Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Oil 5W30: s-a schimbat ceva in ultima vreme?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
popiTM
Zilele astea am detectat o scurgere de ulei pe langa filtru si a trebuit sa completez (cca 1.5 L). Am luat uleiul (Dacia Oil Plus 5w30) si l-am turnat, apoi uitandu-ma mai atent la eticheta mi s-a parut ca arata altfel decat cel pe care-l luasem acum 1 luna, cand am facut schimbul. Am mai constatat ca e incadrat ca API SL, ACEA A5 -- din cate imi amintesc, ce pusesem inainte era, parca, API SJ, ACEA A3...(?), desi tot Dacia Oil 5W30.

Din pacate nu mai am decat ambalajul de la uleiul cumparat recent, nu si pe cel de acum 1 luna, cand ii facusem schimbul, asa ca nu mai pot sa verific.

Am sunat si la dealerii locali (AutoEuropa si AutoCardo) sa intreb daca stiu ceva despre o schimbare a proprietatilor uleiului, dar tot ce stiau era ca uleiul Dacia Oil 5W30 e ala bun pentru Logan si ca "e acelasi de cand e Loganul, poate s-o fi schimbat ambalajul", despre API si ACEA nu pareau sa fi auzit.

Multumesc celui care poate sa-mi confirme/infirme schimbarea... sper ca doar mi s-a parut. Iar daca totusi difera, oare poate sa apara vre-o problema acuma ca le-am combinat ?
annem
Eu am un bidon din Septembrie 2007. L-am luat de la reprezentanta cind am ridicat masina in Iulie 2008, pentru completare. Este Dacia Oil Plus Premium 5W30 ACEA A5/B5 API SL.
De curind am vazut in magazin si varianta Lubrifin Versus Eco-Tech 5W30. Costa vreo 15lei/l si este tot semisintetic ACEA A5/B5 API SL. Renault recomanda intii uleiuri cu clasificarea ACEA (A1, A2, A3, A5 - pentru Logan benzina), iar in lipsa uleiuri cu clasificarile API SJ, SL, SM.
popiTM
Intre timp am intrebat la Dacia la Vocea Clientului, intr-adevar au schimbat un pic uleiul, dar cica nu ar fi problema daca se combina varianta noua cu cea veche:

QUOTE
In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam ca tinand cont ca normele API, SJ si ACEA sunt diferite, acest lucru confirma ca in caracteristiciile tehnice ale uleiului au avut loc usoare modificari. In cazul in care acest ulei este folosit pentru completare va informam, ca acest lucru nu aduce defectiuni asupra motorului.

annem
popiTM
QUOTE
... ca tinand cont ca normele API, SJ si ACEA sunt diferite ...

Au pus cei de la VC virgula intre API si SJ, sau ai gresit tu?
Daca asa ai primit raspunsul, poti sa divulgi si numele persoanei de la VC care ti-a raspuns?
Solidu
Pe bidonul de Dacia Oil Plus scrie 5w30 ACEA 2004: A5/B5 API SL/CF. L-am luat de la dealer in 14.11.2008. Nu cred ca s-a schimbat nimic.
BodoC
QUOTE(annem @ 19 May 2009, 19:29)
popiTM

Au pus cei de la VC virgula intre API si SJ, sau ai gresit tu?
Daca asa ai primit raspunsul, poti sa divulgi si numele persoanei de la VC care ti-a raspuns?
*


Si daca n-a gresit el si asa au spus cei de la VC, si daca vei avea si numele celui/celei care i-a raspuns, ne spui si noua ce concluzii tragi?
Cred ca diferenta dintre uleuri este incredibil de mare.
Tu ce ne sfatuiesti sa cumparam API SJ cu virgula sau fara virgula?
Cu virgula e mai bun. Nu-i asa? Eu asa cred. Are mai multe caractere.

Problema este alta: 1,5l intr-o luna? A curs atat de mult? Oriunde ai fi schimbat uleiul, cel care a facut operatiunea, este de vina. Nu a strins ceva (filtru sau buson).
Sau poate consuma.... Si asta e si mai grav.
annem
Eu vroiam doar sa trimit o atentionare persoanei care a scris, pentru ca reprezinta Dacia in fata clientului, iar raspunsul sau este unul oficial Dacia, cu toate consecintele ce decurg de aici.
Din raspuns rezulta ca sint recomandate uleiuri avind una din cele 3 norme: norma API, norma SJ si norma ACEA, iar aceste norme sint diferite.
Pentru Logan Prestige 1.6 16V, recomandarea mea este ulei de motor norma SJ, pentru ca are doar doua caractere.
catalinux*
Noile caracteristici sunt mai recente, atata tot. "Ambele" uleiuri fiind compatibile cu motorul tau.

Normele "S" de la API sunt pt motoare pe benzina, de ex:
SJ - for 2001 and older automotive engines
SL - for 2004 and older automotive engines
Ambele norme sunt curente!

Normele ACEA:
A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines
and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity
oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.
A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car
& light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High
shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual
or handbook if in doubt.

Nu cred ca acele scurgeri sunt datorate uleiului in sine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.