Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: turometru buclucas
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
softboy bad
Buna ziua ...am o mica nelamurire legata de turometru la o dacie berlina din 1991...problema consta in faptul ca prima data cand pornesc autovehiculul turometrul indica destul de corect ,pt ca mai apoi ( dupa aproximativ 40 de secunde ,max 1 minut ) sa stea lipit de zero .Este o chestie oarecum ciudata deoarece pana acum singura problema am avut-o la delcou si a fost ca s-a stricat filetul de la gaura unde vine surubul care strange platina si din acest motiv am schimbat platoul cu platina ....am luat unul de ASAM ,dar totusi ...este posibil sa faca vreun scurt pe undeva ?...de unde citeste impulsurile turometrul?...mentionez ca am si aprindere electronica (cutiuta rosie cu led verde)....multumesc anticipat pt cei care vor dori sa - mi raspunda la aceasta problema .....
deceneu32
Impulsurile pe care le primeste turometrul in functionarea lui provin de la delcou.Problemele pe care le intampini tu se datoreaza,cred eu,acelui platou de ASAM.
De ce ai luat de-asta?Cea mai proasta firma pentru Dacia.Si de ce l-ai schimbat pe cel vechi?De ELECTROPRECIZIA-Sacele nu ai auzit?
softboy bad
...platoul l-am schimbat deoarece se stricase filetul gaurii unde vine surubul ce strange platina fixa....am luat de ASAM deoarece numai acest model avea la acel magazin de piese auto ...totusi ...masina functioneaza bine ...doar turometrul o ia razna asa cum am precizat ...am sa incerc sa schimb platoul si sper sa se schimbe ceva ....asta daca nu e din alta parte .....
Mr_Devil83
Si daca nu se aprinde farul o sa schimbi motorul dupa rationamentul lui deceneu32.

Ia desfa ceasurile si du frumos turometrul la un electrician ca sa schimbe condensatorii electrolitici din el si probabil tranzistorii. Daca era problema de la platoul ala nu mai mergea masina.

In alta ordine de idei, piesele facute de electroprecizia pentru dacie au fost execrabile si ma refer in special la instrumentele indicatoare.
deceneu32
Eu stiu ca nu se ridica la nivelul celor produse de JAEGER,insa sunt mai bune cele de ASAM?Alea vin din China si sunt ambalate la noi.
ydaniel
arunca asamu si mai vorbim:))
mike1410
Firul de referinta pentru turometru vine de pe bobina care intradevar comunica cu delcou prin firul de la + delco dar eu mai degraba as da vina pe vreun tranzistor din cablajul turometrului.
deceneu32
QUOTE(ydaniel @ 6 Jun 2009, 18:56)
arunca asamu si mai vorbim:))
*


Explica-i si lui MrDevil! mad.gif

6 Jun 2009, 19:18:
QUOTE(mike1410 @ 6 Jun 2009, 19:02)
Firul de referinta pentru turometru vine de pe bobina care intradevar comunica cu delcou prin firul de la + delco dar eu mai degraba as da vina pe vreun tranzistor din cablajul turometrului.
*


Asa este cum spui tu,in ceea ce priveste legaturile la turometrul de Dacie.Eu sunt obisnuit cu cel de Oltcit! wink.gif
Mr_Devil83
Decat imitatia aia de turometru? Da, sunt convins ca alea facute de chinezi sunt mai bune.

mike1410 care din ei ca sunt 2?

Eu as zice ca acel condensator de 1 sau 1,5uf e gata.

deceneu32 aici vorbim de dacie care totusi putem zice ca e autoturism.
deceneu32
Si-am zis eu ca nu e Dacia masina? radmasa.gif
Mr_Devil83
e buna daca nu ai prea mari pretentii de la ea...

Ok, tocmai mi-am aranjat si eu turometrul, ala cu 2 tranzistori era sub orice critica asa ca am preferat ceva mai fin, am pus un lm2917 si mi-am dat seama ca oricat de precis ar fi turometrul, indicatorul ala este de toata jena.

Am mai vorbit cu un mecanic, de ala adevarat, care chiar stie si cica din clipa in care au inceput romanii sa faca piese pentru dacia 1300/reno12 s-a dus naibii toata masina asta. Aici ma refer in special la bord si indicatoarele lui...

In schimb cica faceam rulmenti foarte buni....

