Si eu experimentez ceva de genul asta, adica dupa ce merg in afara cu viteza, ajung in oras, si cam scutura motorul. Eu cred ca e de la calitatea benzinei, cumulata cu aerul rece, ca vara nu prea face. Poate e nitica apa in benzina...
Ia luati-va voi bobine noi si o sa fiti surprinsi cind n-o sa se mai opreasca.
Preferabil bobine romanesti (costa 500 mii una).
Ia puneti mina pe bobina si verificati cit e de calda cind incepe sa dea rateuri
Am patit si eu chestia asta, dar din pacate a mea n-a mai vrut sa porneasca deloc dupa ce s-a racit bobina (a decedat iremediabil), asa ca am ajuns acasa la sufa, si dupa ce i-am pus o bobina mai veche ce zacea prin beci nevinovata (e drept ca era Bosch de aia veritabila nu made in Turcia sau Brasilia) a pornit la sfert de cheie.
Si eu am schimbat de la bobina "habar n-am ce marca" la un Bosch dar e acelasi rezultat.Benzina n-are apa si nu e nici o legatura intre vremea de afara sau cand mi se opreste motoru.Nu-i pasa ca e frig ,ca e cald ,ca ploua ea tot se opreste.
Singurul lucru care-mi vine in minte e un calugar de la o manastire sa scoata dracii din ea
Cand mi se opreste asa observ o anumita oxidare la lulea(si la capac) si la platini.O fi din cauza aia?
DodoBird
6 Mar 2005, 18:49
QUOTE(Tonyus @ 6 Mar 2005, 18:34)
Cand mi se opreste asa observ o anumita oxidare la lulea(si la capac) si la platini.O fi din cauza aia?
Da jos aprinderea , curata "oxidarea" de pe platini, mergi nr, de km fatali si daca nu face tot asa inseamna ca este de la aprindere.
Atunci inseamna ca aprinderea ta are un curent preamic pt platini ceea ce nu mai permite asazisa "autocuratare a platinilor". Cel ce tia facut aprinderea sati schimbe
rezistenta de atac a platinii cu una de 56-160 ohm / 6W.
Dar aprinderea nu are dev a face cu vreun eventual " oxid" la capacul de delcou atentie !
andu911
6 Mar 2005, 21:24
bobina de alta masina nu e buna ? nu prea am incredere in chestii bastinase, cand e vb de piesele astea
DODOBIRD zice ceva...bine zice...
Pai bobina romaneasca e buna, daca ai noroc cu ea, in general cea originala, si face figura mai buna cu aprinderea rosie de tgMS.
Aprinderea tranzistorizata ce e pe masina nu e rosie ci e din aia neagra mare ,habar nu am de unde
Aia e ruseasca cica, dar eu cred ca e turceasca de fapt, si pina acum am 2 exemple la care nu merge ca lumea, asa ca tu ai fi al treilea
Sa chem protectia consumatorilor.....
andu911
7 Mar 2005, 00:01
daca ma duc sa iau una de bmw de la dezmembrari merge pe dacie ?
stie cineva ?
DodoBird
7 Mar 2005, 12:18
QUOTE(Tonyus @ 6 Mar 2005, 22:55)
Aprinderea tranzistorizata ce e pe masina nu e rosie ci e din aia neagra mare ,habar nu am de unde
Bagam bre o pozulica sa stim despre ce aprindre vorbim, altfel mai putem scrie 100 de comentarii. Nu e cazul sa iei aprindere de BMW sau Lamborghini , inca !
QUOTE(andu911 @ 7 Mar 2005, 00:01)
daca ma duc sa iau una de bmw de la dezmembrari merge pe dacie ?
stie cineva ?
daca ii pui bobina de bmw o sa decolezi
off topic
Prietene, incearca fara aprindere o perioada!
Inainte de a avea aprindere tranzistorizata imi "pusca" cam des platinile.De la benzina nu are cum fi ca mie imi face asa si vara.
Frate de forum,repet,incearca o perioada fara aprinderea electronica cu riscul ca impusti platinile
andu911
7 Mar 2005, 16:48
bmw e un exemplu...poa' sa fie de opel, vw,mercedes..audi...din cate stiu alea tot la 12 V se alimenteaza...si scanteia cam tot aia ar fi...dar vreau sa ma asigur ca nu am scapat ceva din vedere...de-aia intreb...
Deci pe aprindere scrie:"Aprindere electronica Tip.A.E.02 ...Made in Romania".M-am uitat la rez. respectiva: e de 150/3W(conteaza ca nu e asa de mare nici in putere si nici in gabarit?)
Floppy76
7 Mar 2005, 20:53
QUOTE(Tonyus @ 6 Mar 2005, 17:40)
eu cred ca problema e din cauză că nu ai decat 2 bujii (ambele Sinterom): macar daca erau Bosch alea 2
In 2 bujii nu prea aveam ce cauta pe strada cu masina.Am incercat renumitele Bosch (bujii), poate nu am avut noroc la ele dar au mers ca de kkt.
