Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: merita sau nu?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
mickysiatat
o mica intrebare... care sper sa nu dauneze nimanui: merita o dsn? Respectiva, e o dsn de 7 anisori am inteles de la proprietar (o doamna la vreo 35 de ani), are in bord 42000 km, revizii la zi, 4 cauciucuri noi cumparate in urma cu o luna, baterie noua (garantie 2 ani). Echiparea masinii este Confort, singurul plus adus de proprietar fiin un mp3 player si boxe in portierele de pe fata. Rugina din ce am obs la o examinare rapida nu prezinta, iar pretul e in jurul a 2000 euro (zic 2000 pt ca e negociabil). Multumesc anticipat. Vreau sa afirm din start ca sunt de acord cu "micile" probleme intalnite deseori la dsn, zgomote la haion, apa etc.
Tince1290
eu zic ca merita daca esti sigur ca sunt km reali....si cu atat mai mult daca nu are rugina....totusi poti negocia putin tongue.gif....am facut o "simulare" de casco acum cateva zile....si la 44.000 km si anul fabricatiei 2003 (model rapsodie) valoarea masinii este estimata la 9200 lei.....fara dotari suplimentare...deci 2000 euro (8000 si ceva lei) merita wink.gif
mickysiatat
QUOTE(Tince1290 @ 7 May 2009, 19:14)
eu zic ca merita daca esti sigur ca sunt km reali....si cu atat mai mult daca nu are rugina....totusi poti negocia putin tongue.gif....am facut o "simulare" de casco acum cateva zile....si la 44.000 km si anul fabricatiei 2003 (model rapsodie) valoarea masinii este estimata la 9200 lei.....fara dotari suplimentare...deci 2000 euro (8000 si ceva lei) merita wink.gif
*



mersi tince pt parere. cred ca o duc la 1800.. km sunt reali.. in plus masina nu a vazut peste 100km/h in viata ei smile.gif)
djasu82
daca masina nu e loata de la unu figurant atunci ai km reali ca oamenii de rand nu se implica in tunari si modificari.
silviu4you2003
Sincer iti spun ca nu se marita! Am avut supernova din 2001 cu 62 mii km reali si o alta supernova cu 90 mii km! Iti spun sincer ca au foarte multe defecte din fabrica, asa ca poa sa aibe 0 km ca defectu din fabrica e tot defect din fabrica (ploua in portbagaj - desfa mocheta de la ,, oalele,, alea din interior unde sunt prinse telescoapele la spate - la amandoua supernovele era jale ce era akolo - rugina, gaura etc).
Daca esti pretentios cat de cat nuti lua!
Daca te multumesti numai sa dai cheie si sa pleci si sa schimbi doar consumabilele sau cea mai pica, atunci poti sa o iei!
Avantaje : - consum mic 5 - 6 exterior cu AC si mers repede 130 - 140 si 7 - 8 oras, dar orasul e irelevant cu aglomeratiile astea:)
- mica si usor de gasit loc de parcare in jungla de astazi din orase
- stabilitate destul de buna in curbe si frane bunicele daca ai si pneuri bune bineinteles

Dezavantaje: - incheieturi proaste, chedere si mai proaste, mie in una din ele imi si ploua(si nu ma refer la portbagaj)
- ploua in portbagaj
- pretul la piese e relativ mare pentru ce ofera, ai dacie si platesti piese de renault
- fara servo si multe alte chestii care nu mai merita mentionate.
Vezi ca chiar daca are 40 mii km depinde cum a fost intretinuta, ca masina statuta nu e nici aia chiar asa buna. A doua sepernova (aia cu 62 mii km) statuse un an in garaj si tot am avut probleme, se blocau etrierele ca erau oxidate, inchilate, lipite akolo cum a stat .. etc



C a t a l i n
Bun, și dacă nu merită, care ar fi alternativa în viziunea ta?
Tince1290
tocmai...masina aia la cat costa este foarte buna....chiar daca are multe defecte....la ce te poti astepta de la o masina care costa 1800 euro si are doar 43.000 km.....cauta tu un logan cu numarul ala de km si o sa vezi ca diferenta de pret e mare....mult prea mare pentru dotarile in plus pe care le are....si si aia e tot dacie wink.gif....deci are si ea minusurile ei....sa nu mai zic de o masina straina....la numarul ala de km nu gasesti sub 3000 euro sigur 100%....deci pentru ce ofera masina in discutie pretul este foarte bun (cu atat mai mult ca nu are rugina tongue.gif)....eu zic in continuare ca e o afacere buna....
djasu82
Daca ai cateva cunostinte de mecanica si eletrica o pui la punct plus ceva timp liber si banuti.... Multi care au dacii 1300-1310 si-ar dori o super nova cu siguranta fiindca s-au scarbit sa tot umble ici pe colo ces de ceas. Azi la servici am facut o comparatie la tabla de logan dci1.5-85cp si super nova mea ... la logan tabla asa de usor se infunda de a m ramas masca il intreb pe cologu daca nu caroseria e din carton... Si am mai comparat si un megan 1.4 era langa noi apasam pe tabla cu toata forta si nici o modificare.
AR-18-MOS
Da' imbunatatirea, unde-i? wacko.gif
C a t a l i n
Asta e mentalitate obosită!