Cat despre olcit...n-as urca rampe cu el vara...
softboy bad
...pana la urma sa inteleg ca trebuie si sa schimb acel platou cu platina de la delcou cu ceva mai "de firma"...si sa repar turometrul....in fine si eu inclin sa cred ca mai degraba este turometrul defect ...pt ca lasand la o parte inconvenientul ca nu pot citi turatiile masinuta functioneaza ok....spun ca ar fi turometrul deoarece am pornit masina ( la relanti) si am atins cu mana capacul din spate al turometrului ...iar pt o clipa acul... indica ...apoi iar a ramas lipit de zero...
P.S...- se desface greu turometrul?( adica il pot desface doar pe el)...fara sa deranjez celelalte indicatoare ?...
Mr_Devil83
clar e turometrul defect.

De desfacut din pacate nu se poate desface decat demontand tot panoul de indicatoare. Sta fixat in 3 cleme de otel. Apoi, dupa ce ai scos indicatoarele ai sa te prinzi usor cum se demonteaza.
quincy
Fara cutiuta rosie cu led verde merge turometrul ?
deceneu32
QUOTE(Mr_Devil83 @ 7 Jun 2009, 02:38)
Am mai vorbit cu un mecanic, de ala adevarat, care chiar stie si cica din clipa in care au inceput romanii sa faca piese pentru dacia 1300/reno12 s-a dus naibii toata masina asta. Aici ma refer in special la bord si indicatoarele lui...
*



Are dreptate mecanicul tau!Ce-au facut francezii,ai nostri nu stiu nici macar sa imite!
Uite,prezint bordul de pe comoara mea din 1970.Plansa de bord SAMP,tablou de bord JAEGER.Vitezometrul si restul indicatoarelor functioneaza ireprosabil.
Sau iti arat aparatele de bord de pe Oltcitul meu frantuzesc din 1986.Sunt VEGLIA-Made in France.N-am avut probleme cu turometrul. radmasa.gif

<span class='edit'>7 Jun 2009, 17:38:</span>
QUOTE(Mr_Devil83 @ 7 Jun 2009, 02:38)

Cat despre olcit...n-as urca rampe cu el vara...
*


Eu urc! smile.gif Ca am motorul bun si ulei de calitate superioara.Nu se incinge,daca ai grija de ea! wink.gif
Nici eu nu circul iarna cu Dacia.Sistemul de climatizare al Oltcitului este incomparabil mai bun fata de cel al Daciei.Incomparabil!
Am si Dacie si Oltcit,stiu ce vorbesc.

7 Jun 2009, 17:48:
QUOTE(Mr_Devil83 @ 7 Jun 2009, 02:38)
e buna daca nu ai prea mari pretentii de la ea...


*


Dacia/Renault 12 este o masina foarte buna pentru segmentul de timp in care s-a construit.Este un autoturism de la care poti avea pretentii,pe bune.
Sa fim bine intelesi,ma refer la exemplarele construite in intervalul 1969-1972,cu repere exclusiv frantuzesti.Se mai pot adauga si exemplarele construite pana in 1976,cand s-a incheiat colaborarea cu specialistii francezi.Si cu indulgenta cele construite pana in 1978,cand a expirat contractul de licenta cu Regia Renault.Dupa acest an,e foarte greu sa mai numesti Dacia,autoturism.Intra pe Dacia ''Frantuzoaica'',pentru mai multe lamuriri
Iti repet,am si eu Dacie,sa nu te duca in eroare avatarul!
softboy bad
...Problema rezolvata ....scos vitrina cu ceasuri ..desfacut turometrul-problema ,inlocuit la electrician condensatori ...re-montat totul si acum merge din nou .Multumiri colegilor care m-au ajutat cu sfaturi ..
deceneu32
Ma bucur ca ai rezolvat! smile.gif
Mr_Devil83
deceneu32 nu am zis ca dacia nu e o masina buna daca vrei sa mergi legal cu ea. Pur si simplu e depasita de evolutia tehnologica.

Si nu, nu sunt de acord cu faptul ca doar piesele frantuzesti au fost bune, foarte multe repere facute la noi sunt foarte ok. Problemele adevarate sunt la capitolul bucsaraie si aparatele de bord.

