Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme limitare viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
dcsilviu89
salve...
am si eu, probabil ca majoritatea persoanelor de pe acest forum o dacie, 1310 din 2002 (sau 2003, n-am talonu prin apropriere)...
am incercat sa ajung la viteza maxima, dar spre dezamagirea mea mai mult de 130km/h nu merge...
precizez ca am instalatie de gaz pe ea si folosesc benzina "d'aia ieftina".
cum pot rupe aceasta "bariera" ?

am auzit "zvonuri" ca ar merge pana in 140-145 km/h o dacie 1310...
giani.cosmin
Presupun ca circuitul de distributie scanteie este facut sa nu urce la turatii mai mari sau ai limitare pe acceleratie ( cum are tata-meu la opel de nu poate depasi 130Km/h si 3000 r/m) In cazul lu tata-meu are un distantier sub pedala de acceleratie la daciile pe imjectie nu stiu pe unde o fi si cu ce ofi facuta limitarea, eu am dacie calsica (fara injectie).
argon
limitatorul la pedala e de turatie la ralanti, innici un caz de viteza, in sarcina pentru 2500 rpm poti sa apesi pedala aproape de tot, eu as arunca prostia aia de la pedala ca mori dracu' cu ea.

In cazul de fata, ori patineaza ambreiajul, oricatalizator infundat.
giani.cosmin
Da ai dreptate! la opelu' lu' babacu ( TD si nu TDI ) nu vrea sa scoata "valatoc" de fum e in dume (babacu'), dar in ceea ce privestie colegul nostru daciot s-ar putea sa fie si ambreajul si asta din cauza stilului de condus dar mai de graba m-as inclina spre partea cu catalizatorul, parerea mea.
ydaniel
ce benzina ieftina bagi?de conducta?
roland
Viteza maxima din carte e 143km/h (daca iei in calcul si abaterea vitezometrului, pe bord iti va arata mai mult cu vreo 10%).
Limitatorul ala n-are nici o treaba, alea de obicei sunt electronice (din calculator) si merg pe baza de viteza, nu de turatie. Ar fi culmea sa nu poti depasi 3000rpm in a 2-a. Da, e si limita de turatie, dar pe la 6000rpm.
Cauze posibile la tine sunt:
- disc ambreiaj care patineaza - trage frana de mana si simuleaza o plecare de pe loc; daca se tureaza... e clar; daca da sa moara atunci e ok
- catalizator partial infundat - nu stiu cum sa-l testezi, fara sa-l gauresti sau sa desfaci saxofonul (dar o sa urle ca dracu);
- motor foarte uzat - cati km ai? scoate cumva fum albastru?

argon
cand scoate fum trage de rupe, nu-i aia cauza.
giani.cosmin
<< ydaniel >> benzina de petrom nu de petromv sau de la alte staii doar ata bag
roland
Giani... intrebarea era pentru initiator, el zicea ca baga benzina ieftina...
giani.cosmin
Aaaa excuse-me <<roland>>
cristianrobert
pai ce-ti trebuie la dacia mai mult de120kmh?la dacia oricit de bine merge ce trece de 100 devine chin din cauza vibratiilor si a zgomotului motorului nu mai zic ca la viteze asa mari nu mai este stabila .vrei sa mai traiesti sau ti sa urat cu viata?

<span class='edit'>5 Jun 2009, 12:03:</span>
nu te mai lua dupa pustii care zic ca merg constant cu dacia cu 140kmh ca sunt povesti nemuritoare sau ei sunt kamicaze

5 Jun 2009, 12:10:
nu mai spun ca de cand conduc eu nu am vazut pe autostrada nici o dacie 1310 sa mearga cu mai mult de 110kmh deci unde sint teribilistii care merg cu 140kmh?eu nu am vazut pe nicaieri nici unul.
dcsilviu89
ma refeream la "benzina ieftina" cea cu cifra octanica mai mica (ex benzina efix -> benzina alto @ rompetrol)
dacia mea are 15x.000 km, dar merge frumos in mare...
ambreiajul nu este, pentru ca nu am putut sa depasesc 130 de cand i-am schimbat discu de abreiaj (in octombrie)...
despre catalizator cum pot sa aflu mai multe?

