Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: RATEU IN MOTOR
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
bsterea
Salutari la toata lumea. Am o DSN din 2001 si mi a bubuit motorul vineri. Nefiind adeptul service-ului am incercat sa ma ocup personal de dansa. Am scanat internetul si am gasit oarece explicatii. Cert este ca trebuie sa schimb carcasa filtrului, motorasul de relanti plus o garnitura de la clapeta de ce o fi aia care nu se gaseste. Explicatia multor prieteni a fost ca a tras aer fals pe undeva si a dat rateu. Dar sa mi se rupa toata partea superioara a motorului nu credeam asa ceva. Buun, dupa aia am ramas si cu un tzacanit la motor la pistonul 2 cred. Intrebari: de unde mama lu' proces verbal cumpar eu carcasa cu pricina si garnitura care nu se gaseste? unde gasesc un atelier care sa mi regleze culbutorii ieftin si cu garantie? unde fac un test complet la motor si alte periferice? De ce masinile din ziua de azi cand se apropie de 10 ani incep sa o ia pe aratura? Un efect al globalizarii? Ca sa cumparam alta? multumesc pentru eventualele sfaturi. Conduc o Dacia si asta imi ocupa tot timpul! Cu respect
cristi87
my friend...vezi sa nu aibe cv corpul clapeta.sa nu fi sarit din locasul lui..ala are o garnitura sau 2 la intrarea in motor.acest corp se gaseste sub carcasa filtrului de aer...are 2 mufe p el si o tija.il gasesti repede.incearca sa il asezi bine acolo,dupa ce il cureti cu o carpa cu benzina.ti-as zice sa cureti si motorasul pas cu pas care se afla p corpul clapeta,dar cred k mai gasesti p forum km sa il cureti.daca tot il desfaci,il cureti,sa nu uiti sa pui contactl si sa il iei de vreo 10 oripana se autocalibreaza;) si nu are altceva c sa fie.a dat si ea un rateu....nu trebuie neaparat sa cumperi carcasa filtrului.stai potolit..are si carcasa de filtru o garnitura p ea.cumpar-o de la magazin,sau din targ si ai terminat toata treaba.altceva nu are c sa fie.bafta!! sa ma tii la curent cu c ai facut
twinky
Am patit si eu acelasi lucru din cauza unor meseriasi care mi-au rupt 2 picioruse de la carcasa filtrului de aer si de la vibratii se deplasa de la locul ei.
Acum l-am fixat cu niste suporti facuti la cineva si nu mai am probleme. Ideea e ca filtru trebuie sa preseze corpul clapeta.
Simplu, nu?
ZappaUKu
si a mea a dat rateu acum cateva luni ... paguba fiind carcasa filtrului de aer careia i s-au rupt 2 picioruse si am fost nevoit sa o schimb. motivul ... nu l-am aflat inca
klaus
Daca a sarit carcasa filtrului de aer in sus de a rupt piciorusele nu e rateu, e detonatie in galeria de admisie.
Rateu = lipsa aprindere pe un cilindru (merge motorul neuniform)
Detonatie = explozie amestec carburant in galerie.

Detonatia in galerie la DSN e destul de "comuna" la o anumita vechime a masinii. Ipotezele exprimate pe aici au fost ca injectoarele nu inchid cum trebuie si picura in galerie intre injectari si face un amestec bogat in galeire. Aceasta explicatie nu clarifica si cauza aprinderii, care ar trebui sa fie o scanteie cand supapa de admisie e deschisa.
O alta explicatie (din manualele de VW) e amestecul sarac in cilindru, care arde lent si nu apuca sa arda complet pana se deschide din nou supapa de admisie si fiind in ardere aprinde si benzina injectata pe admisie.
Si o a treia explicatie ar putea fi data de o greseala de software la numararea dintilor volantei, care ar da la pornire o scanteie pe supape de admisie deschise.
iulian sn2001
La fel am patit si eu in urma cu un an.Si aceleasi 2 picioruse s-au rupt si la mine.De atunci motorul vibreaza mai tare decat este normal si zgomotul facut este mai puternic.Ce sa fie oare?Ce trebuie sa skimb ca sa revina totul la normal.
