Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Refuz plata daune
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
kaneida
Nu stiu daca se mai uita cine pe forum-ul asta, dar ma gandeam sa scriu macar de-o raspunde cineva.
anul trecut in august am avut accident de motocicleta, o femeie cu dacia intrandu-mi in fatza, punand frana mult prea tarziu. venea de pe un drum secundar si se grabea la munca. am chemat politia, au facut poze, masuratori si au gasit-o pe ea vinovata. ea nu a semnat procesul verbal, dar a semnat un baiat ca martor cum ca femeia refuza.
politia mi-a dat actele cu care sa ma duc mai departe la asigurari, ceea ce am facut. au venit si au constatat daunele, m-au pus pe mine sa ma duc pe la magazine sa vad cat costa piesele si sa iau documente care sa ateste preturile, dupa care a inceput o perioada neagra: au intarziat dosarul in final cu 6 luni pe diverse motive, chair daca ma duceam in fiecare saptamana sa ma iau de ei (nu auzisem de CSA pe atunci). Dupa constatarea agentului de daune de la ASIROM Constanta, paguba se ridica undeva la 14.500 RON. dupa 6 luni de chinuri, am primit raspunsul de la asigurare, sub forma acceptului de plata in valoare de 14.580 RON, asta in ianuarie 2009. cu acest deviz m-am dus la service, care abia ma astepta ca tineam moto de ceva timp pe la ei, si au inceput sa-i cumpere piesele si sa-i mai faca ce trebuie.
ca daune, aveam fata facuta zdrente, trebuia vopsita cam in totalitate, si inlocuite unele bucati din ea, roata spate facuta opt si altele.
service-ul s-a ocupat de reparatii, iar cand aproape sa fie gata, au emis factura catre societatea de asigurare. asta prin mai, deoarece dureaza cam doua luni sa vina o piesa.
intre timp, pe la sfarsitul lui martie inceputul lui aprilie, am fost chemat ca martor de catre politie. in prima faza am crezut ca este vorba de un accident petrecut de curand in fata blocului in care stau. mai tarziu am aflat ca doamna care m-a lovit facuse contestatie. fiind prima data cand aveam de-a face cu asigurarile, nu mi-am dat seama ca ar putea sa fie ceva la mijloc, din moment ce ei imi dadusera deja de doua luni acceptul de plata si puteau sa ma anunte oricand ca este vreo problema, mai ales ca aveau numarul meu de telefon pe jumatate din foile din dosar, precum si adresa si alte informatii.
dupa ce a fost emisa factura de la service, m-a rugat un baiat de la service sa trec eu cand am timp sa vad ce mai fac aia de nu platesc factura. am trecut si mi-au zis ca Daune Constanta s-a mutat la Bucuresti si ca trebuie sa sun acolo. am sunat si spre surprinderea mea, nu numai ca nu era platita, ci au zis ca nu imi platesc suma respectiva deoarece mai lipseste ceva de la dosar. asta era la aproximativ patru luni de la emiterea acceptului de plata. am stat toata ziua cu ei la telefon , ca pana la urma sa-mi spuna ca s-a facut o greseala la Constanta de catre agentul de daune si ca ei nu platesc suma ca e prea mare si ca au cerut la politie sa vada daca a depus contestatie doamna cu dacia.
in continuare am depus o plangere inregistarta la ei la sediu la care am primit raspuns in jumatate de ora pe mail in care imi spuneau acelasi text, adica:

"Conform normelor RCA in vigoare in anul 2008 va comunicam ca valoarea maxima a despagubirii pentru motocicleta ......... cu seria de sasiu ............, capacitate cilindrica de 399cm*, se stabileste tinandu-se cont de vechimea rezultata conform anului de fabricatie si de coeficientul de uzura aferent.

Urmare a evaluarii motocicletei dumneavoastra la data accidentului va comunicam ca valoarea de nou a motocicletei a fost stabilita potrivit cataloagelor de specialitate, aceasta fiind de 4443 euro.

Tinandu-se cont de vechimea in exploatare (an fabricatie) si uzura aferenta, valoarea motocicletei la data producerii evenimentului este de 666 euro.

