Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Proba cutie viteza?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cik83
Va salut!

Am facut rost de o cutie de viteza in 5 trepte si vreau sa o montez in locul celei de 4. Cel care mi-a dat-o a spus ca ii mergea si atat.

Cum as putea sa o verific sau ce verificare sa ii fac, sa fiu sigur ca nu muncesc degeaba?

In afara de cutie trebuie sa mai inlocuiesc altceva, ma refer la placa, disc, rulment?

Planetarele sunt scurte, exact cum am si eu pe masina.


Va multumesc!
cik83
Chiar nu se poate face nici o proba??
Adrian_Boy
Te uiti daca curge, in rest tragi cu mana destul de tare de acel ax de la schimbator, pentru a introduce in viteze, dar trebuie sa stii cum, adica ca si cum ai avea levierul deja montat.

Si sa nu curga pe la semeringuri, atat ce proba vrei sa-i faci, pentru ca ea se probeaza 100% ruland pe masina wink.gif

... in rest poti umbla la aspect.
cik83
Adica daca trag de acel ax trebuie sa am 6 pozitii, pespectiv vitezele + marsarier.

Multumesc frumos!
brigada_diverse
si trebuie sa stii cum sa tragi si cam ce pozitii o sa nimeresti...
daca e de sincroane si alte belele, numai la drum o sa iti dai seama
cristio_79
Ori o pui pe masina si vezi cum intra in viteze sau daca are zgomote in mers, ori o faci bucati. Eu as merge pe varianta a doua, asa poti sa-i dai in cap cu piesele celui care ti-a dat teapa. Se va vedea clar daca a mers fara ulei, daca sincroanele sunt duse.
PH-06-BOA
Desfa-o, i-o platesti si lu ala, si mergi sa cumperi alta.

Pune cutia pe masina , si vezi dupa aceea ce e de facut.
cik83
Am reusit sa montez cutia si merge bine, mai putin in viteza a 5-a. Intra un pic mai greu, mai spre dreapta. E posibil sa aiba vreo problema? Trebuie schimbat cumva ceva la maneta, maneta e de cutie in 4 trepte? In cutie au fost decat vreo 300ml de ulei, atat ca masina mergea rar si nu o tura prea tare.
Adrian_Boy
tine de patina, pentru ca daca nu ai umblat acolo, maneta are alta cursa decat a fost pana acuma, adica adaptata la ce-a de 4 wink.gif
neamtzu25
verifica si compartimentul ptr treapat a 5 s aaibe ulei ,e o gaurica prin care trece uleiul ptr a5-a.eu cand am desf cutia la 2 luni dupa ce am luat maas avea ace agaurica infundata si a 5-a mergea fr ulei....
adejov_66
am dacie berlina pe injectie tot in 5 trepte,asa merg ele intr-a 5-a se schimba ceva mai greu in sensul ca trebuie sa dai putin dreapta,dar,asa sunt daciile...,adica bune!


15 May 2009, 16:15:
neamtzule,m-ai pus pe ganduri ca mie nu-mi intra bine intr-a 3-a de vreo 10 zile si n-am mai pus ulei de prin 2004...
nelu_1985
nu merg rau toate, a mea de exemplu intra in a 5-a foarte usor, nu trebuie sa imping tare in levier;
...acuma depinde si ce tip de bieleta ai, daca ai deaia cu tampoane la mijloc se schimba mai "artistic" vitezele, daca ai deaia model mai nou, cu cuplaj cu bucsa de cauciuc intra mai precis in viteze
Adrian_Boy
nelu, ai idee daca curge ulei pe la capacul cutei de viteze ce trebuie schimbat, are ceva acolo gen, garnitura sau bucsa ?
- ma refer la capacul spate al cutiei.
br17rfg
QUOTE(Adrian_Boy @ 15 May 2009, 17:34)
nelu, ai idee daca curge ulei pe la capacul cutei de viteze ce trebuie schimbat, are ceva acolo gen, garnitura sau bucsa ?
- ma refer la capacul spate al cutiei.
*


Am impresia ca este o garnitura....daca nu dai cu silicon dinala rosu....
PH-06-BOA
Daca ai jocuri mari, levierul loveste in marginea din stanga (in dreapta e patina - sensul de mers), si necesita fortare. Ia-i jocurile, sau torsioneaza putin levierul dintre maneta si cutie.
- Sa nu faci comfuzie , a cincea are un arc in cutie, care se simte diferit fata de a patra.
bygy007
asa o intrebare prosteasca ai schimbat si bieleta de legatura intre cutie si maneta ? ca aia de la cutia cu 5 e mai scurta decit cea cu 4
cik83
Sigur ca am schimbat. Dar vestea proasta, azi dupa ce am scos masina din garaj m-am jucat putin la rece cu cutia 1-5-a si dupa aia cand am vrut sa o dau mai in fata, nu a mai mers. Nu mai sta la relanti, adica dupa ce iau piciorul dupa ambreiaj tinde sa plece, asta la liber, intra in viteze dar cand debraiez moare motorul. Cica as fi blocat-o intr-a 5-a.

