Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martorul OBD clipeste
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
namidee
Nu stiu daca ar trebui sa postez aici o problema tehnica deja rezolvata, o fac totusi in speranta ca i-ar putea ajuta pe altii care patesc ca mine.

Simptomele ar fi: martorul OBD clipeste si motorul se comporta ca si cum ar merge doar in trei cilindri (smucituri, nu trage). De mentionat ca simptomele de motor in trei cilindri le-am simtit doar cand motorul era in sarcina. Iarasi de mentionat ca atunci cand am dus masina la service (pe motiv de job si pentru ca n-am avut nevoie de masina asta s-a intamplat la vreo luna dupa aparitia simptomelor) nu s-a aprins deloc led-ul OBD si masina a mers normal.

Diagnostic: eroare calculator bord, cilindrul 3 era problema.

Solutie: sters eroarea, masina merge impecabil de atunci (ce-i drept, n-am facut prea multi km de atunci).

klaus
Poate fisa de la bujie nu era bagata cum trebuie, sau poate vreo mufa pe la injector
namidee
Fisa de la bujie sarita se exclude: a fost primul lucru pe care l-am verificat, si a facut urat si dupa ce-am verificat fisele. Si in plus, ar fi trebuit sa aud motorul "protestand" nu doar in sarcina, ci si la ralanti, si n-a fost cazul. Nenea mecanicul mi-a zis doar ca a fost o problema de calculator, n-am priceput detaliile. Banuiesc ca timing-ul pt. aprindere nu era tocmai cel corect la cilindrul 3.

PS. Nu stiu daca are vreo legatura, dar problema a aparut la aprox. 1 saptamana dupa revizia de 20.000 km.
klaus
Ai bujia, injectorul, fisa sau mufarea injectorului de la respectivul cilindru cu probleme. Parerea mea.
djasu82
injector infundat , mi se pare mie sau chiar la 20.000 poate si mai devreme se curata injectoarele . Pe vechiile daci carburatoarele se verificau la 5000 de km maxim 10 mii.
driverx
QUOTE(djasu82 @ 19 May 2009, 21:25)
..., mi se pare mie sau chiar la 20.000 poate si mai devreme se curata injectoarele . ..
*




blink.gif blink.gif ... la ... Opel? blink.gif
vijelie
Ce conteaza? Toate e la fel.
namidee
@Klaus: plauzibil, dar nu pot baga mana in foc. Oricum, e teribil de ciudat ca atunci cand am dus masina la service (aprox 13 km) n-a mai clipit nici led-ul, si masina s-a comportat absolut normal, si asta fara sa mai ating absolut nimic la motor, doar ca drumul asta a venit dupa o pauza de mai bine de o luna. Mie chestia asta imi miroase intr-adevar a eroare de UCE. Oricum, momentan tot ce pot sa fac e sa tin masina sub observatie o perioada evitand, pe cat posibil, drumurile la o distanta prea mare de oras.
liviu2004
Eroare de UCE? A dat eroare de watchdog? Nu-mi vine sa cred ca ECU e ca un Windows, totusi vorbim de un PLC cu intrari si iesiri, nimic mai mult.

Cauta-ti problema in alta parte, missfire cilindru 3 poate. Sau baga si tu codul de eroare care l-ai avut.
djasu82
QUOTE(driverx @ 19 May 2009, 22:50)
blink.gif  blink.gif ... la ... Opel?  blink.gif
*


nu la opel ... ma refeream la motoarele de reno... cu siguranta cine ar da jos injectoarele pentru a le curata ar ramane masca ce depuneri au in ele asa cum am ramas eu ... Nu am lasat rezervorul pe jumatate mai de loc ,eh benzina poate e devina cu siguranta ... In fine dupa ce le-am curatat aseara motorul a pornit frumos iar bujiile s-au albit complet , inainte erau cu pete negre pe eletrodul central .
liviu2004
Nu e normal sa se albeasca. Amestec sarac.
dacotec
Poate e ceva pe cablaj, verifica sa nu-ti atinga cablajul vreo piesa in miscare (gen curea accesorii) sau sa nu fie strivit undeva
cris06
Bagati penzina buna cu CO >98 si o "talpa" pret de cativa km! Nu mai incape vorba de consumabile bune si schimbate mai repede decat perioadele impuse! wink.gif
AR-18-MOS
Si daca ai bujia stricata/fisa de bujie fara contact, asta iti rezolva problema?
cris06
Pai astea nu-s consumabile ce trebuiesc verificate si schimbate periodic?
laurentiuvincze
Mai ai acum probleme ? Dai forje si nu o menaja atat cat mai ai garantie pe ea.
IRONICK
QUOTE(cris06 @ 25 May 2009, 22:32)
Bagati penzina buna cu CO >98 si o "talpa" pret de cativa km!
Benzina aia este frectie la un picior de lemn.
boobybooby23
nu chiar ironik,dak e chestia de rezolvat motoru prin schimbarea benzinei si talpa la greu ,tot se rezolva ceva (scapi mai repede de el) biggrin.gif
IRONICK
Nu v-ati saturat mai de metoda comunista de accelerat berline?
boobybooby23
lasa asa,nu trebuie sa manance si mecanicii ceva?mai stiu eu cazuri cu biele indoite,pistoane terminate,....(oare sa fie de la forja?) biggrin.gif
namidee
QUOTE(laurentiuvincze @ 28 Jun 2009, 16:50)
Mai ai acum probleme ? Dai forje si nu o menaja atat cat mai ai garantie pe ea.
*



