De curand am schimbat motorul si am ceva probleme cu un culbutor care se aude la o turatie mai mare. Problema este ca mam documentat in legatura cu reglarea culbutoriulor ...... am cumparat o lera .....dar nu reusesc sa gasesc punctul de pe volanta.
Mai este vreo posibilitate de al gasi ?????
6 May 2009, 17:22: placa de presiune + disc ambreaj si motorul sunt de 1400 si nu mai e ca inaite .....cutia de viteze este cu 4 trepte.....probabil sa fie vreo problema cu fereastra de vizitare ???
AutoVic
7 May 2009, 19:21
Reglarea culbutorilor poti sa o faci si prin alta metoda: Dai bujiile afara si bagi o surubelnita in fiecare "gaura" dupa schema de reglaj bineinteles, invarti motorul manual (de ventilator daca nu cumva ai electroventilator), incet pana ajunge capul pistonului in contact cu surubelnita si apoi reglezi dupa schema distantele.
Pistonul face o cursa mai mare decat iti permite metoda "surubelnitei" asa ca poti sa il invarti mai mult, iar daca ai lumina se vede la ochiul liber pana unde urca pistonul.
Bataia poate fi din motor nu obligatoriu din culbutori, dar totusi regleaza-i...
Spor!
PH-06-BOA
7 May 2009, 20:08
Tu crezi ca pe acestia din link-ul de mai jos ii reglez cu lera? ) La mana,ca poate sa fie concave cozile la supape si culbutorii , si iti da eroare ...
7 May 2009, 20:13: Vezi ca pistonul poate fi in 2 faze sus ! ( una e faza de compresie - unde se poate regla ; si una e de evacuare )
7 May 2009, 20:17: E mai corect sa te orientezi dupa luleaua de la delcou , in dreptul plotului care este , culbutorii acelui cilindru ii reglezi ( exemplu : Daca luleaua e in dreptul fisei 1 , reglezi la cilindrul 1 ; rotind o jumatate de tura de elice luleaua ajunge in dreptul lui 3 si vei regla cilindrul 3 s.a.m.d ) .
AutoVic
7 May 2009, 20:41
Interesanta metoda, o s-o iau in calcult
Ce motor e in clipurile de mai sus, e enorm!
varu_vyyp
7 May 2009, 20:45
Astazi mam apucat de reglat culbutori, am aplicat cea mai tare metoda. Am scos bujiile, la delcou nu am umblat la nik, doar am scos fisele cu exceptia celei de la pistonul 1 unde am pus bujia in fisa si am lasato afara. Am invartit de motor pana a dat scante ( din spusele unui meserias acuma ar trebuie sa vad in camera de vizitare semnul de pe volanta ) din pozitia asta am inceput sa reglez .....nu mai stiu cum ca am avut lectia scrisa pe o hartie. Dupa ce am terminat am pornit motorul, bineinteles ca a luato la sefert , am reglat relantiul foarte mic si am remarcat ca merge mai bine ca inainte, nu merge intrerupt, nu vibreaza . Inainte se auzeau numai la o turatie mai mare si daca era motorul incins. Maine am ceva treaba si o sa o incing sper sa nu mai bata....nu era o batae mare dar e mai bn sa meraga cum trebue....
7 May 2009, 20:53: PH 06 BOA zimi si mie metoda asta cu luleaua daca o stii ca e mult mai simpla si cred ca e si buna.
Mr_Devil83
7 May 2009, 21:00
luleaua pe plotul 1, reglezi jocurile la cilindrul 1, pe 2, la cilindrul 2 si tot asa pana la 4
AutoVic
7 May 2009, 21:01
Nu ma bag la metoda cu luleaua, il las pe PH 06 BOA , dar metoda cu bujia cred ca e si mai precisa, scanteia se produce la fix cat sa reglezi...
Spor!
varu_vyyp
7 May 2009, 21:11
legat de culbutori sunt foarte lamurit ....VA MULTUMESC PENTRU SFATURI!!! mai am o problema .....cum se poate schimba becul de la bara sapate care lumineaza numarul de inamtriculare....are cineva idee????
Mr_Devil83
7 May 2009, 21:12
pai la masina ta din cate imi amintesc eu se da jos capacul lampii,care e prins in 2 suruburi...
varu_vyyp
7 May 2009, 21:16
lampa are numai 2 suruburi de prindere in bara si sunt ruginite, le desfac greu ca nu am surbelnita in cruce. Are un papuc jos unde vine firul nu se poate pe acolo ....nu are un sitem .... E obligatoriu sa o dau jos ?
Mr_Devil83
7 May 2009, 21:23
nu are nici un sistem acolo din cate imiamintesc eu. Nu ma duc la ora asta afara sa dau jos lampa sa verific dar in vara cand le-am vopsit am dat-o jos si sunt 88% sigur ca trebuie sa desfaci alea 2 holzsuruburi ca sa poti schimba becul. E un bec de 4w, ca cel de pozitii.
varu_vyyp
7 May 2009, 21:28
Cand am schimbat bara veche mergea becul, am uita sa verific becul de pe bara asta Am arucat bara cu tot cu lampa si inaite de asta am tras de papucul ala pama lam crapat......acuma nu pot sa fac la fel Mc ptr sfat!
Mr_Devil83
7 May 2009, 21:40
daca is varza foloseste bormasina...
varu_vyyp
7 May 2009, 22:06
problema e ca sunt la scoala nu sunt acasa ..... nu prea am scule la mn oricum o sa incerc sa le desfac......am intrebat sa nu il stric si pe asta.
Adrian_Boy
8 May 2009, 15:26
Trebuie sa dai cele doua holsuruburi jos, ca sa poti schimba becul din bara.
PH-06-BOA
8 May 2009, 21:42
Cum ai facut cu fisa, e acelasi lucru ca si cu luleaua, numai ca la fisa mai vezi si scanteia si e mai la fix, dar e incomod sa pui bujie, sa pui contact, vei tine platina sub sarcina, bobina se incalzeste... Asa, luleaua, indica plotul de la 1 (plaja de rotatie e destul de mare, nu necesita precizie stricta). AutoVic, de ce sa nu te bagi? Daca nu-ti spui parerea, nici nu ai cum sa te verifici. Daca nu ai idei , inseamna ca te lasi condus, ceea ce nu e prea bine.Daca faci de unul singur, ai putea sa dai gres. Eu am pretentia sa cred, ca stiu multe, si totusi mi-ar trebui, de multe ori p-atatea.Ati vazut clipurile(ieri le-am facut), acolo nu se greseste.
Minel
8 May 2009, 22:35
QUOTE(AutoVic @ 7 May 2009, 21:41)
Ce motor e in clipurile de mai sus, e enorm!
Parca ar fi de locomotiva ....
cristi74
12 May 2009, 18:35
Ca sa vezi semnul de la volanta trebuie sa te uiti prin gaura. Se vad dintii iar la un moment dat vei vedea o crestatura. Te poti ghida si dupa lulea cand se apropie semnul, scoti capacul delcou si trebuie contactul lulelei sa ajunga in dreptul fisei nr1
PH-06-BOA
15 May 2009, 23:02
Nu e nevoie de volanta, si apoi, nu conteaza nici de la care capat numeri. E totuna. Gresesc? De ce?
15 May 2009, 23:03: Nu e nevoie de volanta, si apoi, nu conteaza nici de la care capat numeri. E totuna. Gresesc? De ce?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.