Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme scanteie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut L.
salutare tuturor,

imi merge prost motorul, in sarcina intrerupe merge in trei... am ridicat capota, era intuneric si am vazut ca intre + bobinei si fisa centrala dadea scanteie si intre - si fisa tot asa. Sa fie fisa defecta, sau asa e normal? sau e bobina dusa?
Mr_Devil83
e crapata izolatia bobinei. Schimb-o.
ionut L.
deci nu are treaba cu fisa centrala? e bobina dusa
paul-tm
Salutare am si eu o problema. Am dus masina la un mecanic, si mi-a zis ca nu am scanteie cum ar trebuie. Deoarece a gasit platina afumata, desi platina era noua(doduco) si avea 10 km. De la ce nu am scanteie calumea? Mersi
neajiji
Bobina?Fise?Bujii?Lulea delco? Pune si tu mana pe o carte si invata cum lucreaza motorul unei dacii ca astea chiar sunt chestii simple.
Marisan
Scoate furtunasul de vacuum din carburator sufla/trage aer pe el, vezi cum se misca platina fixa, paralel fata de cea mobila sau se apropie de cea mobila.
paul-tm
Am vazut ca a umblat la avansu vacumatic, a reglat platina, a reglat amestecu.
Bujiile sunt noi Iskra, capac delcou bosch,platina doduco,fise urziceni, si lulea metaplast. Bobina e inductie nu am verificato, este de ebonita, neagra la culoare.
Deocamdata masina merge binisor.
pirvumark
vezi ca cea bobina de ebonita e de oltcit. daca nu are rezistenta aditionala pe ea, asta este cauza pentru care ti se duc platinile. da scanteie mai puternica deoarece are rezistenta interna mai mica.
eu mi-am facut o rezistenta din nichelina, si merge brici.
am patit si eu ca si tine. puneam platina noua, manca pamantul vreo 30km dupa care incepea sa dea in nas. uite si poza sa vezi cum am eu.
trebuie insa sa masori rezistenta bobinei inainte, pentru a vedea ce valoare trebuie sa aiba cea pe care o pui, daca nu cumva ai originala sau poti sa faci rost de una.
Nicu2
Am si eu probleme cu scanteia. La prima bujie dinspre alternator se observa noaptea ca scanteia e data aiurea aproape de capatul fisei, daca schimb fisa se rezolva problema oare? blink.gif
krapcarasu
schimba-le toate cu Tesla si rezolvi mai multe probleme
paul-tm
Pot rezolva problema cu o bobina noua de inductie?Deocamdata masina merge bine.
Am acasa o bobina de Iame, e de dacie, produsa prin 1990 deoarece e stantat pe ea anul fabricatiei.Eu am pe masina aprindere tranzistoriala AT01. Tin sa va anunt ca nu stiu cum sa masor bobina. Si nu am aparate de masura.

pirvumark
da. pune alta bobina si rezolvi problema. aia care o ai tu e de sf. gheorghe.
cea de pe masina ma refer. care iti afuma cum zici tu platina?
cel putin incearca cu alta bobina si o sa te convingi daca e de acolo
paul-tm
Platina se poate afuma daca nu e reglata calumea? Deoarece mie mia zis meanicu ca nu am siguranta de la platina si saiba de textolit de la platina mobila si mi se deregla platina.
Am vazut ca a indoit de suportul de platina mobila ca sa stea fixa si fara sigurantab acea.
Nu stiu sigur daca e bobina de inductie, am facut aproape 2000 km din iunie pana in decembrie si in timpul ala nu am umblat la delcou deloc.
Acum in decmbrie sa dus o bujie( sinterom) si am crezut ca e de la platina. Am pus platina noua doduco, si tot asa mergea.Am pus bujii iskra noi si mergea bine masina.
Si am dus masina la un mecanic sa regleze pe la ea: si a gasit platina doduco afumata( poate nu am reglato calumea eu, deoarece a reglato el inca o data), Nici platina aia ce am dato jos dupa 2000 km nu a fost impuscata, doar nu mai calca cum trebuie.
. Nici avansu vacumatic nu era reglat calumea,, la reglat mecanicu,
Si numa 10 lei mi-a luat:reglat aprindere,carburator.
In schimb supapele nu inchid calumea, mia zis omu.
Deocamdata o las asa, vad ca merge bine. Oricum avand aprindere tranzistoriala ma gandesc ca nu are voie sa treaca asa mult curent prin platina.
Am patito de multe ori, deocamdata o las asa cat merge. Tot imi zice taicamiu: Nu repara niciodata ceva ce merge, ca o strici.


