Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: foarte mari probleme cu o dacie li
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
d.doom
sal
sper ca nu deranjez pe nimeni daca imi descriu si eu probleme pe care le am cu amarata mea masina wacko.gif .
De vreo saptamana am dat peste forumul asta si am tot citit intruna una alta in speranta ca dau peste vreo idee salvatoare, dar nu am gasit ceva calumea inca... (scuzati un mare incepator intrale forumurilor sad.gif si masinilor).
Problema se pune in felul urmator: dacia pe care o conduc are probleme mari pe parte de racire si nu ii dau de cap, pierde antigel, se incalzeste fooarte tare si repede(ajunge spre zona rosie superioara in 3 min de la pornire daca stau cu ea la relantiu ... daca merg se incalzeste mai incet dar tot se incalzeste). Au fost schimbate la ea doua garnituri de chiuloasa, una arsa si una montata aiurea mad.gif. Antigelul sa schimbat de n ori plus aerisiri. S-a sachimbat si termostatul de vreo doua ori, furtume au fost schimbate plus coliere dar totul in zadar sad.gif. Iam mai schimbat si sonda de temperatura apa pentru ca aia veche nu mai era buna(arata ca nici nu se incalzeste motorul ohmy.gif dar el in schimb frigea de rupea). La o 100 de km pierde cam 200-300 de ml de antigel. Nu scoate fum ca sa fie iarasi de la garnitura de chiuloasa pentru ca ultima data a fost schimbata calumea in service dacia printro cunostinta, deci macar asta stiu ca sa facut calumea. Pierderi vizibile de antigel iarasi nu are. In timpul mersului uneori se aude cum scoate bule in sec in care schimbt treapta de viteza. Daca tin masina la relantiu mai multa vreme urca temperatura incet dar sigur. Daca o tin turata pe la un 2000 de ture dar stand pe loc nu mai creste, ci chiar incepe ori sa scada ori se mentine constant.
Acuma as vrea sa stiu:
- ce sa mai verific in privinta pierderilor
- cum pot verifica pompa de apa
- cum pot verifica radiatorul daca nu e are vreun dop ceva format
- daca fac trecerea la electroventilator precum au daciile mai noi imbunatatesc semnificativ racirea? sau nu are rost tinand cont de situatia in care ma aflu? la ce pret m-ar ajunge?

Sper ca nu v-am plictisit cu problema mea dar sunt pur si simplu disperat sad.gif ... acuma cu criza asta financiara nici nu imi permit sa bag prea multi bani in masina pe testat diverse componente ... daca m-ati ajuta sa ii dau de capat tare bine ar fi sad.gif.

am uitat sa mentionez ca daca tin masina turata la 1800 pe loc aud un usor suierat... inca nu l-am localizat unsure.gif.
iulian.c
vezi sa nu ai "elicea" de la pompa de apa sparta (am vazut la cineva asa) .
Casa verifici asta daic apacul de la pompa de apa jos si va iesi in evidenta daca e bun sau nu.
Daca e bun ramane radiatorul. Il speli si vezi ce se intampla.
d.doom
apa este invartita cu destula putere in sistem... daca scot surubul pentru purjare tasneste repede afara wacko.gif ... daca ar fi dusa elicea pompei de apa cum spui ar trebuie sa nu fie asa puternic jetul.... cred :|

