Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: gata, am luat-o
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
eurofighter
intotdeauna am zis ca prima mea masina va fi o Berlina din '75 smile.gif
am gasit batranica din '74 si am luat-o ieri
azi ma apuc de acte

acum vine lista cu probleme:
schimbatorul este moale, dar dupa ce am mers ieri si azi cu ea nu mi se pare o problema prea moale
relantiul este cam mare, si cred eu ca si amestecul este cam bogat pentru ca se simte mirosul - asta trebuie rezolvat
nu prea tin franele, iar daca apas mai tare pedala se blocheaza roata stanga fata; tata mi-a zis ca e posibil sa fie de la placute - asta ar fi prioritara
nu merge indicatorul de benzina
nu merge faza scurta pe dreapta
am atins din gresala parghia stergatoarelor si voiau sa se miste, dar nu a reusit decat dreptul sa se ridice un pic
in schimb merg stropitoarele tongue.gif

o parte din problemele astea le-am pus in alte topicuri si ramane sa ma apuc de ele

nu m-am lamurit insa cu aerisitul franelor

va mai spun pe parcurs cum decurg lucrurile
varu_vyyp
si eu am avut probleme cu ranele, am rezolvat usor:
2 cilndrei spate + 2 conducte noi ptr spate = 50 de ron
piesele sunt noi si merge frana perfect .....Asa iti recomand si tie sa faci ....schimba garniturile de la etriere de pe fatrza ( costa doar 2 lei prentru un etrier si 1 airisitor = 1 leu )
nu stiu cat costa conducata aia fexibila care intra in etrier dar astea si eftine in raport cu alte marci de masini.
Spor la treaba!....
ydaniel
racord felxibil de frana de arteca jilava fata de la 34 lei in sus:)
brigada_diverse
verifica sa nu iti curga si nu le schimba aiurea....sau daca ai bani de arunca schimba si conducte si tot..nu dati banii pe prostii, faceti ceva bun cu ei

schimbatorul este moale, dar dupa ce am mers ieri si azi cu ea nu mi se pare o problema prea moale

ce intelegi prin moale?

relantiul este cam mare, si cred eu ca si amestecul este cam bogat pentru ca se simte mirosul - asta trebuie rezolvat

reglat carburator, da un search, s-a discutat in jdemii de locuri
reglat avans...la fel
verificat bujii, la fel

nu prea tin franele, iar daca apas mai tare pedala se blocheaza roata stanga fata; tata mi-a zis ca e posibil sa fie de la placute - asta ar fi prioritara

verifici grosimea placutelor, stergi discurile si placutele, si vezi sa nu se blocheze etrierii sau cilindrii...o zi ai de lucru la frana, pt fiecare roata verifici instalatia de franare(cilindri pt spate, sa nu fie blocati, sa nu curga si sabotii sa nu fie f uzati si etrierii pe fata sa nu curga sa nu fie blocati)...aerisesti, etc...vezi sa nu fie furtune sparte, etc
s-a mai discutat in cateva topicuri

nu merge indicatorul de benzina

vezi sonda din rezervor. pui cate un fir care ajunge acolo la masa si trebe sa se aprinda becul(pt un fir) si pt celalt sa sara indicatorul la maxim. daca se intampla asa, instalatia e buna pana la sonda. daca nu, pana la sonda cva nu e ok si trebuie rezolvat.

nu merge faza scurta pe dreapta

schimba becul, verifica sigurantele

am atins din gresala parghia stergatoarelor si voiau sa se miste, dar nu a reusit decat dreptul sa se ridice un pic

or fi intepenite sau motorasul parlit....

in schimb merg stropitoarele

las ca vine ploaia si nu ai nevoie de ele

spor la lucru si multi km fara belele

5 May 2009, 12:14:
p.s. nu te mai apuca de mii de topicuri, da un search inainte , sau pune problemele aici, ca deja l-ai deschis
eurofighter
merci mult de informatii
exact de asta aveam nevoie
search-ul nu mi-a folosit la nimic si nu e prima data cand patesc asta; acum sunt convins ca cineva care a urmarit forumul de mai mult timp stie cateva cuvinte cheie si o sa-mi dea peste nas; una peste alta n-am gasit mare lucru
cu topicul a fost invers: intai le-am facut pe celelalte si apoi a venit asta, dar cum ziceam intr-unul din ele, pot fi sterse; sper ca vede vreun moderator

schimbator moale: recunosc, exprimarea e aiurea
un schimbator ar trebui sa stea la punctul mort; al meu sta in zona moarta, adica tot ce e in jurul a ceea ce a fost odata punctul mort pe o raza de x centimetri (nu ma puneti sa aproximez acum) si de vreo 2 ori am patit ca in loc de treapta 2 sa intre in reversor; din treapta 1 trebuie sa dau exact in spate sa nimeresc 2; la cuplarea reversorului dau in scaun, dar problema asta a avut-o si tata la masina

azi n-am avut timp sa ma uit la ea, sper ca poate maine
brigada_diverse
uzuri la cutie...la legaturile dintre maneta si cutie(timonerie)
iti intra in marsarier ca nu e reglata patina de sub masina care limiteaza cursa manetei de viteze sa nu intre in marsarier decat la apasare, si nu din greseala cand tragi spre a 2-a

