Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglaje delcou
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
freeman30
Stie cineva in ce anume consta reglajul pe banc al avansului centrifugal de la delcou?Asta avand in vedere ca nu are decat 2 talere si 2 arculete.Intreb deoarece am citit ca delcoul de la Dacia 1.3/1.4 difera de cel de la Dacia cu motor de 1.6 prin reglajele de la avansul vacumatic si centrifugal.Eu am facut o prostie si vreau sa stiu daca o pot remedia .Sunt service-uri care fac astfel de reglaje,sau trebuie sa cumpar un ax complet dar cu reglaje de 1.6 ?
andu911
fii mai explicit...ce ai facut acolo...poate stie cineva sa te ajute
Dyda
Batrine daca ai umblat la arcurile de la talere deja ai modificfat caracteristicile acestora si fara stand fff greu le mai aduci in plaja. Un asemenea stand nu prea renteaza sa-l ai ca investitie ptr ca la 5-6 piese reglate pe an nu stiu ce beneficii aduce si in cit timp il amortizezi. Asa ca ax nou si atentie la montare. La avans vacuumatic fii atent la rozeta excentrica daca se mai cunoaste urma de vopsea in pozitia initiala si adul la loc
cristidb
Diferenta dintre 1,4 si 1,6 nu consta doar in reglaje. Arcurile sunt diferite.
Se poate rega fara banc, dar nu e usor.
Reglajele se fac prin indoirea tablelor de care sunt prinse arcurile.
Pentru inceput regleaza aceste table incat primul arc sa fie intins dar nu tensionat!! iar al doilea sa actioneze in ultima treime a cursei axului. Asta e punctul de plecare.
Pune avansul vacuumatic cum a fost initial, se regleaza mai tarziu.
Regleaza distanta la platina si avansul static initial (cu becul).
Dupa asta se face proba accelerand in treapta a 3-a de la 1000 la 5000 de ture.
Nu trebuie sa auzi detonatii. Daca auzi detonatii intre 2000-3000 rpm mai intinzi putin primul arc. Atentie nu mult! Se poate face cu o surubelnita fara a demonta delcoul. se roteste pana se poate vedea arcul.
Daca apar detonatii dupa 3000 rpm mai intinzi putin arcul al doilea(cel care actioneaz in ultima treime).
Acum se regleaza avansul vacuumatic. El trebuie sa fie cat mai mare pentru ca motorul sa fie mai elastic si pentru economie. Se roteste rozeta in sensul detensionarii ascului, dupa care se strange cate un dinte pana cand in frana de motor nu se aud rateuri. Daca la relanti nu merge rotund dupa asta se mai strange un dinte.
Acum se mai verifica inca o data avansul centrifugal, cu avansul vacuumatic reglat.
Daca motorul are un zgomot gros si nu trage bine la o anumita turatie inseamna ca avansul e mic. Se slabaste putin arcul corespunzator.
Metoda asta e destul de buna, iar daca arcurile nu sunt decalibrate si axul nu are joc ar trebui sa se ajunga la rezultate bune.
Inainte de toate e recomandat sa se spele cu benzina delcoul, si sa se unga apoi cu ulei. Niciodata cu vaselina pentru ca se intareste cu timpul.
Succes!
freeman30
Ce am facut? smile.gif Cand am cumparat Nova la sugestia unui "mecanic" de bloc ,am schimbat delcourile de la berlina mea pe care ulterior am vandut-o sad.gif .Si asa am ramas cu delcoul de 1300.Problema e ca nu prea simte avansul ,cand dau dreapta sau stanga nu se simt cresteri de turatii.Dar in rest merge ,dar ca naiba....la relanti are un tremurat .
Multumesc pt raspunsuri ,voi incerca sa umblu la el....daca nu altul (350.000).
incubus
Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"...
valioglu
Cumpara un delcou nou, daca crezi ca cel pe care il ai e naspa. Nu te chinui cu reglaje pentru ca oricum nu il scoti bine daca e mai vechi pentru ca piesele care il compun NU sunt de calitate. Nu cred ca vei gasi un meserias care sa se chinuie cateva ore ca sa-l faca cum scrie la carte. Nu fa reglaje de genul da-l un pic mai mare sau un pic mai mic etc. etc.
Gandeste-te ca daca consuma juma de litru in plus cu delcoul pe care il ai acum se amortizeaza destul de repede cel nou, plus ca ai un confort mai bun la conducere (care merita banii).
E un ansamblu destul de arhaic si destul de prost facut in zilele noastre pentru ca sa te chinui. Trebuie sa cumperi bucsele pentru ax, axul cu tot ansamblul centrifugal, seibile antifrictiune daca tot umbli, sa reglezi avansul vacuumatic (o belea mai mare decat iti inchipui - ia manualul sa vezi), membrana capsulei trebuie sa fie intreaga, schimbi si tu platina si condensatorul daca tot te apuci si poti avea surpriza foarte dezamagitoare sa vezi ca nu merge super bine la final sau ciupeste un pic de benzina in plus.
De asemenea, vezi ca se gaseau la un moment dat axe cu ansamblu centrifugal care nu aveau data gaura pentru stift. Daca gaura pe care trebuia sa o dai era decalata cu cateva grade se decala tot ansamblul, ca sa nu mai vorbim de dificultatea operatiunii de a gauri un ax tratat.
E parerea mea desigur - eu asi cumpara un delcou nou si dupa cele cinci minute cat mi-ar lua sa-l schimb asi bea o bere gandindu-ma ce munca am scutit.
Suntem prea saraci ca sa ne carpim. smile.gif
freeman30
pai asa am si facut,am gasit la 900.000 mii ,unul nou cu garantie (in stoc pe pretul vechi!!!!) la un magazin in Militari.Merge bine acum numai ca la carbotestul pe care l-am facut i-am sugerat mecanicului sa mi-o regleze pe consumul minim si acum abia ma tarai.....(Am carburator monocorp)Multumesc pt sugestii
stasi
imi explica va rog cineva cum se monteaza un delcou nou? mi l-am stricat pe-al meu de destept ce-am fost.
cristidb
QUOTE(incubus @ 9 Apr 2005, 22:44)
Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"...
*



