Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rampa culbutori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Hacker
De curand, pentru ca ma plictiseam in casa am ajuns pe la Tov Razvan sa il ajut la masina.
In urma unei discutii ajung la masina, deschid capota, pornesc motorul, desfac busonul de ulei, pun mana, astept sa ma stropeasca, ma uit pe mana si surpriza nici o picatura de ulei. Incep turez motorul, nimic, bag lanterna ma uit atent, ulei foarte putin sarea prin capac. Ciudat, avand in vedere ca motorasul meu ruleaza, alearga, mere excelent. Am observat eu ca parca bate ceva in rampa curbutori, dar nu am bagat de seama pana acum. Ce poate fi? Cum remediez ?
CandyMan13
1.ai pus aditiv?
2.inainte urca?
3.uleiul este prezent totusi pe rampa culbutorilor?
4.e posibil sa ai pompa infundata sau oricum nu face fata,canalurile de ungere infundate
brigada_diverse
tu crezi ca acolo ajung valuri de ulei sa te improaste pe tine? se unge rampa de culbutori, nu e obligatoriu sa te faca fleasca cu el...uita-te cu lanterna daca e ulei pe rampa...nu o sa vezi suvoaie...
CandyMan13
eu am mers vreo 2 km fara busonul de la capac(greseala mea ca am plecat grabit si nu l'am mai pus) si de cand am ajuns pana am dat sa plec,sub masina era un dreptunghi cam cat motorul de mare...si anume numai ulei...suvoaie nu or fi,dar de stropit,STROPESTE
Oricum e de ajuns ca rampa de la culbutori sa fie bine unsa si cum ziceam la 3..daca ajunge pana acolo e okai
Hacker
E pai la mine nu prea stropeste, sambata cand o sa fac schimbul de ulei, o sa desfac si capacul curbutori, si o sa spal cu motorina..
Minel
QUOTE(Hacker @ 14 May 2009, 12:45)
E pai la mine nu prea stropeste, sambata cand o sa fac schimbul de ulei, o sa desfac si capacul curbutori, si o sa spal cu motorina..
*




Eu as da jos si rampa de culbutori , as face-o bucati , curatata, spalata, suflata, verificat canalul de ungere din chiulasa ,de sub suportul nr.1 al rampei de catre baterie si apoi montezi tot la loc cu o lubrifiere in prealabil cu ulei a rampei .

Mare atentie la gaurile de prindere alea rampei pe chiulasa, se curata de resturi si ulei !

Bafta !
SSilent
si la mine arunca cu ulei pe la buson de la capacul la culbutori, mai ales cand mergeam tare, motivul? perdeam compresie (segmenti dusi)

atata timp cat totul e lubrefiat e ok, nu trebuie sa se imbaieze culbutorii in ulei, ci doar sa fie rampa unsa, uita-te daca ai ulei p-acolo, daca este prezent, drum bun!
Hacker
pai rampa e unsa, dar parca am nu arunca la fel ca la alti. Motorul e tun, din punct de vedere al compresiei, nu mananca de loc ulei. Dar tot nu mi se pare ok. Oricum maine schimb uleiul, scot capacul curb, si torn motorina asta dupa ce bag in uleiul asta actual un detergent de motor.
panter1
eu am ulei subtire 10W40 si il arunca de il ia... fiind subtire "zboara" usor pe rampa, de la bun inceput am mers pe asta si nu are pb masina. Daca nu iti curge baga Mobil sau ELf,merita, eu Mobil-ul il schimb la 10.000. si nu completez deloc de la un schimb la altul pentru ca nu mananca, motorul de pe masina fiind cel original nedesfacut niciodata. Bafta
PorumbelL
Da' indicatorul de la ulei ce arata???
poate ai pompa de ulei terminata!!!!
cristio_79
@Hacker - capacul de la culbutori il cureti cel mai bine dandu-i foc. Il stropesti cu putina benzina inauntru si dai foc. Se curata perfect. Dupa ce se stinge focul, il bati putin cu un ciocan sa curga zgura aceea ramasa intre peretii dubli si cureti cu o perie de sarma.
Hacker
Bun, am schimbat uleiul, am folosit motorina pentru a curata motorul ( cu uleiul vechi am adaugat 0.5l motorina, am lasat motorul pornit 15 min la relantiu,) am bagat filtru nou + ulei Mobile 1 20w50 si gata. Rezultatul unul bun, si parca arunca acum ceva ulei pe la buson.
Merced
Daca ai motoru' "tun" nu inteleg pentru ce folosesti 20W50 in el.
DJ_AndutzuBT
pt. Hacker: daca esti sigur ca ai rezolvat problema, e oK. Dar totusi daca se observa un tacanit mai agresiv la culbutori si daca nu prea vezi ulei sub capac, verifica pinionul din capul de la pompa de ulei (sub axul delcoului) daca zimtii sunt tociti, nu mai baga ulei in rampa...am patit-o de 2 ori cu 2 dacii. (daca nu esti sigur cum se umbla acolo, dute mai bine la cineva care se pricepe.) daca esti interesat te pot ajuta eu...cel mai important este ca daca scoti pinionul de acolo, sa nu invarti absolut deloc motoru....o vei deregla complet si nu va mai porni. Bafta si toate cele bune!!!!!!!!
Tonyus
Mentiune la postul de mai sus: daca scoti delcoul sa memorezi pozitia lui, montarea lui aiurea duce la nefunctionarea motorului si/sau ruperea "picioruselor" care antreneaza axul delcoului.