Aceasta valoare reprezinta maximul de despagubire in situatia in care motocicleta se repara intr-o unitate service de specialitate.

In cazul in care motocicleta nu se mai repara valoarea de mai sus se diminueaza cu 25%(valoarea epavei) aceasta devenind in suma de 499 euro.



Va multumesc pentru intelegere

Insp. ..............

am pus si mesajul de la ei ca sa va faceti o idee mai buna.

mai departe am depus plangere la CSA de care am aflat in ziua respectiva ca exista, la care am, primit ieri raspuns, acesta fiind acelasi raspuns pe care mi l-au dat cei de la asigurari, parca copiat de acolo.

intrebarea mea este: vi se pare normal acest lucru? este legal? adica dupa 4 luni de zile sa ii sun eu pe ei si sa-mi comunice asa ceva? daca era la o saptamana, mai intelegeam. dar asa?
daca ma duc si cumpar o paine si peste o saptamana imi zice vanzatorul ca de fapt era mai scumpa?!
mai departe nici nu prea am idee ce sa fac, deoarece traim in romania si ma astept sa castige aia care mi-a iesit in fata si sa ma puna sa-i platesc daunele si sa mai dau bani si pe la service din greseala asigurarilor.
Tudor
Primul pas ar fi sa soliciti (in scris) de la Asigurator o calculatie clara a valorii maxime de despagubit, insotita de o indicatie clara a catalogului de specialitate (nume, editie, pagina, rand, coloana) si de referiri la articolele de lege care justifica aceasta calculatie.
La calculatia primita poti face o analiza proprie si apoi poti face o contestatie la asigurator si CSA.
Daca nu obtii ceva convenabil pentru tine, nu iti ramne decat sa iti iei un avocat si sa ii dai in judecata (pe asigurator si pe soferita, avocatul trebuie sa-ti spuna clar cum se face asta ca sa fie ok) si sa iti recuperezi daunele pe aceasta cale.
kaneida
problema mea nu este aceea ca nu-mi dau banii pe care ii cer eu, ci aceea ca nu platesc service-ul cu banii pe care s-au obligat sa-i plateasca.
din cate imi dau seama sau cum ar fi logic, daca a fost o greseala trebuiau sa ma anunte, pentru ca era obligatia lor de a verifica dosarul inainte sa imi dea acordul de plata. in momentul in care mi-au dat acordul, eu nu mai aveam decat sa merg la service si sa-mi repar motocicleta.
nu era de competenta mea sa ma duc la ei la firma sa vad daca agentul de daune x isi face treaba sau sa ma duc la politie sa vad daca nu cumva a depus doaman contestatie. desi cu contestatia asta mi se pare ceva in neregula, in sensul ca parca multe chestii merg in directia ei iar politia se cam ascunde.

din punctul meu de vedere, acum chiar nu mai conteaza ca a fost sau este ceva in neregula cu dosarul, ca a depus doamna contestatie, ca nu mai stiu ce. aspectele astea trebuiau verificate de firma de asigurare INAINTE SA-MI DEA ACORDUL DE PLATA!!!! nu la 4 luni (patru) dupa. si asta pentru ca i-am sunat eu pe ei, nu invers. nici macar nu s-au sinchisit sa ma sune sau sa-mi trimita in vre-un fel un mesaj ceva.
FDR
e posibil sa fie subevaluata motocicleta ta. spun asta pt ca masina mea din semnatura a fost evaluata la 3700euro la inceputul acestei luni de catre un agent de la ASIROM. culmea culmilor e ca la ARDAF, BCR si BT Asigurari masina apare in jurul a 9000euro. evident ca nu am facut asigurarea la ASIROM.
stiu ca nu dintr-un catalog aparea informatia ci dintr-un soft folosit de ei. chiar aveam foile cu evaluarea... dar le-am aruncat sad.gif
kaneida
faza cu evaluarea este discutabila, din moment ei folosesc ceea ce le convine. eu am gasit pretul de magazin pe net si era undeva in jurul a 8000 de euro. ei spun ca este de 4443 euro. cu asta pot sa ma cert cu ei.
dar pana acolo, chiar daca ma repet, ei trebuiau sa faca toate astea inainte sa-mi dea acordul de plata. nu credeti?!!
FDR
pai acordul de plata e ultima faza. cu ala iti recuperezi motocicleta si gata. ramane intre firme cand isi recupereaza servicele banii de la asigurator.
gedan
din experienta personal cu asiguratorii, pot sa-ti spun ca suma pe care o ai tu pe factura nu o sa o vezi niciodata de la ei. daca motorul e in service si acestia au comandat dela piesele, probabil ca nu o sa-ti mai dea nici motocicleta pana nu li se plateste factura.
solutia legala este sa dai in judecata persoana vinovata de accident si sa soliciti diferenta de bani...

