Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motorul se supraincalzeste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
iglu
Am o problema cu o Dacie 1310: fierbe motorul. Cateva date suplimentare:
- fara termostat;
- 190.000 km cu setul motor din fabrica;
- mananca ulei 1L/1000km, deci are nevoie de RK;
- garnitura de chiuloasa e buna, nu am apa in baia de ulei;
- cureaua de ventilator e intreaga.

Nu am idee de unde ar putea fi. Putin ajutor ar fi de folos.
neamtzu25
verifica intstalatia.circuitul ,poatesa infundat cu ceva si de asta nu mai ai circulatie ,pompa de apa.....iale pe arnd pe toate,poaet ai cureaua slabita si nu prinde bine fulia de la pompa ..verifica
jews
aeriseste circuitul ca poate a prins aer pe undeva. Verifica imbinarile sa nu intre aer si implicit sa pierzi lichid.
ag02cws
Sa nu fie inchisa clapeta de la filtrul de aer... Oricum, cel mai probabil e infundat circuitul pe undeva.
al1n
vezi termostatu cum e, mie anu trecut in vara mia fiert din cauza ca sa blocat si am schimbat garnitura de chiulasa.


acum am vazut ca nu ai termostat, scuze.
CandyMan13
a zis ca nu are termostat.incearca cu o aerisire(la indemana sa ai niste coliere in caz de trebuie).Poate scapi asa.
ydaniel
1l/1000km nu e asa mult.am intalnit consum de 1l/100km.
radiatoru e curat interior/exterior?
iglu
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Este aerisita, nu pierd lichid. Cel mai probabil este infundata pe undeva sau pompa de apa nu circula lichidul cum trebuie. Doar ca nu prea am idee cum as putea sa-mi dau seama pe unde ar fi infundat circuitul.

Legat de radiator, a fost schimbat acum vreo 3 ani si foarte multi km nu a mai facut de atunci. Totdeauna a avut antigel + apa distilata in instalatie, niciodata apa de la robinet.
PH-06-BOA
Ca sa verifici pompa, accelerezi in gol, si trebuie sa se umfle putin furtunele subtiri. De la antige, s-a depus multa sare (oxid de aluminiu sau gel) in gaurile de trecere a apei prin chiulasa, mai ales ca nu e desfacuta niciodata. Mai e din amestec sarac la combustie, radiator, termostet, sau chiar toate cate putin, si aia e.
kog
la mine se incalzea mai tare (asa a zis mecanicul) din cauza reglajului prost al tachetilor, si a depunerilor mari de calamina de care inca nu am scapat
PH-06-BOA
Ala nu-i mecanic, daca a zis ca poate el regla tachetii. Ia intreaba-l, stie ce-s aia? Dar culbutori? S-ar putea sa stea mai rece, cu jocuri mari. Calamina, da. Daca devine incandescenta, aprinde gazul haotic.
kog
ala e singurul mecanic adevarat pe care il cunosc. Mi-a reglat motorul perfect, nu se mai incalzeste chiar asa tare si trage mult mai bine ca inainte. Tre sa ii dau forja sa scap de calamina aia. Dar mecanicul e de nota 10+. Omul ala mi-a reglat aprinderea la stroboscop, s-a jucat si cu un dwellmetru.Se poate sa nu fi inteles eu bine, dar capacul de la culbutori se incalzea cam tare.

tachetii ii confund eu, era vorba de jocul culbutorilor
iglu
QUOTE(PH-06-BOA @ 18 May 2009, 21:55)
Ca sa verifici pompa, accelerezi in gol, si trebuie sa se umfle putin furtunele subtiri. De la antige, s-a depus multa sare (oxid de aluminiu sau gel) in gaurile de trecere a apei prin chiulasa, mai ales ca nu e desfacuta niciodata. Mai e din amestec sarac la combustie, radiator, termostet, sau chiar toate cate putin, si aia e.
*



Mulțumesc de sugestie, am să verific.
diaconuliviu
QUOTE(kog @ 18 May 2009, 22:19)
[...] dar capacul de la culbutori se incalzea cam tare.
[...]


