Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum se schimba simeringurile supapelor?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ionut L.
salutare tuturor,

imi mananca ulei pe la simeringurile supapelor, cand pornesc scoate fum, cand plec de pe loc scoate fum sad.gif setul motor e bun, are 5mii km, cand am schimbat setul nu am mai umblat si la chiulasa pt ca ii facusem o rk cu juma de an in urma (gresala mea) si se pare ca simeringurile nu au fost bune, se pot schimba fara a da chiulasa jos? cat costa niste simeringuri?

va multumesc
argon
QUOTE(ionut L. @ 21 May 2009, 06:34)
se pot schimba fara a da chiulasa jos?
*



n'ar fi rau...
ionut L.
adica nu se poate? sad.gif
pcostica
da se poate! Se foloseste un 'dispozitiv' in forma de deget putin indoit cu care se sustine supapa.
Bafta!
argon
scuze, aveam in cap scaunele de supapa cand am citit, dar totusi, dupa ce ai schimbat setul numai probleme ai, de unde stii ca asta e cauza?
Minel
Se poate schimba , si se poate schimba simplu , chiar si singur , daca ai un pic de indemanare si inclinatie spre mecanica .


Cum am facut eu , dat jos capacul de la culbutori , dat jos rampa , ( scos culbutorii de pe ea si pusi in ordine pt usurinta remontarii pe urma )

-am folosit 2 suporti de la rampa cat si "fluierul" rampei , montat la locul lor

-am adus fiecare piston in PMS , cu o surubelnita cu manson pe ea, am introdus-o pe gaura bujiei ( pt protejarea filetului bujiei ) si am sustinut fiecare supapa cu ea .

-cu o cheie de 22 am facut parghie intre rampa si fiecare supapa in parte,
-demontat semi-inele de siguranta ,talerul superior, arcul , talerul inferior
-totul a fost curatat, si spalat, montat semeringul nou ( eu l-am asigurat cu un pic de Loctite , )
Semeringurile noi , au fost GOETZE .

Asa am procedat la fiecare supapa in parte, apoi am trecut la rampa culbutorilor ,rectificat culbutorii , pastrand suprafata lor convexa , curatati fiecare in parte la perie de sarma ( fiecare componenta a rampei ) desfundat gaurile de ungere , spalat cu benzina, montat tot la loc si bineinteles unsa fiecare piesa montata cu ulei proaspat .


Curatat tijele de la culbutori , verificate vizual de defecte, montat tot la loc , refacut jocul de la culbutori si gata !

Motorul ii mai silentios si functioneaza impecabil ! rolleyes.gif ( SB-04 AKI poate confirma lucrul acesta , avand ambii motoarele pornire , al meu , nici nu se auzea macar ......... happy.gif

Bafta mare !
ydaniel
cel mai bine dai jos chiulasa schimbi si ghidurile(bagi TRW) iar simmeringurile Goetze,ca sa nu mai ai probleme ca vad ca de vreo juma de an tot te chinuie masina!
ionut L.
argon, daca am fost fraier si nu am umblat si la chiulasa, am zis ca nu are cum sa se duca asa repede simeringurile... cred ca mai puteam merge cu setul vechi, uleiul care il mananca cred 100% e pe la simeringuri, si acum si atunci. Setul nou merge bine, bujiile dupa 5000km sunt caramizii, nu au calamina, gaze nu scoate, singura problema este cu papatul uleiului sad.gif si fum cand plec de pe loc mai tare. Papa tot 1L la 1000km tot ca inainte sa schim setul. Vreau sa va zic ca pana sa fac rk la chiulasa toba de esapament avea o culoare cenusie, acum e neagra neagra
ydaniel
e mult 1/1000km.
eu asta recomand:reconditionare chiulasa!
asa daca vei schimba numai simmeringurile,ghidurile tot uzate vor ramane si dupa cateva mii de km iar va incepe sa consume ulei!
mai bine muncesti odata si bine!
Minel
Lasa polemicile si treci la treaba happy.gif .. dai bataie si vino cu rezultate .... excl.gif
ionut L.
eu cred ca o sa fac cum a zis Minel, pt ca chiulasa a fost reconditionata, schimb doar simerindurile astea cred ca nu au fost bune wink.gif nu vreau sa o mai dau inca o data jos.
ydaniel
bine...
mai iti astept posturile p'aci;)
ionut L.
Minel, cum le-ai asigurat cu loctite? Exista riscul sa iasa de acolo? o poza cu o chiulasa in sectiune imi poate da cineva? nu stiu cam cum vin simeringurile alea pe acolo ...
Minel
Portiunea semeringului care se aseaza pe ghidul ( bucsa ) supapei , acolo am aplicat Loctite si apoi am montat prin presare cu mana semeringul .