Păi dacă vrei tablă, cumpără un Moskvich de 3 tone!

Cu ce te ajută tabla aia? Unde mai pui că la Megane multe componente ale caroseriei sunt de plastic - avantaj că nu ruginesc, și sunt mai ușoare, deci consum mai mic, accelerare mai bună, comportament mai bun la impact...


djasu82
evident comportament mai bun la impact biggrin.gif se observa pe ulitele tari !
C a t a l i n
Într-un accident nu te avantajează un tanc, ci o mașină care absoarbe energia acelui impact... Tancul poate fi intact, și ciumpalacul de la comenzi să moară datorită forței impactului ce îi este transferată în întregime...

O mașină care se tuflește mai tare și mai calculat e mai bună în acest caz!
Maskatu
QUOTE(mickysiatat @ 7 May 2009, 18:21)
................. Rugina din ce am obs la o examinare rapida nu prezinta, iar pretul e in jurul a 2000 euro (zic 2000 pt ca e negociabil). Multumesc anticipat. Vreau sa afirm din start ca sunt de acord cu "micile" probleme intalnite deseori la dsn, zgomote la haion, apa etc...........
*


1. verifica OALELE (alea din portbagaj), da mocheta intr-o parte si casca ochii ca s-ar putea sa ai surprize surprize....
2. esti de acord cu "micile" probleme? Micile astea probleme ne-au mancat multora dintre noi, foarte multi bani , nervi si timp. Asa ca gandeste-te bine inainte sa te arunci la a o cumpara.

Super nova e masina de care niciodata nu te plictisesti, asta pentru ca mereu, mereu ai ceva de facut la ea... mai pica un cheder, se mai arde un bec, mai cade o planetara, mai bate un amortizor, mai rugineste o oala, mai ploua pe undeva (unde ai uitat sa siliconezi), mai pica o bucsa, etccccccccc.......... dar in banii astia nu prea ai ce sa iti iei..... acum ai 2 variante (parerea mea):
1. iti iei super nova, si dupa aceea te apuci sa bagi bani in ea ( asa cum am facut toti) si consideri ca ai plati rate pentru alta.. cu toate ca nu platesti decat piese sau
2. iti tii banii la saltea, si banii care i-ai fi bagat in super nova ii pui langa ceilalti bani la saltea ca sa iti iei ceva mai bun.
QUOTE(MAERSK @ 8 May 2009, 18:04)
Bun, și dacă nu merită, care ar fi alternativa în viziunea ta?
*


un bmw ca cel al lui tazzSN radmasa.gif
djasu82
QUOTE(MAERSK @ 8 May 2009, 22:31)
Într-un accident nu te avantajează un tanc, ci o mașină care absoarbe energia acelui impact... Tancul poate fi intact, și ciumpalacul de la comenzi să moară datorită forței impactului ce îi este transferată în întregime...

O mașină care se tuflește mai tare și mai calculat e mai bună în acest caz!
*


ai dreptate cu tancul parca imi aduc aminte de un volvo si un smart s-au pupat amandoo frontal. Smartul nu a patit cine stie ce volvo era distrus - motor si lucurile din fata....
mickysiatat
Am cazut intr-un hal pe ganduri.. Hmm.. Chiar nu stiu ce sa mai fac. Pe primul loc ar fi dorinta de a numai depinde de un sofer de maxi-taxi care doarme pe el, sa numai depind de miresmele imbietoare din regia autonoma de transport in comun...a (RATC :-w). Dar totusi vine puternic din spate dorinta de a avea increderea ca nu irosesc niste bani. Sa vedem... poate reusesc zilele ce urmeaza sa fac un drive test mai prelungit de macar o zi,doua in care sa supun masina unor incercari (spalatorie cu jetul prin toate partile neatinse nici macar de soare, verificat mochete, fete de usi, parte electrica, parte mecanica) si eu stiu??? sad.gif( daca iese bine.. poate ma incumet.. (dar,deja e un poate care atarna greu in balanta). Oricum multumesc pt. sfaturile voastre
Reckno
prietene
o iei pana in 1800
ii faci casco
o ti 10-11 luni
o distrugi si iti iei banii pe casco inapoi
trece criza intre timp
mai pui niste bani la ciorap
cumperi ceva strain


