Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie moarta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ccristian
Ieri a pornit ok de dimineata insa pe timpul zilei am facut 3 - 4 drumuri prin oras. Am remarcat la un moment dat ca la pornire invarte din ce in ce mai greu si aseara cand am ajuns acasa si am vrut sa repornesc motorul nu a mai vrut deloc.

Concluzia mea este ca bateria nu mai este incarcata de alternator, nu cred ca moare deodata, intr-o zi, mai ales ca nu a fost nici prea frig.... dar cei care au mai avut experiente de genul asta ma pot lamuri daca o baterie moare subit si nu mai sta incarcata desi primeste curent la borne in mers.

Skimbarea bateriei as vrea sa fie ultima solutie la aceasta problema.

Poate cineva sa ma lamureasca de unde ar putea fi? Am skimbat releul acum vreo luna (nu din cauza ca ala vechi nu mai functiona ci pentru ca mi s-a parut mie ca nu lasa sa incarce tensiunea care trebuie). O alta cauza ar putea fi alternatorul insa aici nu am nici o cunostinta in domeniu.

Este cineva dispus sa imi verifice cu un aparat daca incarca (platesc drumul + "deranjul"). Daca da pm pls. (Nu sunt din B si as dori sa plec asap cu tot cu masina)

Multumesc anticipat.
Cristian
StefanT
QUOTE(ccristian @ 7 Mar 2005, 12:29)
Ieri a pornit ok de dimineata insa pe timpul zilei am facut 3 - 4 drumuri prin oras. Am remarcat la un moment dat ca la pornire invarte din ce in ce mai greu si aseara cand am ajuns acasa si am vrut sa repornesc motorul nu a mai vrut deloc.

Concluzia mea este ca bateria nu mai este incarcata de alternator, nu cred ca moare deodata, intr-o zi, mai ales ca nu a fost nici prea frig.... dar cei care au mai avut experiente de genul asta ma pot lamuri daca o baterie moare subit si nu mai sta incarcata desi primeste curent la borne in mers.

Skimbarea bateriei as vrea sa fie ultima solutie la aceasta problema.

Poate cineva sa ma lamureasca de unde ar putea fi? Am skimbat releul acum vreo luna (nu din cauza ca ala vechi nu mai functiona ci pentru ca mi s-a parut mie ca nu lasa sa incarce tensiunea care trebuie). O alta cauza ar putea fi alternatorul insa aici nu am nici o cunostinta in domeniu.

Este cineva dispus sa imi verifice cu un aparat daca incarca (platesc drumul + "deranjul"). Daca da pm pls. (Nu sunt din B si as dori sa plec asap cu tot cu masina)

Multumesc anticipat.
Cristian
*


intra-adevar bateria se descarca la drumuri scurte prin oras, dar cred ca nu e asta cauza, mai ales daca ai facut macar un kilometru, doi intre porniri. Apoi stai linistit ca intr-adevar schimbare bateriei e ultima solutie. Daca e prima data cand face motz, ia-o si pune-o cat mai repede pe un redresor, cateva ore macar (cred ca e cu plumb, nu?!? iar astea trebuie reincarcate relativ repede dupa descarcare pt a se regenera complet)
Dupa schimbarea releului ai verificat tensiunile de incarcare la borne? (la relanti fara consumatori, la relanti cu (,) consumatori, turata fara c., turata cu c.). Daca nu, iti sugerez sa faci asta cat mai urgent.
Tensiunile recomandate:
-Relanti, fara consumatori>>>>>>>>>>>>> 13,7-14,3
-Relanti +consumatori>>>>>>>>>>>>>>> 13,4-14,3
-Turata peste 1500 RPM fara consumatori>>>> 14,2-14,4
-Turata peste 1500 RPM +consumatori>>>>> 13,8-14,4

Atentie: Semn ca ai incarcare buna, trebuie sa varieze intensitate lumilor la consumatori, mai ales peste 200W (faza scurta, cass, stopuri, bord, etc). Adica daca turezi motorul, sa creasca intensitatea luminilor, fata de relanti. Test recomandat de facut pe timp de noapte, din motive evidente.