Am curatat si corpul clapeta cu motorasul pas cu pas si am mai curatat si injectoarele.Tot la fel face?
Are cineva o explicatie ?
McGaby
am avut si eu problema asta nu pornea deloc decat dadea rateu, la primul rateu a rupt si suportul pentru fitrul de aer si am crezut ca sa miscat si cureau de ditributie.
asa ca am luat la puricat forumul si sa fac la fel si la masina
cand am ajuns la corpul clapeta am observat ca nu intra la loc pana la capat pe o parte, cred asa a plecat din service,cu grija am reusit sa pun la loc am verificat si restul senzorilor si fara filtru de aer am repornit masina surpiza a pornit la sfert de cheie si toarcea ca un motanas, aveam schimbul de ulei facut acum si unde mai pui ca masina a fost vopsita, antifonata si ceruita acum deci oftica era si mai mare, rezolvasem problema cu tabalaria si acum motorul simteam ca inebunesc
Hacker
Si eu sunt patit, deci ma adaug la lista.
puiu82
Adaugati-ma si pe mine pe lista cool.gif
Bafta!
jgbaer
Acum 2 zile a venit si la mine prima explozie care, logic, a rupt piciorusele de la suport filtru aer. Problema e ca dupa ce am pus la loc corpul clapeta si am fixat cu niste sarma romaneasca carcasa de la filtru motorul mergea aiurea rau la relanti... oscila intre 2200 si 1500 continuu. Azi, dupa alte cateva explozii m-am hotarat sa schimb carcasa de la filtru.. gandidu-ma ca pe acolo trage aer fals si probabil de acolo apar exploziile... Dupa ce am dat 240 lei pe carcasa... a mai dat o explozie ca sa imi faca ziua buna... si bineinteles ca a rupt iar picioarele de la carcasa sad.gif !!!! Am fost cu ea in service, a pus-o pe tester, i-a curatat corpul de clapeta si motorasul si la final n-a mai dat explozie dar turatia neschimbata (2200-1500) si pe calculator ii aparea eroare regulator relanti. Bineinteles ca explozie n-a mai dat cat am pornit-o de vreo 10 ori in service... cand mi-a fost lumea mai draga iar a dat. Intrebare: Din cauza motorasului da exploziile? Sa ii cumpar alt regulator de relanti (motoras)? Dupa vreo 10 explozii am observat ca si din flansa corpului clapeta care se aseaza pe galerie lipseste un sfert.. trebuie schimbat si corpul clapeta?
PS: Nu s-a putut stege eroarea de regulator relanti din calculator.
t3r0r1s7u
mda, ma adaugati si pe mine pe lista? biggrin.gif din fericire nu a crapar nici un picior de la carcasa filtrului de aer dar un zgomot ciudat am pe la motor de cand a facut poc, si fara sa umblu la nimic, dupa bubuiala a pornit la sfert, o sa ma apuc in weeku' asta sa curat pe la ea, dar ce ma fac cu tacanitul ala ciudat de la motor?
ady23
stiu ca nu s-a mai discutat din martie aici,insa vreau sa spun ca si eu am patit la fel anul trecut,piciorusele le'am facut eu dintr-o tabla si strange destul de bine,vreau sa mai zic ca m-a pus pe ganduri problema si am tot intrebat in stanga si dreapta si am aflat dupa o verificare mai atenta ca la un injector nu era bagata bine "agrafa"(sau cum se numeste) si nu facea bine contact,si din cauza acumularii de benzina....poate gresesc si imi cer scuze,nu vreau sa induc pe nimeni in eroare...multa bafta
jgbaer
la mine s-a rezolvat... tragea aer pe la injectoare sad.gif
djasu82
eu sambata am avut rateuri se auzea in evacuare bau bau biggrin.gif dupa aceea torcea iar bau bau , drept urmare azi am dat rampa de injectie jos si am desfundat injectoarele, injectorul 3 era bine infundat si 4 partial .
La mine nu a sarit filtrul , mergeam normal parca aveam 50 km/h si intr-o clipa bar bar cand acceleram.