masina a mers pe gpl mai mult de 3 sferturi din "viata" ei... ar putea asta sa influenteze?

edit,
nu ma deranjeaza vibratiile, si nu imi tremura nici volanu decat pe la 125-130, dar asta din cauza rotilor dezechilibrate...
roland
QUOTE(cristianrobert @ 5 Jun 2009, 12:00)
pai ce-ti trebuie la dacia mai mult de120kmh?la dacia oricit de bine merge  ce trece de 100 devine chin din cauza vibratiilor si a zgomotului motorului nu mai zic ca la viteze asa mari nu mai este stabila .vrei sa mai traiesti sau ti sa urat cu viata?

<span class='edit'>5 Jun 2009, 12:03:</span>
nu te mai lua dupa pustii care zic ca merg constant cu dacia cu 140kmh ca sunt povesti nemuritoare sau ei sunt kamicaze

<span class='edit'>5 Jun 2009, 12:10:</span>
nu mai spun ca de cand conduc eu nu am vazut pe autostrada nici o dacie 1310 sa mearga cu mai mult de 110kmh deci unde sint teribilistii care merg cu 140kmh?eu nu am vazut pe nicaieri nici unul.
*



1. Nu asta era ideea, ca ce-ti trebuie mai mult... Merge Dacia frumos si la 140, incercat pe autobahn Germania, destul de mult timp...
2. Sa stii ca, daca nu ai probleme (poate tu ai probleme, roti ne-echilibrate, etc) nu are ce sa vibreze nici la 50, nici la 100, nici la 130. A mea nu facea asa. Statea foarte bine pe drum.
3. Mai sunt si teribilisti de astia, m-a depasit unul pe A2, eu avand 130km/h si nu l-am mai prins, eu pastrand viteza.
SSilent
QUOTE(argon @ 5 Jun 2009, 08:59)
cand scoate fum trage de rupe, nu-i aia cauza.
*



al meu scotea fum si abea tragea radmasa.gif deci?
bucatzel
Nu trage, dar lasa impresia ca o face... soferul traieste cu impresia ca fumul e de la roti. tongue.gif

On-topic...

Most important: Viteza maxima e in raport cu puterea maxima.

O mica parte din putere se pierde in uzura motorului in timp.
O alta mica parte cu combustibil cu CO mai mic. Dacia a fost totusi proiectata pentru CO98. Ca merge si cu tuica bine distilata, e altceva. Nici gpl-ul n-o sa-ti faca din dacie porsche.
Vitezometrul de pe dacie oricum este un animal imprevizibil. Ai face bine sa ti-l verifici cu un gps.
Cum s-a spus si mai sus, se poate sa-ti gatuie catalizatorul evacuarea. Inca niste cai putere pierduti. Astia ar fi trebuit sa se simta si pana acum, macar printr-un comsum putin mai mare.

Si... nu te du cu Dacia la viteza maxima. Ca dupa semnatura, esti incepator. Si in consecinta , chiar daca masina poate, tu nu prea poti. Invata prima oara ce-i cu covrigul, ca nu vrea nimeni sa te vada la stiri.
argon
QUOTE(roland @ 5 Jun 2009, 14:13)
3. Mai sunt si teribilisti de astia, m-a depasit unul pe A2, eu avand 130km/h si nu l-am mai prins, eu pastrand viteza.
*