Si daca nu ma insel , pe spatele ambalajului in care vin semeringurile ai si instructiunile de montaj .

Si cum nu sti cum sta treaba , mergi la un mecanic, dar stai langa el si ti le schimba el , daca , consideri ca si citez : "nu stiu cam cum vin simeringurile alea pe acolo "

Bafta !
brigada_diverse
vezi ca sunt si unele simeringuri albe , cica sunt mai bune
nu e nevoie sa dai culbutorii jos, doar apesi supapele cu ei si scoti tijele care ii imping si dupaia ii dai pe spate

exista o scula speciala de apasat pe arcurile de la supape si scula aia se sprijina in rampa de culbutori. se poate apasa si cu o cheie pe ele...sunt o gramada de metode, dar scula aia e super de utilizat

simeringurile intra prin fortare acolo, nu sar asa usor..pentru ce sa pui ceva care sa le tina daca oricum se tin? daca ies de acolo(putin probabil) la apasarea supapei vor intra la loc sau se vor rupe(daca il prinde in pozitie buna de rupt).....

dupa ce ai schimbat simeringurile la un piston si ai pus arcul la loc , sigurantele, etc, du pistonu (in PMI)jos(te uiti pe la gaura bujiei) si dai cu ciocanu usor pe supape sa simulezi de ar face culbutorii si sa te asiguri ca nu sar sigurantele(sa sara acu daca sar, sa nu sara in mers ca pica supapa in piston si e vai si amar de tine

vezi cand strangi mizeria care o ai sub capac la culbutori sa nu iti ajunga in baie....
nu e nevoie sa faci nimic la culbutori decat sa refaci jocul.
Minel
QUOTE(cristitranca @ 21 May 2009, 14:45)

nu e nevoie sa faci nimic la culbutori decat sa refaci jocul.
*



Si daca ai culbutorii uzati , de la lovirea continua cu coada supapei , nu le faci nimic .... nedumerire.gif


Mai ales ca el a zis ca nu a umblat la chiulasa decat a schimbat o data semeringurile ....si doreste sa le schimbe din nou ... dry.gif

Daca doriti semeringuri bune , se gasesc si VICTOR REINTZ ... rolleyes.gif
brigada_diverse
daca ii ai uzati in nesimtirie, pai ii cam schimbi

motorul tau se aude silentios banuiesc din cauza ca ai reglat culbutorii corect...
varu_vyyp
Felicitari pentru cine a deschis topicul. Acuma sunt si eu lamurit pe unde se duce uleiu.
Am si eu aceasi problema....totu in regula presiune la ulei buna ....trage bn....consum mic....problema cu fumul pe tobe. Daca ridica capacu de copletare ulei, imi arunca ulei pe acolo dar nu scaote nici un gram de fum .
atunci consumul de ulei este de la garniturile alea ....
Multam ptr informatii...tin sa precizez ca un mecanic de dacie ( un batranel pe care nu lam luat in seama ) a zis ca problema este de la acele semeriguri.
la mn consuma putin ulei
brigada_diverse
n-ai simeringuri .....nici a mea din 89 n-are.....nu stiu din ce an s-au introdus, dar sigur mai tarziu de 90'

