Marcelik
12 May 2009, 22:09
Aer conditionat 1000 euro...
Mai bine incerc sa schimb masina
Multumesc pt.atentie.
vyalli
12 May 2009, 22:29
da un search si o sa gasesti dar e cam scump in jur de 1000 de eur
daca esti dispus sa dai banuti astia
.
P.S. cum tu nu ai aer pe laureat?
Daca nu are aer conditionat manual nu e Laureate...Clima nu are nici un Logan.
vyalli
12 May 2009, 22:47
clima
ag02cws
12 May 2009, 22:50
Tu vrei sa-i pui climatronic?
paul_damian
12 May 2009, 23:32
Esti sigur ca ai Laureat? Daca n-ai proiectoare, oglinzi electrice si computer de bord... cred ca ai fost pacalit... Si nu merita, financiar, sa pui AC. Cum au zis colegii, cauta, s-a mai discutat.
Are AC, vrea clima. O improvizatie care sa masoare o temperatura si sa faca on/off la AC.
O intrebare pt initiator: Ti se pare asa puternic AC-ul de pe Logan?
silviu_79
13 May 2009, 08:15
ce va place sa vorbiti aiurea, a scris CLAR in primul post ca are laureat si ca vrea sa-i puna clima, mai bine zis sa upgradeze AC la clima.
e cam greu sa faci climatronic dar poti sa-l faci climatic. adica seminautomat.
cineva, dar nu cred ca e inscris pe forum, a pus un fel de termostat (de vreo 200 lei) cu ajutorul caruia poate seta temperatura dorita si termostatul porneste sau opreste AC-ul ca sa mentina in masina temperatura setata.
o sa-i cer mai multe detalii si am sa revin cu detalii.
raqzvan
13 May 2009, 15:19
Upgrade de la AC manual la "clima" (din pacate e pentru Focus MK2):
http://www.european-parts.net/catalog/prod...products_id=413
C@talin
13 May 2009, 19:11
arata chiar tare
motorasele deacolo cumva trag de sarmele deja existente ?
ArtVandelay
13 May 2009, 19:13
pe focus 1 nu merge?
AR-18-MOS
13 May 2009, 21:23
Ce titlu interesant!
mario_vladys
25 May 2009, 18:17
ce parere aveti de asta?
http://www.comesclima.it/PDF/Price_List_2009.pdfeste interesant daca se poate adapta vreunul dintre cele universale!
Asta o poate spune numai o persoana care se pricepe intr-adevar, astept si eu poate cine stie.... preturile nu par mari!
bobo77
25 May 2009, 18:27
Ca este un mare fiss...
mario_vladys
25 May 2009, 18:28
ok am inteles perfect! Nici nu se putea o argumentatie mai buna, poate imi scapa mie ceva...
C a t a l i n
25 May 2009, 18:33
Ciudat că au adoptat soluția de obturare și gâtuire a turului din calorifer, când puteau alege să controleze voleții... Deși documentația pare stufoasă, eu cred că rezultatul nu va fi grozav... Chiar și instalațiile originale, de fabrică, se dovedesc uneori ineficiente, și modul manual este preferat de utilizatori..
Tipul ala de control e facut cu minimum de interventie si costuri.
Nu presupune actuatoare de comanda voleti de amestec, folosesc comanda (electrica) de recirculare, preiau functia de reglaj a debitului ventilatorului in locul butonului, realizeaza incalzirea prin intreruperea AC-ului si asigura racirea prin intreruperea caloriferului de incalzire (neactionand asupra voletului de amestec, raceste si daca voletul e pus pe cald caci inchide caloriferul).
Eu personal m-as feri de sistem pentru ca inchjide circuitul mic de racire (prin motor si caloriferul masinii) ceea ce creeaza presiune suplimentara in circuit cand motorul e relativ rece si termostatul pentru circuitul mare e inchis.
OldMan
23 Jul 2009, 17:45
m-am jucat zilele astea ca am avut putin timp si am bricolat un termostat pentru aerul conditionat...adica stabilesti temp care vrei sa fie in masina si cand o atinge opreste aerul conditionat. Valorile de pe display sunt in faza de teste.
IRONICK
23 Jul 2009, 18:46
Vezi ca trebuie sa iei in calcul si ventilatorul, altfel o sa iti frece compresorul ... chiar cu histerezis mai mare.
CriSTI68
23 Jul 2009, 23:45
oldman si cand o sa avem aceasta jucarie pe logan ?
bygy007
24 Jul 2009, 05:43
era bine daca se juca si cu treptele ventilatorului adica cind ajunge la temperatura setata , ventilatorul sa fie pe 1
QUOTE(OldMan @ 23 Jul 2009, 18:45)
adica stabilesti temp care vrei sa fie in masina si cand o atinge opreste aerul conditionat. Valorile de pe display sunt in faza de teste.
Si dupa ce se opreste, incepe sa se incalzeasca in masina. La ce temperatura reporneste aerul (fata de cea setata)?
OldMan
24 Jul 2009, 15:07
QUOTE(IRONICK @ 23 Jul 2009, 18:46)
Vezi ca trebuie sa iei in calcul si ventilatorul, altfel o sa iti frece compresorul ... chiar cu histerezis mai mare.
ventilatorul ramane pe o singura treapta, sa zicem pe 2, clapeta recirculare pusa pe recirculare aer interior....va porni si opri electrovalva de pe compresor.
