
ptr ca am umblat la rozeta  aia din delcou si nu mai stiu cum era.
*


pai in primul rand cred ca tu ai probleme cu ambreiajul pt ca la mine la 3000 de turatii am aprx 100-110 km/h. referitor la reglatul avansului vacumatic, mie mi-la greglat un baiat de la un service, a scos furtunul de vacum de la carburator si a tras aer cu gura pe el si tot odata cu o surubelnita a dat vreo 3 dinti inapoi acel reglaj, acum sa nu ma intrebi si de ce a facut asa sau care ar fi principiul dupa care la reglat ca sincer habar nu am, important este ca masina merge bine, pe la 3300 de turatii eu am 120 de km/h viteza suficienta pt o dacie zic eu.
Mr_Devil83
Ma...nu stiu eu cat efect mai are avansul vacumatic la 2000 de ture...Ca pe la 2000 de ture ai tu 60 la ora in a 4-a. Si nu stiu de ce nu schimbi si tu mai sus putin.

Da sincer sa fiu nici demaraj nu prea are motoru asta anemic de dacie in a 4-a.
yon
QUOTE(Mr_Devil83 @ 28 Apr 2009, 19:28)
Ma...nu stiu eu cat efect mai are avansul vacumatic la 2000 de ture...Ca pe la 2000 de ture ai tu 60 la ora in a 4-a. Si nu stiu de ce nu schimbi si tu mai sus putin.

Da sincer sa fiu nici demaraj nu prea are motoru asta anemic de dacie in a 4-a.
*


pai eu cred ca la el este o problema de avans sau o problema la ambreiaj care cred ca 100% patineaza. 3000 de ture in treapta 5 si doar 80 de km/h este cam putin
dogyflory2peu
acum vreo juma de an in vit a5-a la 80 km/h aveam 2000 de ture.de atunci am schimbat discul de ambreaj cu unul nou.se poate ca turometru sa indice gresit?pentru ca acul turometrului joaca din cand in cand,de la 1000 de tura la 4000 asa fara sa accelerez.
Mr_Devil83
posibil sa mearga aiurea turometrul ala.

Dr tu nu iti dai seama cam ce turatie ai acum si ce aveai inainte supa sunetul motorului?
dogyflory2peu
ba da.acum merge mult mai turat ca inainte.
corbex
Reglare avans :
Se pune contactul
Se scoate capatul dinspre capacul delcoului al fisei centrale si se aseaza cit mai aproape de o piesa metalica oarecare (1-2 mm).
Se baga masina in viteza cea mai mare (ca sa fie usor de manevrat)
Se trage de ea (se trage, nu se impinge!), cu ochii la volanta, pina cind semnul de pe volanta se aliniaza cu semnul de pe carcasa ambreiajului.
Se slabeste delcoul, atit cit sa poata fi rotit cu usurinta, fara sa joace.
Se roteste delcoul la maxim, in sensul acelor de ceasornic.
Se roteste delcoul, in sens invers, de data asta incet si cu grija, stind cu ochii pe fisa centrala, pina cind aceasta da scinteie.
Se fixeaza delcoul in pozitia asta.
Am obtinut avans initial ZERO. Nu sint sigur, dar parca asta-i avansul initial recomandat pentru motorul de berlina.
Daca avansul initial trebuie sa fie de 1-2-3 grade, operatiunea incepe inainte ca semnul de pe volanta sa se alinieze. La unele carcase de ambreiaj am vazut marcate si gradele.
Se verifica daca nu cumva s-a umblat si la reglajul avansului vacuumatic (acea piesa cu dinti care preseaza arcul de pe tija membranei de vacuum ). Aceasta e pozitionata si sigilata, din fabrica, pe primii 2 dinti.
Minel
Avansul vaccumatic ii reglezi in felul urmator daca nu ai o "scula" adecvata, lampa stroboscopica ..

1. se regleaza avansul static;
2. prin intermediul rozetei dintate se slabeste arcul vacuumul la maxim;
3. se urmareste la mersul in ralanti:
- turatia motorului;
- lipsa "tusei" in esapament;
4. se comprima arcul dinte cu dinte, urmarindu-se marirea turatiei concomitent cu lipsa "tusei" ;
5. se pozitioneaza rozeta ptr. pozitia care asigura cea mai mare turatie a motorului, fara "tuse" in esapament.