la tine o sa refaci ghidurile , sau daca ai ghiduri potrivite, poti pune simeringuri, dar testezi la una din supape daca iit permite sau nu
daca iti permite inseamna ca nu il rupe..daca nu iti permite, rupe simeringu la apasarea supapei
varu_vyyp
Am pus moto de R si are sigur semeringuri ....e motor de 1400
kiloasa nu e normala.....la alternator nu are sistem de prindere clasic, nu stiu de pe ce masina este, oricum nu era pozitionat la fel ca la dacia 1300
are altfel de pompa de benzina...am sa fac o poza sa o pun.
ionut L.
ce nu am inteles eu este cum scot simeringurile vechi...

va multumesc tuturor pentru cele scrise mai sus
Merced
Parerea mea de doi bani e ca numai pe la semeringuri nu se duce 1 litru la mia de kilometri. P-acolo se duce la porniri, ca nu prea are timp sa se scurga cand motorul e in functiune. Deci daca totul e in regula dupa r.k.-ul ala, s-ar putea sa te ajute foarte putin schimbarea simeringurilor respective, mai ales daca ai supape cu ghiduri praf...
brigada_diverse
simeringurile se scot cu surubelnita, prin fortare
Minel
QUOTE(cristitranca @ 21 May 2009, 18:03)
simeringurile se scot cu surubelnita, prin fortare
*




La mine au iesit cu mana ...... wacko.gif , ca vreo 3 semeringuri se balanganeau pe acolo ..... de 14ani ii neumblat la chiulasa aia.....

Ce am facut eu la ea ,doar rectificare culbutori , curatare si spalare rampa si schimbatul semeringurilor ... rolleyes.gif
brigada_diverse
pai daca ieseau cu mana, ieseau si cu surubelnita..macar asa nu te mai murdaresti tragand de ele
ydaniel
@ionut:schimba ghiduri+simmeringuri!
brigada_diverse
domnule ydaniel, daca tot insisti asupra ghidurilor, spune si mie ce rost mai au simeringurile? si cum se scot ghidurile, acasa cu sculele obisnuite?
Merced
Nu, te duci la unu' care stie ce face si iti rectifica toata chiulasa cum trebuie. O sa vada daca ajuta mare lucru simeringuri noi, eu zic ca nu. Nici nu am asa ceva, si in afara de o pala de fum albastru subtirica la unele porniri, nici macar la toate, n-am vazut in urma mea fum de genu'. Si motoru' meu are o varsta, numai eu l-am supus la diverse chinuri, nu mai zic de perioadele de stationare de cate un an cel putin. Si am facut mia de kilometri de la ultimul schimb cu Castrol 15W40 si e in motor fix cat era dupa schimb.
ionut L.
eu vreau sa schimb decat simeringurile pt ca nu vreau sa mai umblu iar la motor, a fost o data rectificata chiulasa si schimbate ghidurile+simeringuri, dar cred ca nu au fost simeringurile bune sad.gif. Exista metoda sa vad daca papa ulei pe la simeringuri?
argon
masoara compresia, daca e OK, vezi de simeringuri.
Minel
QUOTE(ionut L. @ 22 May 2009, 07:55)
eu vreau sa schimb decat simeringurile pt ca nu vreau sa mai umblu iar la motor, a fost o data rectificata chiulasa si schimbate ghidurile+simeringuri, dar cred ca nu au fost simeringurile bune sad.gif. Exista metoda sa vad daca papa ulei pe la simeringuri?
*




Pe asta m-am bazat si eu ,Argon are dreptate , cand am schimbat semeringurile , am compresie buna , cu diferenta intre pistoane de 1 bar , (cum scrie in carte ) .

