Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare interior chiuloasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
danut81
De plictiseala mai mesteresc la masina unchiului meu,care de altfel are cutia sparta si asteapta un donator biggrin.gif .Cum masina este in fata blocului meu ca prin zona s-a stricat iar el este din alt oras,masina a ramas in custodia mea radmasa.gif .Am zis ca pana ii gasesc cutie sa ii mai rezolv si alte probleme cum ar fi diferitele scurgeri de ulei(pe la baie,pe la capacul culbutorilor) si sa ii fac schimbul de ulei.Cand am scos busonul de la capac, pe unde se toarna ulei am ramas uimit ce am vazut acolo:un fel de "mal",mizerie,ca un fel de pasta,cred ca ulei cu praf.Am hotarat de comun acord sa curat acolo si acum vine intrebarea:
-este bine daca scot capacul culbutorilor si spal cu o pensula si ceva motorina sau benzina interiorul?
- nu se duce mizeria in cilindri ?
Astept sfaturi despre cum as putea sa "igienizez" zona si pasii care trebuie urmati,ca daca pun ulei nou il contamineaza repede laugh.gif .
Va multumesc anticipat!
za_kristake
Dai jos capacul culbutorilor si il speli, insa nu spala cu ceva solutie rampa culbutorilor deoarece va ajunge in baia de ulei, si nu folosi carpa pt a sterge sa nu-ti ramana scame sa infundzi un canal ceva (tot chiuloasa)
einstein1984
Dai jos capacul, il speli, torni benzina si ii dai foc. Dupa ce se raceste, mai cureti ce mai e de curatat si-l remontezi la loc usacat.
danut81
Tocmai ca rampa culbutorilor ma intereseaza sa o spal,sau tot ce este acolo,ca este murdarrr si mult mal.Trebuie cumva sa degresez toata mizeria de acolo.Oricum baia o dau jos sa o curat si sa o fac sa nu mai curga pe la garnitura. Capacul nu era greu de spalat biggrin.gif .
vizitatorul
am jucat si eu in filmul asta ....mal este putin spus...la mine era deja o balega de toata sila(scuze expresia)...shi da...am spalat cam peste tot pe unde putea sa intre pensula(ai grija,lasa peri)...am folosit decarbusol...cam asta aveam atunci la indemana...cred ca mai indicat ar fi sa folosesti alcool tehnic;cam asha se vb prin targ....insa toata operatia nu-shi are rostul daca nu speli si axa culbutorilor,implicit tot ansamblul "rampa"...asta implica demontarea ei si desfacerea in "explozie"...daca nu indraznesti operatia,te poti rezuma la a slabi culbutorii din tije si a spala cat iti permite sa ii joci pe axa(refaci jocurile la sfarsit)...daca nici asta nu indraznesti,rezuma-te la o simpla balaceala ...in cazul in care nu desfaci rampa(totushi,imagineaza-ti ce-i prin canalul ala de ungere!!!!),nu prea ai ce canale sa infunzi(cel din chiluasa pentru ungere rampa se afla sub primul suport din dreptul volantei)...tot "jegul" se va scurge prin canalele tijelor, pe langa tacheti(pahare) ,in baie..obligatoriu scimbul de ulei si chiar un flush....sa-mi spui si mie ce gasesti in baie...dupa aceasta operatie si flushul de rigoare la mine s-a scurs mal cu nemiluita la golirea uleiului...
pls...nu lua INCA de bune cele spuse de mine...asteapta sa ti le confirme totusi careva cu shtate vechi pe Dacie
bafta...si curaj......nu mushca...
ydaniel
asta se intampla din cauza uleiului prost si neschimbat:)
danut81
Ca o sa ajunga mizerie in baia de ulei nu este problema,ca oricum o dau jos si o curat si pe aia.Nu ma apuc eu de desfacut toate matele pe acolo dar vreau sa spal cu o pensula atat cat se duce.Ce ma intereseza este daca nu se scurge mizerie si in capul pistoanelor pe la supape.Multumesc tuturor de sfaturi si va doresc o seara cat mai buna wink.gif .
vizitatorul
QUOTE(ydaniel @ 31 May 2009, 21:47)
asta se intampla din cauza uleiului prost si neschimbat:)
*


...iarna...capac cald...curent aer rece...condens...spuma....blabla..blabla...