Comprima sau slabeste arcul cu pricina,, dai in sensul acelor de ceas se intareste-scade avansul vacumatic, invers, se slabeste-creste avansul vacumatic. Daca nu a mai fost umblat la el, si are stanta de vopsea intacta, eu zic sa-l lasi asa.
CandyMan13
foarte bune informatiile tale corbex,dar aici e vorba despre avansul vacumatic(acela e reglajul initial,cum ai zis si tu, si e valabil 80%in cazul masinilor fara rodaj sau care au ax,delco,pinte,ax cu came fara uzura)
avansul vacumatic,de obicei,deja la peste 2000 de ture nu mai are efect pentru ca intervine avansul vacumatic.
In locul tau as da platoul jos,as verifica greutatile(pe un cantar electronic),arcurile ai putea sa pui unele mai tari(doar foarte putin) si eventual sa ungi cu ulei wd40 acele "aripioare" care se destind.
In rest de reglat avansul vacumatic,in afara de miscat de dintii rotitei dintate concomitent tragand aer prin acel furtunel,nu prea ai ce regla.Si sa nu fie infundata gaurica de sub capsula.
Sau e poisibil ca arcul DIN capsula sa nu mai faca treaba cum trebe si atunci schimbi toata capsula.
SPOR!
argon
QUOTE(Minel @ 29 Apr 2009, 11:59)
Avansul vaccumatic ii reglezi in felul urmator daca nu ai o "scula" adecvata, lampa stroboscopica ..

1. se regleaza avansul static;
2. prin intermediul rozetei dintate se slabeste arcul vacuumul la maxim;
3. se urmareste la mersul in ralanti:
- turatia motorului;
- lipsa "tusei" in esapament;
4. se comprima arcul dinte cu dinte, urmarindu-se marirea turatiei concomitent cu lipsa "tusei" ;
5. se pozitioneaza rozeta ptr. pozitia care asigura cea mai mare turatie a motorului, fara "tuse" in esapament.

Comprima sau slabeste arcul cu pricina,, dai in sensul acelor de ceas se intareste-scade avansul vacumatic, invers, se slabeste-creste avansul vacumatic. Daca nu a mai fost umblat la el, si are stanta de vopsea intacta, eu zic sa-l lasi asa.
*




