Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O mica intrebare ...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alungatu
Am revenit la carburatorul de 1.4 .. si in treapta a 4a de la 3 mii in sus imi da suturi ... mi-a zis cineva ca ar trebui segmentat motoru si ca e din cauza la gaze... drept urmare am scos furtunu care vine din motor de la culbutori si am pus o prelungire in jos (ca la mosnegii din '80) pe unde ies gazele ... si o gaura din T-eu am infundat-o. Observ ca merge bine acum, nu mai da suturi... dar vroiam sa intreb ... e OK sa merg asa pana la segmentare ?
SSilent
atata timp cat te doare in cot de aerul pe care il respiram si nu te prinde RAR-ul e okay.

pe mine unu ma durea in cot de ambele
einstein1984
Nu e ok, ca poluezi mai rau ca RABA. Segmeneteaza rabla mai repde si pune furtunul la loc, ca daca te prinde RAR-ul in trafic nu e bine.
SSilent
nu cred ca poluezi mai mult ca RABA care lasa ceata albastra+neagra in spate mai ceva ca in filmele de groaza, dar intr-adevar, RAR-ului nu-i pasa smile.gif
Alungatu
Stati linistiti ca nu poluez aerul mai tare decat o fac fabricile de la Savinesti (cine stie ...) biggrin.gif Iese putin fum pe furtun si putin fum pe evacuare biggrin.gif Am sa cumpar un set motor cu totul (imi da cineva nou nout la 150 lei) si am s-o fac..
panter1
Pana la a pune setu mergi pana in 3000 de ture cu furtunele in regula caci si consumul va fi mai mare cu furtunele scoase + ca daca esti primul la semafor vor rade gagicile de tine si se vor tine de nas, si lasa mosii deoparte, asta faceau ei acum 20 de ani cand nu isi permiteau sa faca un motor pe cand la noi.. daca tot e ieftin.. sa il facem cat de repede posibil smile.gif e dacie totusi.. comparati preturile cu a altor masini straine si o sa vedeti ca nici la jumate nu e ca pret la schimbare de set motor.

Dacia mea e ca noua, motorul consuma super putin(in jur de 6.5 L de gaz) si trage de rupe dar rar trec de 3000 de ture, si sper sa tina pana la 250.000. caci are aproape 100.000 si nu mananca pic de ulei, la Dacie sincer nu recomand sa se treaca de 3200Rot/min caci e inutil sa nu mai vorbim de disconfortul zgomotului produs de motor + ca se va uza mai repede.. parerea mea smile.gif
Alungatu
Motivul pentru care inca nu o fac e ca inca ma gandesc daca sa renunt la masina si sa-mi iau un kawasaki zx6r sau nu... pana o sa ma decid, o las asa biggrin.gif
Minel
Daca te prinde R.A.R pe drum , iti "trage"' vreo amenda de numai faci nimic .... happy.gif
ydaniel
daca te opreste rar iti ia talonu+150lei amenda.
atata:)
ionut.tanase
Eu zic sa-i reglezi aprinderea wink.gif .
Alungatu
Sincer pe mine nu m-a oprit niciodata RAR-ul de cand conduc. Cat despre furtun ... nu cred ca se observa (sper) .. e scos sub masina (nu in fata).. deci se poate considera ca nu e imbinata bine toba si ca scapa foc sau ca e putin sparta biggrin.gif
brigada_diverse
cum ai deschis capota iti dai seama...nu e ala mic care duce in carburator...e unu mare care duce sub masina si pleaca de la carter...se vede de la o posta cand deschizi capota

in rest...imi retrag prostiile care le spuneam si sunau cam asa "ce daca mananca si 2 l de ulei la mie, daca merge de ce sa o segmentez?"...am mers in spatele uneia si putea de muream...acu mi-am dat seama ce spuneati voi
SSilent
lasa ma cristi ca bagi aditivi si nu mai pute, ii bagi ceva parfumat si improspatezi toata C-ta radmasa.gif
ovidiun
N-are nimic, si eu merg la fel.
Adevarat e ca nu m-a oprit RAR-ul pana acum, de asta zic ca nu face nimic biggrin.gif
Nici eu nu mai vreau sa mai bag 10-15 mil in ea (mai are si alte boli tongue.gif ), oricum vreau sa o schimb.
brigada_diverse
6-7 mil....nu 10- 15
ssilent, la mine pierde, nu il arde
pierde pe la simeringurile de palier si iarasi pe la baie(o fi baia indoita), dar nu mai imi pasa....

dar ca experiment o sa incerc sa vad..daca bag parfum pe la admisie, miroase frumos la esapament?

oricum daca va prinde rar-ul...platiti valoarea masinii la amenda smile.gif)
micri
am si eu o mica nedumerire referitor la furtunul care pleaca din teul de la carburator si se duce in galerie.
am scos aseara diuza dupa acest furtun si merge mai turat motorul si mult mai rotund. cand ii pun diuza scade turatia motorului putin.
oare ce o avea?
v_razvan_c
De fapt, 'micri', in mod normal, daca scoti diuza, nu ar mai sta motorul la relanti...