CandyMan13
a..si inca o chestie care tine mai mult de estetic decat functional pe care am adoptat'o la mine.Un arc de la acceleratie prins de schimbator(pe dedesubtul masinii) astfel incat atunci cand cuplez treapta 1 trag de schimbator spre mine,iar in timpul mersului nu topaie schimbatorul cum vrea el.Cred ca ati inteles ce am spus.
Referitor la problema lu' tata smile.gif asa avea si tatal meu la batranica lui din '77 iar din timonerie nu s'a rezolvat nimic incat am incalzit maneta schimbatorului deformand'o putin cat trebuia.Nu e recomandat da era era enervant tare.
brigada_diverse
aia cu arcu, pe lonjeron e prevazut loc sa bagi arcul si trebuie sa aiba arc, deci tu ai completat o lipsa , nu ai adaugat
nu arc de acc se pune, ci dala care tine sabotii de frana sau cele facute special pt asa cva
eurofighter
a venit buba
s-a oprit
la semafor, unde in alta parte?
si nu a mai vrut sa plece
norocul meu ca era ultimul semafor spre casa
asa ca mi-am luat haine de scandal si am incercat sa vad ce are
a plecat, dar nu tinea relantiul, dar in ture urca
apoi a murit iar si n-a mai vrut

simptome:
electromotorul invarte, pompa benzineste, in carburator ajunge benzina ca mi-era sa nu se inece, dar nu porneste
bobina era destul de calda, dar nu fierbinte

ce s-ar putea sa aiba:
jiclor infundat
scanteie prea slaba la bujii
bujii ude de la amestecul prea bogat cu care am mers zilele astea doua
n-am avut timp sa ma uit la ea mai mult ca am mers sa fac din acte si apoi m-a prins ploaia

o sa le iau usor pe fiecare sa vad unde e buba

cine imi poate spune si mie pas cu pas cum se regleaza amestecul?
sau macar sa ma directioneze catre un link, pentru ca search-ul iar nu mi-a fost de ajutor
merci din nou
scanteie slaba
brigada_diverse
las pe altcineva cu searchu, eu iti spun asa

pt scantee...rogi pe unu sa dea la cheie cand tii tu capatul de al fisa centrala care il scoti din capacul delco la 0,5 cm de un surub legat la masa..trebuie sa dea o scantee regulata, nu una acu, una peste 3 rotiti

daca se inneaca se vede ori cand e motoru pornit (e clapeta de acc uda la ralanti) ori cand e oprit(dai la codita pompei de benzina de mai multe ori si nu are voie sa se vada prin carburator curgand benzina)

jiglerul de ralanti il suflii, pt restul carburatorului de curatat...il turezi si pui mana pe adimise, ii dai voie sa respire(sa nu se opreasca)....s-a mai explicat metoda, sa puna cine gaseste cu searchu ca pana gasesc eu trece anul.