Roaga pe cel care ti-a masurat tensiunile cand ai shimbat relul sa te ajute si acum; daca valorile nu se incadreaza in limitele de mai sus, avem urmatoarele cauze posibile:
-una din cele 6 diode sa fie impuscata sau strapunsa (se poate ferifica cu un multimetru digital) -te costa intre 10-40 de mii depinde de diode, sau daca doamne fereste ai punte capsulata, e un milion si ceva, si nu se poate schimba decat integral-
-releul regulator defect -mecanic=570k, electric=200k-
-curea alternator slabita (patineaza)= se strange
-carbunii din alternator si periile sunt uzate- costuri infime, aprox 50k
Cam atat mi-am amintit.

APROPO, cati ani are bateria (e cu plumb, sau cu calciu?) ? e f posibil sa isi fi facut si ea datoria, si sa nu mai vrea. Si da, e posibil ca o baterie sa moara subit, am patit-o si eu sad.gif.
Cu masuratorile imi pare ca nu te pot ajuta, dar sunt din Bacau.
Bafta, si cauta cat mai repede un redresor
StefanT
apropo, verifica si contactele, excitatie de pe alternator (sa nu patesti sa demontezi tot cum am facut eu si apoi sa constati ca era excitatia de vina, cu un contact imperfect rolleyes.gif )
Si de asemenea sa nu fie f oxidate, chiar deloc, bornele bateriei, sa faca contact ferm releul de incarcare, etc. Verifica tot ce inseamna legaturi electrice
dizzy
Se poate sa-ti cada bateria dintr-o data. Eu am patit-o.
Du-te la un service de baterii: Pe Stefan cel Mare-Varta, pe langa Statuia Aviatorilor altii.
Acolo ti-o diagnosticheaza aia imediat.
Nu te complica cu reconditionare baterie, ia una noua daca e defecta.

ccristian
QUOTE(Steffyx @ 7 Mar 2005, 11:17)

Atentie: Semn ca ai incarcare buna, trebuie sa varieze intensitate lumilor la consumatori, mai ales peste 200W (faza scurta, cass, stopuri, bord, etc). Adica daca turezi motorul, sa creasca intensitatea luminilor, fata de relanti. Test recomandat de facut pe timp de noapte, din motive evidente.
*



Varia intensitatea luminilorcand acceleram. De fapt cu consumatori, la relanti imi scadea si turatia motorului (de ex. daca stingeam luminile crestea cu aprox 100 rpm)

QUOTE(Steffyx @ 7 Mar 2005, 11:17)
Roaga pe cel care ti-a masurat tensiunile cand ai shimbat relul sa te ajute si acum; daca valorile nu se incadreaza in limitele de mai sus, avem urmatoarele cauze posibile:
-una din cele 6 diode sa fie impuscata sau strapunsa (se poate ferifica cu un multimetru digital)  -te costa intre 10-40 de mii depinde de diode, sau daca doamne fereste ai punte capsulata, e un milion si ceva, si nu se poate schimba decat integral-
-releul regulator defect -mecanic=570k, electric=200k-
-curea alternator slabita (patineaza)= se strange
-carbunii din alternator si periile sunt uzate- costuri infime, aprox 50k
Cam atat mi-am amintit.
*


Eu singur mi-am inlocuit releul, e unu de ala mai mare, dar tot electronic. Il mai am si pe ala vechi, deci daca e de aici problema il pun la loc pe ala ca e bun.
Cureaua e stransa bine din cate stiu eu.
La carbuni, perii si diode nu m-am bagat.

QUOTE(Steffyx @ 7 Mar 2005, 11:17)
APROPO, cati ani are bateria (e cu plumb, sau cu calciu?) ? e f posibil sa isi fi facut si ea datoria, si sa nu mai vrea. Si da, e posibil ca o baterie sa moara subit, am patit-o si eu sad.gif.
Cu masuratorile imi pare ca nu te pot ajuta, dar sunt din Bacau.
Bafta, si cauta cat mai repede un redresor
*


Bateria are un an si e Varta C14 (cu Calciu presupun). Redresor din pacate nu am, insa iarna asta am mai patzit-o sa imi moara din cauza gerului si am pornit-o luand curent de la alta masina (cu cabluri).