Nu, n-am mai avut niciun fel de probleme cu ea. Cum n-am avut nici inainte de problema mentionata si sunt foarte multumit cu alegerea mea, nu vad niciun motiv pentru care sa-mi doresc sa-i nenorocesc intentionat motorul (metoda "forje"). Nu merg nici numai cu 90 km/h cu ea, dar nici n-o forjez pana-i sar supapele. Despre garantie, mai am peste 2 ani, o mai asteapta multi km cu mine la volan sofer1.gif
miluch
la mine a fost mai "simplu": s-a aprins pur si simplu in mers si aprins a ramas. consumul mediu a sarit de la ~6.7-6.9l/100km la peste 10l/100km deci am mers la service. aici urcat pe elevator, tester, controlat toti senzorii, unul era "un pic" slabit, pus la loc, testat din nou totul ok. consumul mediu si-a revenit. nota: inafara de problema cu "consumul" nu au mai aparut alte simptome.
andrei79
am si eu o intrebare

cam cat de grav e mersul (sa zicem maxim 5 kilometrii in bucuresti la 7 dimineata) cu o fisa de la o bujie sarita
(dupa revizia de 2 ani prima "broblema" a fost martorul ABS care se aprinde cind vrea el si l-am bagat in alt post, iar mai recent a sarit o fisa de bujie la o groapa si masina a mers in 3 cilindrii vreo 5 kilometrii condusa de altcineva care nu s-a sezizat sa se opreasca pe dreapta si sa arunce o privire sub capota fara cineva care se pricepea cat-decat la masini).
dupa episodul cu fisa de bujie am observat niste pete-urme de ulei sau ce-or fi pe langa gaura din blocul motor pentru bujia care a mers fara curent.

cat de grav e si cat de ingrijorat ar trebui sa fiu avand in vedere ca nu ajung in service cu masina mai devreme de 1 septembrie din lipsa de timp?

bafta
boobybooby23
pentru inceput ti-as sugera sa schimbi uleiul
klaus
mersul fara fisa la o bujie conduce la o contaminare a uleiului cu ceva benzina (la cilindrul respectiv, dar cum segmentii sunt suficient de etansi, nu foarte importnata) si o ardere mai puternica in catalizator (benzina nearsa in cilindru care a ajuns pe evacuare in catalizator).
In aceasta situatie, daca nu s-a stricat catalizatorul (putin probabil la durata respectiva de utilizare), ramane doar eliminarea contaminarii cu benzina a uleiului, respectiv urmarea sfatului lui boobybooby23
GIC
As indrazni sa zic ca nu e nevoie sa fie schimbat uleiul daca presiunea e suficienta (nu se aprinde becul din bord). In citeva zeci de kilometri, cu motorul cald, se evapora benzina.Eu unul, pe masina mea nu as schimba uleiul pentru atat, mai ales daca-i pus de putin timp.
boobybooby23
GIC,fiecare face cum crede de cuviinta,si crede-ma ca e destul rau pentru motor uleiul diluat
GIC
Spune-mi te rog si de ce!

P.S. Nu te contrazic si nu urmaresc nici o discutie in contradictoriu. Sunt inginer chimist, dar pur si simplu nu-mi trece prin cap nici un motiv ca uleiul sa fie bun de aruncat dupa ce s-a amestecat cu cateva grame (hai sa zicem zeci de grame) de benzina. Temperatura uleiului in baia de ulei e undeva la 80 de grade, dar exista zone, cum ar fi fundul pistonului unde poate fi dubla sau mai mare. O benzina normala distila in proportie de aprox 40% pana la 80 de grade, 50-70% pana la 100 de grade, 75-90% pana la 150-160 de grade si are un punct final de distilare undeva la 180-200 grade. Conform celor de mai sus, peste jumatate din cantitatea de benzina din ulei (sa nu uitam ca s-a mers putin cu un cilindru fara scanteie) dispare repede dupa ce motorul merge in regim termic normal, iar restul dispare cu timpul (se intelege ca nu tot, deoarece si un motor care merge perfect are urme de combustibil in ulei).
P.P.S. cifrele de mai sus sunt date din memorie si sunt aproximative..... asta ca sa pun pe curiosi sa mai caute si ei biggrin.gif
Agrig
Am avut o pb similara cu un Suzuki .
Am controlat totul si era perfect.
Drept urmare am schimbat bujiile urgent
si le`am verificat atent.
Pe exteriorul uneia se vedea o urma de
conturnare deoarece la montajul initial
a fost usor ciobit portelanul .
Ca idee cind sint pb de acest gen in primul rind
sint de suspectat bujiile datorita conditiilor grele de lucru.
Desi calitatea lor a crescut mult totusi nu`s 100% sigure
si pina la urma e cea mai ieftina interventie.
Le`ai schimbat si totul e perfect , le arunci urgent
pe celelalte. Ai pb , in continuare te`ai facut cu un schimb de bujii
pe care oricum le vei inlocui mai incolo .

Bafta,
Grig
ti3sto
daca aveti probleme puteti apela la o diagnoza
studioworks
si la mine clipeste
diag
Daca un bec martor de defectiuni s-a aprins,s-au pilpiie,in mers sau cu motor oprit si contact pus,atunci sigur este memorizat un cod de defectiune,prezent sau intermitent, in calculatorul care comanda acel bec martor.Recomand in asemenea cazuri o diagnosticare cu tester.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.