ps. valoarea vehiculului nu o poti dovedi decat cu factura de cumparare de nou...
argon
ca d'aia plateste cetateanul RCA, sa se trezeasca dat in judecata?! sa fie acoperit doar teoretic? n'ar fi mai bine sa se desfinteze sistemul asta jegos de asigurari din Romania? si ne dam in judecata linistiti apoi...
bob737
Obiectie!!
Esti dat in judecata daca faci RCA-ul la firme fantoma sau pe duca gen Carpatica sau Ardaf. De ex pt masina mea (2500cmc) la Carpatica&Ardaf pretul pe 6 luni e in jur de 285RON iar la prima firma serioasa (adica cea mai ieftina dintre cele ok) e 430RON! Oare de ce? Eu am preferat sa dau extra bani din buzunar ca sa stau linistit - si niciodata nu am avut un accident in 15 ani de condus!
Ca ar trebui sa se intample la fel la toti asiguratorii care emit polite RCA, adica sa plateasca ca in alte tari civilizate si normale, asta e partea a doua a problemei. Trebuie sa te uiti doar pe harta si sa alegi daca e mai avantajos pt tine sa faci economie de 10-20-80 euro pe an si sa risti sa platesti in final mult mai mult.

ON TOPIC @ kaneida

Daca ai acceptul de plata IN SCRIS nu te mai intereseaza cat a costat/ la cat e evaluata motocicleta ta. Tu in baza acelui accept ai bagat moto la reparat si te-ai obligat sa platesti suma de ~15.000RON, suma pt care, daca nu o s-o platesti, s-ar putea sa te dea serviceul in judecata (pe buna dreptate, nu e problema lui daca asigurarea plateste sau nu).
Deci...solutia, ia-ti un avocat si cere-le daune mult mai mari decat acei 15000ron ca sa ai de unde negocia... stie un avocat ce sa le ceara.
argon
daca firmele sunt pe piata, poti face la cine vrei, nu te poate da nimeni in judecata pentru asta, sa-i dea pe aia ce le permit sa activeze!
george_slz
Ar trebui data in judecata doar firma de asigurari, pt ca asiguratul nu are vreo vina. Mi se pare ciudat ca a contestat PV, cand era clar vinovata. Oare nu a fost anuntata inainte de Asirom de povestea cu plata redusa si s-a consultat fata cu un avocat. Cel mai simplu in Romania este sa nu despagubeasca pagubitul.
Am avut o poveste cu un RCA de la Astra. Vai ce s-au mai **** pt o capota de dacia 1310. Imi propuneau, prin vocea constatatorului, o capota second hand pe motiv ca masina nu e noua! Adica cum ca el, dansul constatatorul, daca ii fuge de acasa nevasta, cu altul, se poate duce linistit pe centura sa isi aleaga nevasta o curva, pt ca nici nevasta-sa nu era virgina cand a fugit! Pai nu?! biggrin.gif
Avani
Ehe.. in tara asta totul e relativ. Nici nu mai stii ce ar trebui sa fie "normal". Deobicei normalitatea este data de majoritatea... nu si aici, in coltul asta de lume.


ON: din prisma mea se vede asa: ai un accept la plata, tu, om cu credinta ti-ai bagat motorul in service spre reparatie pe baza acelui accept. Motorul este facut, doar ca acel accept este anulat si reparatia trebuie platita de tine, fara a stii daca iti vei recupera cumva banii. Stupid, dar adevarat.