eurofighter
la asta cu scanteia exact asa ma gandeam si eu; sa iau fiecare fisa in parte si sa vad ce poate
procedura cu palma pe carburator am vazut-o live
dar cu amestecul?
PH-06-BOA
Amestecul(raportul), nu se regleaza, decat modificand jiglerele. Cantitatea se regleaza(e valabil numai la ralanti), din surubul de jos, sucesti in ambele parti, pana gasesti turatia cea mai mare, apoi reduci din surubul de la clapeta sub turatia de relanti, iar cauti maxima din cel de jos , si repeti, pana nu mai ai ce regla din cel de la clapeta, dar din cel de amestec (cel de jos) ai turatia normala de ralanti.Daca e prea mica, jiclorul de relanti e mic. Ori il maresti putin (e vorba de sutime), ori compensezi din surubul de la acceleratie . Normal, clapeta trebuie sa fie inchisa total, si asa cum a zis Cristi, sa fie uscata. Daca e umeda, ai nivel mare, nu tine cuiul, jiclorul principal e mare sau cel de franare mic, supapa de la sprit, nu tine bine. Cu fisa centrala, vezi daca merge platina si bobina. Pentru capac si celelalte fise, trebuie sa le scoti pe fiecare de la bujie. Daca masina a stat mai mult timp, e posibil sa fi ruginit cama, si "polizeaza" din pintenul izolator al platinei, facand ca in scurt timp, sa nu mai fie deschisa. La maneta, Cristi, faci confuzie cu arcul de saboti. E extrem de tare, si nici nu ajunge. Pune o patina, sau fa-o dintr-o tabla de 1,5 indoita pe latura care freaca maneta, pe o latime de 5mm , asa fel ca atunci cand tragi maneta spre picior, sa loveasca de patina (reglezi din cele doua suruburi de sustinere)si sa intre osor vit. 1si 2. Arcul se pune (nu neaparat), sa stea maneta, pe pozitia la vit. 3 si 4. Cand apesi maneta, pentru inapoi, boltul de la maneta, care freaca pe patina, trebuie sa treaca sub partea indoita a tablei, in cazul in care ai facut-o , si nu ai pus originala, dandu-ti voie sa bagi in treapta de mers inapoi, fara efort prea mare. Ai sa te insori, si nevasta , n-o sa poata sa apese. Furtunele, sa nu fie nici crapate, d-apoi sa curga. Placutele sa nu fie uzate trapezoidal, ca vor tine etrierul inclinat, la franare pistonul va iesi, dar nu se mai retrage, pentru ca va ingradi, cu atat mai mult, cu cat placutele sunt mai uzate. Atentie, daca cumperi noi, sa nu iei cu suportul metalic subtire ( 3 mm) , cauta normale ( cam de 5 mm). Deja e prea mult. Le mai pui pe forum, pe masura ce treci de astea.
brigada_diverse
nu fiecare fisa pt scantee...fisa centrala e de ajuns..sa vezi ce scantee ajunge la delco
roland
QUOTE(eurofighter @ 5 May 2009, 08:48)
intotdeauna am zis ca prima mea masina va fi o Berlina din '75  smile.gif
am gasit batranica din '74 si am luat-o ieri
*


De curiozitate... Nu ai avut bani de ceva mai nou? Injectie? Ca batranica o sa-ti dea multe batai de cap...
Bine, e posibil sa fi pasionat si sa vrei sa inveti, nu e deloc o problema, e laudabil.
Intreb pentru ca eu nu mai am vreme nici sa ma duc s-o spal... copil mic, servici, etc... Am alte prioritati acum...
eurofighter
de fapt am vrut subiect pentru Rabla
o sa merg cu ea doar in perioada in care trebuie sa rezolv cu creditul
inca nu m-am hotarat ce voi lua

revevnind la problemele masinii
m-am dus azi la ea pus pe treaba cu instructiunile de la PH-06-BOA
i-am dat o cheie, a pornit impecabil la "sfert de cheie"
relantiul stabil, motorul mergea rotund
m-am invartit pe aici ceva timp si merge la fel
parca nici nu mai e turata
ori e zona crepusculara, ori au venit piticii peste noapte, nu-mi pot explica
ramana insa valabila explicatia aia cu bujiile ude care poate s-au uscat peste noapte si inca n-au avut timp sa se ude iar
conducta de benzina care ajunge la carburator picura
am taiat o bucata din ea, i-am pus si un colier, am fortat usor stutul metalic ce intra in carburator si astept urmarea
mai vedem maine ca iar a inceput ploaia
PH-06-BOA
Am zis toate, sa se convinga ca nu e vr-una intrerupta, sau plot crapat la capac, care ar da cu intermitente. O verificare.
sorin1983
QUOTE(cristitranca @ 6 May 2009, 15:26)
...
nu arc de acc se pune, ci dala care tine sabotii de frana sau cele facute special pt asa cva...
*


pune tu d-ala de saboti sa vedem cum il intinzi si cum o sa il folosesti. se poate folosi cel de la acceleratie fara probleme.
eurofighter
dupa ce s-a oprit ploaia am zis sa vad ce pot sa-i mai fac
am desfacut farul dreapta fata, am incercat vreo 3 becuri si faza scurta tot nu merge; probabil e cablul intrerupt; inca n-am gasit o solutie
am descoperit de ce nu merge indicatorul de combustibil
voiam sa pun firele la masa sa vad daca imi indica ceva
surpriza! nu era nici un fir!
nici n-am mai desfacut capacul sa vad daca am plutitorul si tot mecanismul aferent
bornele sunt vopsite in culoarea rezervorului, deci sunt convins ca de mult nu mai sunt firele acolo

daca ar fi totusi sa pun eu firele, unde le leg in bord?
bygy007
pe undeva trebuie sa ai un fir care vine la manunchiul de fire care se duce la lampile spate si ptebuie sa fie pe acolo de obicei este intr-un varnis , de la rezervor se duce la bord la ceasul de benzina
neamtzu25
la mine nu mergea uneori faza scurta din cauza blocului..daca ii trageam 2-3 claxoane se mai aprindea:)
Mr_Devil83
QUOTE(sorin1983 @ 7 May 2009, 17:08)
pune tu d-ala de saboti sa vedem cum il intinzi si cum o sa il folosesti. se poate folosi cel de la acceleratie fara probleme.
*