Spor si bafta mare !
brigada_diverse
maxim 1 bar diferenta..preferabil fara diferente
Minel
QUOTE(cristitranca @ 22 May 2009, 14:58)
maxim 1 bar diferenta..preferabil fara diferente
*



Da nene, maxim un bar, de fapt nu a fost 1 bar , a fost 0.8 bari diferenta maxima intre cilindrii ... am scris 1 bar, ca nu am dorit sa le aproximez atat .( se pare ca facem polemica acum pt ca , nu am scris maxim 1 bar ....... dry.gif )

Si da , in mod ideal , ii preferabil fara diferente , mi-s curios cate motoare de dacie sunt fara diferente de compresie intre cilindrii ..... unsure.gif
brigada_diverse
stiu destule persoane care inteleg aiurea....si imi place cand ma plictisesc sa despic firu in patru
pan la urma s-a lamurit cum se scot simeringurile fara sa dai chiulasa jos?
pcostica
eu zic ca da! Ia citeste de la inceput.
Bafta!
vizitatorul
QUOTE(ionut L. @ 22 May 2009, 06:55)

QUOTE(argon @ 22 May 2009, 06:56)

.... nedumerire.gif
Mr_Devil83
Pentru ca tot avem pe aici persoane care stiu totul intreb si eu ca sa nu ma mai complic sa dau o supapa jos sa verific: Pe o chiulasa din 80 se pot monta simeringuri? Are facut locas pentru ele sau nu?
pcostica
daca e din 80 sigur nu! Nu au diametrul pt. simering, au doar o tesitura.
Bafta!

L.E.-se poate doar daca schimbi ghidajele.
brigada_diverse
dupa an nu imi dau seama
am spus mai sus pt cel cu dacie din 84
la prima supapa(care ti-e mai usor sa faci operatia)
aduci pistonu in pms,scoti tija care impinge culbutorul supapei respective si dai culbutorul pe spate sa poti lucra, pui ceva prin gaura bujiei sa tina supapa ridicata, apesi talerul care tine arcul, scoti sigurantele(s anu le pierzi), scoti arcul, pui simeringul(se bate), pui arcul la loc, il coprimi si pui sigurantele,dai un pic cu ciocanul ca sa imiti ce ar face culbutorul sa vezi sa fie totul bine sa nu sara sigurantele, pui culbutorul inapoi, refaci jocul si misti motorul cu mana si vezi daca cumva la apasarea completa a supapei se atinge partea cu sigurantele care tin arcul de simering

daca se intampla asta il scoti ca nu merge....
pentru cele cu ghiduri inalte la supape se intampla sa nu mearga sa pui simeringuri. probabil ca nici pe a ta.....dar nu pot sa garantez

daca ai pornit motorul fara sa vezi daca se atinge de simering ai 2 variante...rupe simeringul sau sar sigurantele la supapepe.....cade supapa in motor...si..distractie...

22 May 2009, 18:16:
daca s-a confirmat ca nu are loc de simering..deci nu se poate....eu am facut un rezumat daca nu stii daca se poate....dar daca se stie, ai scapat de munca
varu_vyyp
'' Ionut L. ''


Sa ne zici si nou dupa ce schimbi alea daca de acolo era problema .......


Multumesc anticipat !...


1zhelp00.gif
Mr_Devil83
si pentru un 1400 din 86? La fel, se pot pune sau nu simeringuri? Pe chiulasa scrie 102-13.
PH-06-BOA
E culmea! N-am stiut ca motorul n-are compresie, din simeringul de la supapa. Helau, nu va mai sculati tipand, dormiti in continuare.
Sa scoti simeringurile, respecta ce a spus cristitranca, mai putin cea cu saritul sigurantelor. Nu stiu cum ar putea sari sigurantele, decat sa se rupa coada supapei, sa se sparga siguranta, dar talerul va lovi de un cauciuc(simeringurile de teflon nu inchid bine, sunt rigide, si in timp devin casante). Si daca totusi loveste, pana atunci cum au mers?E ghidul prea sus? Deci baga o piesa pe gaura bujiei, sprijinita pe piston, indoita la capat in sus catre supapa , in asa fel incat sa intre pe gaura bujiei, si o fixezi pe rand in dreptul fiecarei supape . Talerul e blocat pe sigurante. Nu e asaaaa, doar sufli in el. Cu o teava , cu ....dar daca vrei, iti arat poze si comentarii unde nu intelegi.
ionut L.
cam care-i distanta intre piston si supapa atunci cand pistonul se afla in PMS ca sa stiu cam ce as putea sa bag sa stea bine acolo... daca din gresala scapa supapa pe piston(ma refer la pistonul aflat in PMS) o mai pot trage? ca daca e in pozitia jos cred ca scapa supapa si adio. Se apasa greu pe arc sau arcul e decomprimat cand supapele sunt inchise?
ar fi bune si niste poze daca are cineva