spus toate astea pentru a cauta o solutie mai buna si sa fac cat mai putine operatiuni de testare in service pentru ca nu am timp si nici bani prea multi necesari momentan sad.gif
razvanamza
incearca totusi pompa de apa. la mine s-a dus ai aia...cu aceleasi efecte....
d.doom
bun s-a notat pe lista sa verific pompa de apa... dar mai astept si alte idei :|
codrin_1300
daca nu e pompa de apa si spui ca toate furtunele sunt noi , incearca radiatorul , ar fi bine sa iei toate furtunele la mana si toate coturile de la instalatia de racire sanu fie ceva infundat. In legatura cu pierderea apei e posibil sa ai vasul de expansiune fisurat!(aceeasi priblema am avut-o si eu , le-am luat pe toate la rand si pana la urma vasul a fost de vina )
d.doom
radiatorul e din aluminiu schimbat acuma un an jumatate e facut de romcarbon brasov parca... de cand e schimbat s-a mers doar cu antigel... dar se simte la mana ca antigelul care intra in radiator pe partea de sus e fierbinte si la iesire e aproximativ aceeasi temperatura wacko.gif .... ceea ce am simtit eu la mana... si nu stiu cum e construit traseul in radiator ca dupa mintea mea daca ar fi infundat nu ar mai permite circularea antigelului nu? sau gresesc?
vasul de expansiune la fel e schimbat recent pentru ca vechiul vas nu mai avea capacul cu supapa functional iar alt capac care sa se potriveasca nu am gasit sad.gif .
dizzy
Da, gresesti!
Verifica radiatorul, poate fi infundat. Ia de la dezmembrari un radiator si schimba-l.
Verifica termostatul sa nu fie blocat. Adica fierbe-l.
Verifica pompa sa dea debit suficient. Adica demonteaz-o!
Vezi pe unde pierde lichid.
Verifica si garnitura de chiulasa, cred ca nici aia nu e montata bine, eu pe asta as paria.
Cand e rece motorul, il pornesti si stai cu mainile pe furtune sa vezi cum circula apa, daca face circuitul mic, apoi pe cel mare.
Vezi cum merge pe urma.
Piesele de Dacie sunt de o calitate infecta, oricand te pot lasa.
d.doom
Mda se pare ca ati avut dreptate, sau cel putin tind sa cred acuma ca am mers un pic la masina si am pornit-o sa vad daca ma prind de unde scoate zgomotul ala de care va ziceam mai devreme. Numai ca acuma zgomotul e prezent si la regim de relantiu. Am atasat un filmulet mai jos pentru cei interesati sad.gif.

[attachmentid=1627529285] a se salva "poza" pe calculator si a se schimba extensia fisierului din .jpg in .avi

Plus ca am observat si o mica problema la ventilator, adica are un joc "mic" observabil doar daca ma uit atent. Am incercat sa verific jocul la mana dar nu am putut, pare fix sad.gif, dar in miscare am observat deviatia de la invartitul normal. Se poate sa imi piarda pe la axul ventilatorului antigel? huh.gif

PS: Are cumva careva vreo pagina din manualul de reparatie care sa imi zica cum se schimba/testeaza pompa de apa?
iulian.c
nu cred ca de la joc ar putea fierbe apa ...
totusi ca sa o verifici sslabesti alternatorul, scoti cureaua , desfaci cele patru suruburi de 13 de la elice (daca ai) , automat va iesi si fulia si apoi cu o cheie de 10 desfaci toate suruburile de la capacul pompei de apa.
ptr remontare faci operatiunile in ordine inversa dupa ce ai schimbat garnitura de la capac si ai pus silicon rosu.
apropo de garnitura de chiuloasa temperatura iti creste si scade brusc apoi creste iar?
bule in vasul de expansiune ai la relanti sau cand o turezi?
verifica si asta
d.doom
QUOTE(iulian.c @ 6 Jun 2009, 18:06)
apropo de garnitura de chiuloasa temperatura iti creste si scade brusc apoi creste iar?
bule in vasul de expansiune ai la relanti sau cand o turezi?
verifica si asta
*


temperatura odata crescuta nu scade decat daca tin masina turata in mers ori pe loc numai sa fie turata. Iar de scazut scade incet. bule in vas nu apar la turatie oricat as tura eu. din cate am inteles testul ar fi fost sa o turez bine de tot si in sec in care scadeam turatia brusc sa scoata bule dar nu scoate. Eu cred ca pe unde imi pierde antigel trage aer in instalatie si cum tot trage nu apuca sa faca aerisirea singurica. plus ca daca ar fi fost garnitura de chiuloasa oricat de mica ar fi ciupitura ar scoate fum alb sau "apa dulce" pe teava de esapament dar ea nu scoate nimic.
varu_vyyp
daca scoate fum alb, atunci inseamna ca intra antigel in camera de ardere si asa se explica perderile de antigel.