daca era un break alb, eram eu, anii trecuti cand ajungeam pe autostrada cu ea, in blana, de la un capat la altul, vreo 150 pe ceas, jar manca..nu a fost o data doar , si nu are nici pe dracu motorul, merge si acum ca in prima zi.
zanga
offtopic: Ti-au murit laudatorii? radmasa.gif
tester
@argon: te pomenesti acuma ca singurul break alb cu un nebun la volan era al tau...
argon
nebun esti tu radmasa.gif
neajiji
Se poate de ce nu, argon acum 2 ani cand mergeam la mare pe autostrada mergeam cu 140kmh cam asa si pe banda 2 vedeam cum se apropie repede o ruptura de dacie gaurita de rugina, pe care intr-un minut nu am mai vazut-o in fata.
giani.cosmin
mai nu fiti rai cu argon mad.gif , si ce are daca e ruginita? ca si a mea e tot la fel dry.gif si la semafor las oricemasina in urma biggrin.gif . prin cartier mi se spune ca merg cu shareta cosmica, furia carpatilor, sageata rosie.... radmasa.gif
stc_ctln
salut baieti,

eu cu o dacie din 2000 am reusit anu asta toata autostrada 120-135 in depasiri. dupa gps.
Daca nu ai nimic stramb la masina,roti cauciuc,si e ok masina,merge foarte bine fara vibrati.
Daca nu e de la ambreaj,am inteles ca ,benzina cu cifra octanica mai mare curata catalizatoru.
Incearca sa repeti experientza dupa ce ai mers cu 99+ sau carr100 de la omv vreo cateva zile.



AA si apropo pe 3 mai cand m-am intors de la mare desi eu aveam 120 pe gps,m-a depasit o berlina alba care avea porbagaju legat cu sarma.
Toata stima pentru el,desi lam prins de vreo 2 ori nu mam putut tine dupa el.
SSilent
QUOTE(stc_ctln @ 6 Jun 2009, 20:25)
AA si apropo pe 3 mai cand m-am intors de la mare desi eu aveam 120 pe gps,m-a depasit o berlina alba care avea porbagaju legat cu sarma.
Toata stima pentru el,desi lam prins de vreo 2 ori nu mam putut tine dupa el.
*



radmasa.gif radmasa.gif ce ți-e și cu daciile astea laugh.gif
Mr_Devil83
QUOTE(neajiji @ 5 Jun 2009, 19:45)
Se poate de ce nu, argon acum 2 ani cand mergeam la mare pe autostrada mergeam  cu 140kmh cam asa si  pe banda 2 vedeam cum se apropie repede o ruptura de dacie gaurita de rugina, pe care intr-un minut nu am mai vazut-o in fata.
*



Dupa bordul cu indicatoare facute de turci, golful lui argon prinde cam 135km/h, greu si cu un tremurat al masinii inconfundabil.

Asa zic si eu ca am facut un seat leon sau skoda superb diesel, cuplu 370dan/m, doar ca eu stiu ca nu toti participantii la trafic fac liniute cu mine...
roland
QUOTE(argon @ 5 Jun 2009, 17:16)
daca era un break alb, eram eu, anii trecuti cand ajungeam pe autostrada cu ea, in blana, de la un capat la altul, vreo 150 pe ceas, jar manca..nu a fost o data doar , si nu are nici pe dracu motorul, merge si acum ca in prima zi.
*



Ma... era alb, era Dacie 1310, dar nu era break. biggrin.gif
argon
QUOTE(Mr_Devil83 @ 7 Jun 2009, 02:44)
Dupa bordul cu indicatoare facute de turci, golful lui argon prinde cam 135km/h, greu si cu un tremurat al masinii inconfundabil.
*



heloou, ti-am aratat ca tremuratul e de la roti neechilibrate...si vezi ca vitezometrul arata cu 5-10 km/h mai mult, demonstrabil dupa turatie, considerand raportul treptei 5, gumele, etc...
mihaimmm
sper sa nu fiu prea offtopic, dar si la dacia mea cu 4 trepte din 89, imediat dupa ce trece de 100 incepoe sa trepideze din toate incheieturile smile.gif).
Sa inteleg ca e de la rotile dezechilibrate? Sau sa fie si altceva... Motorul este bun.
Mr_Devil83
QUOTE(argon @ 9 Jun 2009, 08:39)
heloou, ti-am aratat ca tremuratul e de la roti neechilibrate...si vezi ca vitezometrul arata cu 5-10 km/h mai mult, demonstrabil dupa turatie, considerand raportul treptei 5, gumele, etc...
*




