Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aerul conditionat nu functioneaza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
avluci
Indraznesc sa deschid un nou topic, deoarece cautarea in forum nu a dat rezultate sad.gif
De catva timp nu mai merge aerul conditionat, nici beculetul nu se mai aprinde.
Se pare ca este o problema electrica, pentru ca am fost la un frigotehnist si mi-a spus ca nu trebuie completat cu freon si ca i se pare ca butonul nu cupleaza.
Poate fi ceva de la sigurante, sau altceva mai grav, gen compresorul?
Maskatu
Ai verificat si tu siguranta de la ac? Daca nu se aprinde nici becul si totul e mort, se poate sa fie o problema electrica. Daca pornea si uruia sau batea, aia era altceva. Verifica siguranta de la ac. Sau poate ca ai un fir intrerupt.
driverx
1. Siguranta prajita
2. Butonul din panou bulit.

Nu ai fi primul. Am tot puricat loganul colegului nostru testike si i-am spus ca altceva in afara de boton/cablaj nu prea are ce sa fie. A fost in service si i-au schimbat tot panoul de la climatizare. Dar....trebuie studiat inainte.
alindrgn
iluminarea butonului nu ar trebui sa aibe legatura cu functinarea. eu asa stiu, la fel cum e la butoanele de la geamuri. verifica siguranta prima data. tot ce tine de partea electrica si pare defect, se incepe cu verificarea sigurantelor.
klaus
Probabil butonul.

Legat de iluminare, daca butonul e defect nu se aprinde ledul. NU are nici o treaba ledul cu iluminarea altor butoane (ledul se aprinde si cand e pozitia stinsa, el indica functionarea AC-ului nu pozitia aprinsa cum e la butoanele de la geamuri)
klax
Si eu zic butonul defect.
avluci
Am verificat siguranta, e OK.
Daca butonul e defect, care e solutia?
Trebuie dusa la service? Sau se poate rezolva si altfel?
wellerwells
Aceeasi problema o are si un prieten. A schimbat, in garantie, de 3 ori panoul de comenzi climatizare. Acum a iesit din garantie si m-am apucat de surubarit. Am gasit o dioda "prajita" pe montaj. Am inlocuit acea dioda...rezultatul...s-a "prajit" instantaneu cand am dat drumu la AC. Mi s-a spus ca exista un consumator, la GMV sau la ventilatorul din habitaclu. Cand o sa ii dau de cap va dau de stire.
boobybooby23
poi in momentu in repornesti AC-ul obligatoriu ai si ventilatia pornita (logic)si porneste si GMV-ul deci ai avea 2 consumatori dar acestia au cablaj separat
cristi.c
Am si eu probleme cu butonul respectiv. Problema este ca cei de la service mi-au spus ca trebuie schimbat cu totul si asta inseamna in jur de 400 ron. Exista cumva o alternativa? Nu se poate schimba doar acel buton? Multumesc.
bobo77
La ce te referi cind spui cu totul? ca nu-mi dau seama.
boobybooby23
tot panoul de comanda presupun,nu?
klaus
Ba da, se desface comanda de climatizare (sunt multi pe aici care au facut-o ca sa schimbe iluminarea) si se schimba butonul. Cei din service insa nu se pricep la asa ceva
cristi.c
@bobo77 @boobybooby23 - este vorba despre panoul de comanda.


@klaus - multumesc. Acum voi sti ce se vorbesc cu oamenii.

Dar data tot sunteti ata de amabili (si raspundeti repede smile.gif ) ... in acelasi timp baietii din service au descoperit ca radiatorul de racire (scuze dar nu stiu cum sa-l denumesc altfel) este spart. Aveti idee daca se poate repara sa lipi?

Multumesc inca o data pentru ajutor si promptitudine. smile.gif.
IRONICK
QUOTE(cristi.c @ 23 Jun 2009, 21:06)
Nu se poate schimba doar acel buton?
Ba da!

[attachmentid=1627533269] [attachmentid=1627533270]

Modelul cu cablaj alb este din 2005.
cristi.c
@ IRONIK - multumesc.
boobybooby23
nu se repara radiatorul de racire,se inlocuieste,poate ai casco il inlocuiesti pe asigurare sau alt tip de asigurare
IRONICK
QUOTE(cristi.c @ 23 Jun 2009, 22:20)
... in acelasi timp baietii din service au descoperit ca radiatorul de racire (scuze dar nu stiu cum sa-l denumesc altfel) este spart
Ce radiator de racire? Ca acolo sunt doua, unul pentru lichidul de racire al motorului si altul pentru aerul conditionat, adica condensatorul.
boobybooby23
cum se cheama ala de AC? "condensator" ,iartama dar se cheama condensor
IRONICK
Da, corect. Nu stiu ce dracu am avut de am scris asa.
cristi.c
Este vorba despre condensor. Am ajuns la service pentru o verificare a instalatiei si o incarcare cu freon dar cand au verificat etansarea, instalatia avea "scurgeri". Asa ca au introdus o cantitate redusa de freon impreuna cu o substanta care este vizibila in spectru UV. Asa au descoperit ca acel radiator (condensor) este spart.