metoda nu da nici un rezultat, daca reglezi avansul static pe 0, poti sa reglezi rozeta cum vrei ca nu apare tusea veci, el se regleaza prin teste repetate la sarcini partiale, si la alternarea regimulurilor de turatie, ca nu ma incalzeste cu nimic cum merge la ralanti.
Minel
Oricum , reglajul ii relativ ,iar in cazul meu a functionat chiar okey... smile.gif si din cate stiu eu , am precizat mai sus , cu ce "scula " se regleaza ! excl.gif
yon
este o problema la dacia si reglatul avansului initial pt ca am obsv ca la cele mai noi nu este nici un semn pe volanta si... la mine nu este nici un semn pe volanta si reglajul avansului se face dupa ureche, deci.... sad.gif
argon
nu ai cautat suficient, si a ta nu e noua, e din 95. Pana in 2000 sigur au, dupa nu m-am uitat, fiind injectie nu e nevoie.
yon
da argon este din 95 dar sa fie el al draq de semn daca am reusit sa il gasesc sad.gif
RaduWra
Salut baieti, am si eu o "problema".. Din ce am inteles de la voi, atunci cand scot acel furtun din carburator si suflu/trag aer ar trebui sa se miste platina mobila. Ei bine, la mine nu se intampla absolut nimic, cand suflu se aude in delcou cum suflu, iar gand trag aer, trage aer din delcou(asa se aude). Avansul static este reglat ok, este dat cat se poate de "maxim" fara ca motorul sa dea rateuri, si la o turatie maxima. Masina la drum se comporta bine, nu se zguduie nimic, merge ok motorul, dar sunt oarecum "trist" ca atunci cand scot acel furtun nu se intampla nimic cu mersul motorului, la avansul vacumatic nu s-a umblat de loc de cand e masina, inca are acea "pasta" rosie pusa pe arc. Ceva sfaturi? Sa-l las asa, sau sa umblu pe la el, nu vreau sa stric nimic, ma repet..masina merge bine. Oare o fi dusa acea capsuna.. chiar nu stiu.
val2011
probabil are membrana sparta,
PH-06-BOA
Vezi daca e gaura in capsula, undeva in zona de jumatate intre centru si diametrul exterior, o dara de maxim 1 mm. Caut-o cu atentie, si astupand-o cu degetul, repeti testul cu trasul pe furtun. La suflat n-are ce sa se miste, doar la tras, si poti sa astupi si cu limba furtunul, sa vezi daca scapa, in caz ca n-ai putere sa misti platoul. Ar trebui sa ai. Daca ai clapeta reglata corect, adica inchisa total la mersul in gol (ralantiul nu se face din reglarea pozitiei clapetei, ci din surubul de combustie, cu clapeta total inchisa), cand scoti furtunul de la capsula in timpul mersului motorului, sa se reduca turatia (scazand avansul). Daca nu se intampla asta, ori trage aer fals dupa clapeta (diuza mare), arcul prea comprimat la capsula, sau clapeta deschisa. Asa nici frana nu lucreaza corect (servo), ca nu are putere de aspiratie, datorita vacuumului scazut in galerie. Daca ai inteles, fa un test la toate, si afli raspunsul. Un avans care lucreaza corect (dupa mine, si daca nu e asa, astept argumente), delcoul trebuie sa aiba atat la relanti cat si la turatie (3000 ture), aceeasi pozitie de maxim. Reglezi maximul turatiei de relanti prin rotirea delcoului, dai semn si la turatia de mers in sarcina (3000), sa gasesti maximul in aceeasi pozitie.
RaduWra
Domnul Boa... din pacate nu am reusit sa gasesc gaurica.. clapeta de acceleratie o tin pe cat mai inchisa, iar relantiul il fac cum ati spus si dvs din surubul de amestec, obtinand astfel cea mai mare turatie...azi la drum masina s-a "smucit" de 2-3 ori pe la viteza de 50 Km/h..am ajuns acasa cu ea..si am observat ca "mai vrea avans" l-am dat pe cat posibil spre dreapta, iar apoi am dat usurel spre stanga pana cand motorul era usor turat, iar relantiul era constant si fara rateuri. Nu stiu ce sa fac cu capsula..merge binisor dar parca se putea si mai bine.. Si apropo..intrebare..daca ma poate ajuta cineva: Cand bag a doua - a treia..se "zdruncina putin" de 2-3 ori si merge ok..o fi de la avans ? Azi i-am mai dat putin avans, dar nu am mai avut timp sa o testez.
val2011
aai relantiul prea jos de aceia smunceste, ia incearca pana sa ii dai drumul la ambreiaj sa o accelerezi putin, cam 1100ture
RaduWra
Pai dupa ce i-am mai dat putin avans (la cald) sta aproape de 1000 rpm.
dacia98
QUOTE(RaduWra @ 21 Apr 2014, 20:52)
Domnul Boa... din pacate nu am reusit sa gasesc gaurica.. clapeta de acceleratie o tin pe cat mai inchisa, iar relantiul il fac cum ati spus si dvs din surubul de amestec, obtinand astfel cea mai mare turatie...azi la drum masina s-a "smucit" de 2-3 ori pe la viteza de 50 Km/h..am ajuns acasa cu ea..si am observat ca "mai vrea avans" l-am dat pe cat posibil spre dreapta, iar apoi am dat usurel spre stanga pana cand motorul era usor turat, iar relantiul era constant si fara rateuri. Nu stiu ce sa fac cu capsula..merge binisor dar parca se putea si mai bine.. Si apropo..intrebare..daca ma poate ajuta cineva: Cand bag a doua - a treia..se "zdruncina putin" de 2-3 ori si merge ok..o fi de la avans ? Azi i-am mai dat putin avans, dar nu am mai avut timp sa o testez.
*


Si la motorul cald se ''zdruncina'' sau doar cand e rece?
val2011
QUOTE(RaduWra @ 21 Apr 2014, 23:15)
Pai dupa ce i-am mai dat putin avans (la cald) sta aproape de 1000 rpm.
*


pai i-ai dat prea mult avans, mai da inapoi din delcou si o sa vezi ca nu mai face
RaduWra
Putin la cald. Momentan am de facut alte lucruri la ea, cand o sa am timpul necesar, am sa o reglez cat mai bine(pana atunci masina sta in garaj).
BuggyDacia
Verificare și corectarea avansului la aprindere prin depresiune (avans vacuumatic).


Folosind o lampă stroboscopică și un turometru electronic conectate la echipamentul de aprindere al motorului se poate verifica un punct de pe caracteristica de avans vacuomatic corespunzător tipului de motor respectiv, considerându-se că la turația de mers în gol avem o depresiune de min. 350 mm Hg.

Pentru verificare și reglare, se fac următoarele operații:

- se conectează lampa stroboscopică și turometrul electronic la echipamentul de aprindere.
- se pornește motorul aducându-l la un regim normal de temperatură. 80gC temp. uleiului.
- se menține motorul la regim constant de turație 775 +- 25 rot/min;
- se verifică valoarea depresiunii în spatele clapetei de accelerație. (Cu un vacuometru conectat după clapeta de accelerație)
- se verifică și se conectează -dacă este cazul - avansul inițial la aprindere.
- se branșează tubul de vaccum între carburator și capsula vacuumatică.
- se acționează asupra potențiometrului lămpii până în momentul când semnele vin față în față;
- se citește pe scara aparatului de avans la aprindere al lămpii, valoarea unghiului în grade RAC și se compară cu cele prescrise de constructor în funcție de tipul motorului. (Vezi tabelul de mai jos)

Dacă valorile măsurate nu corespund cu cele normale (diferențe până la 4 grade RAC), se acționează asupra capătului tijei de comandă a menmbranei regulatorului de avans prin depresiune.