DOAR CA INTRETINEREA LA O MASINA STRAINA COSTA ENORM DE MULT FATA DE O SUPERNOVA!
S.Alex-F
mi se pare ca treaba cu casci pica....are mai mult de 6 ani...
singuri care mai faceau acu cateva luni bune erau aia de la otp garancia dar era o caruta de bani!
Maskatu
si daca are 6 ani ce? Pe internet la calculatoarele de casco poti sa alegi de la 1 pana la 10 ani vechime. Si sunt multi pe forum care au casco la super nova!
slider2
QUOTE(Reckno @ 9 May 2009, 02:43)
DOAR CA INTRETINEREA LA O MASINA STRAINA COSTA ENORM DE MULT FATA DE O SUPERNOVA!
*



cat de siguri esti?? piesele intr-adevar costa mai mult, dar pica mult mai rar decat la o supernova...
mai aduceti si voi niste dovezi pentru afirmatiile voastre sleep.gif
turturel
intradevar e mai ieftin un golf 4 la intretinere sau un opel astra/vectra..daca sunt dieseluri si lea picat turbina, injectoare si pompa injectie..ma rog nu toate odata..dar macar una din cele de mai sus..iti vinzi organele pe loc sau mai faci 1-2 carduri de credit.
daca masina straina e pe benzina..e mai pe aproape..dar se sparge un far..se arde ceva prin bord..mai pica un senzor pe la motor..nu...sunt mai ieftine cele straine.
piesele dupa dsn pica pt ca de obicei masinile sunt alergate de le ies ochii..si pica piesele care nu sunt de origine..gen asam sau turcesti. ca daca sunt de origine sunt ceva mai bune. ma rog..aici mai intra si prosta proiectare a unora dintre ele.
eu nu inteleg cum vedeti voi o masina de 2000 de euro..dai cheie si pleci..si 5 ani bagi numai benzina si ulei in ea...alea straine nu pica? alea ce au? le e rusine sau cum? diferenta dintre ale noastre si cele straine..este ca la ale noastra gaseti piese de schimb si magazine deschise si duminica iar la alea straine trebuie sa faci comanda...oricum tot turcism iti aduce sau chinazarii..indiferent de piesa..cadaca comanzi de origine iti pica chilotii in magazin. majoritatea strainelor folosesc piese bosch..care de cele mai multe ori nu sunt chiar originale...indiferent daca masinile sunt nemtesti, frantuzesti, etc.
C a t a l i n
După această ilustră logică, la cât de puține Dacii au rămas pe șosele, e aglomerație mare la donat organe...
djasu82
QUOTE(titiDSN @ 9 May 2009, 20:21)
intradevar e mai ieftin un golf 4 la intretinere sau un opel astra/vectra..daca sunt dieseluri si lea picat turbina, injectoare si pompa injectie..ma rog nu toate odata..dar macar una din cele de mai sus..iti vinzi organele pe loc sau mai faci 1-2 carduri de credit.
daca masina straina e pe benzina..e mai pe aproape..dar se sparge un far..se arde ceva prin bord..mai pica un senzor pe la motor..nu...sunt mai ieftine cele straine.
piesele dupa dsn pica pt ca de obicei masinile sunt alergate de le ies ochii..si pica piesele care nu sunt de origine..gen asam sau turcesti. ca daca sunt de origine sunt ceva mai bune. ma rog..aici mai intra si prosta proiectare a unora dintre ele.
eu nu inteleg cum vedeti voi o masina de 2000 de euro..dai cheie si pleci..si 5 ani bagi numai benzina si ulei in ea...alea straine nu pica? alea ce au? le e rusine sau cum? diferenta dintre ale noastre si cele straine..este ca la ale noastra gaseti piese de schimb si magazine deschise si duminica iar la alea straine trebuie sa faci comanda...oricum tot turcism iti aduce sau chinazarii..indiferent de piesa..cadaca comanzi de origine iti pica chilotii in magazin. majoritatea strainelor folosesc piese bosch..care de cele mai multe ori nu sunt chiar originale...indiferent daca masinile sunt nemtesti, frantuzesti, etc.
*