verifica lincul asta daca iti scoate fum si ea in calcul ce scrie acolo!....

http://2urbietorbi.wordpress.com/2008/04/1...-culoare-cauze/
krapcarasu
pierderi mai greu vizibile pe la calorifer pot fi;trasee ale apei infundate,curea slaba
bygy007
in mare parte aceleasi probleme chiar dupa schimbare garnitura , apoi rectificare chiulasa , si final inlocuire fulie pompa cu ina de diametru mai mic si strins bine cureaua, problemele au disparut , am mai mers cu ea aproape jumatate de an , acum saraca cine stie pe ce vapor o fi , smile.gif
d.doom
QUOTE(varu_vyyp @ 6 Jun 2009, 21:50)
daca scoate fum alb, atunci inseamna ca intra antigel in camera de ardere si asa se explica perderile de antigel.
*


NU scoate fum deloc.

QUOTE(krapcarasu @ 6 Jun 2009, 22:03)
pierderi mai greu vizibile pe la calorifer pot fi;trasee ale apei infundate,curea slaba
*


masina a mers doar pe antigel nu stiu cu ce sa fi infundat traseele sad.gif
krapcarasu
din film imi pare mica turatia elicei, si relantiu cam mic, cit e?
Ai o bataie (culbutor, rulment ,nu-mi dau seama)
d.doom
pai relatiul il am de 900
fulia e una bosch intinsa la max atat cat permite alternatorul
in film e o bataie de culbutor plus fluierat de la pompa ph34r.gif dar doar cand e cald motorul cand e rece nu se aude nimic ph34r.gif zici ca nu are nici o problema
iulian.c
as paria pe radiator infundat sau pompa de apa in ordinea asta.
Poky
QUOTE(d.doom @ 6 Jun 2009, 08:26)
radiatorul e din aluminiu schimbat acuma un an jumatate e facut de romcarbon brasov parca... de cand e schimbat s-a mers doar cu antigel... dar se simte la mana ca antigelul care intra in radiator pe partea de sus e fierbinte si la iesire e aproximativ aceeasi temperatura  wacko.gif .... ceea ce am simtit eu la mana... si nu stiu cum e construit traseul in radiator ca dupa mintea mea daca ar fi infundat nu ar mai permite circularea antigelului nu? sau gresesc?
vasul de expansiune la fel e schimbat recent pentru ca vechiul vas nu mai avea capacul cu supapa functional iar alt capac care sa se potriveasca nu am gasit  sad.gif .
*


Haideti sa-i facem o spalare temeinica radiatorului inainte de a schimba garnitura, capacul ori masina smile.gif E si una din cele mai usoare operatiuni.
panter1
daca ai GPL si poate ai radiator mare pompei ii este mult mai greu sa plimbe apa printr-un radiator mare pentru ca in el e apa multa si se impinge greu si nu circula bine, iar apa se duce unde ii este ei mai usor sa circule adica mai mult spre plamanul de gaz pe acel circuit inchis. Asa patesc eu.. si am de gand sa pun un robinet pe acel furtun sa reduc debitul de apa care incalzeste plamanul pentru ca apa sa circule mai mult spre radiator nu spre plaman caci acela nu raceste ba din contra... asa se explica si faptul ca daca dau drumu la caldura imediat apa sta jos pentru ca plamanul e pe acelas circuit cu caldura, deci pe acolo circula mai multa apa decat ar trebui.

Tarziu mi-am dat seama de asta, acum nu mi-as mai lua radiator mare, cand am timp o sa montez acel robinet pe furtun sa obturez putin circuitul acela fals si revin cu detalii..

Si am observat ca radiatorul de fabrica era mult mai des in elementi pe cand acesta pe care il am e rar in elementi aproabe ca bagi degetul mic printre tevustele si tablele alea.. nu e normal! Radiatoarele care au tablitele dese la care nu incape nici musca sunt cele mai bune si de marime mijlocie caci sunt 3 marimi

Eu am un termostat care deschide la 75 de grade (frantuzesc) deci e mai rece, si e bine pentru GPL caci temperatura de ardere e mai mare si nu are nevoie sa incinga motorul, si desi deschide la 75 in oras ajunge des la 90 vara si simt masina ca nu mai alearga din cauza dilatarilor mari = uzura prematura pentru un motor neuzat.

