NICK82
18 May 2009, 11:42
Salutare tuturor,
Precizez ca pe la 60 km/h masina incepe si ma "cerne" dupa ce trec de aceasta viteza dispare.
Precizez desi rulmentul roata fata,dreapta nu huruie,in viraje stranse si la denivelari se aude un zgomot de contact de rulment.
Are un mic joc la roata la verificarea facuta cu masina pe cric.
Poate determina jocul la rulment aparitia acestui "cernut"?
Va multumesc.
Adrian_Boy
18 May 2009, 11:49
Joc la roata poti avea din pivoti sau bucse.
Sa inteleg ca esti convins ca se aude din rulment si de la roata din dreapta ? Eu zic ca ai probleme la planetara (canelurile mancate etc.), joc la partea dinspre fuzeta.
ionut.tanase
18 May 2009, 11:49
Verifica pneurile sa nu aiba galme sau deformatii.
NICK82
18 May 2009, 12:00
Banuiesc ca daca as avea galme sau deformatii ar trebui sa se manifeste pe o plaja mai larga de viteze...sau ar trebui sa se manifeste tot timpul.
Planetarele nu ma deranjeaza in viraje nu se aude nici un zgomot de planetara.
ionut.tanase
18 May 2009, 12:05
Nu mai banui .... Uita-te ca nu e greu sa dai o privire pe la rotile de pe fata. Evantual du-te cu ele la o vulcanizare sa ti le echilibrezi.
CandyMan13
18 May 2009, 12:34
fa intai o echilibrare si ne spui pe urma daca mai "cerne"...cat despre rulment,acesta face zgomot in continuu nu doar in curbe;in curbe e planetara
NICK82
18 May 2009, 12:53
am facut echilibrarea acum 2 saptamani,deci pica varianta asta
m-am uitat sub masina la prinderea cutiei de viteza si este totul k.
iti e greu tare sa schimbi rulmenti, pivoti, sau orice e responsabil de jocul la roata care nu e normal, si abia apoi te concentrezi la trepidati.
NICK82
18 May 2009, 13:21
Inainte de a purcede la schimbarea pieselor aferente unei rotii ,ceream cateva sugestii celor mai avizati ca mine.Poate a mai trecut cineva prin asa ceva...si as sti exact sursa acestui "cernut".
CandyMan13
18 May 2009, 13:51
pai sunt sigur ca esti de acord cu mine(cel putin) cand spun ca fara sa fie pe viu diagnosticarea,din spuse nu prea poti realiza problema.Noi iti prezentam eventualele solutii ca ar fi fost mai usor sa zicem un simplu.:"mergi la un service".
Eu am trecut prin asa ceva doar ca singura diferenta era ca la mine se manifesta de la 80km/h in sus.Remedierea a fost echilibrarea rotilor(dupa ce am facut un test comparativ cu rotile unui prieten de la care le'am imprumutat).
ionut.tanase
18 May 2009, 13:58
Si eu tot din experienta spun ca e din cauza cauciucurilor. Aveam niste deformatii pe rotile de pe spate si ma cernea masina la o anumita viteza (nu mai retin exact viteza).
La o alta dacie pe care am avut-o, aceeasi chestie ... galma pe fata : rezultat => ma cernea la o anumita viteza.
De aia iti spun: uita-te la cauciucuri sa nu prezinte deformatii/galme si mergi la o vulcanizare sa faci o echilibrare a rotilor.
PH-06-BOA
18 May 2009, 20:33
N-ai zis ca vi sa vedem?
PH-06-BOA
25 May 2009, 23:44
Nu mai zici nimic? Cum merge ?
NICK82
26 May 2009, 15:43
Merge bine...nu mai trepideaza.Planetara se pare ca a fost buba.
Deja am facut vreo 300 km de sambata....si fata de cum era inainte acum este o incantare sa mergi cu masina.
Multumesc mult ptr timpul acordat.
La franare se mai simte nintel ca prinde in hopuri...dar nu de intensitatea celor inainte de polizarea discurilor.
PH-06-BOA
26 May 2009, 21:16
Pai, e un destep p-aici care spunea ca e imposibil sa rectifici discurile cu flexul, sa regenerezi ambreiajul, Iata ca merge. Si daca se insista, ieseau perfect.
ct-03-tvy
26 May 2009, 21:21
QUOTE(PH-06-BOA @ 26 May 2009, 21:16)
Pai, e un destep p-aici care spunea ca e imposibil sa rectifici discurile cu flexul, sa regenerezi ambreiajul, Iata ca merge. Si daca se insista, ieseau perfect.
bun bun...rectifici discurile cu flexu.....si pana se pupa cum trebe cu placutele? ce faci mergi pa camp?\\\
sau mai bine , le incarci cu sudura ..si dupaia le bagi in strung
Tiberiu-Andrei
26 May 2009, 21:32
Si tu ai impresia ca la schimbarea unui set de placute ele de pupa perfect cu discul?
