Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai pleaca masina din loc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
danut81
Va salut si imi cer scuze ca deschid un nou topic cu o problema care poate a fost discutata,dar am cautat ceva timp si nu prea am gasit ceva asemanator.Masina unchiului meu,o dacie din 98 nu mai pleaca din loc.Baga in viteza si nu se intampla nimic.De mentionat ca masina intra in viteza si fara sa apese ambreiajul,iar cand este bagata in viteze scoate un huruit si acul vitezometrului oscileaza in functie de acceleratie si viteza in care este bagata.Este posibil sa fie kitul ambreiaj sau vreo planetara?Va multumesc pentru eventualele raspunsuri si sugestii.
brigada_diverse
vezi sa nu fi sarit planetarele sau sa se fi rupt vreuna
daca ti se misca vitezometrul, clar ajunge miscare de rotatie la cutie, deci nu e kitul de ambreiaj
raman planetarele
kog
pai te uita sub masina. O planetara rupta o vezi destul de usor. Cat despre huruit, daca nu e planetara se poate sa se fi spart ceva in cutie si atunci e problema mare
Lunaticul
Posibil sa fie discul de ambreiaj. Uite-te prin fereastra de la carcasa ambreiajului. Deobicei se vad resturi din ferodourile de la disc. Asa se manifesta la un prieten. A ramas cu masina in drum, intra in toate vitezele dar nu se misca din loc. Ferodourile de la discul de ambreiaj ajunsesera la uzura maxima si s-au ,,spart''. Se vedeau pe fereastra de la carcasa ambreaiajului cateva bucati si ceva asemanator vatei de sticla. S-a lasat cu chit de ambreiaj nou.

PS: Scuze, acum am citit mai bine, ma gandeam la acul turometrului. Tinand cont de vitezometru si huruit asculta sfatul lui Cristitranca.
brigada_diverse
ce vreau sa adaug, poate nu e arborele planetar rupt, ci ultima bucata, unde ii prinzi piulita...am vazut la o masina butucul rupt care a rupt si suburul cu care prinzi planetara (peste care vine piulita de24), deci nu e obligatoriu sa ai arborele planetar rupt neaparat.
sau sa nu fi sarit cine stie cum vreun cap al planetarei...
danut81
Ca sa verific planetarele o ridic pe cric si invart de butuc?
Executron
... sau bagi mana pe acolo, eventual brachezi rotile si cu o lanterna. Cred ca e destul de evident daca e rupta planetara smile.gif
brigada_diverse
dupa logica, da...bagi in viteza, ridici pe rand, cate o roata pe cric si misti de ea(o invarti)
nu trebe sa se invarta mult(oricum joc la diferential exista)...dar daca poti sa o misti(chiar si o tura)....desfaci si roata si vezi ce s-a intamplat
mai intai uita-te sub masina si vezi daca se vad planetarele rupte sau deplasate de cutie/butuc
PH-06-BOA
La iesirea din cutie, pinionul planetar, in care intra planetara (tripoda) , se invarte in gol, pentru ca s-au ras canelurile la planetara. Materialul planetarei este moale, si datorita jocului pe axa pinionului planetar, care e material tare, rade canelurile de la planetara. Intai rupe splintul, si pe masura ce uzura se accentuiaza, rotirea devine mai haotica si se rad nuturile (canelurile).
danut81
Planetarele sunt la locul lor,nu sunt sarite vizibil.Daca nu este din planetare in cutie cam ce poate fi?Sper ca nu va necajesc prea tare blush.gif.Adica sa fie dantura uneia din planetare dusa?
PH-06-BOA
Daca e planetara scurta, se rectifica foarte usor. Si acasa, daca ai cu ce-i faca cald.
brigada_diverse
a explicat PH-06-BOA ce pot sa aibe daca nu se vad cand sunt rupte..acu depinde de noroc
danut81
Va multumesc pentru raspunsuri si promit ca o sa revin sa vedem ce a avut.
SGM.MYKE
Daca nu sunt planetarele, pot fi si satelitii din diferential sau axul satelitilor.
danut81
QUOTE(SGM.MYKE @ 28 May 2009, 11:51)
Daca nu sunt planetarele, pot fi si satelitii din diferential sau axul satelitilor.
*