QUOTE(danut81 @ 31 May 2009, 22:14)
Ce ma intereseza este daca nu se scurge mizerie si in capul pistoanelor pe la supape.
*


tre sa treaca de simeringurile si ghidurile de supapa......deci...spor la treaba
neajiji
Metoda cu juma de litru de motorina nu e buna? Ma tenteaza inainte de urmatorul schimb de ulei sa bag jumate de litru de motorina peste ulei si sa las la relanti motorul 10minute, dupa sa las vreo 2 ore sa scurga toata zeama si sa fiu sigur ca nu mai ramane niciun pic de motorina in baia de ulei. E ok?
CandyMan13
scurt si cuprinzator:vrei treaba buna sau repede?Daca vrei treaba buna,dai jos capacul culbutorilor,arunci garnitura(daca e teapana) dai jos rampa de la culbutori(daca nu stii sa ii reglezi nu o mai dai jos sau citesti topicul mura-n-gura despre culbutori si inveti) cumperi 4 litri de ulei proaspat(sunt sigur ca si uleiul actual numai ulei nu mai e daca ai zis ca ai mal;factor fffff important in buna fctionare a unui motor) speli cu benz capacul,il strangi intr'o menghina(in cazul in care e "cracanat"),silicon rosu sau mult mai bine vaselina albastra pt etanseizarea capacului.Incepi sa cureti chiuloasa cu motorina si cu un penson destul de aspru(intai iei cu o spatula de lemn grosul),clatesti abundent sa fii sigur ca s'a scurs totul.Dai jos baia de ulei ca si pe la garnitura de pluta sigur ai scurgeri,speli baia de ulei,garnitura noua+vaselina.Ulei+filtru montat la loc si asta e o treaba buna.(maxim 3 ore si 50ron -depinde de ulei).

neajiji....parerea mea ca e cam mult 10 minute.Eu fac la fel ca tine doar ca scurg uleiul vechi,pun 2-2,5 ulei cel mai ieftin+500ml motorina,las la relanti 5 minute si scurg,il strecor si repet operatia de 3 ori.Si vis-a-vis de topic am o chiuloasa ca pe raft in magazin:P(ca sa ma laud oleaca)
PH-06-BOA
Daca malul nu e razuit cu ceva, nu se spala numai punand motorina sau ulei subtire si rotit putin timp. Din sarma oteloasa (resturi de cabluri de frana), dar sa nu fie ruginita, ca se vor rupe fire, sare cad in motor, faceti manuchi gros cat gaura unei tevi ( cum sunt cele de la vechile antene TV), bagati manuchiul 3-4 cm in teava, turtiti , si obtineti o perie de sarma, ca o pensula, putin indoita . Un pet de 500 ml , gaura in dop, umplut cu benzina, si aplicati jet , pe locul unde se perie. Iese "bec ".
cristio_79
Pentru capac, cea mai buna metoda este cea din postul #3: ii dai foc, curatandu-se asfel mizeria depusa intre pereti, pe care nu ai cum sa o speli. Il bati usor cu un ciocan sau patent dupa ce se raceste pentru a curge mizeria si freci cu o perie de sarma.
neajiji
Sufli cu aer comprimat si scapi de belea, simplu, eficient si curat biggrin.gif
dancuciureanu
Spala cit poti cu carbusolv demontind capac culbutori, da baia jos si spala si acolo depuneri, pe urma mergi cu ulei special de curatare -> http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_pro...d=22&prod_id=19 , face minuni garantat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.