Si aveai 130 - 10 eroare = 120. Si abia controlai masina. Si io ma duc in 140 pe kilometraj si nu imi trepideaza volanul desi nu is echilibrate rotile de la ultima pana si am si o janta oarecum stramba. Dar asta nu inseamna ca ma laud ca duc 1300-le la 140 la ora. Pur si simplu it's not safe. 90 - 100. Acolo e ok.
Dimitri
Eu as avea un alt fel de problema si anume : sunt obligat sa schimb mai repede decat inainte, ajunge pe la 80-90 km/h la 3500-4000 de turatii. La 100km/h mi-e si frica sa-i dau, pe langa zgomotu produs de turatia incredibil de mare pt viteza respectiva, sunt obligat sa schimb a 5-a pe la 60 km asta in timp ce motoru ajunge la aprox 2500-2800 rpm. Daca aveti vreo idee de la ce ar putea fi.. ca io nu prea mai stiu tin sa mentionez ca i-am schimbat ceva piese in ultima perioada, platina e noua, pompa de apa, cauciucuri + directie, planetare, chiuloasa. Am auzit tot felu de pareri dar toate difera ca explicatie.
baranga
QUOTE(Dimitri @ 3 Sep 2009, 16:12)
Eu as avea un alt fel de problema si anume : sunt obligat sa schimb mai repede decat inainte, ajunge pe la 80-90 km/h la 3500-4000 de turatii. La 100km/h mi-e si frica sa-i dau, pe langa zgomotu produs de turatia incredibil de mare pt viteza respectiva, sunt obligat sa schimb a 5-a pe la 60 km asta in timp ce motoru ajunge la aprox 2500-2800 rpm. Daca aveti vreo idee de la ce ar putea fi.. ca io nu prea mai stiu tin sa mentionez ca i-am schimbat ceva piese in ultima perioada, platina e noua, pompa de apa, cauciucuri + directie, planetare, chiuloasa. Am auzit tot felu de pareri dar toate difera ca explicatie.
*



iti patineaza discul de ambreiaj wink.gif
kog
imi imaginez cum se incalzeste carcasa de ambreiaj, sa nu mai zic de placa de presiune rolleyes.gif
Dimitri
nu este de la discu de ambreiaj am verificat. alte cauze ar putea fi?
baranga
QUOTE(Dimitri @ 5 Sep 2009, 12:57)
nu este de la discu de ambreiaj am verificat. alte cauze ar putea fi?
*