La un astra nu pica asa de repede turbina precum la un dci1.5 si totusi nu se mere subturat.
In schimb la super nova eu pot spune ca a vazut doar ulei si benzina in afar ca a fost data cu rotiile in sus pentru a fi imbaiata cu ulei pentru protectia tablei. Anu trecut a vazut primul schimb al filtrului de aer care era din 2003 cel vechi anul asta a vazut primul schimb al filtrului de benzina care si ala era original . In rest facut schimbul normal de ulei filtru de ulei benzen si alergata.
Peste doua zile o sa merg sa-i schimb si distributia fiindca am vizualizat azi dand jos capacul de la distributie . Mai duce 10.000 de km dar mai bine sunt precaut ... oricum am cumparat o noua curea sper sa nu-mi ia mai mult de 70 de lei nea viorel ca o schimb eu in 2 ore.
turturel
da mai sef..alea straine sunt straine..dar nu poti compara pretul..la 1800 euro..in afara de o dsn sau berlina boboc..nu iei altceva..sau iei da de vreo 15-18 ani..astre sau bmw sau vw..dar cati km au alea? la dci-urile dupa dacia vad ca e buba serioasa cu partea de injectie..imi plac dar mie frica de hibele lor.
djasu82
bmw e exclus doar daca ai bani sa-i dai pentru ca iti papa gaz motor mare masina grea stie doar sa pape . Astrele sunt reusite la consum mai ales cele cu motor isuzu 1.7 e perfect urban-extraurban. Cele pe motorina rebuie sa le schimbi mai des consumabilele fata de cele pe benzina.
Khilometri nu prea conteaza asa de mult fiindca sunt motoare proiectate sa dureze peste 700 de mii de km poate si mai bine asta evident cum a fost exploatat.
Oricum si rablele din autovit astia le vand de doua ori mai scump decat daca te-ai duce in germania si ti-ai loa tu una-doua ... si iti permiti una de 6-8 ani.
slider2
QUOTE(titiDSN @ 9 May 2009, 19:21)
intradevar e mai ieftin un golf 4 la intretinere sau un opel astra/vectra..daca sunt dieseluri si lea picat turbina, injectoare si pompa injectie..ma rog nu toate odata..dar macar una din cele de mai sus..iti vinzi organele pe loc sau mai faci 1-2 carduri de credit.
daca masina straina e pe benzina..e mai pe aproape..dar se sparge un far..se arde ceva prin bord..mai pica un senzor pe la motor..nu...sunt mai ieftine cele straine.
piesele dupa dsn pica pt ca de obicei masinile sunt alergate de le ies ochii..si pica piesele care nu sunt de origine..gen asam sau turcesti. ca daca sunt de origine sunt ceva mai bune. ma rog..aici mai intra si prosta proiectare a unora dintre ele.
eu nu inteleg cum vedeti voi o masina de 2000 de euro..dai cheie si pleci..si 5 ani bagi numai benzina si ulei in ea...alea straine nu pica? alea ce au? le e rusine sau cum? diferenta dintre ale noastre si cele straine..este ca la ale noastra gaseti piese de schimb si magazine deschise si duminica iar la alea straine trebuie sa faci comanda...oricum tot turcism iti aduce sau chinazarii..indiferent de piesa..cadaca comanzi de origine iti pica chilotii in magazin. majoritatea strainelor folosesc piese bosch..care de cele mai multe ori nu sunt chiar originale...indiferent daca masinile sunt nemtesti, frantuzesti, etc.
*



nu stiu de ce esti tu asa de ultragiat, ca eu nu am zis ca intretinerea unei supernova este mai ieftina decat al unei masini straine de aceeasi valoare. logic ca la 2000euro nu prea ai ce sa iei masina straina second hand care sa nu aibe bube. eu am zis comparat cu o masina straina in general, pentru ca nici reckno, cel care a afirmat ca intretinerea supernovei este cea mai ieftina, n-a spus comparat cu o masina straina de aceeasi valoare.

si ca sa dau un exemplu, desi m-am cam plictisit de el ca l-am dat de multe ori pana acum: masina din semnatura mea. nu e o masina perfecta, are destule bube, dar din punct de vedere tehnic nu prea. are 9 ani masina, 150.000km, este destul de muncita, in afara de consumabile si benzina, s-au investit urmatoarele:
- o luneta noua, in cea originala a sarit o piatra si s-a crapat serios - cost 0 lei, s-a facut pe casco
- 2 amortizoare spate. cel drept s-a rupt pe un drum care putea fi considerat pista de incercari pentru suv-uri (momentan a fost asfaltat), in conditiile in care erau cam vreo 350-400kg pe masina. cost nu mai tin minte, parca 500ron amandoua, originale cu gaz.
- un arc care tine schimbatorul de viteze care s-a rupt. cost 40ron.

intr-adevar multa investitie, chiar ma gandeam ca m-a supt de bani masina asta, cred c-o vand si-mi iau o supernova.

vezi ca dci-urile euro4 nu prea mai au probleme, atata timp cat sti sa mergi cu masina, si nu schimbi sub 2000rpm sa consume putin, si nu pui motorina de la dorel paznic la parcul auto.

a si era sa uit astea straine mananca mult, uite de exemplu a mea a avut toata iarna 7.3l/100km, la o viteza medie de vreo 28km/h. acum pe timp de vara fara ac ajunge pe la 6.7, iar cu ac pe la 7.1. mult intr-adevar...
turturel
da nu sunt agitat deloc..chiar foarte foarte obosit..sincer iti spun...eu am vrut sa evidentiez ca la 1800 de uroi..sau 2000 de euroi..nu prea ai ce cumpara ca sa fie bun si ieftin si chiar fiabil.
aporpos..masina din semnatura ta e o masina foarte buna..fiabila..o consider mai reusita decat megane 2...chiar daca are cativa anisori.
slider2
si eu in postul de deasupra am spus ca la 2000euroi masina straina sh care sa nu aiba bube, foarte rar. abia pe la o suma aproape dubla te lipesti de ceva masini bune, gen: focus1, astra g, golf4, megane1, chiar si logan etc. pe la 2000 se gaseste golf3, ford escort, vectra b, astra f, dar e loterie cu ele.

