salut
de cateva zile masina imi face probleme. am pus un carburator nou ieri , crezand ca este de acolo dar se pare ca nu este.
porneste frumos dar cand o accelerez mai iute moare mototrul. aseara am accelerat de cateva ori si a murit motorul. culbutorii au fost reglati aseara dupa medota cilindru in compresie, A 0.2 si E 0.25.
cand sta la relanti are caderi bruste de turatie, circa 50 -100 rotatii.
sincer nu stiu ce ar pute sa fie.
schimbat acum o saptamana : bobina, fise, bujii.
acum o luna schimbat delco.
va rog spuneti-mi unde ar putea fi pb pentru a verifica
tester
30 Apr 2009, 09:38
nus bune valorile de la culbutori... cele pe care le-ai pus tu sunt pentru dacie pe injectie ... alea clasice pe carburatie au A 0.15 cu E 0.20...
sa fim seriosi, e acelasi motor, si cu valorile mai mari cum zice el nu poate sa mearga decat mai bine.
tester
30 Apr 2009, 09:44
eu am facut o observatie... daca nu vrea sa o ia in calcul, foarte bine, trece cu vedere peste postul respectiv si cu asta basta.... dar poate sa incerce sa ii regleze corect si mai vb dupa.
Mr_Devil83
30 Apr 2009, 09:46
Ma...caderi de turatie poti avea din cauza ca trage aer fals pe undeva, joc la delcou, platina varza, condensator praf...
ttot ce ai enumerat sunt noi.
condesator si platina doduco
delco de EP
capac delco si lulea tot doduco
ar mai fi o pb de care nu v-am spus.
cand calc frana scade turatia - am servofrana pe masina
care ar fi cauza?
dar dc cand accelerez da sa moara motorul si daca accelerez de mai multe ori moare motorul de tot
tester
30 Apr 2009, 10:14
QUOTE(micri @ 30 Apr 2009, 11:00)
ttot ce ai enumerat sunt noi.
condesator si platina doduco
delco de EP
capac delco si lulea tot doduco
ar mai fi o pb de care nu v-am spus.
cand calc frana scade turatia - am servofrana pe masina
care ar fi cauza?dar dc cand accelerez da sa moara motorul si daca accelerez de mai multe ori moare motorul de tot
ce misto nu puteai sa zici si asta de la bun inceput??? e clara treaba iti trage aer fals
Mario 86
30 Apr 2009, 11:33
QUOTE(micri @ 30 Apr 2009, 10:00)
ttot ce ai enumerat sunt noi.
condesator si platina doduco
delco de EP
capac delco si lulea tot doduco
ar mai fi o pb de care nu v-am spus.
cand calc frana scade turatia - am servofrana pe masina
care ar fi cauza?
dar dc cand accelerez da sa moara motorul si daca accelerez de mai multe ori moare motorul de tot
problema ca a ta am avut si eu cand calcam frana, chiar cateodata se oprea si motoru ,vezi ca la servo frana ai o supapa alba ,eu am schimbat-o pe aia si numai am treaba de atunci ,e vreo 5 lei una sa nu uiti sa ei si garnitura
CandyMan13
30 Apr 2009, 12:04
okai,daca e doar servo...dar un coleg(crisoo07 parca era) patea din cauza bujiilor...care,culmea ca erau noi:)
Oricum daca scade de la servo mai mult de 1 liniuta e clar ca acolo e buba deja.
SPOR!
merci pentru sfaturi.
supapa este noua dar nu si garnitura aceea.
nu am gasit de cumparat
baranga
1 May 2009, 00:07
stai linistit ca servo n-are nimic;problema ta e ca nu ai amestecul bine reglat si nici distanta la platina.verifica sa nu ai joc in axul la delco si masoara distanta la platina pe fiecare cama in parte.apoi refaci avansul.Combinatia platina-avans-amestec e foarte pretentiasa,mai ales daca nu stii ordinea
ROG pe cine nu e sigur de ce posteaza sa nu mai posteze;acuma schimba omu jumate de masina pentru o variatie de turatie si un amestec incorect.Macar daca ii spuneati bietului om sa stranguleze furtunul de la servo intai si sa vada apoi cum se manifesta nu mai ziceam nimic
.Fara suparare!!!