bygy007
oare o fi greu de verificat o bobina de inductie
se scoate fisa centrala din capacul distribuitorului si se pune la masala distanta de 1-1,5 cm si se urmareste scinteia , daca este ferma si albastra bobina este buna , daca este rosiatica si subtire , bobina este defecta
pentru scurgerile de curent se procedeaza in felul urmator , se pune masina intr-un loc intunecos se porneste motorul si se urmareste pe unde se vad descarcarile (o lumina albastra) si se remediaza prin inlocuire pina dispar descarcarile

succes
pirvumark
pai bygy, tocmai asta era problema care am pus-o eu, ca ar da curent prea mult nu prea slab. de aia i-am zis sa schimbe bobina sau sa-i puna rezistenta aditionala la asta pe care o are.
dar daca zici ca ai aprindere electronica, ceea ce nu ai precizat pana acuma, inseamna ca ar trebui sa mearga si bobina pe care o ai si s-ar putea sa fie de la platina, sa nu fie asezata bine, sau mai este posibilitatea sa fie platoul stramb(cel pe care sta platina, tabla aia din delcou).
si taica-tu are dreptate. asa mi-a zis si al meu si sa stii ca uneori si batranii pot fi de folos. de cand nu o mai gadil la fiecare chestie, merge masina de nu am treaba. am reglat odata si bine aprinderea, pun doar benzina buna(petrom), si nu am mai avut probleme cu ea.
ridic capota doar sa vad nivelul la ulei, apa si bateria cum sta, cu toate ca nu am probleme cu ea. mai pun si solutie pentru parbriz, in rest nici motorul nu l-am mai sters. daca mere, lasa-l asa murdar. al meu e ma mult de noroi, ca am mers mult pe la tara prin balti si a sarit.
cristyano2
salut...am si eu aceiasi problema cu masina dar noaptea cand am motorul pornit se vede la toate fisele cum arunca scanteia aiurea..aseara am cumparat alte fise ,le-am schimbat si tot asa arunca..in plus la bobina la acele fire subtiride langa fisa ( cred caeste + si - ) tot asa se vad scantei..tin sa mentionez k am schimbat bujiile,platina,condensator si fise..astept o parere de la voi ce mai este de facut pentru ca merge prea urat..tremuta mai ales cand merg cu ea sub 2000 rpm...Multumesc
pirvumark
pai daca dadea scanteie aiurea--schimbai fisele
apoi bujiile-- poate era ceramica crapata
daca tu zici ca le-ai schimbat pe ambele si tot se vad noaptea scanteile, atunci
1. nu ai impins suficient de mult izolatia de cauciuc peste bujii
2. e blestemata
JOHN123
Salut,
am si eu o daciana din 83 cu care am mai umblat pina acum 2 luni; o lasasem in buna stare (are itp-ul pana in aug.2011), numai ca azi m-am chinuit o zi intreaga sa o pornesc si nu a vrut: baga benzina dar nu da scanteie la bujii, nici pe fisa centrala; am scos-o din bobina(care, la ext. pare ok), si era umeda in locasul din bobina (uleioasa) ; am sters-o cu simt de raspundere, de fapt am curatat cam tot ce inseamna aprindere si distributie, dar degeaba; trebuie sa spun ca electromotorul si bendixul isi fac treaba.
rog, idei, ca e totusi masina mea de suflet...( biggrin.gif d-aia ma raneste...)
apropo-daca are vreo legatura-vad ca nici faza lunga si nici avariile nu merg.
krapcarasu
intai verifica daca vine + la bobina
JOHN123
Cu cheia pe prima pozitie, de alimentare consumatori, cand dau sa infiig la loc fisa centrala in bobina, face o mica scanteie, semn ca ajunge curentul in ea; treaba e ca bobina nu-si face treaba, din moment ce la contact pus nu mai da scanteie pe fisa centrala; cat mai e o bobina noua?