La 1400 si 1600 sunt diferite. La 1300 nu stiu cum sunt. Diferenta e vizibila.
diaconuliviu
QUOTE(cristidb @ 20 Apr 2005, 09:42)
La 1400 si 1600 sunt diferite. La 1300 nu stiu cum sunt. Diferenta e vizibila.
*



Omul se referea cred la arcul 1 si arcul 2 daca-s diferite intre ele.

In teoria aprinderilor se spunea ca cele doua arcuri is intr-adevar diferite, incit panta curbei de avans sa se schimbe la o anumita turatie, adica sa fie doua segmente de dreapta (asta facindu-se prin intrarea celui de-al doilea arc mai tirziu, in a treia parte a cursei).
Totusi, daca iei un tabel cu datele avans/turatie si il transpui in grafic se vede o singura dreapta plafonata la o anumita turatie.

Ai cumva acea "curba" formata din doua segmente?
Daca da, imi dai si mie datele?

A, da, curbele de avans is diferite la toate cele trei delcouri
Dyda
QUOTE(stasi @ 19 Apr 2005, 21:57)
imi explica va rog cineva cum se monteaza un delcou nou? mi l-am stricat pe-al meu de destept ce-am fost.
*



Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou

QUOTE(incubus @ 9 Apr 2005, 19:44)
Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"...
*



La motorul de 1300 arcurile sunt identice, la celelalte ( 1,4;1,6 arcurile sunt diferite - unul gros si unul subtire
stasi
QUOTE
Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou


s-a rezolvat.. credeam ca e mai complicat. am scos delcoul vechi, l-am pus pe cel nou in aceeasi pozitie si gata. auzisem ca e mai complicat. pana la urma am riscat si l-am pus de capul meu, cu sprijinul telefonic al lui paulp si al unui prieten.
paul zicea si el sa chem un mecanic. smile.gif
rtulea
salutare,
am si eu o intrebare legata de delcou si nu de reglarea lui. Asa ca scuze daca sunt off topic dar poate ma ajutati si pe mine.
Astfel, cand am reglat distanta intre platini am rotit usor de axul delcoului si am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. Acum eu va intreb daca este normala sau a facut un joc foarte mare acolo si trebuie sa-l schimb. Se poate schimba doar partea superioara, adica aceea cu camele pe el, si daca da, poate imi dati si niste idei cam cum trebuie procedat.
mersi mult.
elro
QUOTE(rtulea @ 21 Apr 2005, 15:17)
salutare,
am si eu o intrebare legata de delcou si nu de reglarea lui. Asa ca scuze daca sunt off topic dar poate ma ajutati si pe mine.
Astfel, cand am reglat distanta intre platini am rotit usor de axul delcoului si am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. Acum eu va intreb daca este normala sau a facut un joc foarte mare acolo si trebuie sa-l schimb. Se poate schimba doar partea superioara, adica aceea cu camele pe el, si daca da, poate imi dati si niste idei cam cum trebuie procedat.
mersi mult.
*