PH-06-BOA
26 May 2009, 21:59
Reformulati, in Romaneste.
ct-03-tvy
27 May 2009, 18:15
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 26 May 2009, 21:32)
Si tu ai impresia ca la schimbarea unui set de placute ele de pupa perfect cu discul?
cand pui discuri noi si placute noi?
,
pune osu la munca, si pune piese noi. si nu te zgarci la bani ..sa iei de Autospedd..
la un papuc la munca..i-a pus discuri noi,...sii la unu din ele sa crapat flansa..care il tine strans pa fuzeta,..in suruburile alea de 6,...ce are ,ce are ce harjie ce harjie asa,....noroc ca am observat santu...eu de 1 mm... ca mecanicu ala drojdier...
PH-06-BOA
27 May 2009, 21:51
Pai de ce te contrazici? Sfatuiesti sa puna piese noi, sa faca la fel ca tine? Reconditionati orice in limitele accesibile, numai asa veti fi cu adevarat meseriasi, si dupa aceea veti sti ce sa cumparati. Greu veti mai fi excrocati . Sa nu se zgarceasca la bani? Adica sa dea cat de multi, ca va face treaba . Ar fi bine sa faca . Dar sti, si batut, si... si cu banii luati. Crezi ca cine are Dacie are prea multi bani?Sunt multi tineri, care inca mai sunt pe banii parintilor. Incep si ei cu Dacia.
V-am prezentat un cli-p cu o rectificare a discului, cu flexul. Ati vazut ca-mi tremura mie mana? Se vede clar ce suprafata iese. Deci se poate. Si daca pe unii nu va duce capul, nu raspundeti ironic (pe mine m-ati provocat, dar nu e cu rautate), intrebati pentru lamuriri. Daca puneti sublerul pe disc, veti masura si grosimea, si daca are fetele paralele. Ce-i asa de ne-nteles?Daca discul abraziv e tinut paralel cu cel de frana, nici nu poate face altceva, de cat fata dreapta. Apoi placutele, se uzeaza sub diferite forme. Cauza? Tema pentru maine.
dorunicola
10 Jun 2009, 13:12
salut baieti,
nick82, am si eu aceeasi problema, intre 60 si 70 am o topaiala care nu am reusit sa scap de ea de cand am dacia me:am schimbat bielete directie, antiruliu, pivoti, cauciucuri, jante, le am echilibrat si aceeasi boala de nevindecat, ma apuca toti nervii!!!
in plus acum a mai aparut o problema:de la 100 in sus are o vibratie din ce in ce mai urata, este ciclica, in sensul ca zbarnaie mai incet apoi mai tare si iar!!!daca aveti o idee de ajutor postati ca sa ne facem daciile sa mearga!!!eu unul m am saturat sa tot repar si degeaba!!!
tribunul
10 Jun 2009, 13:49
Am vazut ca multi au recomandat verificarea rotilor.
In general daca ai rotile de pe fata cu probleme, iti trepideaza volanul, nu masina. Masina trepideaza daca ai probleme cu rotile de pe spate.
ionut_TL
10 Jun 2009, 14:00
[quote=dorunicola,10 Jun 2009, 14:12]
salut baieti,
nick82, am si eu aceeasi problema, intre 60 si 70 am o topaiala care nu am reusit sa scap de ea de cand am dacia me:am schimbat bielete directie, antiruliu, pivoti, cauciucuri, jante, le am echilibrat si aceeasi boala de nevindecat, ma apuca toti nervii!!!
in plus acum a mai aparut o problema:de la 100 in sus are o vibratie din ce in ce mai urata, este ciclica, in sensul ca zbarnaie mai incet apoi mai tare si iar!!!daca aveti o idee de ajutor postati ca sa ne facem daciile sa mearga!!!eu unul m am saturat sa tot repar si degeaba!!!
incearca sa refaci si unghiul de fuga si dupaia vezi ce se intampla.app si de la discurile ovalizate face ca toti dracii.am patit eu
NICK82
11 Jun 2009, 12:03
Incearca sa schimbi planetara.Eu asa am facut,aveam una mai veche si le-am schimbat pe rand ,cele de pe fata.Ciudat este faptul ca eu aveam impresia,in timpul mersului ,ca sursa vibratiei este partea dreapta a masinii.Am inlocuit planetara din dreapta cu cea veche,proba de drum,facea la fel.Abia dupa ce-am schimbat si planetara din stanga (din dreptul soferului) a disparut si vibratia,iar mersul cu masina a devenit o placere.Succes.Sper sa-ti fi fost de folos.
BlackAlien
11 Jun 2009, 22:57
era stramba planetara!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.