Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: caseta directie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stc_ctln
Salut ,

de ceva timp am o problema.se aude un trosnit undeva in stanga pe la roti.
Mecanicul mi-a zis ca ar fii un cap de bara,Si cica ar fii cel din caseta,se poate schimba asta sau trebuie sa schimb toata caseta?

DaciaPower
se schimba doar capatul de bara si nu e asa scump
Minel
QUOTE(DaciaPower @ 28 Apr 2009, 23:21)
se schimba doar capatul de bara si nu e asa scump
*



Ideal ar fi sa demontezi toata directia , ( caseta , bielete de directie ,capeti de bara ) inainte de a se demonta se fac anumite masuratori pt a evita remontarea gresita , se verifica uzuri,( inclusiv tachetul impingator , cremaliera si axul cremalierei ) se spala tot ,se inlocuieste cam tot ce ii nevoie (arc impingator, tachet, se regleaza cu saibile distantier ) si o sa vezi ca ai alta directie,mai precisa si mai usoara , dupa aceste operatii , cel putin asa am observat in cazul meu ,dupa ce am facut in acest fel ! rolleyes.gif

Sau , remediezi doar problema si atat !
PH-06-BOA
Minel, ce-i spui tu, trebuie sa fie destul de dotat (cu cunostinte). Caseta are niste excentrice de reglaj, pe care, daca nu le pune corect, risca sa nu mai aiba stabilitate, mai ales la viraj. Ala i-a zis ca are joc, la capatul din caseta.In casata nu e niciun cap. Dinspre caseta. Dar daca baiatul nu stie, nici ala nu i-a explicat(corect), a intrat in panica.
Bieleta, daca-i reglabila, are doi pivoti, unul spre roata si unul spre caseta.Normal. Cel dinspre caseta, a capatat joc. Dar parca zici ca trasnaste. E posibil sa fi capatat joc mare la tachet, asa fel incat, cremaliera s-a departat de pinion, si dantura merge pe varf. Masoara distanta cu un subler de adancime, de la tachet la nivelul corpului in care sta, si baga adausuri(rondele) . Pentru ca nu a avut vaselina, am gasit tachet asa de uzat, incat am bagat de 5mm. Nici afara nu am putut sa-l scot, ca se " inflorise" in interior. Merge si acum cu ea.
Merced
Mie la fel imi trosnea cand luam maxim de volan pana sa raman cu masina in drum datorita unui pivot inferior. Verifica si asta inainte sa te apuci sa umbli la directie de pomana.
Minel
QUOTE(PH-06-BOA @ 29 Apr 2009, 21:46)
trebuie sa fie destul de dotat (cu cunostinte)..
*



Daca ai un pic de cunostiinte despre mecanica , nu-i greu deloc , iar acele excentrice , inainte de orice , "le pozezi " pozitia cu silicon sau solutie de lipit si poti sa o dai pe urma lejer jos si sa o faci ca si cum ai avea servo..... blush.gif
stc_ctln
multumesc pt sfaturi.

O sa incerc sa masor, mecanicul mi-a zis ca trebuie sa schimb caseta,dar a zis asta doar tragand un pic de roata si uitandu-se spre caseta,
Mr_Devil83
Ma caseta e vreo 3milioane. Anul trecut cand am intrebat eu de ea era 2,5milioane. Decat sa dai atata banet mai bine o reconditionezi.

PH-06-BOA legatura intre volan si ax-ul cremalierei din caseta se face printr-o flansa de cauciuc, cu 2 suruburi m8x20(cred) si 2 nituri. La mine gunoiul ala e moale de tot, crapata, si nu gasesc prin magazine doar flansa ci flansa cu ax cremaliera cu tot care e vreo 70 de lei.

Merge copiata dintr-o bucata de cauciuc de 10 grosime sau e vreun material mai special si nu am incotro decat sa dau 70 de lei pe o flansa cu ax cu tot?
PH-06-BOA
Cauta o bucata de banda transportoare de pana-n 10mm grosime si fa o saiba identica cu cea de pe pinion, dai niturilr jos, si pui suruburi ca dincolo, cu seibi, sa nu treaca prin cauciuc. Banda este panzata si foarte rezistenta. Nu strangi prea tare suruburile, si obligatoriu sa aiba distantiere de teava, sa poata ramane stranse .
Mr_Devil83
S-a notat, saptamana viitoare ma ocup de asta.
PH-06-BOA
Am recitit, si raman ingrozit, cat de repede iti spune sa schimbi caseta, doar miscamd de roata.
Mr_Devil83
PH-06-BOA, ce te mira?

Eu ma tot uit pe topic si apare unu cu o problema de genul carburatoru s-a infundat sau i s-o copt furtunul cu duza si primul post e cu: "schimba platina cu una duduco, capac beru, cumpara delcou nou" si culmea, dupa ce schimba juma de masina omu, tot nu mere.
PH-06-BOA
Si, nu e dureros?
motanpaul
Salutare am si eu problema destul de nasoala.Toamna trecuta am schimbat caseta de directie, am pus una cu bielete tip vechi.Deoarece la cea care am avuto sau rupt 2 suporti. Am vorbit cu @Mr_Devil83 si mia zis ca trebuia sa egalizez caseta dupa ce am montato.Dar eu nici nu am stiut pana nu mai zis el.
Problema grava e ca volanu nu revine inapoi, si e foarte nasol prin oras.
Cand iau viraj maxim pe loc se aude niste pocnituri.In mers la viraj dreapta imi bate planetara din dreapta(urmeaza sa o schimb).
Acum nu stiu pe loc cand iau viraj poate sa fie de la planetara?Sau de la caseta?
Si din ce cauza nu revine volanu inapoi?
Multumesc anticipat cheers.gif
Minel
QUOTE(motanpaul @ 9 May 2009, 07:35)

