MIHAI-ANDREI
27 May 2009, 15:59
Sal!Ma confrunt cu urmatoarea problema :sunt posesorul unei dacii break 1410 an de fabricatie 1995 anul acesta a venit timpul sa umblu la motor caci aveam un consum exagerat de ulei si anume 1l la 200km ,am mers la mecanic a desfacut motorul si mi-a facut un pomelnic cat toate zilele incluzand si set nou .
A pus romanul nostru setul nou ,mi-a schimbat capacul la pompa de apa a verificat supapele caci inainte imi scapa ulei pe la ultima in capul bujiei de langa alternator si m-a trimis sa fac rodaju .Totul pana aici bine dupa aproximativ 200 de km probleme adica ce am observat eu cand i dadeam treapta 4 mergea innecata am desfacut jiglerul fara gunoaie sita de benzina fara apa insa am obervat si un consum mare de carburant iar la toba i-mi scotea un fum negru cand o acceleram .Am mers la el i-am explicat, a desfacut capacul la delcou a verificat platina a scos returul a suflat pe el si functiona ,a desfacut capacul la carburator a verificat plutitorul .Am pus intru-un bidon de 5l benzina si mi-a zis sa fac proba cat consuma surpiza abia acu vine 5l benzina =24 km doar in oras iar dupa ce sa incalzit motorul a inceput sa imi scoata si un fum albu .Mentionez ca relantiul este 9,5-10 daca o las 10 minute oprita si pornesc iar nu i-mi mai scoate fum poate si 20 de km .
Va rog ajutati-ma cu ceva sfaturi,care sa fie problema cu consumul exagerat de benzina si fumul ala albu ca de ulei ars.
Fumul alb inseamna de obicei vapori de apa. Ti-a planat chiulasa mecanicul ala, a strans-o la cuplu? sa nu intre apa in cilindri cand se incinge.
klausy78
4 Jun 2009, 23:52
Nu sunt un foarte bun cunoscator al mecanicii,insa stiu ca atunci cand schimbi garnitura de chiulasa,dupa 150 km trebuie sa mai strangi prezoanele. Si mie acum doi ani mi-a "fiert" motorul,am schimbat garnitura ,iar mecanicul m-a sfatuit sa trec pe la el dupa vreo 150 km. Cred ca explicatia e simpla ,dupa vreo 20 km ,motorul incepe sa se incalzeasca si chiulasa se curbeaza(nefiind bine stransa) ,permitand apei din instalatia de racire sa se "strecoare" prin garnitura direct in camera de ardere scotand acel "fum alb". Si inca ceva - cred ca mecanicul te-a sfatuit sa "menajezi" motorul vreo 1000 de km ,pana isi face rodajul !? Cred ca ATM are dreptate - du-te la mecanic sa-ti stranga chiulasa .
E normal ca o masina sa consume mai mult cand are un set motor nou (insa nu asa de mult cum ne-ai scris tu-20 % in oras). Dupa rodaj (aprox 1000 km) ai sa vezi ca masina se "infinge" mai bine si consuma mai putin.
Eu i-am schimbat carburatorul acum doi ani si sunt foarte multumit de consum : 6.15-6.2 afara,7.15 mixt si 8-8.5 (maxim) in oras. Daca mecanicul nu te ajuta - schimba-l. Asa e la inceput pana o "pui pe roate" ,pe urma ai sa vezi ca o sa fie mai usor. Nu te descuraja - motorul de Dacie se "face" foarte usor,mecanici sunt cu duiumul. Succes !