Iarna sta la 75 de grade apa la mine si merge motorul brici tocmai de asta vreau sa modific

d.doom > gandeste-te ca si tu poate ai aceias problema tocmai de asta am expus aici ideea si astept pareri de la ceilalti

si a.. daca zici ca iti pierde si ai colierele la toate furtunele ok vezi ca s-ar putea sa ai caloriferul de la caldura spart si scapa pe acolo apa
d.doom
mda revin cu ce am facut astazi sad.gif
am schimbat pompa de apa cu una de scornicesti noua. i-am pus garnitura buna un pic de silicon rosu preventiv si am montat-o. am strans bine tot. am facut aerisire si rezultat ZERO. sad.gif exact la fel se comporta masina. Acul de la temperatura se ridica foarte aproape de rosu unde incremeste orice i-as face si in orice conditii as circula cu masina. wacko.gif
acuma nu stiu de ce sa ma mai apuc si ce sa mai verific ca sa i dau de cap.
Mai are careva vreo idee? eu unul nu mai am.
1zhelp00.gif plange.gif 1zhelp00.gif plange.gif 1zhelp00.gif plange.gif

ps: pt panter: radiatorul meu e din ala mare din aluminiu si are randurile dese... il poti vedea daca te uiti la filmul de mai sus. sad.gif dar de circulat apa circula bine prin el nu pare a avea probleme. doar la baza lui am vazut pe partea catre grila fata murdar de negru dar zic ca poate e mizerie luata in plin cand am mers pe ploaie unsure.gif .

PS 2: care e din iasi si stie vreun mecanic priceput si serios care m-ar putea ajuta???? poate nu ar strica daca mi-ati da o indrumare catre el sad.gif.
iulian.c
daca ai schimbat pompa acum curata radiatorul desi ti-am spus sa faci operatiunile in ordine inversa (era mai ieftin)
d.doom
radiatorul e curat LACRIMA... nu iese nici o mizerie din el ... iam bagat apa cu presiune si a iesit curata.
krapcarasu
ia un multimetru cu sonda de temperatura si fa o harta termica a motorului,termostatu sa fie bun(vernet),incearca cu un ventilator electric la 220 sa sufli din fata, in fata casei
d.doom
termostatul deschide exact cand trebuie la 86 de grade cum scrie pe el. testarea am facut-o pe sonda de temperatura pe care o foloseste calculatorul de injectie. am pus ohm metru pe ea si dupa am comparat rezultatul cu ce valoare e in tabelul din manual pt dacie pe injectie. ca am zis ca e mai precisa decat cea folosita pentru a indica in bord.
sa pun ventilatorul in fata motorului nu am cum sa stau tocmai la etajul 3 si nu am cu ce prelungitor sa il pun in fata masinii, dar daca merg la drum intins cu viteza constanta si cu vant din fata temperatura scade un pic cu 3-4 grade :|.
krapcarasu
harta termica ma refer sa masori temp. pe motor in diferite puncte,sa descoperi daca ai locuri prea reci sau prea calde(furtune,zone in bloc) ,incearca o alta elice , eventual cu fulie mai mica in diam, o curea mai scurta sa o poti intinde coresp , cu zimti

Ia termostat care deschide mai jos
azraell
QUOTE(krapcarasu @ 10 Jun 2009, 10:44)