Dacă diferențele dintre unghiurile măsurate sunt exagerat de mari, corectarea se face prin înlocuirea regulatorului de avans prin depresiune (se înlocuiește capsula vacuumatică).


Tabel caracteristici tehnice ruptor-distribuitor - avans vaccumatic (la avans inițial 0 +- 1 grad).

Motor......Tip.......Turația.........Depresiunea.............Avans
........................(rot/min)....(mm Hg - milibari).......grade RAC
103.00...3230......1000.............100 - 133..............0...5 grade
810.99.................2000.............200 - 263..............5...9 grade
............................4000.............350 - 460..............9..13 grade
--------------------------------------------------------------------------
102.00...3233......1000.............100 - 133..............0...7 grade
...........................2500..............200 - 263..............8..16 grade
............................5000.............350 - 460..............20..28 grade
--------------------------------------------------------------------------
102.00..3239.......1000.............100 - 133..............0...5 grade
102.08.................2000.............200 - 263..............5...9 grade
............................3600.............350 - 460..............9..13 grade

Sursa: Corneliu Mondiru, Autoturisme Dacia, Ed. Tehnică, Buc. 1990

Lampă stroboscopică - 100 lei
Vaccumetru - 90 de lei (sau se poate confectiona unul simplu care se calibrează cu ajutorul a 2 manomentre)
Au vacuumetre performante inginerii care efectuează verificări la centralele termice.
Babaq139QMB2
190 ron ,
de banii aia vorbesti cu un mecanic pensionar , si mai ramine si de benzina , totusi este o masina , nu e operatie pe creier . smile.gif
DJ-55-AMC
QUOTE(Babaq139QMB2 @ 6 May 2014, 13:22)
190 ron ,
de banii aia vorbesti cu un mecanic pensionar , si mai ramine si de benzina , totusi este o masina , nu e operatie pe creier . smile.gif
*


Da, pretul nu este tocmai mic dar si daca te duci la boșo ti-o face dupa ureche, ma indoiesc ca au toti vaccumetru sau stroboscop. Poate o nimereste poate nu.
payty
nu e mare lucru reglajul vacuumaticului.

oricum nu sunt decat vreo 7-8 dinti (pozitii) din aia la rotita aia de care se poate acctiona.

Reglati avansul static corect, daca are careva stroboscop, verificati centrifugalul si apoi prin tatonari puteti pune rotita de la vacuumatic pe diferite pozitii si vedeti cum merge masina.


Ca idee, fata de reglajul cu care a venit din fabrica, avansul vacuumatic trebuie sa screasca o data cu uzura motorului si scaderea compresiei, adica invartiti de rotita in sensul de slabire a arcului.


Asa am facut si eu la una din daciile mele, si am dat drumul vreo 2 sau 3 dinti pt ca motorul avea o ezitare pe la 1800-2200 rpm. Acum merge perfect.


BuggyDacia
QUOTE(Babaq139QMB2 @ 6 May 2014, 12:22)
190 ron ,
de banii aia vorbesti cu un mecanic pensionar , si mai ramine si de benzina , totusi este o masina , nu e operatie pe creier . smile.gif
*



Mergând pe logica asta, la fel de bine îl poți lăsa și dereglat că nu-ți cade motorul pe stradă din cauza asta. Mă adreasam mai mult celor pasionați.

Eu am mers mereu pe ideea că în loc să dau bani unui "meseriaș", mai bine îmi cumpăr sculele respective și rămân cu ele, putând să le folosesc și cu alte ocazii sau la alte mașini. Plus că așa înveți să repari și să nu mai depinzi de alții (asta este și ideea acestui forum)
Așa am strâns tot felul de chei, prese pentru rulmenți/arcuri/extras pivoți și alte dispozitive utile.
thundercar
Am si eu o problema cu avansul vaccumatic reglat la al 2lea dinte motorul merge bine, dar se aud rateuri in saxofon, si motorul se aude parca e diesel. si
cand scot fuetunul de la vaccum nu se mai aud rateuri, si motorul e mai putin zgomotos. Am dat jos bujia 1 si capacul de la delcou, am pus o bujie pe fisa centrala si am ob[servat] ca atunci cand trag aer pe furtun da scanteie inainte ca pistonul sa ajunga inPMS, fara vacum da scanteie la fix. Are ceva daca merg cateva zile fara vaccum?


Moderator edit. Ai de capul meu, da' te doare sa pui un amarat de semn de punctuatie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.