Nu cumva ies si gaze de carter in nestire? Daca setul e uzat si gazele se insinueaza in baie, ele fiind fierbinti vor incalzi si capacul destul de tare.
kog
nope, gaze nu ies decat foarte putin, acuma vad ca nu se mai incalzeste asa, deci nu mai conteaza
LAURENTIU_73
Apropo de fierbere, faceam o prostie: vara scoteam termostatul si fierbea rau de tot dar de acu' doi ani nu l-am mai dat jos si nu mai am nici un fel de probleme. Si cand au fost caldurile alea turbate din 2007 (cod rosu) apa din vasul de expansiune era rece, bineinteles termostat montat. Sa fie si asta o cauza?
iglu
Și cu, și fără termostat, tot fierbe. O să mă mai ocup în week-end.
Mr_Devil83
set motor de 1400 pe bloc de 1300k camesi alezate, chiulasa de 102-13 pe bloc, ajunge in circa 2 minute la temperatura optima si acolo ramane. Termostat de ala de 6 lei, cred ca de vaslui, elv si termocupla "nemteasca". Nu s-a supraincalzit nici in primele clipe de rodaj, nici acum cand am scos masina vreo 2 kilometri la teste.

Mai curata circuitul de racire, mai schimba garnitura de chiulasa si nu mai lasa motorul fara termostat.
motanpaul
Cu ce se poate curata circuitu de racire?Am auzit de otet.Altceva ar mai fi?Multumesc.
varu_vyyp
se incinge motorul din cauza reglari proaste a motorului ( consum ulei, line slaba, carburator defect si/sau jiglere uzate) in concluzie in camera de ardere multa benzina si putin aer. Sa ne zici ce consum ai ???

Eu am avut problema asta pana am schimbat carburatou.....nu inaite de a distruge cuzinetii ...becuri aprinse la ulei ....cauza carbauratoru care nu functina bine sad.gif
motanpaul
Daca despre mine e vorba.Nu stiu cat de grav e la mine, dar se incalzeste la 85 grade mers pe drum de tara(piatra), max 20 km/h.Dar la mers pe sosea, nu trece de 80 grade.
Si mie imi si pierede antigel pe la robinetu de caldura, la surubu acela din mijloc.
Si radiatoru nu este cum ar trebui sa fie, e lovit pe ambele parti.Radiatoru are vreo 2 circuite indoite cu patentu la capete in partea din fata a masini,unde este lovit.
Consum de 7 la suta.
varu_vyyp
ce am postat mai sus e pentr '' iglu''

cat pentru curatatul relatiului eu zic sa mergi sa iti cumperi un sprei decarburol .....demontezi carburatorul ...dai cu sprei dinala ....curati bine ....montezi la loc si totul e in regula.
poti sa folosesti si o pompa, sufli cu ea prin garilele alea inaide sa dai cu sprei ....
si eu tot asa am facut si merge bine.


spor la treaba.
panter1
o cauza pe care nu a punctat-o nimeni este adunatura de musculite in elementii radiarorului,masina cand merge ia in bot tot felul de tantari muste etc.. si respectiv in radiator, unele raman acolo si nu mai circula bine aerul ca sa il raceasca si de aici... se incalzeste si apa, asta se rezolva la spalatorie, le spui la baieti sa bage jet puternic de apa pe el wink.gif varul meu a patit-o si a rezolvat-o astfel biggrin.gif

Iar ca sugestie pentru toti cei care inca nu stiu sau nu dau importanta bagati numai antigel cu apa distilata(deci nu apa de ghiuveta caci are calcar si se depune peste tot si infunda circuitele) indiferent ce e vara/iarna. In alta ordine de idei mergeti cu termostat si vara e mult mai bine, nu le mai scoateti ca fortati pompa de apa, ea se va roti in sarcina maxima sa "plimbe" tot ce prinde si va consuma si mai mult, cine nu crede n-are decat smile.gif

iar cand aerisiti dati drumu la caldura sa circule toata apa prin toata instalatia, si aerisiti si din busonul de pe furtunul care duce la calorifer, acela e punctul cel mai de sus unde se aduna aer

Iar daca aveti tobe bune si totusi zgomot mare si vibreaza motorul, se mai ridica si apa mult poate fi si de la culbutori, asta e patita de mine tongue.gif
Mr_Devil83
deci 90 de grade e temperatura normala de functionare a motorului.

Voi la cat naiba vreti sa stea? 60? Pai aveti consum marit, jocuri mari la unele componente si uzura a motorului.

Ce intelegeti voi prin motorul se supraincalzeste de fapt? Is la al 5-lea motor pe care il pun la punct cap - coada, chiulasa stransa la simtul mujchilor si nici unul nu mi-a facut belele. Toate, in afara de cel de pe masina au peste 12 mii de km rulati.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.