zi-mi si mie cum ai verificat ca m-ai facut curios....
Dimitri
Poi am un mecanic batran care stie ce face nu m-a lasat niciodata si am vb cu el despre treaba ca pe la 90km/h masina este deja la 3000 rpm. Mi-e mila de ea sa-i dau mai mult ca rage mult prea mult. Ideea e urmatoarea: mi-a zis sa simulez pornirea de pe loc cu frana de mana trasa bagi in a 2-a turezi masina si dai drumu incet la ambreiaj. Daca masina se opreste inseamna ca iti patineaza discu de ambreiaj. Daca porneste de pe loc inseamna ca e altceva. Mi-a zis in schimb sa verific nivelu carburatorului gen sa fac un reglaj intre 2 chestii:)) nu mai tin minte sincer. Cred ca totusi o sa trec pe la el ca nu stiu cum sa-i vin de hac singur. Nu stiu cat de relevant e metoda de verificare dar asta mi-a zis sa fac. si nu mi s-a oprit. Nu de curand am pus un manson la cutia de viteze fiindca aveam probleme cu un zgomot, e posibil ca sa fi incurcat aia de la service ceva pe acolo care sa dauneze la viteza maxima?
Merced
Ti-a plecat de pe loc masina bagata intr-a doua si cu frana de mana trasa, sau doar nu s-a oprit motoru' si ea statea pe loc?
Ca daca-i al doilea caz, ai inteles pe dos indicatiile batranului mecanic, in cazul ala iti patineaza ambreiaju' si gata.
Dimitri
Nu a plecat...dar avea tendinta sa plece...ideea e ca nu s-a oprit motoru cand am luat picioru de pe ambreiaj.
Mirciulik
Daca nu s-a oprit motorul e clar ca ambreajul patineaza si trebuie inlocuit.
ursu_florin2002
dcsilviu89 , parerea mea este ca si gazul contribuie la limitarea ta de viteza. Este o ardere mai uscata pe gaz , deci implicit duce la uzura prematura a motorului.Iar treba cu ambreiajul este cum zice mirciulik- daca tu ai luat piciorul de pe ambreiaj trebuia sa plece taras , si tot trebuia sa plece, si daca ii dadeai jos rotile din spate si tot pleca de pe loc.
krapcarasu
daca e reglat bine gazul nu da limitare de viteza, mai ales daca e ras din qlasa; daca se regleaza strans de gat at temperatura de ardere e mai mare. Nu sunt de acord cu exprimarea "ardere mai uscata";sau mai zic unii ca e mai "grasa" benzina, benzina e solvent. La porniri la rece produce uzuri mari pt ca benzina condenseaza si spala pelicula de ulei, il impurifica. Daca se lasa jocul termic 0,2/0,25 mm se diminueaza efectul de uzura prematura a supapelor si scaunelor
Dimitri
Ma oameni buni deci pornea de pe loc...dar cu frana de mana nu prea are cum asai? Ideea e urmatoarea motoru nu s-o oprit. Va zic ca nu e discu de ambreiaj. Am fost din nou la mos si a zis sa ma uit nivelul la carburator:|
krapcarasu
ce legatura are nivelul cu faptul ca nu moare motorul la testul discului? daca nu e discul e mai grav, impaneaza discul daca iti e lene sa-l schimbi
Dimitri
nu are legatura ar putea fi o alta cauza a problemei mele. Daca nu e discu tre sa fie altceva ....ceva tot o tine de viteza la care rula acu 1 an.
Si tin sa mentionez ca nu am gaz pe ea si nici nu cred ca voi baga vreodata.
Mirciulik
Omule!

Porneste motoru.

Incalzeste-l.

Trage frana de mana.

Baga trepta 1.

Simuleaza o plecare de pe loc. ( Adica accelereaza usor si ridica ambreajul).

Cazul 1. Daca ambreajul e ridicat complet iar motorul a scazut in turatie si s-a oprit >>> Ambreaj Bun.

Cazul 2. Daca ambreajul e ridicat complet iar motorul sta in continuare turat la cat il tii tu din acceleratie >>> Ambreaj defect.


Dupa toate astea schimba si mecanicul.

PS: Exista cutii de viteze pe dacia. Unele la care in treapta 5 la 3000 ture ai exact 100km/h iar celelalte cu pinion de nova la care la 3000 ture ai exact 120km/h. Daca tu spui ca la 3000 ture ai deja 90 inseamna ca patineaza.

PS2: Ambreajul "tine " sus sau jos. Ar putea patina si daca e prost reglat.
Dimitri
O sa ma interesez revin maine cu noi detalii mai trag o fuga pana la service.
baranga
QUOTE(Dimitri @ 6 Sep 2009, 13:02)
Ma oameni buni deci pornea de pe loc...dar cu frana de mana nu prea are cum asai?
*



Asai ca ai discul de ambreiaj terminat.GARANTAT 99% wink.gif crede-ma pe cuvant
1% ar fi in cazul in care ai avea simeringul de la arbore dus si sa iti bage ulei in carcasa la ambreiaj,caz in care discul tot ar patina din cauza uleiului wink.gif
dragoselu
QUOTE(cristianrobert @ 5 Jun 2009, 13:00)
pai ce-ti trebuie la dacia mai mult de120kmh?la dacia oricit de bine merge  ce trece de 100 devine chin din cauza vibratiilor si a zgomotului motorului nu mai zic ca la viteze asa mari nu mai este stabila .vrei sa mai traiesti sau ti sa urat cu viata?

