QUOTE(ccristian @ 7 Mar 2005, 12:29)
Ieri a pornit ok de dimineata insa pe timpul zilei am facut 3 - 4 drumuri prin oras. Am remarcat la un moment dat ca la pornire invarte din ce in ce mai greu si aseara cand am ajuns acasa si am vrut sa repornesc motorul nu a mai vrut deloc.
Concluzia mea este ca bateria nu mai este incarcata de alternator, nu cred ca moare deodata, intr-o zi, mai ales ca nu a fost nici prea frig.... dar cei care au mai avut experiente de genul asta ma pot lamuri daca o baterie moare subit si nu mai sta incarcata desi primeste curent la borne in mers.
Skimbarea bateriei as vrea sa fie ultima solutie la aceasta problema.
Poate cineva sa ma lamureasca de unde ar putea fi? Am skimbat releul acum vreo luna (nu din cauza ca ala vechi nu mai functiona ci pentru ca mi s-a parut mie ca nu lasa sa incarce tensiunea care trebuie). O alta cauza ar putea fi alternatorul insa aici nu am nici o cunostinta in domeniu.
Este cineva dispus sa imi verifice cu un aparat daca incarca (platesc drumul + "deranjul"). Daca da pm pls. (Nu sunt din B si as dori sa plec asap cu tot cu masina)
Multumesc anticipat.
Cristian
intra-adevar bateria se descarca la drumuri scurte prin oras, dar cred ca nu e asta cauza, mai ales daca ai facut macar un kilometru, doi intre porniri. Apoi stai linistit ca intr-adevar schimbare bateriei e ultima solutie. Daca e prima data cand face motz, ia-o si pune-o cat mai repede pe un redresor, cateva ore macar (cred ca e cu plumb, nu?!? iar astea trebuie reincarcate relativ repede dupa descarcare pt a se regenera complet)
Dupa schimbarea releului ai verificat tensiunile de incarcare la borne? (la relanti fara consumatori, la relanti cu (,) consumatori, turata fara c., turata cu c.). Daca nu, iti sugerez sa faci asta cat mai urgent.
Tensiunile recomandate:
-Relanti, fara consumatori>>>>>>>>>>>>> 13,7-14,3
-Relanti +consumatori>>>>>>>>>>>>>>> 13,4-14,3
-Turata peste 1500 RPM fara consumatori>>>> 14,2-14,4
-Turata peste 1500 RPM +consumatori>>>>> 13,8-14,4
Atentie: Semn ca ai incarcare buna, trebuie sa varieze intensitate lumilor la consumatori, mai ales peste 200W (faza scurta, cass, stopuri, bord, etc). Adica daca turezi motorul, sa creasca intensitatea luminilor, fata de relanti. Test recomandat de facut pe timp de noapte, din motive evidente.
Roaga pe cel care ti-a masurat tensiunile cand ai shimbat relul sa te ajute si acum; daca valorile nu se incadreaza in limitele de mai sus, avem urmatoarele cauze posibile:
-una din cele 6 diode sa fie impuscata sau strapunsa (se poate ferifica cu un multimetru digital) -te costa intre 10-40 de mii depinde de diode, sau daca doamne fereste ai punte capsulata, e un milion si ceva, si nu se poate schimba decat integral-
-releul regulator defect -mecanic=570k, electric=200k-
-curea alternator slabita (patineaza)= se strange
-carbunii din alternator si periile sunt uzate- costuri infime, aprox 50k
Cam atat mi-am amintit.
APROPO, cati ani are bateria (e cu plumb, sau cu calciu?) ? e f posibil sa isi fi facut si ea datoria, si sa nu mai vrea. Si da, e posibil ca o baterie sa moara subit, am patit-o si eu
.
Cu masuratorile imi pare ca nu te pot ajuta, dar sunt din Bacau.
Bafta, si cauta cat mai repede un redresor