Ia termostat care deschide mai jos
*




nu mai bine il dai jos de tot? pana scapi de belele??
d.doom
daca il scot de tot se aprinde becul de la injectie, calculatorul sesizeaza problema si limiteaza turatia... merge masina ca naiba...
momentan sunt in cautarea unui termostat de 75 ... poate voi gasi
hathazy
QUOTE(d.doom @ 6 Jun 2009, 05:50)
sal
sper ca nu deranjez pe nimeni daca imi descriu si eu probleme pe care le am cu amarata mea masina  wacko.gif .
De vreo saptamana am dat peste forumul asta si am tot citit intruna una alta in speranta ca dau peste vreo idee salvatoare, dar nu am gasit ceva calumea inca... (scuzati un mare incepator intrale forumurilor sad.gif si masinilor).
Problema se pune in felul urmator: dacia pe care o conduc are probleme mari pe parte de racire si nu ii dau de cap, pierde antigel, se incalzeste fooarte tare si repede(ajunge spre zona rosie superioara in 3 min de la pornire daca stau cu ea la relantiu ... daca merg se incalzeste mai incet dar tot se incalzeste). Au fost schimbate la ea doua garnituri de chiuloasa, una arsa si una montata aiurea  mad.gif. Antigelul sa schimbat de n ori plus aerisiri. S-a sachimbat si termostatul de vreo doua ori, furtume au fost schimbate plus coliere dar totul in zadar sad.gif. Iam mai schimbat si sonda de temperatura apa pentru ca aia veche nu mai era buna(arata ca nici nu se incalzeste motorul ohmy.gif dar el in schimb frigea de rupea). La o 100 de km pierde cam 200-300 de ml de antigel. Nu scoate fum ca sa fie iarasi de la garnitura de chiuloasa pentru ca ultima data a fost schimbata calumea in service dacia printro cunostinta, deci macar asta stiu ca sa facut calumea. Pierderi vizibile de antigel iarasi nu are. In timpul mersului uneori se aude cum scoate bule in sec in care schimbt treapta de viteza. Daca tin masina la relantiu mai multa vreme urca temperatura incet dar sigur. Daca o tin turata pe la un 2000 de ture dar stand pe loc nu mai creste, ci chiar incepe ori sa scada ori se mentine constant.
Acuma as vrea sa stiu:
- ce sa mai verific in privinta pierderilor
- cum pot verifica pompa de apa
- cum pot verifica radiatorul daca nu e are vreun dop ceva format
- daca fac trecerea la electroventilator precum au daciile mai noi imbunatatesc semnificativ racirea? sau nu are rost tinand cont de situatia in care ma aflu? la ce pret m-ar ajunge?

Sper ca nu v-am plictisit cu problema mea dar sunt pur si simplu disperat sad.gif ... acuma cu criza asta financiara nici nu imi permit sa bag prea multi bani in masina pe testat diverse componente ... daca m-ati ajuta sa ii dau de capat tare bine ar fi sad.gif.

am uitat sa mentionez ca daca tin masina turata la 1800 pe loc aud un usor suierat... inca nu l-am localizat  unsure.gif.
*




as da jos radiatorul si las spala ca inalta presiune la fel as face si cu motoul(scoti termostatul si bagi pe furtunul ala apa cu presiune...daca gresesc sa ma corectati)in al doilea rand as schimba pompa de apa cu un sh....si daca nici asa nici un rezultat eu ma dau batut

dar de obicei motoarele Li au probleme cu termostatul....ia una de 90 eu de aia am si nu am mai avut probleme costa la 17 lei(acu 2 luni) eu pe langa antigel am si apa...nush daca conteaza ceva....nu scoate nici senser de temp nici termostat...relantii aiurea...sta turata...martor de injectie aprins etc..
bozzo
Sal,

Fa in felul urmator:
Curata tot sistemul de racire cu detartrant parca, mergi la piese auto de dacia si intrebi acolo. In felul asta o sa fii sigur ca e curat si st de racire si radiatorul ca sa poata racii cum trbuei. Apoi vezi pe unde iti poate intra aer in instalatie, unde intra toate furtunele + robinetul de caldura, sau poate chiar caloriferul de caldura (asta daca ai robinetul la caldura deschis)
Ai observat daca dupa ce opresti motorul se aude ca ar trage aer pe undeva, ca un zumzait usor? Daca da trage aer pe undeva.
Garnitura de chiuloasa e ok pusa si stransa, chiuloasa a fost planata?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.