legat de megane1 la vremea cand am cumparat-o (toamna 2004) nu stiam asta, dar pe urma am aflat ca din punct de vedere al fiabilitatii este considerata a fi peste megane2. ce ti-e si cu evolutia asta tongue.gif
puiu82
@ Slider,cu 1800-2000 de euro iei o masina identica cu a ta?
Banuiesc ca o ai de noua si ai avut grija de ea......daca nu ai avut noroc de un om care nu a vrut sa tepuiasca pe cineva la vanzarea masinii.
Nu toti au norocul asta.....
Bafta!
iulian sn2001
Cu banii astia nu iti cumperi masina straina buna.Poti opta pentru un golf 3(care nu este cine stie ce de capul lui) sau poti cumpara un bmw din 94 care te lasa fara bani de paine in casa in caz ca se strica ceva.Mai este ford galaxi modelul vechi....sunt mai multe.Dar intretinerea este mai scumpa decat la supernova.
Daca masina aia este asa cum spui tu(kilometrii putini si fara rugina) eu spun ca merita 1800€.
twinky
QUOTE(mickysiatat @ 7 May 2009, 18:21)
o mica intrebare... care sper sa nu dauneze nimanui: merita o dsn? Respectiva, e o dsn de 7 anisori am inteles de la proprietar (o doamna la vreo 35 de ani), are in bord 42000 km, revizii la zi, 4 cauciucuri noi cumparate in urma cu o luna, baterie noua (garantie 2 ani). Echiparea masinii este Confort, singurul plus adus de proprietar fiin un mp3 player si boxe in portierele de pe fata. Rugina din ce am obs la o examinare rapida nu prezinta, iar pretul e in jurul a 2000 euro (zic 2000 pt ca e negociabil). Multumesc anticipat. Vreau sa afirm din start ca sunt de acord cu "micile" probleme intalnite deseori la dsn, zgomote la haion, apa etc.
*



Eu am deja 100k km si am scris deja pe forum ce am schimbat pe la masina daca vei cauta. Nu foarte multe.
Asa este ploua dar daca dai putina atentie masini si citesti un pic pe forum le cam rezolvi pe toate.
La banii astia ceva comparabil nu vei gasi. Sunt deacord ca o masina straina face diferenta dar eu unul nu as lua o masina deja rulata peste 150k km ca sa fim seriosi la 2000 eur (o scoti usor la 1800 eur).
Am lucrat o buna perioada in domeniul auto si sunt multe masini straine aduse de afara si arata traznet dar cu multe probleme ascunse pe care le vezi din mers.
Macar la masina asta cauti aici pe forum si le cam vezi pe toate. Stii de unde sa o apuci.
Partea nasoala este ca nu prea mai gasesti piese de schimb si ma refer la tablarie ca nu se mai produc (nu mai sunt prioritare) decat pe la dezmembrari.
Acum depinde de tine, colegii si-au expus parerire tu esti cel mai in masura sa decizi.
Stii ce bani ai, oarecum stii cat te tine cureaua si probabil stii deja la ce te bagi.
Eu mizez pe SN inca 50k km.
Bafta!
slider2
@puiu82 raspunsurile la intrebarile tale sunt deasupra postului tau, dar cum vad ca n-ai inteles eu am spus asta:
la aceeasi bani cu supernova: golf3, astraf, escort, dar e loterie curata cu ele
la bani dublii de supernova: focus1, astrag, megane1, logan

eu am luat masina in toamna 2004, de la o directoara de firma, a avut 53000km cand am luat-o. masina e fabricata undeva in toamna 2000, si inscrisa in circulatie in 2001.
si pentru masina sh acum sunt o gramada de testere pentru a vedea starea masinii si presupun ca oricine e destul de inteligent sa recunoasca un samsar sau un tepuitor, sau daca nu se pricepe el sa ia pe cineva cu el care le are cat de cat cu acest domeniu.