'Alungatu', daca-i da putin in nas si lasi furtunul la loc, te deranjeaza? A mea da mereu putin in nas, apoi trage bine... Si la cat de dus am motorul, furtunele le am la locul lor; culmea nici nu se prea murdareste carburatorul biggrin.gif
MihaiGSm
Si eu am fost tentat sa scot furtunul din capacul culbutorilor si sa-l las sa atarne, dar uitandu-ma cu atentie la furtunul cu diuza ce intra in galerie, am observat ca la capatul dinspre galerie era topit pe interior si infundase stutzul pe care intra. De cand l-am desfundat nu imi mai sare nici busonul, motorul merge rotund si fuge si mai bine.
Alungatu
Am mers zilele astea cu furtunul scos si sincer observ ca inca mai face 'prostioare' ... in treapta 4a de la 3 mii in sus incepe sa-mi dea in gat.. sincer ma deranjeaza ca de obicei merg cu a 4a (la 60km/h) si cand ma bag in depasiri o duc in ture .. si sa-mi faca faze din astea in depasire e cam naspa

Stie careva care ar putea fi motivul pentru care imi da in nas ?
krapcarasu
aprindere dereglata ar fi un motiv,nivelul(la 1,6 cu carb 1.4 nivelul merge marit),traseul benzinei infundat
raul93
cate rpm are o dacie 1300 cu 4 trepte la 80Km\h
nelu_1985
daca-i vorba de dacia din semnatura ta si are cutia originala are 3000 de ture si la 110 are 4000
anndi
Incredibil, tre sa exclam. Pana acum toata lumea facea morala ca merge omul cu un furtun ce atarna sub masina, dar nimeni nu a observat ca problema lui nu e din cauza furtunului, ci din cauza maltratarii alimentarii cu benzina. In treapta 4 la 3000 de ture carbul ala nu e in stare sa alimenteza corect motorul de 1,6, daca nu e reglat corect. E prea mic nivelul in CNC. Trebuie reglat cabul respectiv pentru motorul de 1,6! Nu il arunci acolo pur si simplu. Daca vrei sa faci depasiri atunci lasi frumos carbul dublucorp cu care a venit masina din fabrica si o sa vezi ca nu mai mere in suturi si pe deasupra mai si trage. Spor!
Alungatu
merci de sfat anndi .. dar carburatorul cred ca e reglat.. zic io. Are toate jigloarele de 1.45 (din cate stiu cele mai mari care se gasesc) si nivelul la benzina marit... dar na .. poate ai dreptate...

Mi-a mai zis un tip ca e benzina proasta .. si mai multi se plang de petrom-ul de unde pun eu benzina. Am sa schimb peco-ul si am sa vad daca mai face asa ... poate e si asta problema
paul-tm
Salutare. Decand am schimbat garnitura de chiulasa in luna mai, am probleme cu muci chiar si pe vremea asta.
Folosesc ulei panther 20w50, motoru papa ceva ulei dar nu mult. Sa fie motoru devina sau uleiul?
Mersi
besche
Eu cred ca uleiul e de vina. Incearca si schimba firma. Incearca cu Lubrifin,este cel mai bun ulei romanesc. Daca mergi la orice magazin care vinde uleiuri,uite-te atent la un bidon de ulei Total,care nu-i ieftin deloc. Vei vedea scris pe eticheta de pe spate,mic,micut, Lubrifin Romania s.a
Andyno
incearca sa i faci o prelungire la furtun pana la tine in masina...si i ai multumit pe toti biggrin.gif
daniel93
eu am avut canalul din galerie infundat si diuza lipsa, am desfundat, am pus diuza si de la 8 am ajuns la 7-7.5%..
mi-a reglat cineva carbul ca sa iau itp-ul si imi papa 12, mergea inecat, dar a scos gazele bine wink.gif
mi-am reglat inapoi carbul, am verificat furtunasele si diuza, nu erau infundate, dar am ajuns la consum 6.5 afara si fuge nebuna... dar papa ulei sad.gif

