Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere ciudata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tonyus
Am o problema cu aprinderea(cred).Dupa un numar mai mare de kilometri parcursi mi se opreste motoru' ca din senin.Mai precis ca si cum ar da rateuri si nu mai porneste.Dar in schimb desfac capac delcou, slefuiesc cu smirghel fin un pic platinile, un pic luleaua poate si interioru' capacului si voila:merge!!!Nu e o broblema mare dar e cam nasoala mai ales noaptea cand e frig si merg pe drumuri judetene.Precizez ca am aprindere tranzistorizata,capac delcou nou (Bosch dar si cu aia veche facea la fel)platini Bosch, fise destul de noi ,bujiile idem(ambele Sinterom).Sper sa-mi puteti da un raspuns la aceasta dilema ptr ca eu incep sa innebunesc, si tot nu-i dau de cap 022.gif 022.gif 022.gif 183.gif 251.gif
Si inca ar mai fi faptu' ca asta se intampla mai ales daca "o calc".
RIon
Si eu experimentez ceva de genul asta, adica dupa ce merg in afara cu viteza, ajung in oras, si cam scutura motorul. Eu cred ca e de la calitatea benzinei, cumulata cu aerul rece, ca vara nu prea face. Poate e nitica apa in benzina...
paulp
Ia luati-va voi bobine noi si o sa fiti surprinsi cind n-o sa se mai opreasca.
Preferabil bobine romanesti (costa 500 mii una).

Ia puneti mina pe bobina si verificati cit e de calda cind incepe sa dea rateuri wink.gif

Am patit si eu chestia asta, dar din pacate a mea n-a mai vrut sa porneasca deloc dupa ce s-a racit bobina (a decedat iremediabil), asa ca am ajuns acasa la sufa, si dupa ce i-am pus o bobina mai veche ce zacea prin beci nevinovata (e drept ca era Bosch de aia veritabila nu made in Turcia sau Brasilia) a pornit la sfert de cheie.
Tonyus
Si eu am schimbat de la bobina "habar n-am ce marca" la un Bosch dar e acelasi rezultat.Benzina n-are apa si nu e nici o legatura intre vremea de afara sau cand mi se opreste motoru.Nu-i pasa ca e frig ,ca e cald ,ca ploua ea tot se opreste.
paulp
Singurul lucru care-mi vine in minte e un calugar de la o manastire sa scoata dracii din ea wink.gif
Tonyus
mai stii?
Tonyus
Cand mi se opreste asa observ o anumita oxidare la lulea(si la capac) si la platini.O fi din cauza aia? unsure.gif
DodoBird
QUOTE(Tonyus @ 6 Mar 2005, 18:34)
Cand mi se opreste asa observ o anumita oxidare la lulea(si la capac) si la platini.O fi din cauza aia? unsure.gif
*



Da jos aprinderea , curata "oxidarea" de pe platini, mergi nr, de km fatali si daca nu face tot asa inseamna ca este de la aprindere.
Atunci inseamna ca aprinderea ta are un curent preamic pt platini ceea ce nu mai permite asazisa "autocuratare a platinilor". Cel ce tia facut aprinderea sati schimbe
rezistenta de atac a platinii cu una de 56-160 ohm / 6W.
Dar aprinderea nu are dev a face cu vreun eventual " oxid" la capacul de delcou atentie !
andu911
bobina de alta masina nu e buna ? nu prea am incredere in chestii bastinase, cand e vb de piesele astea
RIon
DODOBIRD zice ceva...bine zice...
Pai bobina romaneasca e buna, daca ai noroc cu ea, in general cea originala, si face figura mai buna cu aprinderea rosie de tgMS.
Tonyus
Aprinderea tranzistorizata ce e pe masina nu e rosie ci e din aia neagra mare ,habar nu am de unde
paulp
Aia e ruseasca cica, dar eu cred ca e turceasca de fapt, si pina acum am 2 exemple la care nu merge ca lumea, asa ca tu ai fi al treilea wink.gif
Tonyus
Sa chem protectia consumatorilor..... icon_twisted.gif
andu911
daca ma duc sa iau una de bmw de la dezmembrari merge pe dacie ? biggrin.gif
stie cineva ?
DodoBird
QUOTE(Tonyus @ 6 Mar 2005, 22:55)
Aprinderea tranzistorizata ce e pe masina nu e rosie ci e din aia neagra mare ,habar nu am de unde
*