va multumesc!
brigada_diverse
ph-06-boa
spuneam in cazul in care nu s-au pus simeringuri pana acum sa verifice daca nu le loveste supapa(taleru de la arc...pricepi tu) cand e apasata supapa
aia cu datul usor in supape sa nu sara sigurantele e ceva care am vazut ca se face....daca pui sigurnatele in dorul lelii si au tinut asa, un pic acolo si ti se pare ca le-ai pus bine, si nu testezi, tot sar pana la urma

daca au fost puse bine, intr-adevar, nu ai probleme(daca nu se sparge siguranta..cine stie)

daca apuc curand fac o poza la scula de comprimat arcuri

cand supapa e inchisa arcul tot comprimat e(dar putin, totusi indeajuns cat sa te chinuiesti un pic)

am vazut ca o surubelnita cu cap drept(una mai mare) infasurata cu putin tifon sa nu strice filetul la bujie e de ajuns sa tina supapa

daca pistonul e jos si a cazut supapa ......cam f greu sa o mai aduci inapoi...dar se desface chiulasa si pui supapa la loc...
PH-06-BOA
Parca spune ca e de 1400, cum sa nu fi avut simeringuri?Uite si un dispozitiv de presat talerul la supape. Piesa ce apasa pe taler, are gaura prin care se scoate si se baga sigurantele.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 May 2009, 00:50)
si pentru un 1400 din 86? La fel, se pot pune sau nu simeringuri? Pe chiulasa scrie 102-13.
*




Da , se pot pune , dupa ce scrie pe ea , logic trebuia sa aiba semeringuri , doar sa le schimbi nu sa pui ,acum , tu sti cel mai bine ....

Bafta !
dgdgaby
legat tot de probleme cu chiuloase

eu vreu sa fac motorul complet


si vreu sa fac si chiuloasa (un pic mai performanta dar si fiabila)

as vrea sa stiu ce piese e bine sa schimb la ea si ce firme ar trebui sa caut ( se includ si culbutori sau alte chestii gen tije daca e nevoie)

si nu in untimu rand pe unde gasesc un service sau un atelier un reconditioneaza chiuloase inlocuieste scaune giduri simeringuri
dar sa fie mesteri nu mecanici daia de zic sa arunc masina sami iau alta

va multumesc si astept raspunsuri
poate mai foloseste si altora
brigada_diverse
e facuta de tine smecheria aia?
Mr_Devil83
nu am studiat chiulasa de pe motor daca are simeringuri au ba. Stiu ca e o chiulasa de 102-13 si isi face treaba foarte bine dar parca as pune si simeringuri noi.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 25 May 2009, 22:56)
nu am studiat chiulasa de pe motor daca are simeringuri au ba. Stiu ca e o chiulasa de 102-13 si isi face treaba foarte bine dar parca as pune si simeringuri noi.
*



Daca ii asa si din cate imi aduc aminte ai motorul refacut , ar fi pacat sa nu pui semeringuri noi , personal recomand Victor Reintz sau Goetze .

Semeringurile Reintz stiu ca se gasesc si la bucata la piese import (vreo 3-4 lei buc ) , dar nu stiu codul pt motorul de dacie ... sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.