din cate stiu eu acea distanta este ok... wink.gif
mihai1677
Se poate sa ai joc in boltul din parte inferioara a delco-ului.
Se poate inlocui cu un bolt confectionat dintr-un bolt din acela care se impusca in peretii de beton (arata ca un cui la un capat si are filet), merge la fix.
diaconuliviu
QUOTE(rtulea @ 21 Apr 2005, 15:17)
[...] am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. [...]
*



Acea rotire este libera sau simti forta arcurilor?
Esti sigur ca e din pinion?
Daca da, se schimba ce e uzat, pinion si/sau boltul de care se vorbeste mai sus.

Dar e posibil sa arcurile sa fie intinse si sa ai o portiune in care ele au "cursa moarta", caz in care ori reglezi arcurile(curba de avans) ori inlocuiesti axul intreg.
rtulea
QUOTE(diaconuliviu @ 22 Apr 2005, 06:09)
Acea rotire este libera sau simti forta arcurilor?
Esti sigur ca e din pinion?
Daca da, se schimba ce e uzat, pinion si/sau boltul de care se vorbeste mai sus.

Dar e posibil sa arcurile sa fie intinse si sa ai o portiune in care ele au "cursa moarta", caz in care ori reglezi arcurile(curba de avans) ori inlocuiesti axul intreg.
*



Rotirea este libera si nu intampin nici unfel de rezistenta la rotire. Dar nu credeti ca este cam exagerat sa spunem ca s-a uzat boltul? Adica ce forta sa opuna la rotire axul delcoului (cel cu came) inafara de cele 250 gr forta de la arcul platinii mobile. In privinta arcurilor (de la avans) mie mi-a umblat un nene meste la ele si acum am pozitionat sectorul dintat la ultimul dinte, adica daca te uiti la delcou din stanga masinii sectorul este dat la maxim catre pistonul 1. O sa vad ce pot face cu boltul acela si porma va spun ce am rezolvat.
Mersi pentru raspuns.
Dyda
Care bolt se uzeaza? iacata aci un desen, ia pune degetul pe el,ca eu nu prea pricep. O chestie ce o uitai. Intrebarea era in ce consta reglajul pe banc. Apai spuneti-mi si mie unde mai gasiti banc pentru incercat si reglat delcou?
adt
QUOTE(Dyda @ 20 Apr 2005, 14:11)
Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou
La motorul de 1300 arcurile sunt identice, la celelalte ( 1,4;1,6 arcurile sunt diferite - unul  gros si unul subtire
*


Am doua delcouri tip 3230 (IV - 82), pentru motoare Dacia 1300.
Arcurile nu sint identice, m-am uitat la ambele delcouri, ca sa fiu sigur.
mihai1677
Dyda boltul de care vorbeam este notat cu 2 in figura data de tine.
mihu
QUOTE(Dyda @ 25 Apr 2005, 10:53)
Care bolt se uzeaza? iacata aci un desen, ia pune degetul pe el,ca eu nu prea pricep. O chestie ce o uitai. Intrebarea era in ce consta reglajul pe banc. Apai spuneti-mi si mie unde mai gasiti banc pentru incercat si reglat delcou?
*