<span class='edit'>5 Jun 2009, 12:03:</span>
nu te mai lua dupa pustii care zic ca merg constant cu dacia cu 140kmh ca sunt povesti nemuritoare sau ei sunt kamicaze

<span class='edit'>5 Jun 2009, 12:10:</span>
nu mai spun ca de cand conduc eu nu am vazut pe autostrada nici o dacie 1310 sa mearga cu mai mult de 110kmh deci unde sint teribilistii care merg cu 140kmh?eu nu am vazut pe nicaieri nici unul.
*



Sincer iti spun, am mers cu berlina mea cu 150 km / ora, pe GPL, de la iesirea din Adjud spre Bacau. Asta acum 2 ani si a fost un teribilism cu toate ca soseaua era libera! In schimb, merg cu 100 - 110 - 120 si te contrazic ca vibreaza la asemenea viteze, zgomot la motor e (de ce sa vibreze daca ai toate rotile echilibrate, unghiul de fuga facut, cauciucuri bune, noi, jenti ca lumea, bucsa volan schimbata, bucse ce tin de directie, in regula pivoti buni ? ) Daca ai setul motor schimbat, segmenti noi ar trebuie sa traga, nu? Ce daca e Dacia berlina?
Dimitri
QUOTE(Mirciulik @ 6 Sep 2009, 13:57)
Omule!

Porneste motoru.

Incalzeste-l.

Trage frana de mana.

Baga trepta 1.

Simuleaza o plecare de pe loc. ( Adica accelereaza usor si ridica ambreajul).

Cazul 1.  Daca ambreajul e ridicat complet iar motorul a scazut in turatie si s-a oprit  >>>  Ambreaj  Bun.

Cazul 2.  Daca ambreajul e ridicat complet iar motorul sta in continuare turat la cat il tii tu din acceleratie  >>>  Ambreaj defect.
Dupa toate astea schimba si mecanicul.

PS:  Exista  cutii de viteze pe dacia.  Unele la care in treapta 5 la 3000 ture ai exact 100km/h iar celelalte cu pinion de nova la care la 3000 ture ai exact 120km/h.      Daca tu spui ca la 3000 ture ai  deja 90 inseamna ca patineaza.

PS2:  Ambreajul "tine "  sus sau jos. Ar putea patina si daca e prost reglat.
*



@Mirciulik deci am facut si cum ai spus tu desi e un pic invers fata de ce mi-a spus mecanicu. Motoru se opreste se tureaza un pic dupa care moare.
Merced
Poate scapi mai usor si e doar reglat prost, sau cablul cu probleme, mergi la mecanicu' ala batran sa-ti verifice el personal.
Ciorapel
Cred ca e din categoria "atat poate" deocamdata (deocamdata pentru ca poate ai niste reglaje defectuoase). Cat despre turatii, daca ambreiajul nu patineaza, altceva nu ai ce-i face; nu poate fi un reglaj "sa iti scada sau sa iti urce turatiile" la aceeasi viteza.

Cu masinuta mea nu prea am mers eu in viteza (la drumuri lungi 100 km/h, maxim 110 km/h), dar intr-o seara am incercat si eu pedala sa vad cat merge pe varianta din Constanta (de la sensul giratoriu de la Real 2 pana la targul de masini), si m-au prins licuricii cu 138 km/h (trei luni de stat pe bara). Saracutele pot sa urce si in viteza, dar ar fi indicat sa faci asta doar o data, sa vezi daca poate ...
Schumy1
Pt ca sunt multe pareri si nimic concret eu iti dau un singur sfat....schimba-ti mecanicul si cauta-ma pe privat sa te rezolv cu orice fel de problema daca vrei sa nu mai pierzi timpul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.