Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme semering cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
florian90
salutare! biggrin.gif
am citit pe la toate topic=urile despre semering...am apelat la voi fiindca ma framanta chestia asta de 3 zile.....

innainte de sarbatorile de Paste...am schimbat semeringul de la cutie deoarece pierdea ulei..si nu am avut probleme...nu a mai curs ulei timp de 2 sapt...apoi a inceput usor sa curga putin...apoi din ce in ce mai mult pe zi ce trece..dar nu am dat atentie fiindca parcam in acelasi loc....dar acum am parcat-o vreo 2 ore...cand sa ma uit sub masina o pata mare cam de 15-16 cm diametru...

as vrea sa mai opresc aceasta curgere fara sa mai dau cutia jos...ca eu nu ma pricep si tre sa merg la un mecanic...si cam costa sa dau jos cutia...
ma gandeam sa scot tot uleiul din cutie...sa sterg bine pe unde curge uleiul si sa pun ceva...silicon sau orice numai sa opresc scurgerea asta alarmanta...ca am auzit ca dc raman fara ulei in cutie...se bloceaza si am incurcat-o

deci ce imi recomadati sa fac..in afara de datul jos al cutiei... rolleyes.gif blush.gif

multumesc anticipat!
deceneu32
Schimba simeringurile.Nu sunt scumpe.
florian90
QUOTE(deceneu32 @ 8 May 2009, 19:12)
Schimba simeringurile.Nu sunt scumpe.
*



pai stiu ca nu sunt scumpe...dar ma costa sa dau cutia jos....undeva pe la 150 ron....si abia am dato jos...
razvan solenza
cutia nu se da jos pt schimbarea semeringurilor numa daca trebuie schimbat semeringul de la priza directa la tine trebe date planetarele jos ca sa schimbi semeringurile nu cutia
florian90
aaaa asa deci.....se poate face asta fara datul jos al cutiei...

si e greu sa il schimb asa?...explica-mi si mie te rog frumos mai pe scurt..biggrin.gif
razvan solenza
ridici masina sus desfaci roata puivotu superior saua inferior sau ambi pivotii si inainte desfaci piulita de la planetara scoti stiftu de la cutie sio scoti planetara chei necesare 19 ,17 ,24sau 32 depinde de planetara ,ciocan dorn pt stift are 5mm surubelnita si poate am uitat eu ceva pe acolo da cam astea ar fii si chef de lucru
florian90
multumesc frumos...o sa vad maine ca ma ajuta un vecin sa o repar...multumesc inca o data wub.gif
deceneu32
Nu incerca tu sa le schimbi!Dupa cum formulezi intrebarile,e clar ca nu te pricepi! biggrin.gif Apeleaza la un mecanic,nu te duce cu masina prin service-uri,astea au ajuns de fitze! radmasa.gif Iar mecanici de acolo n-au in cap decat b...ini,adica mufe,relee,calculatoare,softuri si alte mofturi!
Deci un mecanic mai cu experienta si un atelier mai dosit,mai de cartier,fara mari pretentii pecuniare.
Etape:
1.Se suspenda puntea din fata a masinii
2.Se scot rotile
3.Se desfac portfuzetele din bieletele de directie si pivotii superiori
4.Se extrag splinturile planetarelor
5.Se extrag planetarele din cutie
6.Se desfac piulitele mari ale rulmentilor grupului(e bine sa fie marcate inainte de a fi desfacute cu o daltita fina,surubelnita etc.,ca sa stii cat le strangi dupa aceea)
7.Se extrag simeringurile vechi cu o surubelnita
8.Se introduc cu MARE atentie simeringurile noi
9.Se executa in ordine inversa tot ceea ce s-a demontat
OBSERVATIE:Ceea ce ti-am scris mai sus se refera la cutiile vechi,romanesti sau frantuzesti,in patru trepte si cu planetare lungi.Nu ma pricep sa-ti explic despre cele noi,cu planetare scurte,in patru sau cinci trepte.

8 May 2009, 22:39:
Si inca ceva:nu se spune ''semering'' ci ''simering''! smile.gif
Mr_Devil83
pai el are cutie cu planetare scurte. Sigur curge de la cutie?
florian90
QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 May 2009, 22:47)
pai el are cutie cu planetare scurte. Sigur curge de la cutie?
*



da..sigur...se vede cand ridic capota. ca ulei curs din cutie..si mai ales ca nu apas ambreiajul...se aude un tzacanit..iar cand apas ambreiajul dispare aceasta....

dar stii ce nu am verificat eu...dc curge pe acolo unde se baga ulei in cutie:-??
PH-06-BOA
De ce nu-i spui, ca e mare greseala sa desfaca ambele piulite de la cutie deodata? Desfaci una, schimbi sImeringul ( popular, e semering, ca si jigler, relantiu, marsarier...)si o montezi la loc, strangand-o la semn. Dupa aceea o desfaci pe cealalta si faci la fel. Daca nu respecti asta, risti(si e sigur) sa muti grupul diferential, intr-o parte sau alta, si n-are rost sa mai spun urmarile.