La Sacele gasesti banc, acolo unde se fac de altfel, dar am auzit ca distractia costa cam 600-700k lei.
diaconuliviu
QUOTE(rtulea @ 25 Apr 2005, 08:01)
Rotirea este libera si nu intampin nici unfel de rezistenta la rotire. Dar nu credeti ca este cam exagerat sa spunem ca s-a uzat boltul? Adica ce forta sa opuna la rotire axul delcoului (cel cu came) inafara de cele 250 gr forta de la arcul platinii mobile. In privinta arcurilor (de la avans) mie mi-a umblat un nene meste la ele si acum am pozitionat sectorul dintat la ultimul dinte, adica daca te uiti la delcou din stanga masinii sectorul este dat la maxim catre pistonul 1. O sa vad ce pot face cu boltul acela si porma va spun ce am rezolvat.
Mersi pentru raspuns.
*



Acea cama dintata e de la avansul vacuumatic.
cind rotesti de axul cu camele (5 pe figura lui Dyda, partea de sus) trebuie sa simti o forta oponenta datorita celor doua arcuri (sint tot pe undeva pe 5 figura lui Dyda). Daca acea forta nu se simte, ai arcurile slage sau sarite. E posibil ca nenea sa fi indoit cele doua piese de tensionare a lor pina le-a slabit de tot.

Si acel bolt 2 (iarasi figura lui Dyda) se uzeaza, intr-adevar, eu il inlocuiesc cu o "coada" de burghiu. Dar, cu toata uzura lui, portiunea cu jocul generat de el este fara oponenta la rotire, urmind portiunea cu reactiune arcuri.
freeman30
700.000 mii ,pt reglaje delcou? mai bine cumperi un ax nou si un set de bucsi daca e cazul si toata treaba nu te costa mai mult de 400.000.
diaconuliviu
In carti avansul este dat sub forma: 2000 rpm ---- 11-14 grade...etc
La fel si la cel vacuumatic.
Care este cazul ideal intre cele doua valori?
mihai1677
Aceste valori sunt dat asa din cauza ca nu sunt doua delcouri care sa mearga dupa aceeasi curba, apoi este mai usor de reglat, apoi avansul centrifugal (mecanic) este cu efect integrator, oricum avansul dat de aceste dispozitive vacum+centifugal este departe de avansul de care are nevoie motorul. (deci concluzie curba este data cu o anuimita eroare pt ca ar fi prea greu sa faci un disp mecanic sa mearga perfect pt o perioada cat mai lunga).
diaconuliviu
Bine-bine, dar eu daca vreau sa fac unul cu controler? care valori is cele bune?
mihai1677
Curba de avans este determinata de depresiunea din galerie si turatia motorului. Daca masori depresiunea din galerie cu altceva decat capsula vacumatica cum ar debitmetru aer ajungi la o finete f. mare (la fel ca si la cele controlate de microprocesor, la injectie si aprindere integrala), dar dat fiid faptul ca folosim avansul vacumatic eu zic sa folosim o valoare mediana a curbei de avans centifugal. Apoi cu un senzor de detonatie sa facem o corectie in timp real. Printre altele si cifra octanica a benzinei face ca curba de avans sa se modifice. Deci in concluzie pt inceput zic sa folosim o valoare median a curbei de avans centrifugal.
diaconuliviu
QUOTE(mihai1677 @ 17 May 2005, 11:58)
Curba de avans este determinata de depresiunea din galerie si turatia motorului. Daca masori depresiunea din galerie cu altceva decat capsula vacumatica cum ar debitmetru aer ajungi la o finete f. mare (la fel ca si la cele controlate de microprocesor, la injectie si aprindere integrala), dar dat fiid faptul ca folosim avansul vacumatic eu zic sa folosim o valoare mediana a curbei de avans centifugal. Apoi cu un senzor de detonatie sa facem o corectie in timp real. Printre altele si cifra octanica a benzinei face ca curba de avans sa se modifice. Deci in concluzie pt inceput zic sa folosim o valoare median a curbei de avans centrifugal.
*