Bagam bre o pozulica sa stim despre ce aprindre vorbim, altfel mai putem scrie 100 de comentarii. Nu e cazul sa iei aprindere de BMW sau Lamborghini , inca !
axel
QUOTE(andu911 @ 7 Mar 2005, 00:01)
daca ma duc sa iau una de bmw de la dezmembrari merge pe dacie ?  biggrin.gif
stie cineva ?
*


daca ii pui bobina de bmw o sa decolezi biggrin.gif off topic
mosoru
Prietene, incearca fara aprindere o perioada!
Tonyus
Inainte de a avea aprindere tranzistorizata imi "pusca" cam des platinile.De la benzina nu are cum fi ca mie imi face asa si vara.
mosoru
Frate de forum,repet,incearca o perioada fara aprinderea electronica cu riscul ca impusti platinile
andu911
bmw e un exemplu...poa' sa fie de opel, vw,mercedes..audi...din cate stiu alea tot la 12 V se alimenteaza...si scanteia cam tot aia ar fi...dar vreau sa ma asigur ca nu am scapat ceva din vedere...de-aia intreb...
Tonyus
Deci pe aprindere scrie:"Aprindere electronica Tip.A.E.02 ...Made in Romania".M-am uitat la rez. respectiva: e de 150/3W(conteaza ca nu e asa de mare nici in putere si nici in gabarit?)
Floppy76
QUOTE(Tonyus @ 6 Mar 2005, 17:40)
.... fise destul de noi ,bujiile idem(ambele Sinterom). 022.gif  022.gif  022.gif  183.gif  251.gif
Si inca ar mai fi faptu' ca asta se intampla mai ales daca "o calc".
*



eu cred ca problema e din cauză că nu ai decat 2 bujii (ambele Sinterom): macar daca erau Bosch alea 2 smile.gif smile.gif
Tonyus
In 2 bujii nu prea aveam ce cauta pe strada cu masina.Am incercat renumitele Bosch (bujii), poate nu am avut noroc la ele dar au mers ca de kkt. dry.gif
Tonyus
IMI VINE SA MA-NPUSC!!!Am dat jos aprinderea si am lasat-o pe clasica=>MERGE LA FEL!=>Aprindere bulita. 022.gif
Va multumesc tuturor pentru sfaturi,asta e ...
Tonyus
Revin cu aceeasi problema.
Am schimbat aprinderea, am pus din aia rosie cu led, dar tot nu merge( sa fiu eu mai nenorocos 256.gif )
Si am mai schimbat si bobina cu un Bosch, fisele ceva made in franta
bicosu
Man asa am patit si eu, am schimbat platina si peste 2 zile la fel, era impuscata iar. Am schimbat si condensatorul (20.000 de lei) si de 2 luni totul este ok.
notchman
Vedeti ce Bobine de Inductie puneti , ca nu sunt toate la fel , io am 2 bosh acasa , care au rezistenta interna mica , si iele de putere mai mare, daca le pun pe alea topesc platina , si fisele sunt ca pomul de craciun .....
Or arata iele la fel dar nu is toate la fel ....unnele sunt facute special pentru anumite tipuri de aprinderi , ......

Si cum dacia nu exceleaza nici prin fisele folosite , nici prin platini , etx....nu prea se impaca aprindere cu toate bobinele recuperate de pe la dezmembrari..
Tonyus
Rezistenta interna a bobinei se poate cumva mari ,eventual cu o rezistenta legata in serie?Daca da as avea nevoie de detalii(ce si cum 090.gif ).
Condensatorul( cand il aveam pus) l-am schimbat si eu de vreo doua ori.
notchman
QUOTE(Tonyus @ 24 May 2005, 07:49)
Rezistenta interna a bobinei se poate cumva mari ,eventual cu o rezistenta legata in serie?Daca da as avea nevoie de detalii(ce si cum 090.gif ).
Condensatorul( cand il aveam pus) l-am schimbat si eu de vreo doua ori.
*