Daca nu rezolvi ceva pe cale amiabila, reclamatiile intrand in aceasta sfera, da in judecata asiguratorul.

Din cate inteleg, CSA ti-a raspuns cu privire la valoarea evaluata de asigurator a bunului ce urma sa fie despagubit... insista mai mult pe partea cu anulatul acceptului la plata.


kaneida
m-am saturat pana peste cap de romania si legislatia existenta. pentru ca toate legile ar trebui sa fie morale si logice. simplu: daca gresesti, platesti.
aici din punctul meu de verere ar fi trebuit sa intervina CSA-ul, ca politie a asigurarilor. dar din moment ce ei imi spun mie cum ca au cerut explicatii la ASIROM si le-au dat acelasi raspuns pe care l-am primit si eu, fara nici un fel de miscare din partea lor cum ca ar face ceva, asta ce inseamna? este un raspuns evaziv a unor oameni care nu vor sa se implice din comoditate sau din cauza unor alte castiguri. n-am idee. ar trebui sa ne petrecem vremea verificand ceea ce altii au obligatia sa faca, mai ales ca ii si platim, ca de la noi isi iau banii.
si cum a zis un baiat mai devreme, cum ca cei de la csa i-au recomandat sa dea in judecata firma de asigurari, in ce postura se pune csa-ul?! in postura de a recunoaste ca este infiintata degeaba, pentru ceva de care nimeni nu are nevoie deoarece isi rezolva singuri problemele prin alte metode. bani si drumuri pierdute degeaba.
faza cu pretul asigurarilor nu e relevanta. pentru ca nu ma intereseaza pe mine in momentul asta ca am RCA la cine stie ce firma de asigurari perfecta. ma intereseaza ca doamna aceea, are la o firma naspa. nu cred ca pana acum si-a reparat cineva masina pe rca-ul propriu, incat sa se gandeasca sa dea cat mai multi bani ca sa-i fie bine.
in continuare vad ca o singura posibilitate, sa dau in judecata firma de asigurari, prin simplul fapt ca au emis un act legal pe care nu au avut bun simtul sa-l anunte gresit in timp util, in momentul de fata cam incearca sa-l dea pierdut dar bine ca am pastrat copii. daca stiam de la inceput ca pot sa cheltuiesc 5 lei, cheltuiam 5 lei. daca am vazut ca ei imi dau 14580 ron, ce era sa fac? sa ii zic agentului daune sa-mi dea dosarul sa-l corectez ca la scoala?! in primul rand ca nu stiam cam la ce suma ar trebui sa ma astept pentru ca nu mai facusem accident si nu stiam despre ce e vorba, dar ma gandeam ca ar trebui sa fie ceva, deoarece cum am zis, gasisem pretul moto pe net, nimic oficial, undeva la 8000. deci si un sfert din suma ar fi fost 2000 euro. de unde sa stiu eu ce calcule fac ei, la fel cum nici ei nu stiu ceea ce facem noi la munca si de ce.
doamna aceea a contestat PV-ul din cauza ca este dependenta cu munca de permisul de conducere. daca as fi stiut in ce ma bag, mai bine ii propuneam sa o duc eu la munca. m-a enervat faptul ca m-am intalnit in mai cu ea la tribunal si facea pe proasta. cum ca n-avea nimic motorul, ca era un pic murdar sau zgariat. ii dadeam o cheie si plecam. si nici macar nu-si da seama ca ea a gresit, cum ca ea statea pe loc atunci cand am lovit-o eu si nu e ea vinovata. dar era cu masina un sfert pe banda mea. si nici nu pusese frana pana cand a vazut ca vin in ea. in fine, asta e o alta poveste lunga.

2 Jun 2009, 13:45:
QUOTE(Avani @ 2 Jun 2009, 13:22)
Ehe.. in tara asta totul e relativ. Nici nu mai stii ce ar trebui sa fie "normal".  Deobicei normalitatea este data de majoritatea... nu si aici, in coltul asta de lume.
ON: din prisma mea se vede asa: ai un accept la plata, tu, om cu credinta ti-ai bagat motorul in service spre reparatie pe baza acelui accept. Motorul este facut, doar ca acel accept este anulat si reparatia trebuie platita de tine, fara a stii daca iti vei recupera cumva banii. Stupid, dar adevarat.