Am vazut multe dacii cu furtunul scos prin scut afara, si toate erau vai de mama lor, debia mergeau, a mea si rece daca mi-ar merge asa i-as da drumu in apa tongue.gif
O fi dacia proasta, dar e proasta ca nivel al calitatii, proiectul e reusit. Daca francezii au pus furtunul ala acolo, nu l-a pus ca-l avea prin sura si-l deranja, l-a pus cu un scop, usureaza mersul motorului
Paulorossi
Furtunul acela e pus din alte motive acolo,sa recupereze o parte din vaporii de ulei si pentru o poluare cat mai mica.Problema e ca in momentul in care ai uleiul prost si mai iti si consuma ulei ai toate sansele ca vaporii aceia sa iti inece carburatorul,in consecinta amestecul carburant va fi privat de aer lucru care face ca la acelas consum al masinii randamentul motorului sa fie mai mic.Solutia amiabila ar fi rezolvarea problemei consumului uleiului prin segmentare,etc..sau recuperarea vaporilor prin orificul de la joja,dar multi ostili prefera sa scoata acel furtun afara fara sa se gandeasca la mediu.
dorinromeo
imi permit sa iti dau un sfat pt. atunci cand iei setul motor de la un nene. da jos mai intai o camasa si uitate bine la scaunul camasii si la forma gulerului camasii unde culca pe bloc. stiu din experienta ca sunt de doua feluri, pentru garnituri de cauciuc, sau garnituri de cupru. sa nu te trezesti ca trebuie sa mergi la strungar sa rectifice camasa. poate nimereste, poate nu... in rest, cu poluarea si RAR-ul, bafta multa.
anndi
QUOTE(Paulorossi @ 18 Sep 2010, 14:11)
Furtunul acela e pus din alte motive acolo,sa recupereze o parte din vaporii de ulei si pentru o poluare cat mai mica.Problema e ca in momentul in care ai uleiul prost si mai iti si consuma ulei ai toate sansele ca vaporii aceia sa iti inece carburatorul,in consecinta amestecul carburant va fi privat de aer lucru care face ca la acelas consum al masinii randamentul motorului sa fie mai mic.Solutia amiabila ar fi rezolvarea problemei consumului uleiului prin segmentare,etc..sau recuperarea vaporilor prin orificul de la joja,dar multi ostili prefera sa scoata acel furtun afara fara sa se gandeasca la mediu.
*



Imi pare rau sa iti spun dar asta nu e o solutie! Daca motorul are consumul de ulei atat de mare inseamna ca are si multe gaze de carter,deeeeci nu faci nimic daca incerci sa pui gazele inapoi in baie prin joja. De asemenea vaporii aia de ulei rezltati(daca motorul mananca mult ulei) nu prea e indicat sa se intoarca in motor. Creste si mai mult uzura si infunda constant carburatorul. In acest caz cea mai buna solutie este un filtru special ce se pune pe furtunul buclucas.
Tudor Badescu
Gazele acelea din carter sunt in cea mai mare masura nu vapori de ulei ci gaze rezultate din ardere care scapa pe langa pistoane datorita uzurii segmentilor.Se formeaza astfel presiune in baie si sub capacul culbutorilor.Iar aceasta presiune trebuie eliminata ca sa nu iasa ulei prin toate partile.Nu intoarsa in baie prin orificiul jojei.Pe de alta parte,chiar filtrate,in cantitatea de la un motor uzat,daca sunt introduse in admisie modifica semnificativ dozajul la deschideri mici ale clapetei de acceleratie de unde si solutia cu furtunul care le scoate afara.Daca e vorba de poluare solutia e RK sau macar o segmentare.
paul-tm
La mine inainte sa ii schimb garnitura de chiulasa, motoru nu papa asa mult ulei.
Eu cred ca mecanicu mia facut uzura mare la motor, a dat cu smirghel unde a stat garnitura de chiulasa lipita pe blocu motor. Si toate bucatile( de la garnitura veche) au cazut in cilindri, si nu le-a luat de acolo mad.gif .
Eu cred ca sa facut uzura mare. Se face uzura de la praf, dar nu de la azbest sau ce mai are garnitura in compozitie.

Acum ca vine iarna trebuie sa ii pun ulei 15w40 vavoline sau castrol, sa vedem cum sta cu consumu de ulei. Si cu muci, ca nu prea imi pica bine sa curat la cateva zile sau la o saptamana filtru separator si furtunele.
Acu 2 zile am dat jos filtru separator era plin, teu plin, furtunu ce merge in admisie plin pana la diuza de muci.
Si nu a fost curatate de doar 2 saptamani in care am facut 150 km.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.