Dupa desfundarea injectoarelor scosul jegului ca a iesit negreala din fiecare , le-am bagat la compresor si am injectat in fiecare 10 atmosfer.
Unse oringurile cu vaselina de jur imprejur frumos introdu-se usor in rampa montate sigurantele de protectie dupa aceea unse orificiile de la galeria de admisie pentru a intra usor injectoarele in orificii si a preintampina aerul fals .
Dat o cheie a pornit frumos accelereaza super ca noua se infige , am stat eu azi doua ore in soare dar am facut o treaba buna.
Sper sa stiti si voi ce aveti de facut cand patiti asa ceva.
ady23
si eu trebuie sa le desfac sa le curat,dar de cand am patit faza cu carcasa filtrului de aer si dupa ce am bagat bine clama,nu am mai avut probleme cu rateuriile,la voi a fost soare?super...multa bafta sa aveti
clalexxxx
Salutare, la fel ca voi si mie mi-a bubuit in anul 2011 de 2 ori rateuri, e prima oara decand am masina sa mi se intample asta, prima oara mi-a dat rateu la pornire cuplata in treapta 1 (sotia la volan, benzina proasta Lukoil) normal trebuia sa se opreasca fara rateu era frana de mana trasa (nu este prima oara cand se intampla asta) ca rezultat 2 picioruse rupte de la filtru(le-am pus la loc cu electropasta). Toate bune si frumoase peste 2 saptamani cand sa plec de la serviciu, am pus contactul am pus cheia pe pozitia pronire numai ca nu am tinut mult contactul pus cred ca 1 sec si i-am dat drumul, cum i-am dat drumul cum rateu, mi-a rupt iar piciorusele. Mi-am facut niste prinderi din tabla in L si cu gaura in centru pentru trecere surub (arata tiganesc) dar merge tine carcasa filtrului pe pozitie. In weekendul asta am facut operatia de curatire la fel ca Djasu82 cu exceptia vaselinei, am folosit sprayul de contacte electrice pe origuri dar m-au omorat pana au intrat, prima oara fasaiua ,le-am pus a 2-a oara si au intrat relativ bine, parca se mai aude un mic fasait dar cand este cand nu este, nu sare nimic benzina pe acolo sau altceva ca am facut probe. In schimb dupa operatia de curatare masina accelereaza mai bine (mai brutal) sunt tentat sa accelerez cu treapta a 2-a spre 60km la ora(desi nu merg ca un maniac, 98% sunt ponderat,restul e cancan din joi in paste). Sotia incantata la fel,accelereaza mai bine, in ultimii 2 ani am tot curatit injectoarele metoda AlinRehau si a fost benefic mersului masinii. Un singur lucru imi pare rau, aspectul carcasei filtru aer care arata ca naiba. Eventual o sa cumpar de la dezmembrari de logan( daca se mai merita, cost filtru carcasa filtru aer supernova/solenza/logan 299 lei in Craiova. DjAsule esti doljean ca mine, te intreb ca ai userul cu numele de inmatriculare de Dolj?
Bogdan90
Buna ziua! Am un prieten cu o slenza din 2003 si ii da rateuri in esapament ca la carburatie. Toba e buna, bujii eyquem cu un electrod noi, fisele de bujii use de pe masina mea care functioneaza normal si tot da rateuri. I se aude sub carcasa filtrului de aer un huruit asemanator cu cel de rulment de presiune. Am mai facut un test. Am scos mufa sondei de oxigen si se comporta mult mai bine si in sarcina si la relanti nu se mai aud rateurile. In sarcina se subtureaza tare, dardaie motorul. Vreau sa aud pareri rolleyes.gif
para06
Daca face cum imi facea mie in video e de vina bobina de inductie
klaus
cand a facut un reglaj de culbutori ultima oara?
djasu82
QUOTE(para06 @ 9 Oct 2011, 15:58)
Daca face cum imi facea mie in video e de vina bobina de inductie

*


Urat mai face biggrin.gif zici ca ai turbina pe ea si se decomprima ...