Daca nu rezolvi ceva pe cale amiabila, reclamatiile intrand in aceasta sfera, da in judecata asiguratorul.

Din cate inteleg, CSA ti-a raspuns cu privire la valoarea evaluata de asigurator a bunului ce urma sa fie despagubit... insista mai mult pe partea cu anulatul acceptului la plata.
*




nici macar nu s-au sinchisit sa-mi trimita ceva in sensul anularii acceptului de plata. acum ei lucreaza la altul, asteptand raspunsul de la politie si de la judecatorie. in mod logic, asta pe care il am acum este inca valabil
adi_ar
QUOTE
... faza cu pretul asigurarilor nu e relevanta. pentru ca nu ma intereseaza pe mine in momentul asta ca am RCA la cine stie ce firma de asigurari perfecta. ma intereseaza ca doamna aceea, are la o firma naspa...


Mda, la fel gandeste si doamna si probabil ca acesta este motivul pentru care ai ajuns in aceasta situatie!
Maine-poimaine ne va scrie si dumneaei, plagandu-se cat de naspa este firma de asigurari al lui X!
einstein1984
Si cam ce motor a fost implicat in accident? Asa, ca sa ne facem si noi o idee despre evaluarea baietilor de la Asirom.
L.E. Merci Argon.
Asta ar justifica putin costul mare al reparatiilor, e un motor produs pentru Japonia si la noi nu sunt piese. Insa ala in veci nu valoreaza 15000 de ron cat s-a vehiculat mai devreme ca valoare a reparatiei. Ca nu e nici 600 de euro... asta e altceva.
argon
Honda cb400 / 1996...doh blush.gif
Tudor
Discutia cu ieftin sau scump e interminabila.

Parearea mea e ca, fara sa avem dovezi inbatabile, stim din bun simt ca anumiti asiguratori au preturi foarte mici (in comparatie cu media pietei) pentru ca nu despagubesc corespunzator (corect conform prevederilor legale, nu altceva).

Acum, oricare dintre noi are in fata o alternativa:

- RCA ieftin si "nu ma intereseaza ca eventualul pagubit se va chinui si nu isi va recupera paguba, ca pagubitul nu sunt eu"

- RCA mai scump si "ma intereseaza ca pagubitul sa isi recupereze onorabil paguba cel putin pentru ca asa mi-as dori si mie in calitate de pagubit"

Acum fiecare isi face propria analiza si alege in consecinta. A cumpara ieftin si a spune ca nu e treaba ta ce se intampla cu pagubitul e o ascundere dupa deget. E ca si cand ai spune: "de ce sa pastrez curat pe strada sau in autobuz, lasa sa arunc gunoiul pe unde apuc, ca sunt unii platiti sa il adune". Nu spun ca nu e corect sa cumperi ieftin, dar e corect sa iti asumi si posibilele efecte ale deciziilor tale.

Revenind la cazul cu motocicleta, cred ca ar fi bine sa ne spuna kaneida clar in ce situatie se afla, ca in primele posturi era cu raspuns la contestatie CSA, iar acum vad ca deja se judeca. Fara suparare kaneida, daca vrei sfaturi, spune situatia reala de acum si ce nelamuriri ai, ca si timpul nostru e important.
kaneida
acum eu nu ma judec, cum am spus mai devreme, ci femeia cu dacia se judeca cu politia.
din pacate e cam amestecata treaba si pentru mine care o experimentez. am incercat sa explic mai sus cat am putut, dar sunt la munca si nu prea am voie sa stau pe net.

ma bucur sa vad ca mai exista onoare. din pacate putina, ce a mai supravietuit de pe vremea cavalerilor. cel putin la noi. ca in romania, daca legea iti zice ca nu se poate sa faci ceva, se gasesc cai de ocolire. prin alte parti nu se face pentru ca nici mie nu mi-ar placea sa-mi faca cineva acelasi lucru.