Pai capsula ramine la locul ei, cel putin deocamdata; si asta pentru ca nu stiu inca .asm incit sa scriu eu programul care sa tina seama si de vacuum. Deci, ramin doar la partea de avans centrifugal. Sau, daca stii asm e posibila si inlocuirea capsulei. Problema e ca din cite am inteles PIC 16F628 nu are CAN, deci acea variabila nu poate fi prelucrata de PIC. O solutie ar fi inca un tabel din care sa citeasca perechile (depresiune-unghi). Dar deja iesim mult offtopic.
Costy2000
QUOTE(cristidb @ 4 Mar 2005, 12:01)
Diferenta dintre 1,4 si 1,6 nu consta doar in reglaje. Arcurile sunt diferite.
Se poate rega fara banc, dar nu e usor.
Reglajele se fac prin indoirea tablelor de care sunt prinse arcurile.
Pentru inceput regleaza aceste table incat primul arc sa fie intins dar nu tensionat!!  iar al doilea sa actioneze in ultima treime a cursei axului. Asta e punctul de plecare.
Pune avansul vacuumatic cum a fost initial, se regleaza mai tarziu.
Regleaza distanta la platina si avansul static initial (cu becul).
Dupa asta se face proba accelerand in treapta a 3-a de la 1000 la 5000 de ture.
Nu trebuie sa auzi detonatii. Daca auzi detonatii intre 2000-3000 rpm mai intinzi putin primul arc. Atentie nu mult! Se poate face cu o surubelnita fara a demonta delcoul. se roteste pana se poate vedea arcul.
Daca apar detonatii dupa 3000 rpm mai intinzi putin arcul al doilea(cel care actioneaz in ultima treime).
Acum se regleaza avansul vacuumatic. El trebuie sa fie cat mai mare pentru ca motorul sa fie mai elastic si pentru economie. Se roteste rozeta in sensul detensionarii ascului, dupa care se strange cate un dinte pana cand in frana de motor nu se aud rateuri. Daca la relanti nu merge rotund dupa asta se mai strange un dinte.
Acum se mai verifica inca o data avansul centrifugal, cu avansul vacuumatic reglat.
Daca motorul are un zgomot gros si nu trage bine la o anumita turatie inseamna ca avansul e mic. Se slabaste putin arcul corespunzator.
Metoda asta e destul de buna, iar daca arcurile nu sunt decalibrate si axul nu are joc ar trebui sa se ajunga la rezultate bune.
Inainte de toate e recomandat sa se spele cu benzina delcoul, si sa se unga apoi cu ulei. Niciodata cu vaselina pentru ca se intareste cu timpul.
Succes!
*




Saut!am si eu o problema cu delcoul,am umbla la pinionul de sub delcou pt ca nu mai aveam presiune la ulei si am zis ca poate e de la el dar nu a fost,si ca trebuie sa schimb pompa de ulei.Daca tot am dat jos delcoul am zis sa il mai ''ung''si pe el un pic am inceput sa il desfac pana am ajuns la contra greutati si la arculetele ala mici acolo, la una dintre contra greutati lipsea siba care o tine am luat de la alt delcou si am rezolvat problema, dar eu am umblat la arculetele ale mici adica la tijele lor am mai intins arculetile dupa aceea am montat totul al loc si l-am pus pe masina a pornit mege bine si cand o accelerez pe loc,de mers cu ea nu am mers acum intreb am facut ceva rau ca am citit pe forum si am vazut ca daca umbli la aruletele ale ii modific avnasul sau nustiu ce blush.gif