Lasa ca am pus eu azi unul mai gros decat ala de saboti si e beton. Singurul inconvenient este ca trebuie sa trag mai tare putin de schimbator pentru a o baga in marsarier. Dar imi place feelingul.
brigada_diverse
QUOTE(sorin1983 @ 7 May 2009, 17:08)
pune tu d-ala de saboti sa vedem cum il intinzi si cum o sa il folosesti. se poate folosi cel de la acceleratie fara probleme.
*



tu crezi ca il intinzi cu o surubelnita sau cu mana? citeste capitolul parghii si mai vorbim

oricum sunt arcuri speciale de cumparat la pret de juma de bere.....
Robagorib
QUOTE(eurofighter @ 7 May 2009, 14:42)
de fapt am vrut subiect pentru Rabla
o sa merg cu ea doar in perioada in care trebuie sa rezolv cu creditul
inca nu m-am hotarat ce voi lua

revevnind la problemele masinii
m-am dus azi la ea pus pe treaba cu instructiunile de la PH-06-BOA
i-am dat o cheie, a pornit impecabil la "sfert de cheie"
relantiul stabil, motorul mergea rotund
m-am invartit pe aici ceva timp si merge la fel
parca nici nu mai e turata
ori e zona crepusculara, ori au venit piticii peste noapte, nu-mi pot explica
ramana insa valabila explicatia aia cu bujiile ude care poate s-au uscat peste noapte si inca n-au avut timp sa se ude iar
conducta de benzina care ajunge la carburator picura
am taiat o bucata din ea, i-am pus si un colier, am fortat usor stutul metalic ce intra in carburator si astept urmarea
mai vedem maine ca iar a inceput ploaia
*



Din cate stiu eu, ca sa poti beneficia de Rabla tre sa ai rabla pe numele tau timp de 2 ani...
Sper sa ma-nsel, dar din cate stiu eu, asa este...
argon
te inseli, asa era cand a inceput programul acum cativa ani.
PH-06-BOA
Arcul de saboti, e bun in pantaloni mai tarziu , cand s-o inmuia originalul.Sub masina n-ar trebui arc. Dar pentru ca nu oricine isi poate imagina cum si ce lucreaza acolo, s-a apelet la acel arc, sa tina maneta pe pozitia vitezelor 3-4 , probabil ca astea sunt cele mai des folosite. Oare? Daca pui unul tare, va freca cautatorul intre furci pana uzeaza si va ramane blocat intr-o viteza candva. Asa ca e mai bine fara. Daca maneta vibreaza inseamna ca e masina de dama. Ia-ti una barbateasca, sau schimba-i tampoanele si echilibreaza rotile.
roland
Adica vrei sa zici ca aia de la Dacia bateau campii?
Ca e un arc acolo din fabricatie! Arc special pt. asa ceva.
lethal88
pune si tu poze cu masina..
eurofighter
inca n-am rezolvat cu amestecul
am plecat la Brasov sambata seara
am facut plinul la un Petrom pe undeva pe langa casa si am plecat
rovigneta nu am gasit la Petromul respectiv; aveau numai pentru utilitare
la OMV-ul de la Baneasa le vindeau numai intre 8 si 20
am gasit abia la un MOL pe DN1
de la Brasov am mers la Sanpetru, la vreo 5 km
la plecare am facut iar plinul prin Brasov pe undeva
au intrat 13 litri
sunt foarte multumit de consum
la intoarcere am facut pana pe dreapta fata in Ploiesti
normal ca un prezon era intepenit si am rupt coarba
cea de la Matiz nu se potriveste; aceeasi poveste si cu una de Volvo
m-a ajutat tot un sofer de Dacie care oprise la semafor
ii multumesc foarte mult
avea o cheie solida de tot si extensibila sa fie bratul mare; a mers din prima
azi am gasit la Auchan si am luat si eu; e vreo 22 de lei

am primit un pont cu carburatorul:
sa-l desfac si sa stabilesc nivelul plutitorului la o distanta egala cu diametrul unei tigari
probabil voi face si operatiunea asta
inca n-am incercat metoda lui PH-06-BOA, pentru ca nu sunt lamurit cum e cu surubul de sus si cel de jos
baranga
QUOTE(eurofighter @ 11 May 2009, 22:53)
am primit un pont cu carburatorul:
sa-l desfac si sa stabilesc nivelul plutitorului la o distanta egala cu diametrul unei tigari
probabil voi face si operatiunea asta
inca n-am incercat metoda lui PH-06-BOA, pentru ca nu sunt lamurit cum e cu surubul de sus si cel de jos
*



pontul cu tigarea nu e pont;mai bine in locul tigarii folosesti un spiral de 7mm pentru cota A,si un spiral de 13mm pentru cota B;iti pun si un desen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.