P.S. daca ai luat carburator turcesc sau "frantuzesc" mai bine il pui pe cel vechi inapoi;spalat si suflat bine si reglat merge GARANTAT mai bine decat un turcism nou.
Mult succes!
Mr_Devil83
1 May 2009, 07:31
Hai ca mai bag si eu un post poate poate il ajut pe om.
Daca scade turatia atunci cand apesi frana e clar ca iti trage aer fals pe la servofrana. Schimbarea supapei alea de plastic alb mie mi se pare o foarte mare carpeala pentru ca si daca nu ar fi acolo supapa aia nu ar trebui sa traga aer pe la servofrana. Ia vezi tu daca auzi un fasait pe langa pompa daca este frana apasata.
Iar la faza aia cu motorul care da sa moara cand accelerezi...pai e comuna la toate daciile. La daciile reglate de mecanicii lu' peste si unii dintre astia care o tot tin cu avansul lui peste incorect. De acord, intr-o oarecare masura influenteaza si asta. Da ma oameni, daca accelerezi brusc si masina da sa moara nu vi se pare logic ca motorul trage dintr-o data prea mult aer?
Hai sa va dau un indiciu: La relanti motorul se alimenteaza prin orificiul pe care il obtureaza surubul de amestec, pe masura ce accelerezi trebuie sa primeasca hrana prin gaurile alea de progresiune si prin centrator. Daca accelerezi brusc mai scuipa si pompa de spritz benzina suplimentara.
Ganditi-va care e problema.
SSilent
1 May 2009, 18:35
roata de rezerva desumflata?
si on: de faza cu supapa nu as fi asa sigur, aceleasi simptome le prezenta Dacia pe care am lucrat, ralanti neregulat, facea figuri la franare etc. si dupa ce am schimbat supapa aia mergea rotund si bine
Mr_Devil83
1 May 2009, 20:37
mestere SSilent ia explica-mi mie, si fara supapa aia de unde poate sa traga aer fals?
Apropo supapa aia actioneaza doar cand sufla motorul in servofrana...din cate imi amintesc eu servofrana e conectata pe galeria de admisie de unde trage...
SSilent
2 May 2009, 12:44
pei si daca spui ca schimbarea supapei nu are nici un efect, atunci explica-mi si mie cum de s-au remediat problemele dupa schimbare? asa s-a reparat ea singura? a naibi masina
a si by the way, motoru' nu sufla in servofrana, ca n-are nevoie de respiratie artificiala, el face vacum
ionutt daniel
2 May 2009, 13:45
Eu zic sa urmezi pasii:
-Verificat platina(aspectul, distanta, dar si piciorul care poate avea joc in nit), capacul la delco;
-Verificat nivelul in carburator, cuiul si tot ce tine de nivel;
-Verificat spritul(jiglerul cu cioc), care trebuie sa dea benzina drept, nu imprastiat. Daca acesta nu merge corespunzator se demonteaza si se curata cu o lita otelita, iar jiglerul care il tine se verifica daca are bila in stare buna si etanseaza.
-verificat furtunul cu duza, atat integritatea lui, cat si daca mai are acea duza, sau e orificiul din carburator infundat.(fara furtun sau cu duza scoasa trebuie sa se opreasca motorul).
-Se regleaza avansul dupa fanta de la volanta, nu dupa ureche(e explicat cum in mai multe locuri pe forum).
-Dupa toate aceste verificari/reglaje se porneste motorul, se incalzeste pana declanseaza termostatul, apoi se regleaza amestecul la ralanti, care trebuie sa fie in jurul valorii de 800r/m.
Daca tot nu merge in parametri recomand schimbarea condensatorului de la delco(se intampla sa nu mearga de nou).
Daca tot nu merge se verifica etansarea carburatorului cu galeria, se obtureaza de proba furtunul de la servo si se verifica pompa de benzina.
Sper ca m-am facut inteles si ca am fost de folos. Altceva nu imi mai aduc aminte acum, dar nu cred ca ar mai fi ceva.
Mr_Devil83
2 May 2009, 15:05
poate tragea aer fals pe la garnitura ei ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.