Maine urmeaza sa primesc o oferta de pret pentru toata lucrarea si nu am vrut sa pic de fraier. Asa ca ajutorul vostru este binevenit. Multumesc.
IRONICK
Pai atunci este un pic teapa schimbarea panoului de bord. Daca este spart si nu este presiune minima in instalatie, atunci ecu nu autorizeaza pornirea ac-ului. Ledul de pe panou se aprinde cand apesi butonul?
cristi.c
Led-ul nu se aprinde iar butonul nu mai ramane "apasat" (asta am uitat sa precizez). De fapt au fost cateva momente in care ledul s-a aprins la apasare dar butonul nu a ramas in pozitia pornit. Masina a fost pe mana unor colegi "priceputi"... Iar acum eu trebuie sa dreg oalele...

Dar oricum, acum nu voi accepta schimbarea intregului panou...Multumesc.
klaus
Condensorul spart - pa si pussy, altul nou.
cristi.c
Ok. Astept sa vad ce oferta imi vor face dupa care ma decid ce fac. Oricum am sa va spun ce am rezolvat. Multumesc.
boobybooby23
cred ca vre-o 300 de lei 300 si ceva ,depinde de service
cristi.c
Azi am fost contactat... 1300 lei - toata afacerea adica: schimbat condensor, inlocuit consola (nu doar butonul), incarcare cu freon si manopera... Asa ca mai caut... smile.gif
boobybooby23
succes
rratzoiusexos
o intrebare legata de zgomot de obiecte intrate in circuit ul de ac...mai exact in aeroterma..cum se curata aeroterma?ca zornaie ceva in ea,si e greu accesul(eu am solenza scala si am inteles ca e la fel aeroterma)...pe sectiunea de solenza nu prea e mare lucru....zornaie in partea din stanga filtrului de polen


IRONICK
Pai trebuie sa ajungi la ventilator. La Solenza nu cum se poate ajunge la "turbina" respectiva, la Logan este cat de cat usor, ca este in partea de jos a bordului.
cristi_vb
Vin si eu cu o problema: apas butonul, se aprinde becul, se modifica un pic turatia motorului dar nu se cupleaza compresorul. Ce naiba o avea?
wellerwells
Salut baieti! La mine s-a rezolvat dilema. Dupa cum v-am mai spus, in cazul meu, panoul de comanda climatizare (cel cu butonul ac, treptele de viteza ale ventilatorului, cald-rece, directionare flux aer) a fos schimbat de 3 ori in garantie. Dupa ce a iesit din garantie am desfacut eu acel panou si am gasit dioda de langa buton impuscata. Am schimbat acea dioda si cand am pornit s-a impuscat aproape instantaneu. Am fost cu masina la service Dacia si au remediat defectul. Problema era cablajul de la ventilatorul din habitaclu care trecea pe langa unitatea de comanda a injectiei. Aceasta a vibrat si in timp a "ros" cablu si "dadea la masa". Cablajul a fost refacut si dioda inlocuita. Functioneaza si azi.
Bejenaru Ionut
Salutare. Revin in actualitate cu o problema la aerul conditionat. Cum a spus si colegul cristi_bv, apas butonul, se aprinde becul, se modifica turatia dar nu cupleaza compresorul. Precizez faptul ca presiune in instalatie este (am verificat azi), ventilatorul de racire functioneaza, ambreiajul compresorului la fel si de ceva vreme afara sunt temperaturi cu plus. Care ar putea fi problema? Am verificat releele corespunzatoare gmv-ului si ambreiajului, sunt bune amandoua.Am legat pe direct si gmv-ul si ambreiajul si asa functioneaza. Si mai am doua intrebari:
1.compresorul de la ac si gmv-ul sunt dependente unul fata de celalalt? Adica daca ambreiajul nu cupleaza nu cupleaza nici gmv-ul si invers daca nu merge gmv-ul nu cupleaza ambreiajul?
2. poate cineva sa-mi dea si mie schema legaturilor releelor si sigurantelor din compartimentul motor la un logan diesel?


P.S. Inca o chestiune: la o verificare de rutina cu ddt-ul la rubrica IO Control `unde se verifica mai multe chestii daca functioneaza, la fan1 relay, fan2 relay si ac relay nu se intampla nimic; ar trebui sa cupleze de cate ori ii dai comanda; acum vreo 2 luni cupla fiecare. Mersi mult si o seara buna.