pe scurt problema mea: asigurarea mi-a emis acordul de plata, service-ul s-a apucat de reparat, dupa 3 luni a emis factura, dupa 4 luni de la emiterea acordului de plata, asigurarea zice ca au facut o greseala si nu platesc. CSA e degeaba si nu are mai nimic de zis.
cristio_79
Problema e ca si firmele de asigurari au ajuns un fel de stat in stat si fac doar ce le taie capul, durandu-le in cot de cei de pe urma carora isi i-au banii.
De control asupra lor nu cred ca se mai poate vorbi pentru ca este doar "de ochii lumii".
kaneida
pai asta discutam cu alti oameni: daca nu sunt in stare sa plateasca ceea ce se obliga sa plateasca, deoarece suma platita de asigurator este prea mica sau din alte motive, sa creasca pretul asigurarii in asa fel incat sa nu mai existe probleme.

mai stau si ma mai gandesc la faptul ca nu am vrut sa-i fac rau doamnei cu dacia, ca am fost si lovit, iar cei de la politie si salvare tot ma intrebau daca vor sa-i fac plangere penala. dar am zis ca si asa e in rahat ca ii iau astia permisul doua luni, mai ii fac si eu o chestie din asta ii cade si mai rau. acum cand am vazut cat de "blonda" este, parca m-as razgandi.
cristio_79
Acum cred ca este prea tarziu sa te mai razgandesti.
Tudor
Ok, acum m-am lamurit. Ar fi de facut:

- contactat un avocat si vazut cum poti interveni in procesul soferitei cu politia, ca PV-ul sa ramana in picioare

- solicitat calculatia detaliata, asa cum am enuntat mai sus

Ai acceptul initial de plata transmis de Asirom?

E razboi, asa ca in razboi te lupti, daca vrei sa fii cavaler abandonezi. Vezi cu avocatul daca mai poti depune plangere penala impotriva ei pentru vatamare. Chiar si dupa un timp, poti face un control medical amanuntit in urma caruia sa se vada sechele de la accident. Avocatul si un medic legist cu experienta pot gasi multe, daca exista ceva de gasit. Chiar daca nu ai sanse de castig, macar ii dai de lucru, ca si ea te poarta pe drumuri pe tine.
Cu avocatul si cu legea si norma RCA in mana, vezi atent ce termene nu au respectat. Orice abuz al asiguratorului, daca reusesti sa identifici persoana care l-a facut (semnat), poate fi motiv intemeiat de plangere penala pentru abuz in serviciu.
Vezi ca tu trebuie sa dai in judecata asiguratorul, cu soferita intervenient fortat in proces. E o formula juridica pentru asa ceva, avocatul trebuie sa stie cum sa faca. La proces, judecatoria o sa decida cat e dauna (in functie de evaluarile depuse la dosar, fara a se limita la prevederile legii si ale normelor asigurarilor RCA) de acoperit. In mod normal, cat e dauna stabilita la judecata, atat plateste asiguratorul. In mod exceptional (n-am auzit pana acum sa se intample asta), pentru ce nu plateste asiguratorul (ca nu e prevazut in legea asigurarilor RCA) e bun de plata vinovatul (soferita).
La judecata cauta sa folosesti orice te ajuta. Un martor care sa nu-ti fie ruda ar fi, de exemplu, de mare ajutor. O evaluare a daunelor si un deviz de reparatie, facute de service-ul unde e motorul, te-ar ajuta din nou.
Tot ca pregatire de proces, ar fi bine (cu ajutorul avocatului) sa-ti gasesti un expert judiciar pentru analiza dinamicii accidentului.
kaneida
multumesc tuturor de sfaturi.am scris aici pentru a-mi aminti ca suntem in romania si jegul este sub pres, dar pute nashpa.
de dat in judecata cred ca este singura optiune pe care o mai am. o sa gasesc un avocat si o sa vad ce fac mai departe, dupa ce analizeaza actele pe care le am eu, pentru ca nu ma astept sa ma ajute asigurarea.
sfatul meu: bagati benzina de toti banii si duceti-va in alta parte ca acum se poate!
dizzy
Pe de alta parte pretul motocicletei tale este undeva intre 1700-4500 EUR. Nu iti pot plati o reparatie mai mult decat valoarea motocicletei.
Trebuiau sa-ti dea dauna totala si sa-ti dea banii pe utilaj, nu sa te lase sa faci o reparatie de 4000 eur pe o moto de hmm, maxim 4500.
Ia un avocat si mergi impreuna cu el la societatea de asigurari si discuta acolo. Spune-le ca ai acceptul lor de plata si ca ii vei actiona in judecata.

