Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aerisire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bebe96
salut.cum se aeriseste instalatia de racire la o dacie 1310 din 98,cu gpl pe ea?
Tiberiu-Andrei
Invatand sa folosesti functia search!
codrin_1300
completezi apa la nivel in radiator, pui si in borcan mai multa decat nivelul maxim, dai drumul la robinetul de caldura la maxim, si ai un aerisitor la iesirea din calorifer furtunul din drapta motorului (orientare, pozitia soferului) si il desfaci pe ala pana iti iese lichid de racire pe el apoi il strangi bine la loc, si mai ai inca un aerisitor la teul de la pompa de apa este la fel cu cle de la iesirea din calorifer si faci si la ala la fel deschizi si cand incepe sa curga lichid de racire il strangi bine la loc . Dupa asta se te uiti bine la borcan ca e posibil sa iti mai scada putin nivelul in borcan (asta cu uitatul la borcan e preventiv sa nu ai pierderi pe undeva )dupa cum a spus colegu` Andrei ar fi fost bine sa cauti si tu putin pe forum ca sigur ai fi gasit
CandyMan13
si o precizare...la apa care curge pe la aerisitoare sa fie jetul constant nu fluctut sau cu bolboroseli
Mr_Devil83
si cum vasul de expansiune e mai jos decat caloriferul o sa se aeriseasca la pastele cailor.
PH-06-BOA
Felecitari Mr !
Daca topicul tot a fost deschis, de ce nu -i raspunzi Andrei?

Nu desfaci radiatorul. Umpli vasul de expansiune , il ridici cat se poate de sus, strangi puternic de cateva ori de furtunul de sus de pe radiator(cel cu termostatul, pentru a porni apa din vas si a se completa eventualul gol din furtun) desfaci repede aerisitorul de pe T-ul de la motor(deci intai motorul), si lasi sa curga pana va iesi constant, fara bule.Inchizi, si desfaci pe cel de sus, si la fel il ti pana iese apa, fara bule sau intermitente. Dupa ce ai pornit odata motorul si s-a deschis termostatul, mai faci o aerisire, numai la ventilul de sus. E de-ajuns atat.
argon
recomand sa schimbati minunea aia de vas de sticla cu unul tip nou de plastic cu furtunul jos, foarte usor se aeriseste.
Mr_Devil83
PH-06-BOA, am scris si eu si multi altii cum se aeriseste instalatia. Fie ea si cu gpl. Da e greu cu search-ul.
sweetboy89
QUOTE(argon @ 27 May 2009, 06:44)
recomand sa schimbati minunea aia  de vas de sticla cu unul tip nou de plastic cu furtunul jos, foarte usor se aeriseste.
*



asa il am de cand am luat masina. za best :X.

pana la urma ai reusit sa aerisesti instalatia? dar nu vad la ce ar mai trebui acum ca e fff cald afara
bebe96
inca nu.si pe forum cand ii dau search nu gaseste nimic.apropo aerisesc cu motorul pornit sau oprit?
CandyMan13
umpli cat se poate cu apa cu motorul oprit.Apoi il lasi sa se incalzeasca pana deschide termostatul,apoi incepi sa faci aerisirea propriu-zisa(cu calofierul inchis ca e vara tongue.gif )
nelu_1985
cu caloriferu deschis obligatoriu...
PH-06-BOA
Cu caloriferul inchis? Ba , voi ganditi vr-un pic? Spuneti si motivul. Pai ventilul de aerisire , unde este? In capul pistonului?
tixti
Cat despre aerisire, mie, dupa ce mi s-a ars garnitura de la chiulasa, mi-am dat seama ca aerisirea e printre cele mai importante chestii legate de intretinere si am facut-o dupa cum e descris bine mai sus, mai intai am facut aerisirea pe la robineti apoi am scos furtunul din borcan, am prins la gura borcanului numai furtunul care vine de la radiator, l-am ridicat deasupra nivelului radiatorului (la parte ade sus a capotei ridicate sau cat iti permite furtunul si l-am intors cu fundu-n sus. In borcan au navalit o suta de bule de aer, cu motorul pornit si turat si dupa aia s-a mai aerisit si singura smile.gif. Si daca tot am umblat la ea, am schimbat si borcanul ala de sticla cu unul de plastic. Dupa o luna mi-a crapat si l-am pus la loc pe cel de sticla smile.gif).
PS: a crapat din cauze mecanice, din cauza unei surubelnite bine intentionate.