Ce parere aveti? E grav avariata? Mai merita reparata sau o dau inapoi? Sa negociez un pret mai mic si sa o repar? sad.gif Am muncit in zadar... sad.gif
cristio_79
Cand ti-am zis ca cel mai bine ar fi sa o demontezi inainte de a o pune pe masina ai crezut ca "fac misto" ? Mai ales ca singur ai spus ca avea doar 300 grame (ml) de ulei in ea.
Te duceai cu ea in portbagaj la un meserias si te costa mai putin si banii pe ea ii dadeai dupa ce vedeai ce are inauntru.
PH-06-BOA
Am sa incerc sa explic o cauza posibila: furcile notate cu 1, au o grosime cel putin egala sau mai mare de cat bila (semi) notata cu 2.In pozitia pe liber, trece usor prin degajarea la toate furcile, stanga dreapta (vederea in spatiu) Canr bagi in viteza, bila impinge una din furci , inainte sau inapoi, in functie de viteza. Daca tu ai bagat intr-o viteza(in special vitezele trase), si ai miscat in lateral de maneta , putin mai fortat, uzura de pe furca sau rotunjirea acelei bile, a permis trecerea printre furci a bilei , si aducerea ei in starea de liber , unde se afla celelalte furci. Deci a ramas intr-o viteza, iar bila e trecuta pe liber.
Nu ai cum sa o rezolvi, decat sa dai capacul din spate ,jos, tragi furcile pe liber, incarci electric acea bila, sa aiba grosimea cat grosimea unei furci, pentru a nu mai trece printr-e ele. Piulita notata cu 3, e cea de afara, care are mansonul de cauciuc pe ea. Montezi la loc, cu furcile in starea de liber. Nu e nevoie sa dai cutia jos. Daca demontezi traversa, se va lasa mai jos, si ai loc sa dai capacul jos.
cik83
Nu am desfacut-o ca stiam cine a mers cu masina de pe care am luat cutia si am mers si eu cu masina aia catva timp. De dimineata a venit meseriasul si a vazut ca e blocata intr-a 5-a. Revin cu amanunte mai tarziu.

Multumesc de raspuns!
cik83
Va salut!

Pana la urma era in a 5-a. Cand m-am jucat la relanti cu schimbatorul, cica nu m-am dus cu el intr-a 5 cum trebuie si a apucat sa intre, dar tija de comanda a ramas la liber. A deblocat-o, dar tot intra greu in a 5-a, mult dreapta, din 5 incercari daca o bag o data. Schimbatorul a ramas cel drept de cutie de 4 trepte. Asta sa fie cauza? Nu se duce mai mult in dreapta? Mi-e si frica sa mai bag intr-a 5-a sa nu se blocheze iar.

ps: Ce ar mai putea avea, cand urc in trepte 1-4, a 2-a intra bine, iar cand bag 4-2 sau 3-2, intra un pic zgomotos, ca o smucitura?

Bine ca nu mi-a luat nimic pe cutie. Barem sa o fac sa mearga!
nelu_1985
stie el de ce nu ti-a luat nimic pe cutie; vis-a-vis de a 5-a, da jos bieleta de comanda pride-o in menghina si o torsionezi putin inspre stanga (prinzi in menghina partea care intra pe levierul schimbatorului);
Andrew20
salut
am si eu o problema si poate ma ajutati voi..
acum 2 zile am schimbat cutia de viteze...
eu am o dacie din '80 si am refacuta radical...recarosata...vopsita..la la la...
acum am luat de pe un brek cutie in 5 trepte..eu aveam 4 trepte frantuzeasca..si am zis sa pun una pt consum afara...
toate bune si frumoase..am pus si planetare noi...
merge "ceas"
insa am o problema nu intra in a 5-a...dau de maciuca in dreapta total si intra numai in a 3-a
ce sa fie oare..?
am schimbat acea maneta de jos ca stiu ca e de 4 si de 5 trepte..nu e de la aia..
am schimbat si patina..nu e de la ea...
ce mai poate fii?
are ulei in ea...
am verificat si ambreiajul..
nu mai stiu ce sa ii fac...
tin sa precizez ca pana sa i-au cutia propietarul a facut buc-constanta dus intors dupa care a stat 2 ani masina..si a ajuns la mine...
ajutati-ma va rog!
stima
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.