P.S.S. Cat ar trfebui sa fie presiunea in instalatia de ac?La mine cu ddt arata 3.8 bar.
Bejenaru Ionut
Chiar nu are nimeni schema de la sigurantele din compartimentul motor de la diesel?
Macar cu asta ajutati un om sarman... blush.gif 1zhelp00.gif console.gif
Tossi
La meganul meu cel putin, si sigur si la altele, daca temperatura este scazuta nu va porni compresorul.
ZLATE58
dati un test static si vor merge toate brici
Bejenaru Ionut
Nu inteleg, ce e cu acel test static domnule zlate si de ce trebuie facut?

Azi au fost temperaturi cu mult peste zero grade, cred ca au fost ceva pe la vreo 7-8 grade deci trebuia sa porneasca zic eu.
IRONICK
il gasesti la routine in ddt, se aude clac-clac de la relee si gata
Bejenaru Ionut
Multumesc mult de raspuns ironick. Hmmm... se pare ca am ceva probleme ca am facut de multe ori acest static test si nu prea se aude nici un clanc de releu.
ZLATE58
uce injectie intra in regim de avarie
daca testul static cu ddt nu merge cu clipul va merge sigur
Bejenaru Ionut
Am rezolvat problema cu aerul conditionat. Domnule Zlate sunteti meserias, tot respectu pentru dumneavoastra. A fost ce ati spus aseara.Mai rar meseriasi ca dumneavoastra. O zi buna tuturor.


Off topic: cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana; am vrut sa schimb si sabotii dar nu am mai avut timp. Placutele de pe partea dreapta mai aveau vreo 3 mm de material iar de pe stanga vreo 5.
boobybooby23
cati kilometri ai cu masina de vrei sa schimbi sabotii?
Bejenaru Ionut
64000
hrares
Am logan 1.6 MPI Ambition din 2005. S-au cam ars ledurile in consola centrala si la actionarea butonului de aer conditionat se aprindea ledul cat timp tineam apasat dar nu porneste aerul conditionat. Am fost la service Dacia mi-au schimbat vreo doua leduri la consola insa au zis ca butonul pentru aer conditionat este stricat si ca nu il au pe stoc dar si ca costa cam 700 lei. ( Instalatie e functionabila, doar butonul e defect) Vroiam sa schimb si ledul la butoanele de actionare a geamurilor pe fata ca s-au ars dar mi-au zis ca si acestea se schimba tot butonul si ca e peste 200 lei unul. Stie cineva cum se numeste butonul pentru aer conditionat... ca sa il caut pe net, sau daca imi puteti spune niste preturi, unde gasesc sau daca este cineva pe-aici care sa mi le schimbe ( repare) Se merita sa caut pe la dezmembrari? Totusi, 700 lei pentru un comutator mi se pare enorm. Multumesc.
mikey_gtx
hrares,
pe consola centrala singurul led este cel de AC. restul sunt becuri chioare. ia legatura cu unul din colegii din bucuresti sa iti puna leduri cu care nu mai ai probleme sau sa iti schimbe becurile incandescente cu altele. dsign zicea mai demult ca are o plasa intreaga de becuri de-alea.
nu are rost sa cumperi un buton intreg doar pt ca s-a ars becul. iar in legatura cu comutatorul de AC, se poate schimba, se gasesc comutatoare echivalente la magazinele de piese electronice.
bobo77
QUOTE(hrares @ 26 Apr 2011, 14:06)
Vroiam sa schimb si ledul la butoanele de actionare a geamurilor pe fata ca s-au ars dar mi-au zis ca si acestea se schimba tot butonul si ca e peste 200 lei unul. 
*


Cata nesimtire...atat ti-au cerut sa-ti schimbe butonul? la bursa este 20 lei unul din asta chior, dar vezi ca se poatenschimba becul (nu in service dacia) sau schimba cu leduri.
hrares
Multumesc de raspunsuri. Am fost la un service nonDacia si au zis ca nu se baga la consola si apoi am mers la reprezentanta Dacia
.... va rog cine se pricepe sau daca stiti vre-un meserias care sa imi schimbe butonul de la aer conditionat sa imi dea un pm. Sa fie in Bucuresti. Vine vara si nu merge "racoarea"
hrares
ok, daca nu stiti in Bucuresti....astept propuneri si din alte orase sa vad cum ajung.
sobolan
la mine a pornit AC-ul si la -5grade la logan....ce senzori ? e AC manual nu clima....
klaus
Crezi tu ca a pornit. Doar ti s-a aprins becul, nu ti-a pornit AC-ul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.