un pic off-topic, apropo de search:
dragilor, in acest forum sunt deja aproape 100.000 de mesaje scrise. Deja s-au cam tratat toate problemele care erau de tratat si teoretic, acest forum ar trebui inchis cu totul, pentru ca nu mai sunt subiecte netratate. Dar ca sa scormonesti prin topicuri, ar trebui sa ai timp si rabdare, chestie care de multe ori nu e valabila, multi nu avem nici timp si nici rabdare. Despre aerisire de exemplu am gasit 14 topicuri. Imi ia o zi sa le parcurg pe toate. Poate gasesc raspuns sau poate nu. Daca tot suntem prieteni si vrem sa ne ajutam, hai sa re-re-re scriem ceea ce am mai scris si alta data, fara sa ne suparam.
Imi cer scuze, nu va suparati pe mine, dar asa cred eu de cuviinta.
Mr_Devil83
si daca ala care rescrie zice ca aerisesti cu robinetul de caldura inchis si avand in vedere pozitia caloriferului,nu preferi sa dai totusi un search?biggrin.gif
rokos
propun sa se dezactiveze functia SEARCH. oricum nu e folosita smile.gif)
bebe96
nu prea am inteles de ce va contrazice ti pe tema aceasta.nu se poate cadea la o intelegere cum e mai bine sa se faca aerisirea?
rokos
uite topic gasit in 2 minute de cautat:
http://www.daciaclub.ro/Schimbare-antigel-...-t28623-s0.html

ia citeste matale acolo, si daca ai intrebari mai vorbim.
motanpaul
Salutare.Am fost la cineva care avea o dacie lovita frontal din 98.Am cumparat mai multe de la el:capac pompa apa scornicesti, vas de expansiune modelu cu furtun jos,furtune.
Problema e ca vasu de expansiune are un capac normal de plastic, fara nici o supapa pe capac.
E normal asa sa fie?Si se merita sa il inlocuiesc pe cel vechi?
Multumesc
lucianac79
Capacul de la vasul de expansiune trebuie sa aiba acea supapa, desi de cele mai multe ori supapa respectiva nu prea mai functioneaza. Dar fara supapa nu se poate mentine circuitul de racire sub presiune, asa ca pana faci rost de un capac sau de supapa respectiva eu as zice sa nu il montezi.
motanpaul
Am vazut la dacia lovita de unde am luat niste piese, avea un fel de antigel verzui foforescent.
E bun de ceva?Cum se numeste?
Multumesc
bebe96
guzu
panter1
QUOTE(lucianac79 @ 7 Jun 2009, 10:42)
Capacul de la vasul de expansiune trebuie sa aiba acea supapa, desi de cele mai multe ori supapa respectiva nu prea mai functioneaza. Dar fara supapa nu se poate mentine circuitul de racire sub presiune, asa ca pana faci rost de un capac sau de supapa respectiva eu as zice sa nu il montezi.
*



De ce trebuie tinut sub presiune? fara nu circula bine apa? sau care e rolul tinerii sub presiune? Am vazut masini straine care chiar nu aveau apa sup nici o presiune blink.gif

Vecinul meu are borcan de plastic si avea supapa, in momentul cand am desfiletat capacul lui s-a umflat borcanul pentru ca in loc de presiune era vid acolo, chiar nu stiu daca se face vro presiune acolo ba din contra. Iar eu nu am nici o supapa in capac si nu am avut niciodata, masina e din 2002 sau mi-o fi scoso vr-un mecanic vreodata, chiar nu stiu si oricum vecinul meu a scos supapa cand a vazut cum se deformase borcanul de fapt se micsorase datorita vidului si daca il mai lasa putin se strangea ca o sticla de plastic turtita cu mana unsure.gif
varu_vyyp
eu fac aerisirea asa:

furtunul din vasul de expansiune ridicat ( prins cu o sarma de capota ) si bagat in el o panlie ( fara sa curga apa pe la langa furtun si palnie ).
pasul urmator este sa deschizi robinetul din stnga masini ( pe partea carburatorului, undeva langa telescop ).
completezi cu apa in palnie constant .....fara sa prinda aer!!!!!!
Cand aersirea este gata........o sa vezi ca pe la aerisitorul deschis o sa curga apa. Il lasi oleaca dupa care il inchizi.
Acuma strangulezi furtunul care este in palnie, fara sa prina aer si scoti afara palnia si bagi furtunu strangulat in borcan!...pornesti motorul il lasi sa se incalzeasca ( daca ai termostat ) iar daca dai drumu la aerisitorul de langa telescop trebe sa curga apa cand turezi motorul ( atunci vezi debitul de apa care il scoate pompa de apa )

Cam asta e stilul meu de aerisit o masina! Asa am invatat eu la scoala 04.gif
Mirciulik
Am si eu o mica problema. Am facut aerisirea cum a scris colegul de mai sus, insa nu-mi curge apa pe la aerisitorul de sus. Adica curge dar nu constant, vine ini valuri ... si destul de rar.

caldura baga inauntru...insa ma asteptam sa iasa constant apa pe acolo...si nu doar o data la 10 secunde.

Acum 1-2 ani cand am mai facut aerisire tin minte ca facea lafel, apa nu curge constant ci foarte rar.