ccristian
QUOTE(dizzy @ 7 Mar 2005, 11:33)
Se poate sa-ti cada bateria dintr-o data. Eu am patit-o.
Du-te la un service de baterii: Pe Stefan cel Mare-Varta, pe langa Statuia Aviatorilor altii.
Acolo ti-o diagnosticheaza aia imediat.
Nu te complica cu reconditionare baterie, ia una noua daca e defecta.
*



Tocmai asta vreau sa stiu si eu, daca nu am probleme cu incarcarea skimb bateria fara sa ma uit, insa nu as vrea sa o skimb inainte sa stiu sigur ca incarcarea fucntioneaza ok. Cum am mai spus am o Varta C14 cu Calciu incapsulata (nu o pot desface) si nu mai iau in viata mea asa ceva, abia a iesit din garantie wink.gif. Rombat de ala ieftin e sfant.
StefanT
QUOTE(ccristian @ 7 Mar 2005, 13:44)
Cureaua e stransa bine din cate stiu eu.
Bateria are un an si e Varta C14 (cu Calciu presupun). Redresor din pacate nu am, insa iarna asta am mai patzit-o sa imi moara din cauza gerului si am pornit-o luand curent de la alta masina (cu cabluri).
*



Oricum nici prea tare sa nu fie stransa cureaua ca dai in cealalta extrema. Dar oricum nu cred ca e de aci problema. Din moment ce zici ca abia a implinit un an, sigur ai probleme cu incarcarea. O baterie Varta trebuie sa te duca in conditii normale de exploatare MINIM 3 ani. Uite, eu pe a mea o am de mai bine de 2 ani jumate, si am merse cam 3 luni fara incarcare, dar la o saptamana aveam grija sa o incarc. Si mers mult noaptea. Si de 3 luni de cand mi-am rezolvat problema cu incarcare, bateria functioneaza ireprosabil. Varta, plumb, aproape 3 ani, si a functionat 3 luni fara incarcare, da-ti seama..e totusi baterie buna.

E bun si cand ai pornit-o cu cabluri, insa e recomandat sa fi facut un drum lung dupa aia sa se incarce cat de cat bateria. Ai facut asa ceva?

Daca zici ca e cu calciu, e ok totusi ca astea pot fi incarcate si la ceva timp dupa ce au fost descarcate, fata de cele cu plumb.
In locul tau mi-as cumpara un multimetru digital, la 120K sau mai shmecher la 180k si as verfica tot ce inseamna electric. De la baterie pana la diodele alternatorului.
Daca ai intra in posesia unui asemenea apart cu siguranta o sa fim cativa binevoitori sa te ajutam, cu am primit si noi ajutor la randul nostru.

Oricum daca te duci la un centru de asta de testare tot asta o faca...pun voltmetrul pe baterie, pornesc, vad, si eventual mai vefifica densitatea...si iti iau 150 de mii..cu banii astia iti si multimetru si tester de densitate pt baterii, care iti raman tie cool.gif
ccristian
QUOTE(Steffyx @ 7 Mar 2005, 12:49)
Oricum nici prea tare sa nu fie stransa cureaua ca dai in cealalta extrema. Dar oricum nu cred ca e de aci problema. Din moment ce zici ca abia a implinit un an, sigur ai probleme cu incarcarea. O baterie Varta trebuie sa te duca in conditii normale de exploatare MINIM 3 ani. Uite, eu pe a mea o am de mai bine de 2 ani jumate, si am merse cam 3 luni fara incarcare, dar la o saptamana aveam grija sa o incarc. Si mers mult noaptea. Si de 3 luni de cand mi-am rezolvat problema cu incarcare, bateria functioneaza ireprosabil. Varta, plumb, aproape 3 ani, si a functionat 3 luni fara incarcare, da-ti seama..e totusi baterie buna.

E bun si cand ai pornit-o cu cabluri, insa e recomandat sa fi facut un drum lung dupa aia sa se incarce cat de cat bateria. Ai facut asa ceva?

Daca zici ca e cu calciu, e ok totusi ca astea pot fi incarcate si la ceva timp dupa ce au fost descarcate, fata de cele cu plumb.
In locul tau mi-as cumpara un multimetru digital, la 120K sau mai shmecher la 180k si as verfica tot ce inseamna electric. De la baterie pana la diodele alternatorului.
Daca ai intra in posesia unui asemenea apart cu siguranta o sa fim cativa binevoitori sa te ajutam, cu am primit si noi ajutor la randul nostru.