Cam asa este,dar beleaua cea mai mare este ca o cam sarit toate din cutie si un ax de pinion o scos capul afara sad.gif sad.gif .Trebuie alta cutie ca asta s-o spart.Multumesc mult pentru sprijin blush.gif
Sorin_18
QUOTE(PH-06-BOA @ 27 May 2009, 22:32)
Daca e planetara scurta, se rectifica foarte usor. Si acasa, daca ai cu ce-i faca cald.
*


cum???mai multe detalii biggrin.gif

25 Jun 2009, 21:38:
si de ce se rectifica mai usor decat ce-a lunga?
panter1
QUOTE(danut81 @ 28 May 2009, 15:33)
Cam asa este,dar beleaua cea mai  mare este ca o cam sarit toate din cutie si un ax de pinion o scos capul afara sad.gif  sad.gif .Trebuie alta cutie ca asta s-o spart.Multumesc mult pentru sprijin blush.gif
*




Intrebarea mea pentru toti cunoscatorii si care stiu ce anume se afla in cutia de viteze si cu ce se mananca deoarece eu personal nu am desfacut niciuna,este de ce s-a putut intampla asta?? Nu as crede ca motorul ala e atat de puternic, sau ceva incat sa rupa cutia din senin si sa sara pinioanele pe afar..

Si acum o sa spuneti "buna intrebare" cred ca si initiatorul topicului este foarte interesat biggrin.gif deci se asteapta raspunsuri cu cauze posibile cu mare interes wub.gif
kog
la varamiu i-au crapat satelitii(componente ale cutiei de viteze, nu stiu nici eu sigur ce sunt, cred ca fac parte din diferential, o sa ma documentez) sau asa ceva, nu mai tin minte ca era demult si nu a mai putut misca masina.
panter1
eu cred ca cutiilor de viteza nu l-i se da asa multa importanta pe cat ar trebui, aud ades in stanga si in dreapta oameni care au rams fara ulei de tot si au mers asa.. unii mai fericiti au pus ulei si a mers si dupa un timp iar altii nu le-a mai mers. Desi cutia anunta cand e gata gata sa se strice, troncane ceva in ea, piuie, caraie, sau scoate sunete caci se cunoaste cand crancane un rulment de sincron sau ceva.. si proprietarii nu fac nimic, apoi se uzeaza piesa de tot iese din "matca" la fel ca un fluviu si la viteza aia de rotatie face ravagii..asta e un exemplu..
Fac pariu ca multi dintre voi doar completati uleiul nu il schimbati, acolo se intampla niste lucruri demne de luat in seama de care mai nimeni nu le da atentie..

Dupa cum stim in orice incinta unde exista frecare de materiale se strange pilitura de exemplu motorul (fericit si norocos de altfel) este proiectat cu filtru de ulei si magnet la busonul de unde iese uleiul deci 2 locuri unde se strange pilitura si se arunca la fiecare schimb norocos motorul nu? La motor schimbam uleiul la maxim 10.000 km cu filtru, dar la cutie?? Ea nu are filtru deci pilitura rezultata a frecarii pieselor nu se pastreaza undeva ea se plimba in voie prin cutie mai ales ca uleiul gros cara cu el toate particulele peste tot prin ea deci este chinuita mult din punctul asta de vedere, uleiul devine abraziv si generaza alta pilitura forteaza pinioanele care la randul lor axurile etc.. La 30-40.000Km e cam tarziu de schimbat un ulei, sau mai rau unii niciodata nu schimba sau decat completeaza; o sa spuneti ca asa scrie la carte sa complezi, bine dar pilitura ramane acolo chiar daca completati voi cu ulei oricat de bun ar fi si scump, "glas papirul" din putinul ulei ramas face ravagii daca nu e schimbat. Si cand spun asta stiu de la batrani, adica ei schimbau des uleiul(15-20kkm) si au masini de 30 de ani, cu toate ca puneau anticul T80 sau T90. E mai bine sa pui cel mai ieftin ulei de transmisie pe care sa il schimbi des decat sa pui scumpeturi si sa schimbi rar..asa spuneau si le dau dreptate.

Propun moderatorilor si adiminilor sa creem o categorie asa cum este "probleme tehnice", "Imbunatatiri" si "Piese auto" sa mai apara si o parte numita "Dacia clasic Intretinere" sau ceva de genu iar acolo sa apara discutii si recomandari pentru intretinerea masinii, de la antifonat, revopsit, pana la alte detalii. Am vazut pe categoria(sau subforumul) "Imbunatatiri" cum isi vopsesc oamenii masinile v-i se pare ca daca cineva isi vopseste masina ruginita de vreme inseamna imbunatatire?? Parerea mea personala este ca nu!

Sper sa nu fiu luat in nume de rau.. dar asa vom fi prosperi biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.