IMI VINE SA MA-NPUSC!!!Am dat jos aprinderea si am lasat-o pe clasica=>MERGE LA FEL!=>Aprindere bulita.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi,asta e ...
Tonyus
22 May 2005, 18:52
Revin cu aceeasi problema.
Am schimbat aprinderea, am pus din aia rosie cu led, dar tot nu merge( sa fiu eu mai nenorocos
)
Si am mai schimbat si bobina cu un Bosch, fisele ceva made in franta
bicosu
22 May 2005, 19:44
Man asa am patit si eu, am schimbat platina si peste 2 zile la fel, era impuscata iar. Am schimbat si condensatorul (20.000 de lei) si de 2 luni totul este ok.
notchman
23 May 2005, 12:42
Vedeti ce Bobine de Inductie puneti , ca nu sunt toate la fel , io am 2 bosh acasa , care au rezistenta interna mica , si iele de putere mai mare, daca le pun pe alea topesc platina , si fisele sunt ca pomul de craciun .....
Or arata iele la fel dar nu is toate la fel ....unnele sunt facute special pentru anumite tipuri de aprinderi , ......
Si cum dacia nu exceleaza nici prin fisele folosite , nici prin platini , etx....nu prea se impaca aprindere cu toate bobinele recuperate de pe la dezmembrari..
Tonyus
24 May 2005, 05:49
Rezistenta interna a bobinei se poate cumva mari ,eventual cu o rezistenta legata in serie?Daca da as avea nevoie de detalii(ce si cum
).
Condensatorul( cand il aveam pus) l-am schimbat si eu de vreo doua ori.
notchman
24 May 2005, 14:41
QUOTE(Tonyus @ 24 May 2005, 07:49)
Rezistenta interna a bobinei se poate cumva mari ,eventual cu o rezistenta legata in serie?Daca da as avea nevoie de detalii(ce si cum
).
Condensatorul( cand il aveam pus) l-am schimbat si eu de vreo doua ori.
Daca pui rezistenta aditionala sau "balast resistor" tensiune ce trece prin bobina o sa fie mai mica , deci si o scanteie mai mica ...
Resistorul era folosit cu bobine de ce se alimentau la ~7v , pentru ca tensiunea pe bobina sa fie de ~7v atunci cand circuitul electric al masini era pe 12V , Acea rezistenta era suntata de un releu atunci cand era acctionat electromotorul , asta pentru a avea o scantei buna la pornire , atunci cand tensiunea la borne este de ~9v.
Tonyus
27 May 2005, 06:18
Deci, ramane de schimbat bobina?
andu911
27 May 2005, 06:37
mai sus ai scris ca era de la aprindere...acum iar e de la aprindere...de ce iti mai pui ? crezi ca nu merge fara aprindere de-aia ? mai bine regleaza avansul si carburatorul si o sa-ti porneasca si la -20 grade fara probleme...
daca ai dubii cauta pe forum si ai sa vezi cata lume se plange de ele...evident o sa apara si altii care vor zice ca la ei functioneaza perfect...
aprinderile astea sunt un fel de a te lega la cap fara sa te doara..
Tonyus
27 May 2005, 15:48
QUOTE(andu911 @ 27 May 2005, 08:37)
aprinderile astea sunt un fel de a te lega la cap fara sa te doara..
Ca si majoritatea daciilor...
Daca ai posibilitatea sa imbunatatesti ceva ,de ce sa nu o faci? Eu am pus aprinderea tranzistorizata pentru a nu-mi pusca/schimba platinile prea des, ca nu merge nici asa ma face sa ma gandesc la o alta problema care nu stiu de unde ar proveni.Oricum majoritatea raspunsurilor date au fost puse in practica inca dinaintea posturilor mele.Nu sunt expert in nici un domeniu dar daca pun capu' la contributie ceva tot iese ,ca o fi bine sau nu ,asta ramane de vazut.
QUOTE(notchman @ 24 May 2005, 16:41)
Daca pui rezistenta aditionala sau "balast resistor" tensiune ce trece prin bobina o sa fie mai mica , deci si o scanteie mai mica ...
Resistorul era folosit cu bobine de ce se alimentau la ~7v , pentru ca tensiunea pe bobina sa fie de ~7v atunci cand circuitul electric al masini era pe 12V , Acea rezistenta era suntata de un releu atunci cand era acctionat electromotorul , asta pentru a avea o scantei buna la pornire , atunci cand tensiunea la borne este de ~9v.
Intrucat mi se pare o chestiune de bun simt sa cauti sa vezi daca problema ta a mai amarat si viata altor forumisti inainte de a porni alt topic am petrecut cateva ceasuri bune cautand experiente asemanatoare. Si iata ca am gasit ceva cat de cat asemanator. Dar numai asemanator.