QUOTE(klaus @ 24 Jul 2009, 09:55)
Si dupa ce se opreste, incepe sa se incalzeasca in masina. La ce temperatura reporneste aerul (fata de cea setata)?
exact...histerezisul il stabilesc la cat vreau, 3-4-5 grade...
<span class='edit'>24 Jul 2009, 15:09:</span>
QUOTE(CriSTI68 @ 23 Jul 2009, 23:45)
oldman si cand o sa avem aceasta jucarie pe logan ?
sa o vad ca merge OK si o sa fie de vanzare
IRONICK
24 Jul 2009, 15:15
QUOTE(OldMan @ 24 Jul 2009, 16:07)
ventilatorul ramane pe o singura treapta, sa zicem pe 2, clapeta recirculare pusa pe recirculare aer interior....va porni si opri electrovalva de pe compresor.
Intrucat habitaclul nu este foarte bine izolat, scaderea de temperatura va fi destul de rapida. Mersul pe recirculare face condens in masina, iar pornirea si oprirea lui (indiferent cat de bine este curatata instalatia de climatizare) genereaza un miros intrucat ramane ventilatorul in continuare pe tr.2.
mariuscond
24 Jul 2009, 15:36
Parerea mea... daca tot studiezi treaba asta este ca ar trebui intervenit cumva pe comutatorul treptelor ventilatorului si nu pornind/oprind AC-ul...
Parerea mea... hâc!
IRONICK
24 Jul 2009, 15:40
Compresorul de logan nu este facut sa lucreze in regim on/off. Alea de clima isi modifica automat cilindreea in functie de cerinte, etc ...
OldMan
24 Jul 2009, 16:15
QUOTE(IRONICK @ 24 Jul 2009, 15:15)
Intrucat habitaclul nu este foarte bine izolat, scaderea de temperatura va fi destul de rapida. Mersul pe recirculare face condens in masina, iar pornirea si oprirea lui (indiferent cat de bine este curatata instalatia de climatizare) genereaza un miros intrucat ramane ventilatorul in continuare pe tr.2.
zilele astea au cam fost temperaturi de cuptor, am umblatnumai pe recirculare interior si nu a facut condens in masina. De fapt cred ca e corect sa mearga AC numai pe recirculare pentru ca altfel nu are logica...daca tragi aer fierbinte de afara si apoi il racesti dupa 10km iti arde fata.
La teste....65 grade in masina, pornit AC dupa 10min 23 grade, rulat cu masina in continuare , afara 35 grade, oprit AC dupa 4 min 25 grade.
C a t a l i n
24 Jul 2009, 16:22
Ce economisești la carburant vei da în service pe compresor.
OldMan
24 Jul 2009, 16:41
cu alte cuvinte nu am voie sa opresc compresorul daca mi-e prea frig...ca se strica? si daca l-am oprit nu mai pot sa-l pornesc?
Renault Clio Symbol are un sistem de aer conditionat automat, care face acelasi lucru ca si termostatul meu, mai are in plus turatia ventilatorului, din cate stiu la dci au acelasi compresor de AC ca si la logan. Acolo tot asupra compresorului se actioneaza, ala nu se strica?
C@talin
1 Aug 2009, 13:58
LA tico de exemplu Ac si buton de ECO ,pe eco compresoru e cuplat si decuplat la intervale .
Am mers odata cu el numai pe eco 240 km
nare nimic.La decuplat si cuplat compresoru de la inebunit
)
La logan mereu se decupleaza compresoru intr-o depasire,si porma se cupleaza la loc repede.deci iar e uzat de inebuneste
sa inteleg ca nu-i voie sa-i dau blana cu aerul pornit? compresorul decupleaza si cupleaza inapoi atunci.
C@talin
2 Aug 2009, 14:36
e nu-i voie,e voie doar zic ca nu pateste nimic.
razvan_3asy
2 Aug 2009, 15:23
eu am mers pe a2 acum 1 an cu aeru pornit si cu viteza de 160km/h (nu sariti pe mine am incercat si eu sa vad daca duce:D) la un moment dat s-a auzit in cirait ca si cum ceva ar fi facut scurt, sau un contact imperfect, am lasat-o mai usor si si-a revenit.
Ange_L
11 Apr 2012, 14:16
QUOTE(OldMan @ 23 Jul 2009, 17:45)
m-am jucat zilele astea ca am avut putin timp si am bricolat un termostat pentru aerul conditionat...adica stabilesti temp care vrei sa fie in masina si cand o atinge opreste aerul conditionat. Valorile de pe display sunt in faza de teste.
Salut,
Ce ai facut tu, am incercat si eu, numai ca eu am incercat (ca inca nu merge) sa modific turatia ventilatorului, adica daca diferenta e de 10 greade, intre ce e in masina, si ce ai tu setat pe el, atunci ventilatorul sa meraga 100%, pt 9 grade 90%, numai ca am un mos, legat pe viteza a 4- a ventilator-ului care se incalzeste f tare, pana intra in protectie (cu radiator de cupru pe el) , si nu stiu ce sa ii fac. Circuitul merge f bine, numai ca pentru doar aprox 2 min, apoi integratul intrand in protectie termica. A mai incercat cineva ceva de genul asta si a reusit ceva?
FRATELLO
12 Apr 2012, 12:18
Arunca un ochi la topicul cu "comanda ventilatorului in trepte" ...Cred ca ar trebui comandat in impulsuri (PWM).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.