Si eu tot aranjez la a mea, parca sunt nebun, dar avem la service si o bucata dacie cu numere de arad, visinie, care acum este vopsita interior exterior (vreo 30mil manopera) si o bucata 1100. Ca fapt divers, 1100-le s-a pastrat mult mai bine in timp decat 1310-le. Poate si din cauza ca are mult mai putine cauciucuri, prostii, imbinari.

Ca o parere personala, pentru ca tot scot bag o gramada de masini in hala, dacia e mult mai ok de condus decat opol corsa, reno twingo, prostii de astea. Poate e si parerea mea subiectiva. Dar ma refer la dacia mea, nu la alte masini de pe strada.

Insa nu imi schimb parerea, orice prastie de turometru, indicator chinezesc e mult peste alea facute de electroprecizie. Pana si turcismele alea sunt mai ok. Eu mi-am reconditionat a 3-a oara vitezometrul si kilometrajul si sunt curios cate sute de km o sa ma tina. Daca si acu se duce, ma duc la un strungar si imi fac naibii rotile alea dintate din metal sau textolit.

si ca idee, multe usi de 1310, fabricate si dupa 90 sunt strambe din fabrica, iar la sandero, cablurile sunt izolate cu banda de izolat de cea mai joasa speta, manual, ca sa laudam putin constructorii autohtoni. Aici 1300/1310-le e o clasa peste golan/sandel. Dar pierde la chedere parbriz/luneta, care la modelele recente sunt lipite, ca la un autoturism modern iar la 13xx sunt montate cu niste garnituri de cea mai joasa speta si sunt totodata o sursa de rugina sub ele.
deceneu32
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Jun 2009, 17:59)
deceneu32 nu am zis ca dacia nu e o masina buna daca vrei sa mergi legal cu ea. Pur si simplu e depasita de evolutia tehnologica.

Si nu, nu sunt de acord cu faptul ca doar piesele frantuzesti au fost bune, foarte multe repere facute la noi sunt foarte ok. Problemele adevarate sunt la capitolul bucsaraie si aparatele de bord.

Si eu tot aranjez la a mea, parca sunt nebun, dar avem la service si o bucata dacie cu numere de arad, visinie, care acum este vopsita interior exterior (vreo 30mil manopera) si o bucata 1100. Ca fapt divers, 1100-le s-a pastrat mult mai bine in timp decat 1310-le. Poate si din cauza ca are mult mai putine cauciucuri, prostii, imbinari.

Ca o parere personala, pentru ca tot scot bag o gramada de masini in hala, dacia e mult mai ok de condus decat opol corsa, reno twingo, prostii de astea. Poate e si parerea mea subiectiva. Dar ma refer la dacia mea, nu la alte masini de pe strada.

Insa nu imi schimb parerea, orice prastie de turometru, indicator chinezesc e mult peste alea facute de electroprecizie. Pana si turcismele alea sunt mai ok. Eu mi-am reconditionat a 3-a oara vitezometrul si kilometrajul si sunt curios cate sute de km o sa ma tina. Daca si acu se duce, ma duc la un strungar si imi fac naibii rotile alea dintate din metal sau textolit.

si ca idee, multe usi de 1310, fabricate si dupa 90 sunt strambe din fabrica, iar la sandero, cablurile sunt izolate cu banda de izolat de cea mai joasa speta, manual, ca sa laudam putin constructorii autohtoni. Aici 1300/1310-le e o clasa peste golan/sandel. Dar pierde la chedere parbriz/luneta, care la modelele recente sunt lipite, ca la un autoturism modern iar la 13xx sunt montate cu niste garnituri de cea mai joasa speta si sunt totodata o sursa de rugina sub ele.
*


Si eu ce-am spus mai sus?Dacia se poate numi autoturism european intre 1969-1973.Si cu mare indulgenta pana in 1978.dupa aceasta data,este complrt depasita tehnologic.
Mr_Devil83
hai pana prin 95 daca ar fi fost facute componentele ei din aliajele necesare, nu din ce gasea la mana nea costica de la mioveni.

Asta ca masina de familie, de clasa medie, nu top model, dar nici ultima traoca.
deceneu32
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Jun 2009, 23:08)
hai pana prin 95
*


E mult pana prin 1995!Regia franceza a renuntat sa mai produca Renault 12 din 1980.Noi si cu turcii ne-am incapatinat pana in 2004.Foaaaarte mult.Masina a devenit complet depasit tehnologic si cu un grad ridicat de uzura morala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.