a nu se intelege ca eu spun ca supernova nu merita, ba din contra la banii astia este una dintre cele mai bune optiuni, atat ca nu prea mai gasesti modele ingrijite. modelul in cauza nu merita daca nu are aer conditionat, care e deja o supernecesitate.
djasu82
a o masina straina ai poti face diagnosticul la computer si iti spune toata boala ei mai usor la golfuri biggrin.gif astrele sunt mai sofisticate fiindca un soft de diagnostic daca doresti sa-l achizitionezi personal te duce la 8-10 milioane iar la service 50 de lei dar nu vezi mare lucru. Dupa aceea se face schimbul distributiei schimb de ulei motor cutie de viteza... daca are turbina se da jos se desface si se curata din toate incheieturile. E mai ciudat la injectoare mai ales la cele ctdi ca daca s-a dus unu te costa 2000 de lei la sh si 2500 nou... cele mecanice scapi usor ca se curata la compresor.
De obicei astrele g si golfurile 3-4-5 nu pica asa de repede , probleme mai pot fi la debitmetre fiindca fara un debitmetru bun papa motorina si asta te duce cam la 600-800 de lei dar pus nou sau curatat cel vechi nu mai ai probleme.
Consumabile ca la orice dacie filtrele de aer -motor-clima filtru de benzina- motorina filtru de ulei caresi astea te pot duce la 200 de lei. Mai ramane placutele de frana care de obicei daca nu ai documentatie te chinui sa le schimbi iar la service iti ia cat nu face.
slider2
o intrebare, dar de ce neaparat o masina straina sh pe motorina??
djasu82
dar de ce nu o super nova ? Eu am adaugat la ce se poate astepta daca nu stie fiindca cu astea se confrunta multii. Nu mai vorbesc ca daca pe bubuie unu te costa o portiera , prag sau mai stie eu ce mai mult decat ai dat pe ea sh.
Dsn pana cand se mai ieftineste loganul biggrin.gif ala 1.5dci -85cp.
slider2
QUOTE(djasu82 @ 10 May 2009, 12:55)
dar de ce nu o super nova ?
*



QUOTE(slider2 @ 9 May 2009, 23:19)
a nu se intelege ca eu spun ca supernova nu merita, ba din contra la banii astia este una dintre cele mai bune optiuni, atat ca nu prea mai gasesti modele ingrijite. modelul in cauza nu merita daca nu are aer conditionat, care e deja o supernecesitate.
*



deci eu nu am zis ca nu supernova la banii astia, chiar din contra
ffm84
Salutare,

Nu cred ca e o afacere rea DSN-ul de la care a plecat topicul...In definitiv 2000E e o suma modica, cu care nu poti cumpara altceva mai bun...

Am un amic care si-a luat de vreo 6 luni o DSN din 2001, cu vreo 90 000 km. L-a costat 6500 de lei, dupa ce a negociat cu proprietarul (cerea initial 7500).

Cred ca merita sa iei o DSN din 2001 si sa o ti vreo 2 ani, fara sa investesti prea mult in ea. In definitiv iti poti scoate relativ usor banii dupa masina devine apta de programul RABLA (asta daca nu investesti in ea prea mult)...


djasu82
Si crezi ca merita sa o dai pentru programul rabla ? Dai o rabla pentru alta rabla si care te goleste mult mai mult de bani. A daca ai un servici care iti aduce finante in jur de 3000 de lei din partea mea poti cumpara una straina .
turturel
Nu doresc nimanui dintre cei care au intrebat aici daca merita dsn sau nu sa aiba vreun eveniment rutier cu vreo masina..nici dsn si nici alternativele mai pompoase...tablaraia te usuca de bani..daca vrei sa iasa lucru.
Cu cat masina e mai simpla..cu atat manopera e mai ieftina..sunt mai putine lucruri de schimbat..de umblat,etc
A mai spus-o si o repet..orientati-va la ceva care va puteti permite..luati pe hartie si calculati. Nu cumparati o masina pe care nu o puteti intretine corespunzator! Cazaturi sunt cu sutele..masini mai bune cam rar. Nu o spun ca pe o tragedie dar in caz de defctiuni ascunse..e tragedie..mai ales la cele straine...ceea ce tine de motor,cutie, parte electrica, electronica. La fel cum spunea si cineva mai sus..problemele apar din mers la strainezele aduse de afara..proaspat scoase din rodaj de vreo bunicuta porno.
Pt initiator..nu o spun ca sa ma laud dar masina mea a trecut printr-o antifonare si jumatate deja..te-as invita la o tura pe un drum bun sa vezi ca la 130-140 vorbesti si in soapta si tot ne intelegem. Nu o fi ea bemveu cu 200 de cai datorita aripioarei de rechin dar te descurci cu ea onorabil in trafic. in cazul tau am fost si eu anul trecut..tot o doamna a avuto..tot la 40 si ceva de mii de km am luato(45000)..tot in jurul sumei precizate de tine..un pic mai mult..95 milioane..si stii ceva? Am avut noroc si Ma ajutat Dumnezeu sa fie masina buna si sa nu am bube cu ea de vreun fel. La fel iti doresc si tie! Poate o sa ai si tu noroc!
calculatorici
Isi merita banii fara doar si poate, atit timp cat lipsa AC-ului nu este o problema pentru tine.
mihaicuc2000
Am mai zis-o si o repet, oameni buni cumparati-va masina pe care permite-ti sa o intretine-ti.

In legatura cu daca merita sau nu eu zic ca da, chiar daca la momentul la care am cumparat-o eu puteam linistit sa imi iau ceva strain, ca sa citez pe cineva de pe forum nu am avut chef sa joc la loterie cu masina ca doara am nevoie de ean nu sa o tin ca nu am cu ce sa o intretin!!!