Si mai am o intrebare se gasesc piese de schimb pt delcou.
Magnum_Baracuda
avansul centrifugal ai modificat,aia e reglat pe o masinarie nici de cum cu cu patentul,orice piesa se gaseste la reprezentanta magazinelor dacia unde au piese de schimb
Costy2000
ops am facuto'de bau huh.gif
arculetile sunt decalibrate si am zis sa le mai intind eu un pic, joc are in bucsi, dasta am intrebat de piese ca vreau sa il desfac din nou si sa ii pun busi noi si arcuri noi
Magnum_Baracuda
nu te chinui cu arcuri cu buxi sau cu altele,buxile sau uzat datorita lipsei de ulei,cat despre arcuri nu se gasesc de vanzare,cumperi ax nou e in jur de 30 de lei e calibrat,dupa ce cumperi sa ii pui cu joja niste ulei in capatul superior,deobicei are o bucata de pasla ce e imbibata cu ulei.atentie la montare seibi si la platou sa fie in stare buna.si atentie sporita cind montezi partea inferioara ce face legatura cu pinionul,trebuie tinut cont de repere nu poti monta aiurea.
Costy2000
Deci in concluzie ma duc la magazin si cumpar un ax nou si sa rezolvat problema am inteles asa voi face multumesc smile.gif
Magnum_Baracuda
tine cont de partea inferioara dai jos arcul ala spira linga spira,scoti stiftul ala partea de cuplaj ce intra in pinionul ,daca nu il pui bine nu iti va porni masina ai grija sa nu pui 180 de grade fata de cum era pus initial eu am patito si am tras cu problema asta
freeman30
rau ai facut,acum cauta si ia altele de la un alt delcou.Si eu am facut asta si a trebuit sa cumpar alt ax cu totul.poate gasesti unul sh.
Costy2000
dar cand cumperi axul iti da si busile aferente sau le pui tot pe cele vechi,motorul merge la relati si cand il accelerezi bine sa vad maine cum se prezinta daca merge bine nu mai umblu la el,influienteaza asta cu ceva la consum ma refer ? unsure.gif
Magnum_Baracuda
nu ti se dau buxile buxile sper ca se mai gasesc,influenteaza mersul motorul buna functionare,adica risti sa ai probleme in mers mister.
PH-06-BOA
Si ce, masina crezi ca-i mai desteapta ca omul? Totul e sa simti, sa traiesti momentul. Descrierea anterioara de reglare a centrifugelor, e destul de buna. Daca greutatile se departeaza usor, se mareste mai mult avansul. Cu cat mai slabe arcurile, cu atat da un avans mai mare la turatie mai mica, iar la turatie ridicata ajunge sa si bata avansul, ca devine excesiv de mare. Acm reglezi intr-un fel, dar la vara cand va fi mai cald, va trebui sa le intaresti mai mult, ca rontaie. deci, sa nu te lasi dus in eroare. Un stroboscop spune tot. Chiar si cel facut acasa cu leduri, daca maresti putin fereastra de la cutie si trasezi cateva grade, poti regla corect tensiunea in arcuri. Daca vrei detalii si ai stroboscop, sau sti sa-l faci, te mai ajut. Ca ideie, la 500 rot/min ar fi 2,5 grade, la 1400, intre 10 si 14. Mai mult n-ai loc, dar daca obti asa, e bine. Stiind ca raza intra de 6 ori in circumferinta cercului, faci un disc de carton cu diametrul volantei, incadrezi o raza in circumferinta discului si aia reprezinta 60 de grade. Imparti in doua pentru 30 de grade si alte doua pentru 15 grade. Cele 15 grade le imparti in milimetri, pentru a putea trasa pe carcasa cutiei, si stabilesti cate grade reprezinta un milimetru.De aici se stie in continuare. Pentru vacuumatic, turezi la 3000 de ture si blochezi pentru a tine constant, rotesti de delcou sa obti turatie maxima, dai semn sa reti pozitia delcoului, pe bloc si pe delcou. La relanti, rotesti de delcou sa obti turatie maxima fara detonatii (ca si la 3000), si ar trebui sa coiencida pozitiile la semne. Daca nu, manevrezi excentricul la arc, pana ai ce-am zis mai sus, aceeasi pozitie la delcou pentru turatie maxima.

18 Feb 2011, 22:34:
Nu te apuca sa cumperi ceva, mai ales ca zii ca mai ai acasa altul. Tine delcoul in mana in pozitia de montare, jumatatea mica sa fie in stanga, cea care se cupleaza cu pinionul, si luleaua spre tine, adica la plotul fisei de la "1" .
Costy2000
M-ai cam bagat in ceata PH-06-BOA nu le am cu stroboscoape si altele.Inainte sa il desfac delcoul motorul mergea mai prost si adica cand era in relati avea turatia mica acuma dupa ce am umblat la arcuri am turatia mai mare,delcoul inainte imi state cu capsula vacumatica catre volan acuma imi sta direct orientata spre mine(cand ma uit la motor) si are turatia maxima daca dau in stanga da sa se opreasca scade turatia iar daca dau in dreapta se aude bufnituri
PH-06-BOA
Pozitia s-a schimbat, ca ai pus un dinte decalat la pinion cand te-ai uitat la el. Nu e nicio nenorocire. Pozitia corecta e, cu volanta la semn pe aprindere la "1" , adica luleaua spre tine (plotul la fisa lui "1" )si pistonul sus, iar degajarea pinionului sa fie perpendiculara pe motor, cu partea mica in stanga. Faza cu stroboscopul era suplimentara, in cazul in care stiai mai mult, si electronica (fara care azi nu se mai poate).
Costy2000
Da asa am procedat cand am pus la loc pinionul de delcou care acctioneaza si pompa de ulei ca am probleme si cu presiune la ulei si am zis ca poate o fii de la pinionul de sub delcou dar nu a fost si o sa fiu nevoit sa dau baia jos sa schimb pompa de ulei.cred ca o sa il las asa delcoul sa ii fac maine o proba sa vad cum se prezinta in mers daca trage
PH-06-BOA
Ideea e, sa nu bata avansul la accelerare brusca de la 3000 in sus, chiar si mai de jos, si turatia maxima sucind din delcou la in jur de 3000, sa fie aceeasi cu cea de relanti. Adica, daca la 3000 ai mers frumos, fara detonatii intr-o pozitie de maxim, si la relanti sa ai aceeasi pozitie. Si consumul e influientat de pozitia avansului. Daca gresesc, veniti cu argumente clare.