21 Feb 2010, 11:01:
sa fi influentat faptul ca am rotit in sens invers de elicea ventilatorului, cu mana pentru a 'rupe' uleiul; a dat asta cumva peste cap functinarea camei care deschide contactele?
pirvumark
vezi in primul rand sa nu ai distanta prea mare la platina. asta ar fi prima chestie pe care ar trebui sa o urmaresti.
un prieten a adus acasa un mecanic, ce i-a schimbat tot ce se putea: bujii, fise, capac, condensator. a dat la automat pana a descarcat bateria. din intamplare am fost pe la el si se plangea de asta.
eu stiu ca daca invarte si nu vine scateia poate fi din contact(sare peste scanteie ca e dus) si in cazul asta legi + bobinei la + baterie printr-un fir si pe urma dai la automat si o ia si asa vezi daca e contactul bulit.
doi la mana(dupa ce am incercat asta cu el), m-am uitat si eu la deschizatura platinei. cred ca avea undeva la 1mm cu contact inchis, nu cand era pe cama.
asa ca am facut distanta frumos la 0.4 (din ochi ce e drept), cred ca de fapt era 0.7 si surpriza, nici nu a apucat omu sa duca cheia la capat ca a luat-o.
asa ca fa cu firu si excluzi contactul, sau distanta.
apoi spui ce ai reusit si venim cu alte rezolvari.
mecanick_maverick
QUOTE(JOHN123 @ 20 Feb 2010, 19:22)
Cu cheia pe prima pozitie, de alimentare consumatori, cand dau sa infiig la loc  fisa centrala in bobina, face o mica scanteie, semn ca ajunge curentul in ea; treaba e ca bobina nu-si face treaba, din moment ce la contact pus nu mai da scanteie pe fisa centrala; cat mai e o bobina noua?

<span class='edit'>21 Feb 2010, 11:01:</span>
sa fi influentat faptul ca am rotit in sens invers de elicea ventilatorului, cu mana pentru a 'rupe' uleiul; a dat asta cumva peste cap functinarea camei care deschide contactele?
*




Bäi frate ! Da cine te-o învätat pe tine sä scoti fisa din bobinä ptr. a proba dacä dä scînteie ???
Se scoate din capacul delcoului si se apropie de "masä"-alternator în mod normal , iar scînteia apare dacä se roteste motorul sau deschizi platina ( cu contactul pe M-otor nu pe A-ccesorii, capacul scos si prealabil sä fie închisä platina , adicä sä nu fie pe camä )
Ai grijä sä nu lasi contactul mult timp cu platina închisä cä fierbi bobina si apoi chiar poti s-o arunci !

Cu metoda ta schimbi 50 de bobine si tot n-o sä ai scînteie cînd înfigi fisa în bobinä , mai ales cu cheia pe prima pozitie ... rolleyes.gif
JOHN123
Prietene mecanick, ai dreptate ca te-ai sesizat, caci asa se intelege din text, dar te asigur ca scanteia am incercat-o corect, la motor, cu capatul scos din delco, si abia apoi am scos capatul celalalt din bobina ca s-o curat; voi incerca si var. cu alim directa de la '+'-ul bateriei dar nu acum, ca e uragan afara;
Multumesc si lui pirvumark, caci sper s-o rezolv cu sugestiile lui.
JOHN123
Am imprumutat o alta bobina de la un prieten, cu care a dat sa porneasca, pana la urma, dar nu tine; parerea lui e ca nu mai are compresie, caci a stat mult timp pe tusa; va intreb: e posibil sa nu aiba compresie cand motorul nu consuma pic de ulei? ba mai mult (da' scuze ca nu mai schimb topicu'), paharul pt lichid de frana era gol!-desi am lasat masina cu franele facute si cu lichid chiar sub capac ...e drept ca era un DOT3 facut in Bucuresti -dar cred ca nici asta nu justifica lipsa din pahar;l-am umplut la loc si am dat juma' de ora la pedale pana s-a facut beton pedala.
JOHN123
hai ca am pornit-o... am completat si lichidul de frana, acum am pedala, am mai reglat si platinele, acum am scanteie buna, si carburatorul (sistemul lui de parghii era cam strans); acu motorul merge bine; problema e ca am ramas fara semnalizare, avarii si faza lunga, iar sigurantele par integre; si o alta: tot antigelul din vas a disparut dupa ce am forjat un pic motorul (pret de un sfert de ceas)..
baranga
poti sa ramai fara compresie chiar daca motorul nu consuma ulei.
Cauze:supape arse,scaunne supape duse,culbutori stransi wink.gif
JOHN123
Mersi, Baranga, voi avea in vedere culbutorii; cu semnalizarea am rezolvat: era putin oxidat unul din cele 3 contacte ale releului; a mai ramas faza lunga- de fapt, atat pe scurta si lunga nu se aprinde decat perechea interioara stg-dr, cele 2 extreme sunt 'moarte'.
mecanick_maverick
Ai inversate mufele , ext. cu int. , pe scurtä trebuie sä se aprindä doar ext. !
Int. trebuie sä meargä doar pe lungä prin releu . Verificä siguranta 4 de la tablou în caz cä se aude täcänind releul cînd dai "flash" , dacä nu se aude e dus releul .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.