PS: Gresesc daca las aerisitorul deschis complet? Nu intra aer in instalatie?
argon
nu trebuie sa curga, doar daca il desfaci deodata cu motorul cald, in rest vine sporadic, inainte sa-l strangi definitiv strange de furtunul gros cu mana, o sa iasa apa, si in strangi inainte sa dai drumul la furtun.
micri
daca faci aerisirea cum trebuie o sa vezi ca obtii un jet constant cand ti accelerat putin motorul. atunci trebuie sa ai un jet constant.
mecanick_maverick
QUOTE(varu_vyyp @ 9 Jun 2009, 18:45)
eu fac aerisirea asa:

furtunul din vasul de expansiune ridicat ( prins cu o sarma de capota ) si bagat in el o panlie ( fara sa curga apa pe la langa furtun si palnie ).

... iar daca dai drumu la aerisitorul de langa telescop trebe sa curga apa cand turezi motorul ( atunci vezi debitul de apa care il scoate pompa de apa )

Cam asta e stilul meu de aerisit o masina! Asa am invatat eu la scoala 04.gif
*




Pai , imi pare mie c-ai invatat gresit sau ai uitat sa scrii aici niste detalii.
1- Debitul pompei de apa e MUUULT mai mare decit jetul ala amarit , dimensiunea furtunului pe care-i pus termostatul iti poate da o idee despre asta - acolo nu circula apa prin cadere libera .
2- si - de curiozitate - la ce-ti foloseste aerisitorul de deasupra pompei , ala din teu , daca tot nu-l folosesti ? In mod logic , o pompa de apa centrifugala daca are aer in interior nu misca apa , doar ameteste pe cea care se afla in raza paletei , deci acel aerisitor e primul care trebuie deschis si eliminat aerul din pompa .
Desigur , dupa fiecare aerisire se inchid foarte bine toate aerisitoarele se stringe busonul de la radiator ( cei care-l au ) si busonul de la vasul de expansiune ( la cel de sticla sa nu lipseasca garnitura de cauciuc de sub capacul cu supapele si-FOARTE IMPORTANT - furtunul sa ajunga aproape de fundul vasului si sa nu fie fisurat , adica sa traga aer !)

PS.- "iar daca dai drumu la aerisitorul de langa telescop trebe sa curga apa cand turezi " - dupa cum bine spuneai aerisirea se face bine cu pilnia prinsa la capota dar apa trebuie sa curga la acel aerisitor si cu motorul oprit nu doar cu el pornit , iar robinetul de incalzire trebuie sa fie deschis .
Desigur ca odata ce ai pus din nou busonul vasului de expansiune la locul lui n-o sa mai curga apa cu motorul oprit , borcanul fiind mai jos ca aerisitorul.
Pentru mai bune rezultate si aerisire mult mai usoara eu puneam masina cu rotile din dreapta pe bordura , asta ajuta ca aerul sa se acumuleze in partea dreapta si sa fie eliminat in totalitate biggrin.gif

Pentru @panter1 "De ce trebuie tinut sub presiune? fara nu circula bine apa? sau care e rolul tinerii sub presiune? Am vazut masini straine care chiar nu aveau apa sup nici o presiune blink.gif "

Daca prin deschiderea busonului unui vas de expansiune de masina (fie dacie , fie straineza)cu motorul rece te astepti sa iese presiune radmasa.gif te inseli amarnic .
Cu motorul cald NICI SA NU INCERCI !

Cind motorul este cald intervine dilatarea lichidului de racire care nu-i egala cu dilatarea la aceeasi temp. a blocului motor ,radiator sau orice element metalic sau nemetalic din instalatie . Pentru asta se pune o supapa de supra-presiune care sa deschida la atingerea unui nivel critic de presiune , ca sa nu-ti plezneasca furtunele , care sunt elementele cele mai fragile din instalatie . Deci punerea unui buson fara supape este o eroare foarte grava !!!

De ce nu se lasa busonul deschis de exemplu ?

Simplu , la presiune atmosferica apa fierbe la 100º C .
Intr-un circuit presurizat , punctul de fierbere urca la 120º C , asta da o plaja mai extinsa de siguranta in functionare , stiut fiind ca motorul are cel mai bun randament ( si uzura minima ) la 87-92º C .
Dar acelas buson trebuie sa aiba o alta supapa, de aspiratie , tocmai ptr. a nu se petrece fenomenul de "sugere" a vasului de expansiune sau a furtunelor odata cu racirea motorului.
De ce e foarte importanta buna aerisire a circuitului de racire ?

In primul rind pompa nu face sa circule lichidul daca in zona paletei are aer !
Aerul e un bun izolator de temperatura , deci aer sub termostat- acel termostat poate fi nou , nu va deschide niciodata.
Aer in radiatorul de climatizare - incalzirea habitaclului foarte slaba sau = cu 0 rolleyes.gif

Atentie ! O instalatie bine aerisita previne DAR NU ELIMINA pericolul de gripare a motorului , acesta se poate gripa si din slaba calitate , presiune sau chiar lipsa completa a uleiului (nu te poti increde intotdeauna in becurile din bord , nivelul se verifica cu joja , radmasa.gif chiar acum mi-am amintit ca am deja 4500 luna asta si n-am verificat uleiul blush.gif , rusine mie) .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.