18 Feb 2011, 23:04:
Nu cred sa ai probleme la pompa. Mai repede cauta la cuzineti, intai la rampa sa nu fie slaba din suruburi, apoi ultima e axa cu came sau uleiul.
Costy2000
Multumesc de ajutor am sa vad maine ce fac smile.gif
bygy007
eu am umblat odata pe la ax si contragreutati si nu am avut promleme dupa , masina s-a dus la remat cu delcoul ala
bac.
acum doua zile nu a vrut sa pornesca, dand eu la automat s-a auzit un sunet tare ca frecare 2 metale, in fine, am schimbat bujii, reglat platina, avans, a pornit.
azi ma uitai la lulea, volanta la semn , luleaua era spre motor ( piston 4), ma cam baga in ceata.
masurai fisele si nu indica nimic aparatul, ca si cum erau intrerupte, pusei de proba sa vad cum da scanteie-- galbena si anemica, luai un fir litat de cupru, de 3-4mm si pusei in locul fisei centrale, dadu o scanteie albastra puternica ----- facui niste fise din fir de cupru imediat, dadui o cheie-- porni direct pe gaz, ori inainte cu celelalte injuram 2-3 min pana pornea. icon_mrgreen.gif
facui o tura cu masina si cand ajunsei acasa ma uitai iar la lulea, era cum trebuie, semnul la volanta corespundea pistonului 1.
care sa fie motivul?
krapcarasu
motivul e ca la o rotaie a delcoului ai doua rotatii la motor, deci la semn e cand 1 cand 4. Fise sa pui altele , nu rezista mult izolatiala astea facute de tine, cauta tesla
Costy2000
Am un delcou ducellier 4145 si vreau sa stiu daca il pot monta pe un motor 1.4 si carui cod coincide delcoul ducellier fata de cel de la eletroprecizie 3239 sau 3230 sau altul ?
sebymesteru
costy,pentru Ducellier corespunde tipul 3920 (pentru 1300),pentru 1400 nu stiu sa-ti spun. Din cel de pentru 1600,4145 cred ca,am eu acum pe masina,luat de pe o nova. N-as putea spune c-am vazut vre-o diferenta,constructiv cel de Sacele mi se pare mai cu cap realizat decat asta,la mersul motorului desi nu-s sigur parca am un gol de putere undeva pe la 2700-2800 rpm desi poate mi se pare fiindca imi sufla si galeria pe undeva si poate ma deruteaza sunetul... In rest,am adaptat caspula vacuumatica de la cel de EPS,cea originala era dusa si i-am schimbat arcul de la capsula cu unul mai moale ca sa functioneze si ala. In rest diferente nu prea am observat deocamdata...
Costy2000
Mersi sebymesteru pt sfat smile.gif am cumpasrat si capsula vacumatica sau cum s-o numi ca nu o avea adica o avea dar era sparta nu functiona si am cumparat alta bineinteles de ASAM si urmeaza sa ii fac proba sa vad cand am timp sa vad diferentat intre cel romanesc si cel frantuzesc cu plusuri sau minsuri,daca o sa maerga asta mai bine va ramane daca nu il pun la loc pe cel romanesc.

Si nu stie nimeni carui motor apartine delcoul 1.3 ,1.4 sau altu ?

Numai bine !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.