Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme garnitura? chiuloasa?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Vullpee
Uhhh am patit-o si pe asta... ieri in trafic am vazut ca mi s-a incins apa dar am mers in continuare inca 1 km, dar nu a mai stat mult ca deja in juru meu la semafor era un nor alb de fum... deci presupun ca a intrat antigel in baia de ulei si mai departe, plus ca mergea ca un mic tractor oare acum care ar fi problema adica la ce sa ma astept la toata chiuloasa, sau decat garnitura si nu stu cam cat m-ar costa ca deja m-am saturat cu dacia asta dar inca mai trag si de ea, cam cat m-ar costa sau poate o fi alta problema astept un rasp.
brigada_diverse
nor alb de fum....garnitura..a tras lichidul de racire in pistoane...hac..parerea mea
za_kristake
Ars garnitura de chiuloasa, apa in pistoane daca ai noroc scapi fara biele strambate. Asta vei vedea dupa ce schimbi garnitura
Vullpee
as dori sa-mi spuneti si un pret asa cu cat as scapa cu garnitura de chiuloasa si cam cat ar costa si manopera ca idee sad.gif nu le am cu preturiile
Mr_Devil83
io ma intreb (din nou) cum se pot stramba bielele daca s-a ars garnitura de chiulasa?

vulpe: o garnitura de chiulasa e cam 10 - 20 de lei si manopera pentru ea maxim 40.
brigada_diverse
intra destula apa in piston si cand urca pistonul , apa necomprimandu-se il blocheaza si se indoaie biela.....

daca intra multa apa se opreste pana sa se stranga apa....
Mr_Devil83
Deci ati vazut practic biele indoite sau sunt doar speculatii si din auzite si citite?

Nu de alta dar e fonta biela...
ydaniel
da am vazut si destule:)
brigada_diverse
am vazut motoare cu garnituri ciupite la chiulasa si nu au patit nici pe naiba, nici cu chiulasa(sa se deformeze), nici la biele....nu s-a mers mai mult de 50 km cu ele dupa ce a aparut beleaua
PH-06-BOA
- Biela nu e din fonta
- Apa nu intra in capul pistonului in mers, asa de multa incat sa se strambe biela, ci doar daca a fost motarul oprit, si racit. La prima cheie, daca a prins pistonul in faza de dinaintea comprimarii, si a intrat apa, electromotorul nu are atata putere sa strambe biela, ci se va opri brusc.Daca a prins apa si urmeaza faza de evacuare, o da pe toba, s.a.m.d.
- Daca nu s-au lipit cuzinetii, pune alta garnitura (daca n-ai pus pana acum, si ai grija mare la centrare, ca nu e exact pe ghidaje) si porneste-l, vezi presiunea de ulei, si, pa.
codrin_1300
am si eu o intrebare ! cum iti arunca apa pe toba ? unde se intalneste lichidul de racire cu galeria de evacuare daca chiuloasa ??
pun intrebarea asta din nestiinta ! nu am mai auzit pana acum de asta blink.gif
Merced
Ala e condens nu e apa ce-ti arunca pe toba cateodata. Ori iti mai arunca si cu garnitura arsa, dar ti-ai da seama usor. Si eu am patit-o recent oarecum, adica cred ca am mers un pic cu borcanu' gol, de aprins becu' de temperatura nu s-a aprins, oricum nici nu cred ca merge si daca nu ridicam la misto capota sa scot niste benzina pentru cineva nici nu cred ca observam. Aveam pe fund un deget de apa, in conditiile in care imi pierde pe undeva, dar completam intre minim si maxim o data pe luna. Si in ziua aia mi s-a parut ca imi scoate un pic de fum alb, insa era si un pic racoare, asa ca nu bag mana in foc ca s-a ars garnitura. Motoru' merge la fel, uleiul era ulei, fara sa-si schimbe culoarea fara sa aiba spume sau alte chestii, apa pe care am completat-o ulterior o vad ca e apa, nu pare sa fie ulei in ea si nici nu miroase dubios a benzina si/sau ulei.
Sa stau linistit? 04.gif
dobre
am mers 1500 km de forja cu garnitura de chiulasa ciupita si nu a avut nici pe dracu, eu nu stiu ce baliverne sunt astea cu biele indoite, nu ar fi mai logic ca sa se sparga pistonul decat sa se indoie biela?
panter1
nici eu nu as crede ca intra asa de multa apa acolo incat sa blocheze pistonul/rupt biela/indoit, oricum la ce temperatura e acolo in jur de 1000 de grade in capul pistonului apa aia de face abur instantaneu. si cateva picaturi alea care se duc in cilindru.. sigura problema e cand masina sta, daca intra apa mai multa in camera de ardere al vreunui cilindru trece de segmenti in jos ca are timp si ajunge in baie si dilueaza uleiul cand masina sta. daca ati mers mult cu garnitura ciupita trebuie sa schimbati si uleiul, parerea mea mai ales daca vedeti ca nivelul uleiului a crescut asa din senin
PH-06-BOA
Apa aruncata pe toba , sub forma de vapori, nu jet ca la irigatii. Ca test, se pune un colorant ( vopsea de oua) in lichidul de racire, pornesti motorul, si cu o carpa alba, tinuta la evacuare (toba) , cand e garnitura arsa intre camera de ardere si apa, se va inrosi carpa . Din capul pistonului, foarte greu trece in baie.
Nu numai 1500 poti merge, chiar si mai mult, e Dacaie, te scoate din orice necaz, celelalte te baga. Numai daca incepe sa fiarba ingrijorator, opresti aventura. Eu am mers cu un piston fara jumatate de fusta si segmentul de ungere, 5000 de km. Nu incercati.Era o moara cu ciocanele.
micri
care sunt metodele de planare a chiuloasei?
si pe ce masini unelte se face planarea?
se poate realiza si cu alte mijloace?
nirosbogos
S-a corodat de tot stutzul ala de pe chiuloasa (chiar langa capacul de la culbutori).Ce varianta am ca sa-l schimb?
CandyMan13
se inlocuieste..a trebuit sa dau chiuloasa jos ca sa am acces mai bine la stut.L'am daltuit ca altfel nu a vrut si apoi am gasit altul pe care l'am infiletat.
ionut L.
mie imi a putina apa pe la stut, am schimbat furtunasul, l-am strans bine, dar tot da... e posibil sa dea pe la filet, unde este insurubat in chiulasa?
Minel
Nu prea are cum sa iti dea pe langa filet, filetul stutului si facut conic , tocmai pt a preintampina acest aspect !

Bafta !
PH-06-BOA
Dai un filet care iti comvine in chiulasa, filetezi si un stut de teava(de cupru), cu acelasi filet, si le imbini, cum nu se poate mai bine. Ce, trebuie neaparat original , sau la fel ca al lor? Strica daca va iesi mai bine? In pompa , mi s-a mancat cel care vine de la T-ul de aerisire. Am dat filet de M 14X1,25 si am pus o bujie, de care am sudat un stut de teava, pe diametrul interior al furtunului. Are mai mult de 10 ani.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.