9 May 2009, 23:41:
Tu n-ai spus clar, pe unde curge. Daca e pe la inbinari, pe la axul cautator. Sau am citit eu prost?
Adrian_Boy
Care ar fi procedeul de schimbare a simeringului de la axul cautator, daca nu cer prea multe, se da jos cutia sau motorul, ce riscuri sunt?

Merci!
B17XGG
Nu-i nevoie decat sa desfaci tija timoneriei si sa scoti stiftul elastic ce solidarizeaza "ochetul" cu tija cautatorului. Il extragi pe cel vechi cu o surubelnita. Cam greu, fiindca se lucreaza pe sub masina. Cu o rampa sau elevator este "floare la ureche".
Daca alegi varianta scoaterii capacului, merita sa faci o reconditionare mai ampla (bucse, tija noua, O-ring, simering, burduf) pentru a micsora la minim jocurile, reparatia fiind mai durabila.
sspoitoru
daca scoti capacul...... se pune greu cu cutia jos apai cu ea pe masina
incearca sa-l scoti cum zice colegu', fara sa dai capacul jos

Adrian_Boy
Sunt doua bucsi la schimbator de bronz care sunt schimbate, tija este noua, burduf nu prea mai am de unde sa fac rost, simeringul vreau sa-l schimb ca pe acolo scapa ulei destul de mult, dar nu stiu la ce te referi cand zici o-ring.
B17XGG
In mod normal, intre cele 2 bucse, mai exista si un O-ring (asa este la a mea). Daca nu mai umbli acolo, nu mai este cazul.
chirilasorin
Salut, am scurgeri undeva pe la imbinarea cutie cu motorul( nu foarte mult) si dupa ce merg cu ea si se incalzeste bine uleiul incepe sa imi patineze ambreajul, probabil imi intra ulei la ambreaj, la rece nu am treaba cu el chiar daca am 700-800 Kg pe ea. Se poate remedia problema daca schimb uleiul din cutie si pun si un aditiv stop scurgere ? Ca ar fi varianta mai ieftina, a mai incercat cineva? masina e un papuc 1.9d tractiune fata.
nikuniku
varianta cea mai buna este sa dai cutia jos sa inlocuiesti discu de ambreiaj,sa impregnat cu ulei si patineaza,si nici nu prea se poate curata uleiu care a intat in el,dai ci capacu/carcasa de la ambreiaj jos inlocuiesti simeringu de priza,cu ocazia asta schimbi si uleiu la cutie si scapi de toate problemele cu ambreiaju,daca cauti si pui acel aditiv care cica opreste uleiu nu faci decat sa lungesti agonia ambreiajului
chirilasorin
ai dreptate dar un kit de ambreaj e undeva la 280-450 lei plus manopera 300-350 lei in service si 200-250 lei in particular, cam multi bani, la mine ambreajul e bun. Pana sa se incalzeasca uleiul foarte bine, ca sa inceapa sa se scurga, merge bine si cu o incarcatura mare. Ca sa schimb uleiul din cutie si sa pun aditiv stop scurgere ar fi aprox 100 lei si il schimb eu.
chirilasorin
a folosit cineva acest aditiv stop scurgere ?
nikuniku
treaba ta ,banii tai,dar un simering intarit sau mai grav care sa uzat sau sa crapat din N motive nici mama aditivului de stop scurgere nul va readuce la viata.
specifica ce masina ai,aici este dacia clasic la tine in semnatura scrie logan,simeringu la clasica se schimba mult mai usor ca simeringu la logan,la clasica dai carteru de la ambreiaj jos si inlocuiesti simeringu.la logan,daca nu ai sculele specifice inlocuirii simeringului,desfaci toata cutia si mise pare ca se schimba si rulmentu de priza directa si se numeste palier arbore ambreiaj
cost simering dacia clasica 5-7 lei
cost simering(palier arbore ambreiaj) 50-70 lei
depinde de magazin
chirilasorin
dacia papuc 1.9d tractiune fata
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.