Daca pui rezistenta aditionala sau "balast resistor" tensiune ce trece prin bobina o sa fie mai mica , deci si o scanteie mai mica ...
Resistorul era folosit cu bobine de ce se alimentau la ~7v , pentru ca tensiunea pe bobina sa fie de ~7v atunci cand circuitul electric al masini era pe 12V , Acea rezistenta era suntata de un releu atunci cand era acctionat electromotorul , asta pentru a avea o scantei buna la pornire , atunci cand tensiunea la borne este de ~9v.
Tonyus
Deci, ramane de schimbat bobina? sad.gif
andu911
mai sus ai scris ca era de la aprindere...acum iar e de la aprindere...de ce iti mai pui ? crezi ca nu merge fara aprindere de-aia ? mai bine regleaza avansul si carburatorul si o sa-ti porneasca si la -20 grade fara probleme...

daca ai dubii cauta pe forum si ai sa vezi cata lume se plange de ele...evident o sa apara si altii care vor zice ca la ei functioneaza perfect...

aprinderile astea sunt un fel de a te lega la cap fara sa te doara..
Tonyus
QUOTE(andu911 @ 27 May 2005, 08:37)

aprinderile astea sunt un fel de a te lega la cap fara sa te doara..
*




Ca si majoritatea daciilor...


Daca ai posibilitatea sa imbunatatesti ceva ,de ce sa nu o faci? Eu am pus aprinderea tranzistorizata pentru a nu-mi pusca/schimba platinile prea des, ca nu merge nici asa ma face sa ma gandesc la o alta problema care nu stiu de unde ar proveni.Oricum majoritatea raspunsurilor date au fost puse in practica inca dinaintea posturilor mele.Nu sunt expert in nici un domeniu dar daca pun capu' la contributie ceva tot iese ,ca o fi bine sau nu ,asta ramane de vazut.
dacis
QUOTE(notchman @ 24 May 2005, 16:41)
Daca pui rezistenta aditionala sau "balast resistor" tensiune ce trece prin bobina o sa fie mai mica , deci si o scanteie mai mica ...
Resistorul era folosit cu bobine de ce se alimentau la ~7v , pentru ca tensiunea pe bobina sa fie de ~7v atunci cand circuitul electric al masini era pe 12V , Acea rezistenta era suntata de un releu atunci cand era acctionat electromotorul , asta pentru a avea o scantei buna  la pornire , atunci cand tensiunea la borne este de ~9v.
*


Intrucat mi se pare o chestiune de bun simt sa cauti sa vezi daca problema ta a mai amarat si viata altor forumisti inainte de a porni alt topic am petrecut cateva ceasuri bune cautand experiente asemanatoare. Si iata ca am gasit ceva cat de cat asemanator. Dar numai asemanator.

Pe scurt problema mea este urmatoarea. Acum aproape un an am constatat ca in mers motorul trepideaza, "da in nas" si chiar se opreste. Cautand sa aflu cauza am observat ca mi se impuscau foarte des platinile. Des insemnand in cazul meu la 100, maxim 200 km. Citind pe acest forum ca pot face un "upgrade" al sistemului de aprindere, cumparand o aprindere electronica, care printre numeroasele avantaje se zicea ca il are si pe acela de a diminua sensibil curentul ce trece prin platina si, in consecinta, duce la utilizarea pe termen indefinit a unei platini, am achizitionat de la Vitacom Iasi o aprindere de care s-a scris mult aici - Gotronic, Tg. Mures - si am montat-o (corect!) pe masina mea.

Nu stiu care o fi motivul, dar platinile au continuat sa mi se impuste, la inceput mai rar, iar de vreo luna-doua cam la fel de des. Am intrebat pe ici pe colo (mai ales pe forum) si am primit nenumarate sfaturi. Cu toate ca am facut mai tot ce mi s-a sugerat, problema nu s-a rezolvat. De doua saptamani am demontat aprinderea electronica si am trecut pe varianta "clasica", cu condensator nou. Facand la sfarsitul spatamanii trecute un drum Iasi --Piatra Neamt (aprox. 150km) a trebuit sa smirgheluiesc platina de doua ori pe traseu. Mentionez ca intre timp am schimbat bobina de inductie si lucrurile decurg ca si inainte. Singura chestiune care nu este chiar cu totul OK este aceea ca tensiunea de incarcare este de 14,7-14,8 V, incepand cu 1600 rot./min si se mentine la aceeasi valoare si la turatii mai mari (am masurat-o pana la 3500 rot./min).