Referitor la RCA, legea spune ca trebuie sa ai RCA la o societate de asigurari cu drept de emitere.
Ar trebui sa li se suspende dreptul de emitere RCA societatilor neserioase, dar atata timp cat au licenta iti poti face RCA linistit, nu ma poti obliga pe mine sa fac asig la altcineva.
Executron
QUOTE(dizzy @ 2 Jun 2009, 18:47)
Ar trebui sa li se suspende dreptul de emitere RCA societatilor neserioase, .
*



Ar trebui, dar nu vezi ca nu se iau niciun fel de masuri pentru protejarea consumatorului? CSA-ul nu actioneaza decat la nivelul cel mai primar si chiar atunci cand exista incalcari evidente ale reglementarile nu ia actiuni care sa previna pe viitor asemenea activitati abuzive din partea asiguratorilor.

Asta e tara. Daca nu exista legi.. e haos. Daca exista legi, nu se aplica... tot haos.

Urmeaza o judecata care poate sa fie de lunga durata, inarmeaza-ta cu rabdare ca probabil societatea de asigurari va folosi toate caile de atac.
kaneida
Pe de alta parte pretul motocicletei tale este undeva intre 1700-4500 EUR.

eu am gasit ceva pe wikipedia, care m-a dus intr-un articol in care se dau niste detalii despre motocicleta, cum ca ar veni (era atunci) cu un pret de 10000 dolari. daca faci un calcul cu paritatea de azi, tot ajungi la 7000 euro. asa ca nu poate sa spui ca de noua este intre 1700-4500 EUR. doar de sh, dar ei calculeaza cu valoarea de noua. ca daca mai si iau valoarea de sh, ajung de imi iau un pachet de tigari pe datorie cu ce-mi dau ei.

http://bikes.drive.com.au/Editorial/Articl...ArticleId=60847

si sa nu mai punem la socoteala ca cica mai e si de colectie
dizzy
Motocicleta ta este din 1996
Atunci costa 10000 dolari.
Dupa 13 ani cat mai valoreaza?
Eu cred ca nu mai mult de 25-40% din valoarea de noua.
Tudor
Hai ca nu are rost sa ne certam pe valoarea motocicletei. Exista cataloage specializate din care se poate afla pretul de nou al motocicletei. Cu putin efort, se poate afla direct de la producator (prin reprezentantul in Romania). La pretul respectiv se adauga taxele vamale din Romania la momentul respectiv si se obtine pretul de nou in Romania. La cifra obtinuta se aplica prevederile normei RCA de calcul a valorii ramase si iese cat iese. Ca face 500, 4000 sau 10000 euro nu are rost sa ne certam noi aici ... din punct de vedere al despagubirii, face cat iese din calcul, nu cat credem noi.
Asiguratorul iti propune o valoare, dar tu nu esti obligat sa o accepti. O contesti la ei, daca nu isi insusesc observatiile tale, atunci nu iti ramane decat datul in judecata. Asta e realitatea, e neplacuta, dar asta e.
Vezi ca norma RCA are link in topicul lipicios de RCA din sectiune.
Succes!
bob737
KANEIDA....sfatul meu a fost sa-ti iei avocat. Acum sfatul meu este sa-ti iei urgent avocat. Si o sa-ti spun si de ce...
Daca soferita castiga contestatia si ramane irevocabila si definitiva, teoretic poti ajunge la jail! Practic o sa dai cu subsemnatul la o comisie anti-frauda de la asigurare ca nu ai nici o pretentie si ramane totul in coada de peste. Dar nu o sa vezi 1 leu de la asigurare.
De ce? F simplu. Daca motorul nu avea (mai) nimic dupa producerea accidentului, de unde au aparut stricaciunile? Asta se numeste frauda. Si exact asa vor pune problema cei de la asigurari, mai ales ca vor fi perfect acoperiti legal.