Oricum daca te duci la un centru de asta de testare tot asta o faca...pun voltmetrul pe baterie, pornesc, vad, si eventual mai vefifica densitatea...si iti iau 150 de  mii..cu banii astia iti si multimetru si tester de densitate pt baterii, care iti raman tie cool.gif
*



Sincer sa fiu nu prea stiu ce e de masurat la instalatia de incarcare, poate doar tensiunea cu care este incarcata bateria la relanti si turata... in rest nu ma pricep pe la releu, alternator.

Eu oricum fac drumuri lungi, cel putin jumatate de ora, are timp sa se incarce, ca nu e descarcata complet.

Bateria asta e ciudata ca am fost sa imi verifice densitatea si a zis ala ca e sigilata (nici eu nu am reusit sa ii dau jos vreun capac ceva) si astea nu au probleme.
ccristian
Unde gasesc un electrician / centru de verificare baterii si incarcare in apropiere de obor?

StefanT
QUOTE(ccristian @ 7 Mar 2005, 15:01)
Unde gasesc un electrician / centru de verificare baterii si incarcare in apropiere de obor?
*


daca nu vrei sa iti cumperi tu un aparat de masura...ieseai si mai ieftin si mai eficient...acum cum crezi. Ce crezi ca electriciznul se pricepe mai bine ca tine sau ca mine sa tina 2 borne ale aparatului de masura pe baterie? releul nu trebuie sa te pricepi sa il verifici...pornesti motorul si vezi tensiujnea de la borne....oricum tu fa ccum crezi.
Bafta
mosoru
Daca pina sa schimbi releul nu ai avut probleme solutia este sa revii la starea initiala.
Parerea mea si a altor specialisti
ccristian
QUOTE(mosoru @ 7 Mar 2005, 14:39)
Daca pina sa schimbi releul nu ai avut probleme solutia este sa revii la starea initiala.
Parerea mea si a altor specialisti
*



Nici dupa ce am skimbat releul nu am avut probleme. Ieri s-a intamplat ceva oricum de nu mai am curent la pornire. Ori a murit bateria subit, ori s-a defectat ceva la incarcare. Nu e dispus nimeni sa ma ajute sa fac o verificare daca incarca alternatorul? Eu nu am nici ap de masura, nici redresor s-o incarc cat sa o pornesc sa ma duc pana la un service care nici ala nu stiu de unde sa il iau sad.gif ?
mosoru
Ai schimbat releul si ai mers 3 zile pe baterie pina a dat coltu'(bateria),da o fuga pina'n primu' magazin si cumpara un redresor,sa ai in casa.
Off the record:cumpara si o baterie, cea pe care o ai nu cred ca mai poate fi resuscitata.
dizzy
De la Obor o iei pe Stefan cel Mare.
La al 3-lea Semafor faci stanga.
Rulezi 50m si vezi un service MAAAARE.
Acolo intrebi de service VARTA.
Te ajuta ala de acolo.
Nu toti se pricep sa tina 2 borne in mana, asta e!
ccristian
QUOTE(mosoru @ 7 Mar 2005, 14:56)
Ai schimbat releul si ai mers 3 zile pe baterie pina a dat coltu'(bateria),da o fuga pina'n primu' magazin si cumpara un redresor,sa ai in casa.
Off the record:cumpara si o baterie, cea pe care o ai nu cred ca mai poate fi resuscitata.
*



Daca ar fi dupa mine as cumpara alta masina. Bateria nu cred ca a dat coltul, daca asta e cauza ca nu mai functioneaza corect imi voi lua alta, pana atunci trebuie sa vad care e problema.
ccristian
S-a rezolvat problema. Nu era nici bateria, nici incarcarea de vina, toate mergeau brici. Nenorocitul de electromotor a murit. Ciudat a fost ca a murit lasand senzatia ca nu-l ajuta bateria. Schimbat carbuni, bucse si acum merge ca nou.

Multumesc tuturor de sfaturi,
Cristian
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.