Referitor la problema lipsei uleiului din rampa: o posibilitate ar mai fi si "supapa" de refulare (o bila cu un arc) din corpul pompei de ulei, adica pompa nu poate face presiune suficienta pentru a urca uleiul prin acele canale subtiri deoarece acea supapa se deschide prea repede (probabil din cauza arcului slab), sau poate chiar infundarea partiala a canalelor respective.
zzsolti62
exact asa mio fost si mie nu mio ajuns nici un pic de ulei la culbutori numa de la tijele care vine de la arborele cu came numa acolo mio aruncat ulei atuncia am vazut cand am dat jos chiuloasa si mio fost infundata gaura aia la capatul chiuloasei unde tre sa pompeze sus uleiul la culburoti si la teava aia pe care is culbutori mio most ca si un fel de namol in el ca abea lam putut curata si numa cu burgiul asa finut am reusit sa spart noroiul ala de ulei depus in teava si in chiuloasa. verifica si tu cand dai jos capacul de la culbutori si ial jos si rampa sa vezi daca nu ti infundata si tie cum am patit eu! mie mio trebuit sa polizez camele ce imping supapele ca am avut o uzura in iele din cauza lipsei de ulei!
ionut_09_RWX
salut,

Omul asta a zis ca are motorul TUN.... nu vad de ce ar fii fantana arteziana acolo... daca sunt urme de ulei acolo, adica rampa nu este uscata ... inseamna ca are dreptate!! cool.gif
excl.gif Si daca mai are si presiune 4,2 pe ceas, dupa 10km parcursi ... atunci te invidiez omule cool.gif
spor la treaba!!
Club12TRS
S-o luam cu-nceputul.
Daca n-ajunge ulei pe rampa de culbutori, acestia vor scartai sinistru. Vei avea pe chiulasa 8 usi de cavou.
Uleiul urca in chiulasa printr-un canal mic. Ulei tre' s-ajunga car sa fie uda rampa, nu sa balteasca. (a nu se confunda rampa de culbutori cu baia de ulei).
Nu te apuca sa speli partea superioara a chiulasei cu motorina sau alte chestii, e posibil ca depunerile sa se plimbe pe unde nu-ti doresti si sa obtureze canalul prin care urca uleiul la rampa de culbutori. Lasa jegu' unde e, nu-l deranja.

Sau pe scurt: daca nu scartaie, las-o in pace.
kindeeru56
salut azi dimineata cred ca sa busit pompa sau pinionu ca nu am avut timp sa ma uit sa intamplat in felu urmator am ponit super bine a crescut presiunea la ceas undeva la 8 (motoru facut in vara RK) dupa vreo 10 minute a scazut brusc la 1 si sa aprins becu la ulei si a inceput sa se auda o usoara bataie, daca o accelerez peste 2000rpm se stige becu si creste si presiunea.astept si parerile voastre
Club12TRS
QUOTE(kindeeru56 @ 18 Jan 2010, 00:28)
salut azi dimineata cred ca sa busit pompa  sau pinionu ca nu am avut timp sa ma uit sa intamplat in felu urmator am ponit super bine a crescut presiunea la ceas undeva la 8 (motoru facut in vara RK) dupa vreo 10 minute a scazut brusc la 1 si sa aprins becu la ulei si a inceput sa se auda o usoara bataie, daca o accelerez peste 2000rpm se stige becu si creste si presiunea.astept si parerile voastre
*



Trebuie vizualizat pinionul. Nu mai porni motorul pana nu rezolvi problema. Da-mi PM daca ai nevoie de ajutor.
pirvumark
da, s-ar putea pinionul. s-or fi dus canelurile. eu am patit asa la un schimb. era si cam rece afara si uleiul cam gros. cand am pornit au cedat de tot acele caneluri si nu mai angrena pompa.
e posibil ca la turatie sa agate un pic si sa bage cat de cat.
da-l jos si vezi cum e
si e si eftin
vreo 15 lei sau 10.
apropo
il scoti cu un surub de 12(metric 12 mai lung, cam 10cm)
kindeeru56
am rezolvat era mizaria aia de pinion
razvan32
sa nu fie infundate gaurile de ungere din chiuloasa
pirvumark
bine ca ai rezolvat.
uite asta tot caut eu pe forumul asta.
topicuri ce se incheie cu gata am rezolvat.
nu deschise de 45 de pagini si tot nu se da de cap la defect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.