Pe scurt problema mea este urmatoarea. Acum aproape un an am constatat ca in mers motorul trepideaza, "da in nas" si chiar se opreste. Cautand sa aflu cauza am observat ca mi se impuscau foarte des platinile. Des insemnand in cazul meu la 100, maxim 200 km. Citind pe acest forum ca pot face un "upgrade" al sistemului de aprindere, cumparand o aprindere electronica, care printre numeroasele avantaje se zicea ca il are si pe acela de a diminua sensibil curentul ce trece prin platina si, in consecinta, duce la utilizarea pe termen indefinit a unei platini, am achizitionat de la Vitacom Iasi o aprindere de care s-a scris mult aici - Gotronic, Tg. Mures - si am montat-o (corect!) pe masina mea.
Nu stiu care o fi motivul, dar platinile au continuat sa mi se impuste, la inceput mai rar, iar de vreo luna-doua cam la fel de des. Am intrebat pe ici pe colo (mai ales pe forum) si am primit nenumarate sfaturi. Cu toate ca am facut mai tot ce mi s-a sugerat, problema nu s-a rezolvat. De doua saptamani am demontat aprinderea electronica si am trecut pe varianta "clasica", cu condensator nou. Facand la sfarsitul spatamanii trecute un drum Iasi --Piatra Neamt (aprox. 150km) a trebuit sa smirgheluiesc platina de doua ori pe traseu. Mentionez ca intre timp am schimbat bobina de inductie si lucrurile decurg ca si inainte. Singura chestiune care nu este chiar cu totul OK este aceea ca tensiunea de incarcare este de 14,7-14,8 V, incepand cu 1600 rot./min si se mentine la aceeasi valoare si la turatii mai mari (am masurat-o pana la 3500 rot./min).
Astept sfaturi si eventuale explicatii ale acestui "comportament deviant", caci nu imi imaginez care ar fi cauzele ce duc la arderea atat de rapida si de frecventa a platinilor, cu si fara aprinderea electronica.
pumanight
23 Oct 2005, 11:38
QUOTE(Tonyus @ 6 Mar 2005, 17:40)
vezi firul de plus(rosu) de la alternator.are un papuc care poate fii oxidat, schimba-l si curata-l.asa facea si la mine.si acum s-a rezolvat
QUOTE(pumanight @ 23 Oct 2005, 13:38)
vezi firul de plus(rosu) de la alternator.are un papuc care poate fii oxidat, schimba-l si curata-l.asa facea si la mine.si acum s-a rezolvat
Sa inteleg ca acest "fir rosu" determina impuscarea platinilor?..
trotil_trist
23 Oct 2005, 18:02
QUOTE(dacis @ 23 Oct 2005, 11:53)
Sa inteleg ca acest "fir rosu" determina impuscarea platinilor?..
Nu neaparat numai ala.
Se mai pot impusca si de la bobina de inductie (depinzand de putere + rezistenta interna ).
Tonyus
23 Oct 2005, 19:52
Intre timp am mai schimbat :alternator,fise bujii,bujii,capac delco,delco,releu reg.de tensiune(mecanic),bobina inductie,rotor delco,platini dar am ramas pe aprindere clasica => nu mai am probleme cu oprit motor.
QUOTE(trotil_trist @ 23 Oct 2005, 20:02)
Nu neaparat numai ala.
Se mai pot impusca si de la bobina de inductie (depinzand de putere + rezistenta interna ).
Sa inteleg ca e vorba de cresterea sau scadere rezistentei interne fata de standardul constructiv al bobinei?
Si ce intelegi prin "putere" in cazul bobinei?... Puterea consumata ori puterea scanteii?...
Am cam aceeasi problema ca Tonyus, dar la mine merge in trei cilindri, sau mai bine zis, "paraie" ca si cum ar merge in trei cilindri. Am incercat identificarea cilindrului (bujiei) cu problema, dar toate dau scanteie. Am platina, pipa, capac delcou, bujii, fise si bobina de inductie, toate noi. Am, deasemenea aprindere electronica, dar este OK, am verificat-o pe alta masina. Culmea este ca pe loc, cand turez motorul, totul pare OK, dar cand plec de pe loc, in sarcina, iar incepe "paraiala", acompaniata de vibratii si chiar rateuri. Un mecanic mi-a sugerat ca ar fi o problema cu tachetii sau supapele. Precizez ca motorul are 9000Km de la capitala, supapele sunt noi, in schimb, cam bat tachetii. Nu stiu ce sa fac, am sa reglez si tachetii si daca face la fel, ii dau foc.
Voi ce spuneti, ce buba ar putea avea Poderesa mea?
Tonyus
30 Oct 2005, 10:00
Avansul vacumatic cum e?Sau acel furtun din cauciuc cu diuza in el?
Care duza? La avansu vacumatic nu e nici o duza. Daca te referi la furtunul de la recirculare vapori si gaze, care intra jos in galeria de admisie, acela are duza curata. Capsula vacuumatica este noua ca si intreg delcoul.
Ca noutate, am observat ca dupa ce se incalzeste motorul, functionarea devine normala. Ma gandesc sa nu fie totusi, dereglati culbutorii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.