Parerea mea!!! biggrin.gif
gcgeorgescu
QUOTE(silviu4you2003 @ 8 May 2009, 18:02)
Sincer iti spun ca nu se marita! Am avut supernova din 2001 cu 62 mii km reali si o alta supernova cu 90 mii km! Iti spun sincer ca au foarte multe defecte din fabrica, asa ca poa sa aibe 0 km ca defectu din fabrica e tot defect din fabrica (ploua in portbagaj - desfa mocheta de la ,, oalele,, alea din interior unde sunt prinse telescoapele la spate - la amandoua supernovele era jale ce era akolo - rugina, gaura etc).
Daca esti pretentios cat de cat nuti lua!
Daca te multumesti numai sa dai cheie si sa pleci si sa schimbi doar consumabilele sau cea mai pica, atunci poti sa o iei!
Avantaje : - consum mic 5 - 6 exterior cu AC si mers repede 130 - 140 si 7 - 8 oras, dar orasul e irelevant cu aglomeratiile astea:)
                - mica si usor de gasit loc de parcare in jungla de astazi din orase
                - stabilitate destul de buna in curbe si frane bunicele daca ai si pneuri bune bineinteles

Dezavantaje: - incheieturi proaste, chedere si mai proaste, mie in una din ele imi si ploua(si nu ma refer la portbagaj)
                  - ploua in portbagaj
                  - pretul la piese e relativ mare pentru ce ofera, ai dacie si platesti piese de renault
                  - fara servo si multe alte chestii care nu mai merita mentionate.
Vezi ca chiar daca are 40 mii km depinde cum a fost intretinuta, ca masina statuta nu e nici aia chiar asa buna. A doua sepernova (aia cu 62 mii km) statuse un an in garaj si tot am avut probleme, se blocau etrierele ca erau oxidate, inchilate, lipite akolo cum a stat .. etc
*


PERFECT DEACORD. cu bani astia ia un cielo(ca tine) sau matiz, asa instabila si buburuza cum sice lumea, dar e marfa.

10 Jun 2009, 22:27:
QUOTE(djasu82 @ 8 May 2009, 21:22)
Daca ai cateva cunostinte de mecanica si eletrica o pui la punct plus ceva timp liber si banuti.... Multi care au dacii 1300-1310 si-ar dori o super nova cu siguranta fiindca s-au scarbit sa tot umble ici pe colo ces de ceas. Azi la servici am facut o comparatie la tabla de logan dci1.5-85cp si super nova mea ... la logan tabla asa de usor se infunda de a m ramas masca il intreb pe cologu daca nu caroseria e din carton... Si am mai comparat si un megan 1.4 era langa noi apasam pe tabla cu toata forta si nici o modificare.
*


cine mai are frate 1310? si daca are nu mai baga bani in ele cad si gata la remat sau fier vechi. 1310 , este acum dsn , au decazut .
fiti realisti . nu faceti din pasiunea de dsn . scenari de film.
sper ca nu am ranit pe nimeni in sentiment, dar la varsta mea sunt foarte cu picioarele pe pamant.

10 Jun 2009, 22:31:
p.s djasu te respect foarte mult ca si pe batranul,(sunteti cei mai elocventi in a da sfaturi) sper sa nu te fi suparat ca nu am vrut sa te ofensez personal , pe tine.
scuze inca o data.
slider2
QUOTE(gcgeorgescu @ 10 Jun 2009, 22:23)
cine mai are frate 1310?
*



eu stiu caz in care s-a platit 8700ron pe o berlina din 2004, bani la care isi lua supernova cu aer conditionat, asta pe langa un motor si solutii tehnice mult mai decente. persoana respectiva este intr-adevar din provincie si cred s-a mers pe ideea ca berlina o legi cu sarma si tot merge, sau ca are piese ieftine, dar argumentul asta nu tine in realitate, ca oricate bube are avea supernova, tot nu bagi atatia bani in ea ca in berlina.
djasu82
gcgeorgescu frate daca nu e ruginita acum ce sa fac sa renut la ea si sa ma plimb doar cu opelu casa servici munte ?
Multi nu cunosc mecanica sau cel putin si nu-i interseaza mai de nimic de aceea nu tine nici o masina fie ea si straina . Ideea ca la 1310 o legi cu sarma si te duce da e fiabila fata de un ferari f450 care se pocneste usor si i-a foc vezi cel mai nou accidentul din sibiu si cel mai vechi A2.
Eu am facut scoala pe super nova si dupa aceea am condus o dacie 1310 si nu m-a lasat la greu a tras si inca trage si in ziua de azi la noul propietar. Asa cum am pastrat-o daca o pastreaza si el o duce mai mult decat un logan.... era pe carburator dar pornea mai rapid decat o super nova ... modificari si alte tampeni pe care eu le-am facut fiindca mi-a placut sa pun in practica orice legat de mecanica si eletronica atat cat m-am priceput si a dat roade .
Asa si cu super nova iar la cea straina momentan o las asa cum am cumparat-o doar la tabloul de bord am umblat pentru a schimba ledurile tongue.gif
ti3sto
eu zic ca da .... per total sunt f multumit de masina ... daca nu ai bani nu te complica cu rate si etc o supernova acolo ingrijita te duce unde vrei si cand vrei .