Imi pare rau s-o mai spun pt a 100 oara. S-a ajuns in rahatul asta cu asigurarile pt ca lumea nu-si cunoaste drepturile. Si multi cred ca o asigurare gen RCA ii scapa de belele.
Nu am timp sa scriu acum dar RCA-ul e o cvasiasigurare care nu te scuteste de belele decat in 80% din cazuri. Si chiar daca sunt 100% corecti, tot te poti trezi dat in judecata pt ca modul lor de calcul-CONFORM LEGII atantie!- e in detrimentul celui pagubit in multe cazuri.
prody
Acceptul de plata de cate persoane e semnat?
De obicei, il semneaza inspectorul, insa teoretic ar trebui semnat si de director, jurist, sef daune.
Are numar de inregistrare?
Nu de alta, dar s-ar putea sa nu il recunoasca...sau sa spuna ca e fals.
Sincer, nu e de mirare ca cel care ti-a dat acceptul pe 14500 de lei reparatie la o motocicleta veche nu mai lucreaza la ei.
Nici un BMW din anul ala nu prea mai valoreaza atat dupa normele RCA.
Funny
Tudor,eu nu inteleg de ce nici-o societate de asigurari nu-si informeaza clientul despre variantele posibile inainte de a lua o decizie!E drept ca fiarele se devalorizeaza al naibii de mult iar preturile in service sunt astronomice astazi,insa sunt oameni care poate au dat acum 5 ani 15000 pe o masina iar acum(in caz de dauna)primesc 3-4000.Hai sa ne gandim ca poate unii nu si-au terminat nici ratele si nici nu-si mai permit o alta masina,asa ca firesc ar fi sa i se repare masina,indiferent daca costurile reparatiei+valoarea "epavei" se apropie de pretul din nou.
Si apoi am intalnit situatii paradoxale in care masini nu foarte deteriorate in urma accidentelor primeau devize enorme,caz in care societatile de asigurari ar trebui sa intervina excluzand din lista service-urilor autorizate pentru reparatii respectivul atelier.E chiar asa greu de facut ceva sau situatia asta le convine tuturor?
body
Believe me , situatia asta le convine tuturor . Service , inspectori de asigurari etc .
Tudor
Despre partea cu informarea treaba sta cam asa: teoretic, orice asigurator isi doreste sa informeze complet clientul. Practic este impozibil, iar procentul in care este informat variaza mult, in functie de profesionalismul vanzatorului (agent/ broker/ angajat) si de gradul de intelegere al clientului. Adevarul este undeva la mijloc. Crede-ma ca am avut surpria sa constat la destui clienti ca nu au inteles si nu au retinut ce le-am explicat, desi mereu intreb daca ce am explicat e clar si inteles. Psihologic, oamenii tind sa raspunda ca au inteles, chiar daca in realitate n-au priceput o iota, doar pentru ca explicatia a sunat bine si ar fi rusinos sa-si recunoasca incapacitatea de a pricepe ce li s-a explicat. Nu-i mai putin adevarat ca sunt multi vanzatori de asigurari care habar n-au sau au prea putin despre ceea ce vand si ti-ar pune orice doar sa cumperi de la ei.

In asigurari plata despagubirii nu poate depasi valoarea bunului asigurat. PUNCT. Nu exista nici o logica economica conform careia sa se plateasca pe reparatii 10.000 lei, cand poti cumpara de pe piata un bun neavariat, similar celui asigurat, cu numai 3000 lei. Nicaieri in lume, nici un asigurator nu va plati 10.000 cand poate rezolva dauna cu 3.000.

Situatia nenormala cu devizele umflate nu convine asiguratorilor (ca si institutie) dar convine directorilor, inspectorilor, samsarilor, mecanicilor etc ca persoane fizice care obtin astfel venituri suplimentare (nu neaparat necurate, ci mai degraba la limita legii).

Problema ramane in faptul ca legile sunt slabe (pe alocuri chiar proaste) si ca nici macar cele care sunt nu se aplica corect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.