Si din ce cauza nu revine volanu inapoi?
Multumesc anticipat  cheers.gif
*




Saibi de compensare a uzurii bagate in nestire si nesimtire sunt arcul de la tachetul impingator ..... dry.gif
PH-06-BOA
Ridica ambele roti pe cric si capre, si roteste de volan sa vezi daca merge usor, pentru a verifica ce zice Minel. Apoi tragi si de una din roti sa vezi cat de usor se vireaza, si auzi si ceva zgomote (daca sunt). Dai masina jos, pe un loc drept, pui pe cineva sa mearga cu masina inapoi, fara sa vireze, si privesti rotile, sa vezi ce inclinatie vor lua . Vinind spre tine, fara sa vireze, observi ce aspect vor lua rotile. Daca si la mers inapoi, si inainte merg perpendicular pe asfalt, e bine. Daca dai inapoi si capata aspectul literei V , sunt deschise in fata (cand vine spre tine, se departeaza), si invers. Inchise in fata daca spre tine face V. Asta-i unul din motivele care face sa trasneasca , cum zici tu. Ca nu revine, daca e numai dintr-o parte, nu e de la tachet, ci de la unghiul de fuga . Daca dupa virajul in ambele parti, nu revine, ori sunt mici ambele unghiuri de fuga( st. dr.), ori datorita convergentei (inchis in fata), unghiurile de cadere(st. dr.) ia valori mari ( rotile au aspect de V), si anuleaza efectul celor de fuga, care au rolul de a aduce rotile pe directia inainte.
motanpaul
Salutare am luat din targ o caseta de directie in stare foarte buna cu 15 lei.Numa trebuie puse burdufurile pe ea.Ce burdufuri de calitate se gasesc in comert?
O sa schimb caseta, si daca tot asa face, e clar ca e de la unghiuri.Desi cauciucuri noi si au 6000-7000 km si nu sunt uzate.
Caseta ce am avuto prima data pe masina nu revenea deloc volanu, cu asta ce o am pe masina acum ,revine dar nu destul.
O sa vad cu asta ce am luato azi.
PH-06-BOA
Pai tu schimbi caseta din an in an, cand cauza e alta? Unghiurile de fuga face ca rotile sa revina dupa viraj. Cat de greu poate sa mearga caseta, ca rotile sa nu revina , ce-ai turnat beton in ea? Regleaza din tirantii inpingatori, unghiurile de fuga. Si din bucsile de la bascula se poate modifica unghiul de fuga, daca nu le-ai pus in acelasi loc (bascula inf. dusa in fata sau spate, chiar si cu 2mm)dar , cam neglijam asta. Daca ai schimbat bucsile de la inpingator(alea de pe lonjeron, in fata), si te-a trecut prin cap sa plimbi si piulitele din spate (de pe tirant) nu le-ai mai pus in acelasi loc, si ai schimbat unghiul de fuga. Ideea e, sa le reglezi in asa fel, incat sa impingi in bascula sup. catre inapoi, pentru a mari unghiul, si pe o parte, si pe alta. Daca nu le faci egale, iti va trage intr-o parte. Daca trage stanga, baga-i una cu dreapta. Nu, daca trage intr-o parte, la roata din partea cealalta, i-ai facut unghiul prea mare, sau prea mic la aia din partea in care trage. Trage stanga, unghi mare pe dreapta, sau mic pe stanga, si invers. Te doare capul?
motanpaul
Mersi mult domne.Dar la unghiuri nu ma bag biggrin.gif .O sa merg cu ea la un mecanic sa ii regleze unghiu de fuga.Ma doare capu, la cate probleme trebuie se le rezolv la masina mea.Dar mai e si partea buna si satisfactia daca reusesc ceva bun sa fac la ea. icon_mrgreen.gif
PH-06-BOA
Lasa mecanicu' , fa singur, si unde nu mai sti, iti spun eu. Am descris de nenumarate ori , modul de reglare la unghiuri. Ai putea sa gasesti un " mecanic " care nici nu stie ce e ala unghi de fuga. Il confunda cu convergenta. Stau si doua zile sa-ti explic, numai fa-le singur. Chiar si in fata blocului.
ydaniel
ce bielete ai?
daca ai tip nou merg de la R21.
motanpaul
Caseta cu bielete tip vechi(dacia 1300).
ydaniel
numai cele tip nou sunt asemanatoare cu cele de la R21.
Sorin_18
astazi am observat ca se aude o trosnitura in partea stanga cand virez la dreapta,am ridicat masina pe cric,am tras de roata,nu am nici un joc in pivoti bucse bielete etc.singurul lucru care l-am observat este un joc cam maricel intre clemariera si corpul casetei de directie,poate fi acest joc cauza problemei??daca da ce ramane de facut?(nu trosneste mereu)

13 May 2009, 12:17:
chiar nimeni???...

13 May 2009, 17:29:
problema rezolvata,am schimbat tachetul arcul si am pus niste saibe in tachet pe post de distantier
Lunaticul
Dupa ce ai schimbat tachetul s-a schimbat ceva in ceea ce priveste efortul pe care il depui cand invarti volanul ?
Sorin_18
da,se invarte mult mai usor fata de inainte,am mai bagat si niste vaselina,am urmat pasi pe care ia scris ph06boa
CandyMan13
acest lucru asta l'am observat referitor la pivot-miscare usoara a volanului,cand am schimbat caseta de directie dar din alt motiv.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.