Nu as da o supernova pe un logan pentru poztitia la volan asta e clar din punctul meu de vedere smile.gif


Faza cu masina e ca si cum te-ai duce la macelarie si vrei sa cumperi parizer .. daca ai bani de parizer bun mananci si carne daca nu ai mananci numai e-urii
gcgeorgescu
in ultimul timp am acut ocazia sa merg cu vro doua loganuri unul din 2005 paramise si unul din 2006 sigur. sa stiti ca dupa ce a trecut 2 sau 3 ani si peste logan se apropie de dsn cu pasi repezi : adica troncane scartie si parca isi pierde din insonorizare.( sa vezi cu taxiurile logan , cele din primele serii , te ia capul)
dar totusi imi mentin parerea ca NU SE MERITA

13 Jun 2009, 20:35:
AAAAA

13 Jun 2009, 20:37:
si sa nu mai punem la socoteala ca am vazut cu rugina la ariiiiiiiipi, spate binenteles.

13 Jun 2009, 20:40:
de fapt nu se merita dacie oricati de putini bani ai avea. am inceput sa fiu anti dacie da' o si iubesc inacelasi timp pt ca e prima mea dragoste si masina (la 28 de ani, cam tarziu stiu).
straina e straina ce mama naibi cu toate piesele scumpe de schimbat si manoperele mari.
turturel

<span class='edit'>13 Jun 2009, 20:40:</span>

straina e straina ce mama naibi cu toate piesele scumpe de schimbat si manoperele mari.
*

[/quote]

la sfarsit ai spus un mare adevar...la inceput tine de tine si de faptul cum o intretii..asa ca straina daca e jaf nu mai e straina..si dacia daca e boboc nu mai e dacie...indiferent ce forme imbraca. am mers cu dacii in care nu iti era si nu iti este rusine sa te urci.
dr_mKe
Partea cu piesele nu este neaparat adevarata. Piese de caroserie se gasesc la dezmembrari la preturi mai mult decat rezonabile. Insa cand bugetul primeaza, conteaza si diferenta de pret cand schimbi anvelopele sau asiguri masina.
nextwebmaster
Hai s-o recunoastem si pe aia crunta: Intretinerea oricarei masini costa!

Fie ca iei o DSN sau o masina "mai rasarita", tot platesti. Dar luand per total ce inseamna costul de achizitie si costurile de rulare (anvelope, RCA, CASCO, revizii, piese) iesi mult mai bine cu o DSN.

Ce-i drept, ai de lucru la ea (chedere, plasticaraie, putintel de rugina pe ici-colo), si te cam enerveaza lipsa confortului, dar daca ai nevoie de o masina cu care sa-ti faci treaba si sa nu te "uste" de bani, DSN este un compromis OK.

Din pacate, mai avem un pic pana intelegem toti ca masina nu tine loc nici de statut social, nici de marimea anumitor parti ale corpului ... sleep.gif

Doar ca exemplu: a mea DSN a necesitat o mica revizie dupa cumparare (avea 38.000 km):

- kit distributie (de "origine")
- ulei (Elf SXR 5W40)
- filtre (ulei, aer, benzina) (de "origine")
- bujii (Denso K20PR-U)
- repartitor frana (se blocase, boala tipica de la stat prea mult pe loc) (de "origine")

Cu tot cu manopera la mecanic privat, a fost pe la 700 ron ().

Amic cu Ford Escort 1.6 16v din '98, masina luata cu 1100 EUR, la 110.000 km, plus inmatricularea, a ajuns cam la pretul la care am luat eu DSN. Cam aceeasi revizie, fara repartitorul de frana, l-a costat 1100 ron, tot la mecanic privat.

Si vor urma amortizoare si alte cele, ii cam pling de mila deja ...

Concluziile le trageti voi.
mihaicuc2000
Corect!!! din toate punctele de vedere!!!
Mai ales ca acum taxa este enorma pt masinile mai mici de Euro 2!!! SH
bundaionut
incearca sa iti cumperi o dacia solenza, am inteles ca ar fi facute un pic mai bine decat DSN, plus ca am inteles ca nemernici astia de la mediu or sa bage taxe destul de mari si la norma EURO 2 asa ca un EURO 3 ar fi ceva mai ieftin. eu unul nu sunt de acord cu cei care spun ca un golf 3 din '94 este mai buna decat o DSN pentru ca nu au dreptate deoarece un motor care are cel putin 200.000km, in cel mai fericit caz, nu poate fi mai bun decat unul de 60.000-80.000 km tinand cont ca este si motor de renault. Bafta la cumparare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.