Bogdan90
Nu stiu daca a facut vreo data reglaj la culbutori si are 200 000km. Sunetul care il scote la tine para06 venea direct din bobina? blink.gif Lui ii face de undeva de sub carcasa filtrului de aer si nu se aude chiar asa de tare. Eu ma gandesc numai la motoras pas cu pas.
AndreiSN
Sunetul lui nu vine din bobina , vine din tampoanele motorului care vibreaza foarte rau. Nu este nici din motor nici din bobina. Este de pe langa motor smile.gif.
Bogdan90
Te asigur 100% ca nu e din tampoane biggrin.gif
AndreiSN
eu vorbesc de sunetul din clipul de mai sus postat de para06.
djasu82
nu poatefi din tampoane mai de graga nu are filtru de aer - carcasa biggrin.gif
Cand pica bobina de inductie infasurarile 2-4 sau 1-3 se tureaza motorul si totnu face asa urat si nici nu-ti dai seama ca are boina de inductie picata .
Poate fi de la injectie cand un injector e infundat abia se tureaza motorul si urca lent in ture desi tu apesi pe acceleratie cu viata .
Bogdan90
A fost la un service auto si a rezolvat. A zis ca era un injector infundat si ca unul nou costa 200ron. Mecanicul din service i-a pus unul de logan pentru 50ron. Alea de logan or fi la fel?
BoR
Eu stiam ca au 4 duze,cele de Supernova/Solenza avand doar 2.
Bogdan90
Deci consum marit. Oare nu afuma/uda bujia?
djasu82
nu daca are scanteie puternica mai rau consuma dar o reprogramare a timpilor de injectie se rezolva si cu injectoarele de logan montate pe sn.
klaus
Si anume cam pe unde sa faca o reprogramare a timpilor de injectie? Cam pe la ce tovarasi?
gabriel.bv
salut..din simtomele prezentate de voi mai sus cred ca si eu sunt pe lista celor care au primit bonus rateu in admisie...toata faza la mine a fost la pornire(nepornita de 2-3 sapt)..o bubuitura(a aruncat carcasa filtrului de aer si corpul clapeta) dupa care a iesit ceva fum...sa fie oare altceva in neregula?biggrin.gif...culmea e ca am ramas si in "pana prostului" si nu am reusit sa o mai pornesc(invarte dar nu porneste)
hrs
Am avut si eu detonatia pe admisie care mi-a rupt capacul filtrului de aer, am facut eu niste cleme din tabla si acum filtrul sta cum trebui numai ca de atunci am niste probleme mai mari, am raterui pe admisie si nu mai trage, moare motorul. Am schimbat garniturile la corpul clapeta cu unele noi, am curatat MPP si senzorul de turatii, am fost la un service si mi sau curatat injectoarele pe banc + rampa injectoarelor am pus toate 8 oringurile noi, am schimbat bujiile, uneori isi revine pentru cateva minute dupa care iar incepe cu rateuri si da sa moara motorul. Am vb cu un prieten care are solenza sa-mi imprumute bobina de inductie + senzorul de turatie sa le pun pe a mea sa vad daca mai face asa, inclin sa cred ca ar fi pompa de benzina dar daca aia se defectaza motorul nu mai are putere sau da in nas nu da rateuri pe admisie....nu stiu ce sa-i mai fac...
ct-03-tvy
ma nene motoru ala mai are supapele intregi si reglate corespunzator? , ma gandesc ,daca nu inchide o supapa bine , ai aprindere in clindru si comunica cu traseu de admisie = rateu admisie!, sau aprinderea nu e reglata corespunzator, si ai scanteie in timpi de admisie
hrs
Motorul cred ca are supapele ok pina acum a mers bine....trebuie sa fie ceva de pe la aprindere, scantei date aiurea de asta suspectez bobina de inductie...
hrs
Sa rezolvat, era pompa de benzina, am schimbat-o si totul e in regula acum sa vedem cat o sa time pompa montata, din motive financiare nu am luat bosh am mers pe klaxcar...A mai montat cineva pompa de asta? Cam cat a mers cu ea?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.