Astept sfaturi si eventuale explicatii ale acestui "comportament deviant", caci nu imi imaginez care ar fi cauzele ce duc la arderea atat de rapida si de frecventa a platinilor, cu si fara aprinderea electronica.
pumanight
QUOTE(Tonyus @ 6 Mar 2005, 17:40)
Am o problema cu aprinderea(cred).Dupa un numar mai mare de kilometri parcursi mi se opreste motoru' ca din senin.Mai precis ca si cum ar da rateuri  si nu mai porneste.Dar in schimb desfac capac delcou, slefuiesc cu smirghel fin un pic platinile, un pic luleaua poate si interioru' capacului si voila:merge!!!Nu e o broblema mare dar e cam nasoala mai ales noaptea cand e frig si merg pe drumuri judetene.Precizez ca am aprindere tranzistorizata,capac delcou nou (Bosch dar si cu aia veche facea la fel)platini Bosch, fise destul de noi ,bujiile idem(ambele Sinterom).Sper sa-mi puteti da un raspuns la aceasta dilema ptr ca eu incep sa innebunesc, si tot nu-i dau de cap 022.gif  022.gif  022.gif  183.gif  251.gif
Si inca ar mai fi faptu' ca asta se intampla mai ales daca "o calc".
*


vezi firul de plus(rosu) de la alternator.are un papuc care poate fii oxidat, schimba-l si curata-l.asa facea si la mine.si acum s-a rezolvat
dacis
QUOTE(pumanight @ 23 Oct 2005, 13:38)
vezi firul de plus(rosu) de la alternator.are un papuc care poate fii oxidat, schimba-l si curata-l.asa facea si la mine.si acum s-a rezolvat
*




Sa inteleg ca acest "fir rosu" determina impuscarea platinilor?..
trotil_trist
QUOTE(dacis @ 23 Oct 2005, 11:53)
Sa inteleg ca acest "fir rosu" determina impuscarea platinilor?..
*


Nu neaparat numai ala.
Se mai pot impusca si de la bobina de inductie (depinzand de putere + rezistenta interna ).
Tonyus
Intre timp am mai schimbat :alternator,fise bujii,bujii,capac delco,delco,releu reg.de tensiune(mecanic),bobina inductie,rotor delco,platini dar am ramas pe aprindere clasica => nu mai am probleme cu oprit motor.
dacis
QUOTE(trotil_trist @ 23 Oct 2005, 20:02)
Nu neaparat numai ala.
Se mai pot impusca si de la bobina de inductie (depinzand de putere + rezistenta interna ).
*



Sa inteleg ca e vorba de cresterea sau scadere rezistentei interne fata de standardul constructiv al bobinei?

Si ce intelegi prin "putere" in cazul bobinei?... Puterea consumata ori puterea scanteii?...
BAB
Am cam aceeasi problema ca Tonyus, dar la mine merge in trei cilindri, sau mai bine zis, "paraie" ca si cum ar merge in trei cilindri. Am incercat identificarea cilindrului (bujiei) cu problema, dar toate dau scanteie. Am platina, pipa, capac delcou, bujii, fise si bobina de inductie, toate noi. Am, deasemenea aprindere electronica, dar este OK, am verificat-o pe alta masina. Culmea este ca pe loc, cand turez motorul, totul pare OK, dar cand plec de pe loc, in sarcina, iar incepe "paraiala", acompaniata de vibratii si chiar rateuri. Un mecanic mi-a sugerat ca ar fi o problema cu tachetii sau supapele. Precizez ca motorul are 9000Km de la capitala, supapele sunt noi, in schimb, cam bat tachetii. Nu stiu ce sa fac, am sa reglez si tachetii si daca face la fel, ii dau foc.
Voi ce spuneti, ce buba ar putea avea Poderesa mea?
Tonyus
Avansul vacumatic cum e?Sau acel furtun din cauciuc cu diuza in el?
BAB
Care duza? La avansu vacumatic nu e nici o duza. Daca te referi la furtunul de la recirculare vapori si gaze, care intra jos in galeria de admisie, acela are duza curata. Capsula vacuumatica este noua ca si intreg delcoul.
Ca noutate, am observat ca dupa ce se incalzeste motorul, functionarea devine normala. Ma gandesc sa nu fie totusi, dereglati culbutorii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.